Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kaikki henkimaailman asiat pelottaa - mikä avuksi?  (Luettu 6329 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
starless
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 21.07.2013 20:28:22 »

Eli siis, minulla on aivan kamalia pelkotiloja iltaisin. Päivisin kaikki on yleensä ihan ok, vaikka olisin yksin kotona. Mutta aina kun rupeen nukkumaan, kaikki pelottavat asiat tulee mieleen. Välillä en edes tiedä mitä pelkään. Pelkään vain, että huoneessani on joku paha. Joku paha henki, demoneita tai jotain. Tai että joutuisin jonkun demonin riivaamaksi. Poikaystäväni vieressä nukun yleensä ihan hyvin, sillä hän ei usko mihinkään tuommosiin ja saa minutkin aina vakuuteltua ettei mitään hätää ole. Itsekin yritän ajatella ettei mikään tuollainen ole mahdollista mutta silti pelkään aivan älyttömästi. Pelkään myös siksi, että menin n. vuosi sitten kavereiden painostamana pelaamaan heidän kanssaan spiritismiä. No, en tiiiä toimiko se vai liikuttiko oikeasti joku meistä sitä lasia. Mutta kuitenkin kun kaikki sanoo ettei sitä saa pelätä niiin sen jälkeen olen pelännyt että jotkut henget tulevat vainoamaan... Mitä voin tehdä? Ihan oikeasti alan pelätä että mun mielenterveys hajoo, jos en jotenkin pääse irti näistä peloista... Niin ja ärsyttää kun olisin hirmu kiinnostunut kaikista hengistä sun muista jutuista mutta en yksinkertaisesti voi lukea mitään niistä mistään koska tiedän saavani sitten illalla aivan hillittömät pelkotilat taas...;ss Toivottavasti edes joku osaisi auttaa, edes vähän! Olen todella epätoivoinen.... Sad
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 21.07.2013 20:49:55 »

Ekana otat rauhassa, sitten käsket niitä henkiä lähtemään pois ja pysymään poissa, ne kuuntelee vapaata tahtoa.  Smiley
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 22.07.2013 07:55:06 »

Pelko myös suojelee.
Kannattaa miettiä ottaako tauon kaikista henkimaailman jutuista ja miettii mikä niissä loppupelissä kiehtoo ja haluaako avautua ja jos niin miksi. Jos mietit asiaa uudestaan, että ei henkimaailmassa ole mitään pelättävää ja että olet suojassa kaikelta pahalta ja alkaa vahvistamaan tätä ajatusta. En tiedä. Kaikki on niin subjektiivista, toiset avautuu ilman mitään ongelmia, toiset pelkäävät yhtä sun toista ja kaikille on kuitenkin se oma tie.
Mutta en tiedä kannattaako kauheasti rääkätä itseään, jos pelkää niin sille pelolle on joku syy, nyt se voi nousta pintaan demoneina ja pahoja henkinä mutta kenties taustalla on jokin muu syy.
Ota ihan iisisti, pidä tauko jos siltä tuntuu ja jos aistit jotain lähelläsi niin sano vaikkapa ääneen että minua pelottaa, haluan olla rauhassa.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
sherry
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 25.07.2013 22:59:05 »

Hei toi oli ihan kuin mun kirjoittama! Mäkin olen kiinnostunut kaikista henkimaailman jutuista, mutta samalla pelkään hirveästi demoneita ja pahoja henkiä. Sen sijaan poikaystäväni ei usko mihinkään yliluonnolliseen, ja nukkuukin aina ihan tyytyväisenä samalla kun mä joudun juoksemaan sänkyyn valojen sammutuksen jälkeen.

Mutta joka kerta kun pelko iskee, yleensä iltaisin sängyssä, niin pyydän enkeleiltä suojelusta ja luotan siihen, etteivät he anna tapahtua mitään pahaa Smiley viimeiset kolme vuotta samassa kämpässä asuneena rauhoittelen itseäni myös sillä, että JOS täällä joku paha henki olisi, niin se olisi iskenyt jo aikaisemmin eikä vasta nyt Grin
tallennettu

aurinko oinas, kuu neitsyt, askendentti rapu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #4 : 28.07.2013 18:56:22 »

Eihän sellaista pidä pelätä, joka ei mitään tee. Ei ne huvikseen ketään vainoo, kiusaa ja lähentele.
Pelko on selvästi sun oman pään sisältä, menit leikkimään asioilla, joista et mitään tiedä ja näinollen kaikki mahdolliset seuraukset ottaa susta ylivallan silläpuolen vuorokautta, kun et näe ympärilles hyvin.
P.s Jos jotain tapahtuis, se olis jo tapahtunut.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Thuileann
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 29.07.2013 12:42:17 »

Mulle auttoi nuorempana se, että tein unirituaalin jonka kautta tunsin olevani turvassa. Entä jos sinäkin tekisit vaikka riimuista itsellesi "suojaverkon" josta ei paha pääse läpi? Piirtelet ilmaan symboleja jotka rauhoittavat sinua, olipa ne sitten kristinristejä tai pentagrammeja tai vaikkapa karateliikkeitä, kunhan itse uskot että ne toimivat. Ja sanot ääneen että "tästä ei paha pääse" kolme kertaa. Mitä enemmän käytät mielikuvitusta, sitä enemmän uskot siihen itse, ja voit rentoutua.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 29.07.2013 13:36:21 »

Aiheutat itse kaikki tunnetilasi omilla ajatuksillasi, myös ne pelot. Jokaisen pelkosi aiheutit itse ajattelemalla jotakin, mikä pelotti sinua.  Ajatusten kuuluu olla isäntiä eikä renkejä, jos ne pääsevät isänniksi ne voivat aiheuttaa pelkoja, ahdistusta tai vaikkapa paniikkihäiriökohtauksia.

Tämä on kuitenkin melko yleistä ihmisten keskuudessa, eikä meille valitettavasti opeteta totuutta tästä asiasta esim. koulussa, vaan se on löydettävä itse: Ne omat ajatukset siellä päässä nopeasti vilahtaessaan tuntuvat uskottavilta silloinkin, kun ne ovat niin järjettömiä, että jonkun toisen suusta kuultuna ne aiheuttaisivat vain naurukohtauksen. Niiden pelkoa aiheuttavien ajatusten kirjoittaminen paperille vie usein niiltä voiman, silloin niiden huvittavuus tulee helpommin näkyviin.

Kannattaa  lukaista tuo nimimerkin .|. viestiinsä sisällyttämän linkin takaa löytyvä sivu, siellä on joitain ohjeita pelkojen taltuttamiseksi.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: