Jos näin yleisesti sanotaan, että aurinkomerkin perusteella pitäisi olla parhaimmillaan sinä vuodenaikana, kuin on syntynyt, pitääkö paikkaansa. Vai mitenkäs muut karttapainotukset vaikuttaa? Mistä se johtuu että jotenkin vain tuntuu kotoisemmalta jokin tietty vuodenaika, mistä sen kartalta näkee? tai osaa edes vähän päätellä? Voihan olla että ei kaikilla ole mitään "tiettyä" aikaa, mutta varmasti on edes joku vuodenaika, milloin kokee olevansa "iskussa" ja omassa elementissään, varsinkin seuraten miten muut elää samaan aikaan sitä vuodenaikaa. :
Tuli vain mieleen näin rapu ihmisenä, että kesä voisi olla vain n. 1 kuukauden pituinen.
Nytkin tuntuu että voisi tulla jo syksy ja pimeä. Kesä ahdistaa mitä pidemmälle se menee. Tuntuu että pitäisi mukamas aina olla
kaikennäköisiä kesäsuunnitelmia ja hulabaloota koko ajan. Ihmisten pitää olla pirteitä ja värikkäitä. Päivitellä joka päivä, kuinka sitä ollaan grillailtu ja mökkeilty joka viikonloppu, tai pyöritty festareilla, käyty uimassa, otettu arskaa yms. reissailtu pitkin suomea.
Ihan kun väkisin pitäis keksiä kaikkea "kesäistä" tekemistä, vain koska on kesä.
Voisin ihan huvin vuoksi sytyttää jo kynttilöitä palamaan, jos sattuisi olemaan jokin synkkä sää iltaisella.
Haluan jo palata ns. "arkeen". mutta kaikki vaan hepattaa ympärillä. Ehkä kesä ei sit saa minua syttymään, tai saa aluksi, mutta lopahtaa pian. Innostus lopahti jo. Vaikkakin, töissähän kesät menee, lomia lukuunottamatta, mutta silti.
Sen sijaan syksyllä olen parhaimmillani. On palattu arkeen, ja on ihanan syvällistä ja tunnelmallista, jotenkin aidompaa tunteilua, kun kesähömpötykset. Talvikin on kiva, mutta kunhan ei ole mitään ääripää-kelejä. Kevät on mitäänsanomaton, tai no oikeastaan se masentaa, koska se varoittaa taas siitä tulevasta kesästä. Keväällä kun jo suunnitellaan valmiiksi kesäjuttuja, ja minä saan jo harmaita hiuksia siinä vaiheessa.
Mietin tässä justiinsa noita planeettoja, että kun on maa-painotteinen kartta, niin vetääkö se mua jotenkin pois tuosta kesästä, mitä yleensä pidetään rentoutumis- ja hauskanpidon ajanjaksona? Vaikka on
niin en vaan osaa nauttia. Olenkin vuositolkulla yrittänyt olla suunnitelematta mitään, koska aina jos suunnittelenkin jotain kesää varten, en osaa nauttia siitä, en osaa keskittyä ja heittää vaihdetta vapaalle. Tai ehkä pieneksi aikaa, jos sitäkään. Ehkä oon vain liian vakava ja arkinen
Mitenkäs muut kokee vuodenajat?