Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hunajan vaarallisuus?  (Luettu 13822 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #15 : 09.09.2013 22:53:41 »

Manukahunaja on varmaan vahvin kaikista mun tietojeni mukaan.
Se tappaa sairaalabakteerin (vai onko niitä monta?) sekä tuhoaa helikobakteeria ihmiskehosta

Koukut on kyllä kummallisia. Minäkin join lukioaikoina aivan tajuttomat määrät kahvia heti aamusta ja käytin muitakin piristeitä vielä siihen päälle mutta nykyään en voi juoda kuppiakaan kahvia. En ole juonut sitä yli kymmeneen vuoteen. Piristys tulee myöskin muuta kautta kuin aikoinaan 
Ehkä oudoin koukutus mulla on ollut ihan pienenä saunaan ja uimiseen.
Tosi snadina lämmitettiin serkkujen kanssa sauna kimpassa ja kaameet löylyt ja sit uimaan. Uimaan, saunaan, uimaan, saunaan tällasta muutamia tunteja helvetin monta kertaa viikossa

Sanomista olen sit inhonnut koko aikuisikäni kuten myös hellekesiä. Tule, tule viileä ilma  Smiley

Miksi meidän aivoissa on kannabisreseptorit samoin kuin opiaateille tarkoitetut?
Tuskin siksi että niitä äiti maan tuotoksia pitäis jatkuvasti ottaa mutta tarkoituksensa niillä toki on... coolsmiley

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 11.09.2013 09:44:01 »

Miksi meidän aivoissa on kannabisreseptorit samoin kuin opiaateille tarkoitetut?
Tuskin siksi että niitä äiti maan tuotoksia pitäis jatkuvasti ottaa mutta tarkoituksensa niillä toki on... coolsmiley

Opiaattireseptorit löytyvät kehosta, jotta kroppa pystyisi itse lievittämään kipua endorfiineilla. Endokannabinoidisen järjestelmän (=osa aivoja, mutta kannabinoidireseptoreja on muutoin myös ihan koko kehossa) reseptorit ovat ihmiskehon itse tuottamille kannabinoidin kaltaisille aineille, joilla säädellään mm. ruokahalua ja ruumiinlämpöä. (Lääketeollisuuskin on tällä hetkellä kiinnostunut aivojen endokannabinoidisesta järjestelmästä tällä hetkellä ah-niin-tuottavien laihdutuslääkkeiden kehittämisen vuoksi.)

Ko. reseptorit ovat siis ihmisessä ihan ihmisen itse tuottamia kemikaaleja vastaanottamaan. Samankaltaisia kemikaaleja nyt vain sitten sattuu löytymään myös joistakin planeettamme kasveista.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #17 : 15.09.2013 21:07:15 »

Ahaa. Kiitos taas tiedon jakamisesta
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 15.09.2013 22:29:24 »

Opiaattireseptorit löytyvät kehosta, jotta kroppa pystyisi itse lievittämään kipua endorfiineilla. Endokannabinoidisen järjestelmän (=osa aivoja, mutta kannabinoidireseptoreja on muutoin myös ihan koko kehossa) reseptorit ovat ihmiskehon itse tuottamille kannabinoidin kaltaisille aineille, joilla säädellään mm. ruokahalua ja ruumiinlämpöä. (Lääketeollisuuskin on tällä hetkellä kiinnostunut aivojen endokannabinoidisesta järjestelmästä tällä hetkellä ah-niin-tuottavien laihdutuslääkkeiden kehittämisen vuoksi.)

Ko. reseptorit ovat siis ihmisessä ihan ihmisen itse tuottamia kemikaaleja vastaanottamaan. Samankaltaisia kemikaaleja nyt vain sitten sattuu löytymään myös joistakin planeettamme kasveista.

Näin on näreet! Esim. Rgvedan ysimaNDalan devataa (jumaluus) on kaikissa suuktissa (hymneissä)
soma pavamaana (puhdistettu sooma), paitsi yhdessä aapriis.

http://www.sacred-texts.com/hin/rigveda/rvi09.htm

MMY hypotetisoi, että soma saattaisi olla jotenkin tekemisissä serotoniinin kaa. Hänen mukaansa
ns. valaistuneen ihmisen sisuskalut hyödyntävät somaa / serotoniinia eri tavalla kuin tavan
tallaajan.

Ysi-maNDalan kuuntelu ja resitointi luultavasti stimuloivat tuota somaa / serotoniinia, tai
jotain...

tallennettu
NikiT
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 25.09.2013 17:26:14 »

Hunajassa on tosi paljon hyvää - mun mielestä sen käyttö on ok, sillä käyttömääräthän on minimaalisia. 1/2 tl riittää makeuttamaan isommankin annoksen. Vai mättääkö joku hunajaa suuriakin määriä? Ja kuumentamatonta tietenkin.
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #20 : 01.10.2013 11:32:57 »

Eräs ruokien/ ihmisten/ yhteensopivuuden värähtelyjä fyysisesti näkevä ja tunteva sanoi tuossa, että hunaja (kuumentamaton, mitä rakkaudella kasvatetumpi, sen parempi) on yksi niitä kolmatta silmää avaavimpia eineitä.
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: