Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Selincrosta  (Luettu 2933 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 25.06.2013 10:01:15 »

Selincro (nalmefeeni) on turkulaisen Biotien kehittämä lääke, joka
tähtää alkoholin käytön hallintaan ottoon. Tässä muutamia kokemuksia
"suoli24" -keskustelusta:

Nyt se on testattu, ja hyvin tuntui vähentävän juomista. Illanviettoa ei haitannut mitenkään, oli oikeastaan jopa kivempaa kun pysyi koko yön tolpillaan. Nautittujen drinksujen määrä putosi arviolta puoleen normaalista, ja seuraava päiväkin sujui sitten ilman krapulaa. Mitään negatiivista sanottavaa ei oikeastaan ole, hintakin säästyi luultavasti moninkertaisesti baarissa.

Nuo kokemukset ovat ihan yleisiä mitä nyt olen lukenut ja yhdeltä lääkettä kokeilleelta työkaverilta kuullutkin. Eli Selincro auttaa varmasti hyvin kaikille sellaisille jotka haluavat vähentää juomistaan -> varmaan tervetullut lääke moneen kotiin. ;-D

Mutta se vaatii sen lääkärillä käynnin että saa reseptin, joka taasen vaatii hitusen omaa viitseliäisyyttä mikä rajaa ainakin ne laiskimmat juomarit pois.... toki monella on asiaa lääkärille muutenkin eli asia voi hoitua myös muiden asioiden ohessa. Mielenkiintoista nähdä miten moneen lääkekaappiin tämäkin lopulta päätyy.

Ilmoita asiaton viesti
Vinkkinä kaikille...20.6.2013 22:19+2 SULJE
Aluksi pidin tota vähän vitsinä, mutta nyt toista kertaa lukiessani tajuan siinä piilevän aimo annoksen realismia... enhän mäkään olisi kuullut Selincrosta ellei kaveri olisi siitä mulle kohteliaasti vinkannut.

Kannattaisi varmaan teidän linkittää tämä keskustelu muillekin foorumeille, monikaan ei ehkä eksy juuri tälle palstalle vaikka aihetta olisi... kyllähän vastaavaa keskustelua käydään monilla muillakin palstoilla. Täällä on aika hyvää kirjoittelua aiheesta.
VASTAA

Mutta, kuten itsekin totesit niin kuulit itse asiasta suoraan kaveriltasi. Mun paras kaveri on juonut kymmenen vuotta ihan tolkuttomasti, ja kerroin hänelle tästä Selincrosta heti kun olin siitä täältä netistä lukenut. Vietimme eilen juhannus-aattoa samassa porukassa ja hän oli kuin uusi ihminen, pystyimme pitkästä aikaa jopa keskustelemaan asioista kun hän ei ollut täysin huppelissa kuten normaalisti tavatessamme. Hän kiitteli vuolaasti minua siitä, että olin kertonut hänelle Selincrosta. Tuntuu uskomattoman hienolta jos olen voinut auttaa häntä noin pienellä asialla, pelkästään kertomalla hänelle yhdestä lääkkeestä.

Eli vaikka jotkut täällä hokevat ettei kukaan muu voi auttaa juomisen vähentämisessä, niin kyllä se muiden ihmisten panos vaan usein voi olla ratkaisevaa jo vähentämis-päätöksen syntymisessä ja myös keinojen (esim. Selincro) löytämisessä. Tämä on minun käsitykseni asiasta, tottakai se juomisen vähentäminen sitten viime kädessä on siitä ihmisestä itsestään kiinni.

----------------------
Tuossa vain murto-osa positiivisista kokemuksista!
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: