Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: wiccan tien seuraajat  (Luettu 5559 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Amonra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 22.06.2013 06:37:30 »

Hei kaikki! Minä olen henkisen tien kulkija, jonka tälle tielle sysäsivät valtavat astraaliset ja yliluonnolliset tapahtumat. Minä olen ihan tavallinen jo yli kolmekymppinen perheenäiti ja hakenut nyt suuntaa omille kokemuksille. Mikään ei varmaan tapahdu sattumalta ja kaikki järjestyksessä, ja niinpä eteeni tuli nyt tietoa wiccalaisuudesta ja paloja loksahteli kohdalleen: henkinen kasvu, luonnonuskonto ja maagisuus. Kertokaa minulle enemmän omasta tiestänne ja tämän suunnan vaikutuksesta elämään elämäntapana. Minulle saa lähettää yksityisviestejä ihan mielellään. Yritän löytää oman elämänkatsomukseni uudelleen... angel smitten angel
tallennettu
KlittanWiccan
Vieras
« Vastaus #1 : 22.06.2013 08:43:52 »

Sinun kannattaa tutstua wiccaa käsitteleviin julkaisuihin esimerkiksi googlettamalla ja perehtyä niihin syvällisesti ja selvittää itsellesi onko se sinun tiesi . Jos sydämessäsi tunnet sen omaksi niin sen jälkeen kannattaa hakeutua wiccalaisten piireihin . Wiccaan kuuluu vapaehtoisuus kaikessa eli jokaisen on itse hakeuduttava piireihin .
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 26.06.2013 10:57:53 »

Hei!

Olen n. 6 vuotta sitten kääntynyt wiccalaiseksi, ja vaikka on "innokkuus" vähän päässyt lopahtamaan ja noitapyhien rituaalit jäävät usein tekemättä, olen silti samalla tiellä. Pieniä mielen loitsuja / rukouksia tulee läheteltyä päivittäin, joten ehkä se riittää. Mun wiccalaisuus löytyi ihan sen kautta, että kristinuskon järjestelmät ja mieskeskeisyys/suoranainen naispelko alkoi ärsyttää mua. Ja jokaisessa uskonnossa mua ärsyttää se, että jokainen väittää olevansa se ainoa oikea uskonto. Wiccalaisuudessa en ole törmännyt tähän totuus-vaatimukseen, kaikki on symbolista, niin kuin minusta uskonnossa pitääkin olla. Ettei käydä sitten viikkojen keskusteluja siitä että oliko se Mooseksen sauva (fallinen symboli, haloo) nyt oikeasti olemassa vai ei, ja jos oli, niin miten se toimi.

Olen kotonani uskonsysteemissä, jossa naiset ja naiseus on tervetullutta ja hedelmällistä, eikä vaarallista ja tukahdutettua. En toisaalta ole äärifeministiwiccakaan, jossa miesjumaluudet jätetään ulkopuolelle. Minulle maailma on täynnä energioita, ja ne eivät ole sidottuja niiden kotipaikkoihin (eli tämän maailman nainen voi olla miehekäs / olla miehekkään energian koti ja toisinpäin), se ei ole ongelma. Monet erilaiset energiat voivat olla läsnä yhtäaikaa, niin kuin esimerkiksi minussa on melkein yhtä paljon maskuliinista kuin feminiinistäkin energiaa. Wicca vastaa moneen kysymykseen elämässäni, ja siksi olen siihen tykästynyt.
tallennettu
Amonra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 27.06.2013 15:07:16 »

Cheesy Kiitos vastauksista. Olen nyt lukenut ahkerasti aiheeseen liittyvää ja saanut selkeämmän kuvan wiccalaisuudesta ja sitä mieltä, että siinä on paljon samaa kuin omassa kosmologisessa ja maailmallisessa näkemyksessäni. Kysyn siis jatkoa. Mihin voisin ottaa yhteyttä saadakseni kontaktin muihin wiccalaisiin? Asun kymenlaakson alueella, onko täällä mitään yhteistä tapahtumaa? Ymmärrän kyllä, että kyseessä on melko yksilöllinen ja omakohtainen usko, mutta olisi mukava saada vaihtaa ajatuksia muiden samoin tuntevien kanssa. smitten
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 02.07.2013 00:31:36 »

Minä välttelen systemaattisesti kaikkia uskoporukoita, minusta näistä asioista ei voi sopia niin yhteneväisesti että mitään instituutioita voidaan pystyttää ilman että joku alkaa pelailla omia valtapelejään siinä mukana. Mutta mulle saa kirjoitella sähköposteja tai yksityisviestejä Smiley asun Turun seudulla
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #5 : 02.07.2013 04:26:51 »

www.varjojenkirja.com

Tuolta varmaan löytyy joku joka tietää enemmän. Ihan varmasti on olemassa sellaisia yhteistapaamisia jne. myös Suomessa. Itse olen taas sitä mieltä, että mene ihmeessä ja tutustu avoimesti ihmisiin. Kyllähän sä sitten siellä huomaat, että natsaako vai ei.

/A
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 10.07.2013 14:21:20 »

Tottakai saa tavata ihmisiä! Cheesy En ihan noin jyrkästi tarkoittanut tuota. Yritin sanoa että itse en tapaa ihmisiä muodostaakseni covenia; siellä on sitten aina joku/jotkut johtamassa ja muut seuraavat perässä. Yksinäinen wicca, niin kuin minä, ei tarvitse ryhmäterapiaa  2funny
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: