Ymmärtämättä mitään vastauksestasi, kerronpa vielä oman ukkoni verenpaineen hoidosta.
Mieheni isä on nyykähtänyt aikanaan sydäriin - siinä kai sitä kuuluisaa geeniperimähöpöä.
Reilu kuusi vuotta sitten mieheni verenpaine nousi aikas korkeaksi - sai lääkäriltä näytepakkauksen ja reseptin verenpainelääkkeitä.
Hän otti kaksi tabua - sen jälkeen viskasi näytteet roskiin, ja ettei ala noita syömään.
Siivottiin ruoka vhh:ksi, käytetään reilusti puhdasta eläinperäistä oikeaa rasvaa, reilusti omakasvattamia juureksi, kasviksia, punajuuria, naurista, kaaleja, sipulia, valkosipulia, kurkkua, kurpitsaa, tomaattia, paprikaa ym..., tosi paljon erilaisia marjoja, kotimaisia hedelmiä, luumuja, kirsikoita ym, pähkinöitä, manteleita, rasvaisia, maustamattomia, luomu maitotuotteita, luomulihoja, paljon puhdasta kalaa sekä munia.
Kaikenlaista vihreää tilpehööriä nokkosesta alkaen, oikeita mausteita ym... ja vaikkas mitä.
Mies teki koko viime talvenkin metsätöitä - oikeista töistään on jo ansaitulla eläkkeellä, ja nyt tänä kesänä kahta vuoroa rakennustöitä kahdella eri työmaalla koko kesän. Tiukalla on ollut ruumiillisesti, mutta työn näkyvä jälki saa mielen enempi kuin iloiseksi. Kun tuntee olevansa tosi tarpeellinen.
Kupparilla on käynyt näinä vuosina yhteensä kolme kertaa - ajattelin paiskata ko. lahjakortilla taas vaikka isinpäiväksi.
Jos on ollut jotain vaivaa, niin homeopatilla hoidettu. Nykyään pääasissa minä itse, kun kolmisenkymmentä vuotta olen noiden aineiden kanssa ollut tekemisissä. Ei siis koulutusta, mutta sekä immeis- että eläinpuolen hyvät klassiset homeopaatit ovat neuvoneet ja kannustaneet itsehoitoonkin. Mies tietenkin klassisella tyypitetty ja rakennehoidettu.
Päivittäin kulkee nyt luonnolliset perusvitamiini-hivenainejauheet, vihreät sekä d reilulla annostuksella.
Magnesiumöljy ja - jalkakylvyt muutaman kerran viikossa sydämen terveydeksi.
Alkuvuosina kiinalainen hoitojakso, johon kuului yrtit ja akupunktio.
Siinäs kai tärkeimmät, samalla kun paineet korjaantuivat, niin nuhat ym. pikkuvaivat jäivät myös pois.
Lääkkeetön ukko on terveempi kuin aikoinaan nuorempana - iloinen sekä työteliäs.
Perimästä vielä: mulla oli asiakkaana kivuista kärsivä, tosi tukeva naisimmeinen. Hän valitteli siinä, että hän ei voi liikkua, kun on niin kovasti jaloissa ja nivelissä kipuja. Ja hänellä on geeneissä vielä tuo lihavuus.
Sanoin, että hänen lihavuusgeeninsä sijaitsee hänen nenän ja leuan välissä.
- oli pitkä, pitkä hiljaisuus. Ajattelin, että siinä istuu sitten entinen asiakas.
Sitten alkoikin nauraa, ja sanoi, että saattaa pitää oikeasti paikkansa. Se niistä geeneistä.