Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suosittele kirjaa  (Luettu 3517 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Gisella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 30.06.2013 22:23:21 »

Hyvä ja mukaansatempaava kirja etsinnässä, mielellään henkisistä asioista kertova, mutta saa olla muitakin aihepiirejä. Smiley

Olen pettynyt todella moneen henkisestä kehityksestä kertovaan kirjaan, enkä jaksaisi lukea enää yhtäkään itsestäänselvyyksiä toistavaa opusta. Tai Jenkkilästä tuttuja Salaisuus-tyyppisiä kirjoja (Louise L. Hay esim.), vaan jotain muuta. Uutta, ravistelevaa. Ehkä jopa elämää muuttavaa teosta. Smiley
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
mii-i
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 01.07.2013 00:49:59 »

Ei oo henkinen opus, vaan riveiltä ja -välistä-romaani, eli olen tässä itsekseni naureskellut Waltarin Turms Kuolemattomalle, että jos olisin itse tuona aikana kirjoittanut samanlaisen opuksen, olisin varmasti viljellyt juuri samanhenkistä läppää ja vinkkejä re-inkarnoituvalle itselleni seuraavaan elonmahdollisuuteen- silmällä pitäen siis mahdollisuutta, että tulen seuraavalla kierrolla lukemaan mennessä kirjoittamiani kirjoja Cheesy . En tosin ole niin katkera (?) naissukupuolelle, Waltarin vaimokkeet on suurromaaneissa aika ovelan-kavalia tapauksia.  Grin  :Smiley

Musta ylipäänsä on mukavinta lukea aitoja hyviä tarinoita ilman ikitotuuksia, sellaisia, jotka antavat työkaluja oman maailmankuvan luomiseen ja puhuvat elämän puolesta. Niistä olen myös eniten itsestäni oppinut.

Jos tahdot vinkkejä, niin ois varmaan hyödyllistä listata, mitä olet lukenut, mistä tykännyt ja mistä et. Joku kun mieltää Salaisuus-tyyppisiksi kaikki vähänkään New Ageen viittaavat.

Itse pidän paljon esimerkiksi Kryonista.
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Gisella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 01.07.2013 11:18:23 »

Hei kiitos vinkistä! Waltarin tuotantoon on ollut tarkoitus tutustua jo pidemmän aikaa, mutta se on aina jäänyt jostain syystä. Ehkä nyt on sen aika. Kuten mii-i sanoit, niin minäkin kaipaisin aitoja hyviä tarinoita ilman ikitotuuksia. Joista saa pureskeltavaa, mutta jotka eivät täysin tyrmää mitään katsantokantaa.

Psykologia kiinnostaa myös (esim. Jung), mutta sen pitäisi olla jotenkin konkreettisessa muodossa, että jaksaisin keskittyä ja kiinnostua loppuun asti. Historiakin kiinnostaa, mutta enemmänkin karismaattisten henkilöhahmojen kautta.

Kirjastosta varasin Michael Newtonin Sielujen kohtalon. Näitä on kehuttu, joten saapi nähdä...

Tykkäsin tosi paljon Eat, Pray, Love -kirjasta, jossa päähenkilö lähtee reissaamaan Italiaan, Intiaan ja Aasiaan. Perustuu tositapahtumiin, hyvin kirjoitettu ja jotain oppeja taisi tarttua matkalta mukaankin.  Elämäkertoja voisin miettiä, ja aloittaa vaikkapa Kari Tapiosta. Smiley

Henkisemmistä tekeleistä olen tykännyt paljon Niina-Matilda Kuusiston Näkijä-kirjoista. Ja kappas, tässä kirjoittaessani surffailin hänen sivuilleen ja miten multa onkin mennyt ihan ohi viime vuonna ilmestynyt kirja.

tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: