Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Foorumilaisten syntymäkartat  (Luettu 189243 kertaa)
0 jäsentä ja 15 vierasta katselee tätä aihetta.
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #180 : 04.08.2016 23:28:45 »

Tuo sinikiviuhkon viesti tuossa viime sivun alussa vain herätteli jotain muistoja. Ja jotenkin on outoa, että vielä nykyäänkin [anteeksi muuten näin pitkä off-topic] mulla huulet venyy kuin refleksinomaisesti sellaiseen itseinhoiseen hymyyn, kun puhun joistain asioista, vaikka sisällä mua ei oikeasti naurata yhtään. Se on joku todella outo suojautumiskeino.  idiot2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #181 : 04.08.2016 23:38:46 »

Ah.

Ymmärrän mitä tarkoitat.

Olisi mielenkiintoista keskustella tästä enemmänkin, mutta ehkä mennee sellaiselle alueelle, että Sinikiviuhko kysyköön yksärillä jos haluaa tietää mitä ajatuksia heräsi tästä Smiley

Hmh. Mulle tulee semmonen vienon vittuuntunut hymy joissain kohdin, mutta se on vain jotain, mauste, lisäys, jonka haluan keskusteluun tuoda...yksi aspekti lisää, johon kuulija voi halutessaan tarttua...( ja käsittää väärin Cheesy )
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #182 : 04.08.2016 23:42:57 »

Tuo käsittää väärin vaihtoehto on varmaan aika herkässä tuossa yhteydessä  :Smiley  Grin
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #183 : 05.08.2016 20:15:43 »

Olen pahoillani jos loukkasin, sillä tarkoitukseni ei ollut kritisoida millään tavalla huumorin käyttöä tai viestiäsi, mutta ehkä se siltä kuulosti. Viestisi ei aiheuttanut minulle pahaa mieltä, vaan lähinnä ahaa-elämyksen omasta elämästäni. Oma elämäsi on sinun omasi, ja saat käsitellä sitä miten itse haluat.

Mutta niin, taisin vähän väärällä sävyllä heitellä ajatuksiani, eli anteeksi.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2016 20:38:47 kirjoittanut .ave. » tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #184 : 05.08.2016 23:01:14 »

Kaikki on hyvin.  Smiley

Ja hei, ei sun tarvitse kokea syyllisyyttä siitä, että tunteet pyrskähtelee, nääkin asiat tässä mistä on puhuttu, on oikeasti tosi vaikeita siellä syvällä, että ei ihmekään.

Musta off-topicit on aina ollu kaikkein parhainta, mutta ehkä kaikki ei tykkää ketjujen hajareiteistä.  :Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #185 : 05.08.2016 23:31:12 »

Ilman muuta kaikki tarkkarajaisesti omiin ketjuihinsa. Kauankohan minäki mahtaisin semmosessa pysyä?

No, kyllä itseäkin ärsyttää jos vaikka haluan lukea Jupiterin aspekteista, ja joudun sen sijaan lukemaan Martti Ahtisaaresta ( Keksin helposti kyllä nyt, etä miksi nuo kaksi, planeeta ja mies, voisivat toisiinsa liittyä, mutten jaksa enää keksiä uutta esimerkkiä )...mutta no muyta.
Ei se niin tarkkaa ole  mulle.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #186 : 06.08.2016 11:27:20 »

Mua ei ainakaan haittaa juttujen rönsyily.  Cheesy Se on ihan hauskaa. Ja juu, modeja ei täällä näemmä ole lainkaan. Tiedätte varmaan kaikki ketä tai mitä tarkoitan. Huoh, mutta ei nyt jaksa mennä siihen.

Olen ehdottomasti samaa mieltä tuosta esikoisen roolista. Vaikka itselläni ei ole lapsia niin voin hyvin kuvitella, että kuinkahan moni esikoinen leimataan "vaikeaksi" ihan vain siitä syystä, että vanhemmat on niin kokemattomia ja kaikki on uutta. Siinä mielessä esikoinen on tosiaan  oinas roolissa, että jokainen ikä ja asia tulee sen esikoisen kanssa vanhemmille ihan ekaa kertaa vastaan. Mun pikkuveli on aivan varmasti päässy helpommalla.

Hautakivistä minäkin olen isovanhempien ja isoisovanhempien syntymäaikoja tarkistanut. Ei mun mielestä ollenkaan outoa. Olen katsonut vain aurinkomerkkejä, mutta nyt katsoin tarkemmin. Yllättävän monella oli vesikuu. Tosin yhdellä se oli aika merkin lopussa, että kun ei tiedä tarkkaa aikaa niin voi olla myös seuraava. Ainoalla vesiauringolla  aurinko kalat oli taas  kuu jousimies, just päinvastoin ku minulla. Muutenkin tietyt merkit tuntui näkyvän aika usein  kauris rapu kaksoset jousimies kalat ainoa  aurinko jousimies oli  kuu skorpioni ja muutenkin löytyi henkilökohtaisia planeettoja  jousimies kahdelta, ihan niinku mulla. Mun perheessä olen ainoa, jolla on vesikuu. Toki on sellaistakin paljon mitä haluaa säilyttää ja olen ylpeä, että  jousimies merkki tuntuu kulkeneen noin paljon suvussa.  Smiley

Just tuolla kirjailija aiheessa pohdin, että  neptunus 3.huoneessa on yks kirjailijan sijainti. Ei ehkä unelma koulunpenkille, mutta antaa paljon mielikuvitusta. Itsekin olin lapsena tosi suorapuheinen ja aiheutin varmasti vanhemmilleni kiusallisia tilantanteita. Laitan sen kyllä jouskarin piikkiin.  Grin Mä muistan olleeni koulusta tosi innoissani ja olen aina tykänny opiskella ja olenkin saanut opiskella paljon. Mielikuvitusystäviä oli minullakin pienenä. Aika monella lapsella on ja sitten ne yhtäkkiä vaan unohtuu. Mutta eihän niiden päälle nyt saa istua!  coolsmiley 2funny
tallennettu

"Like any great love, it keeps you guessing
Like any real love, it's ever-changing
Like any true love, it drives you crazy
But you know you wouldn't change anything, anything, anything" (Taylor Swift - Welcome to New York)
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #187 : 06.08.2016 11:27:33 »

Tavallaan se tarina, mitä sun äiti susta kertoo, on sellainen tarina, jota sun äiti susta haluaa kertoa, vaikka sen helposti osittain sisäistää niin, että se olisi oikeasti tarina susta. Tai siihen voi tarttua, kun ei lapsuudesta ole oikein muuta helposti tartuttavaa tietoa mitä tarkastella. Sehän on ihan tutkittukin, että vanhempien käsitys lapsestaan hankalana muuttaa vuorovaikutusta hankalammaksi myös riippumatta siitä, mikä lapsen temperamentti alun perin on. Siinä tavallaan kuin omaksuu harteilleen sellaisen "minän", jonka vanhempi sinne harteille haluaa asettaa (nähdäkseen lapsessaan sen mitä tarvitsee omien tarpeidensa täyttämisen oikeuttamiseen), alkaa toteuttaa sitä, ja ehkä siitä tulee irrallinen osa identiteettiäkin, vaikka se ei kuitenkaan ole sitä mitä itse todella olisi. Sitten haahuilee pitkään käsittämättä miksi käyttäytyy niin kuin käyttäytyy, koska ei oikein koe olevansa oma itsensä, mutta omia tekoja ne kuitenkin on kaikki yhtäkaikki. Näin ainakin mulla, tai tällaisia tullut mietittyä.

Mä olin muutaman vuoden vanhempi kuin omat vanhempani saadessani lapseni, mutta kaipa se joka tapauksessa kasvattaa aina, vaikka vasta yli kolmekymppisenä saisi ensimmäisen lapsen. Koska sitä voisi ikinä olla tarpeeksi valmis?  Smiley

Tuo luonnontilaisen puutarhan stressitasoja laskeva vaikutus verrattuna viivotinpuistoon on muuten ihan tosijuttu, tutkittukin sitä on. Afro
tallennettu
elanor
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #188 : 06.08.2016 16:57:55 »

Mulla ois yksi kysymys syntymäkartasta.. Mistä tietää että joku huone on ''vahva''?
http://aijaa.com/rRz0mb << tossa kuva mun kartasta
Osaisiko joku viisaampi sanoa mitkä ovat ne minun vahvimmat huoneet, ja mitä se tarkoittaa?  Grin Otan vastaan myös mielelläni rehellisiä mielipiteitä kartastani, jos jotain mielenkiintoista (tai vähemmän mielenkiintoista) löytyy.  Cool Olen jo etukäteen kiitollinen  smitten

Olen vasta aloittanut astroilija, joten olen vielä pihalla monestakin perusasiasta, mutta olen jo päässyt hyvin alkuun näissä kartoissa.  Smiley

tallennettu

may the stars carry your sadness away
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #189 : 06.08.2016 22:20:27 »

Sinikiviuhki,joo, määkin koen että  Cheesy on ihan mun juttu.

Ohan tuossa jo muutama aika isokin samanlainen indikaattori mulla ja sun poijjaalla. Samanlaistahan se ei tarkoita, mutta kuitenkin.

Merye,. kun luin kirjoitustasi, niin juuri ennenkö tuumasit, että hommassa on vähän samaa, kuin jos  venus ja  mars olisivat  aspect_con, mietin, että hyvin samaistun tuohon kertomaasi..siis tuo androgyyniys, naisellisuus, miehekkyys, naiselliset miehet, juu.
tallennettu
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #190 : 06.08.2016 23:30:19 »

Asiahan on niin, että haaveista kannattaa tehdä totta Afro Kaikelle on aikansa ja mahdollisuutensa! (Eipä vissiin huomaa, että  jupiter nousee mun kartalla Grin)

Tykkäsin lapsena&nuorena kirjoittaa runoja ja tarinoita, äikän tunneilla aineen kirjoitus oli tietysti parasta Cool Joitakin tuotoksiani julkaistiin kokoelmissa ja sain palkintoja parista kirjoituskilpailusta. Mulla oli yhdessä vaiheessa aikomuksena julkaista sarjakuviani, mutta jäi silloin tekemättä. Olen kirjoittanut myös kulttuurijutuista lehteen (taidenäyttelyistä lähinnä). Nyt ei ole tullut tehtyä paljon mitään, mutta olen kausi-ihminen joten eiköhän sekin aika taas koita.

Tekis mieli alkaa opiskella mm. uudestaan soittamista ja mennä kuvataidekursseille, olin lapsena kuvataidekoulussa. Aloitin luovan kirjoittamisen opiskelut Oriveden opistossa joskus 2000-luvun alussa, mutta elämä oli aika hazardia siihen aikaan joten ei menny ihan putkeen.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2016 23:45:39 kirjoittanut Elwyn » tallennettu

"Curse the day, hail the night"

“Listen to them, the children of the night. What music they make!”
― Bram Stoker
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #191 : 07.08.2016 00:12:41 »

Tässä mun kartta. Eikä mua ainakaan yhtään kiinnosta, mitä muut musta kartan perusteella ajattelee täällä.  Grin Tai noin muutenkaan...
Oivalluksia ja ahaa-elämyksiä olisi kiva saada, vaikka tulevaisuuden urasuunnitelmia varten. Tällä hetkellä "rivimiehenä" hoitotyössä. Ei saa käyttää luovuutta ja toimitaan hyvin tiukasti protokollan mukaan koko ajan... Lisäksi en koe tällä hetkellä jotenkin "istuvani" työyhteisöön joka on kovin kilpailuhenkinen ja sellaista lapsellista selkään puukotusta ja juoruilua jatkuvasti.
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #192 : 07.08.2016 16:15:40 »

Niinpä  Grin Tälläinen ihme köökkipsykoloogi-äiti kun on, niin voi poika raukkaa!

Mutta ihan vakavasti ottaen, viime aikaisten lukemisieni perusteella olen päätynyt siihen, että tasapainoisen kehittymisen kannalta keskeisimpiä juttuja on, että joku "keeps your mind in their mind", eli oikeasti haluaa ymmärtää, kuunnella ja nähdä mitä lapsi itse erillisenä ihmisenä ajattelee ja tuntee, ja sitähän aikuisenakin vielä tarvitsee. Eli toivottavasti sitten osaisin muuttaa sitä tarinaa sen mukaan, miten poika ilmaisee itse kokeneensa asiat. Mulle kerrotussa tarinassa ei ole ollut mitään merkitystä sillä, miten minä olen kokenut asiat, ihan sama on ollut mitä teen tai ajattelen tai tunnen, leimat on mulle otsaan määrätty mielivaltaisesti. Ikään kuin auttaen musta "parempaa ihmistä", mutta toisaalta se leima oikeutti sen, että mun niskaan saa ulostaa kaiken pahan olon, niin eihän sitä leimaa toisaalta poiskaan halua, kun sitten ei enää olisi sitä oikeutta. Vuosia puolustelin ja selittelin näitä tekoja, ymmärsin niitä puhki, mutta tajusin, että tää mun "ymmärtäminen" on vain tekosyy sille, etten oikeasti halua miettiä sitä, miten pahalta musta tuntuu. Vaikka ymmärränkin traumojen ketjua, niin ei mun silti tarvitse puolustella niitä tekoja, kyseessä on aikuinen ihminen ja minä olin lapsi. Vaikka keksisin miljoonia selityksiä, niin sadistinen käytös ja rakkaus eivät kuulu yhteen. Anteeksi tämä vakava aihe, mutta jotenkin koen tarvetta tuoda esille, että kaikkea ei tarvitse pitää ns. normaalina ja yrittää silti rakastaa tms., mä olen kauhean pitkään yrittänyt sitä, mutta asioiden kieltäminen ei johda kauhean hyviin lopputuloksiin. Jos mä ihan kauheasti haluan uskoa, että hän on jotakin tai haluaisi muuttua, niin sitten mä uskon sen, vaikkei se olisi tottakaan. Parempi on, että tarkastelen niitä omia tunteitani ja luotan siihen mikä intuitio tai muu mussa herää, kyllä se lopulta tietää kannattaako mun lähestyä vai ei. Mutta niin, näitä mun kokemuksia voi siis miettiä miten niitä haluakaan miettiä, jos niistä jotain ajatuksia herää tai sitten ei.  Smiley
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #193 : 07.08.2016 22:07:19 »

Totta, korvaavat ihmissuhteet antavat paljon, ja sekin, että jos on muita ihmisiä, joiden puoleen kääntyä, silloin ei ole pakko avun tarpeessa kääntyä ainoastaan sen yhden ihmisen puoleen, joka satuttaa. Siinä kun on sellainen inhottava efekti, että se satuttaminen lisää tarvetta hakea turvaa josta kusta, ja jos ei voi hakea turvaa muualta kuin siitä samasta satuttavasta ihmisestä, liimaantuu aika tehokkaalla tavalla kiinni siihen satuttajaan (on pakko sulkea mielestään pois ne kipeät asiat ja keskittyä vain hyviin hetkiin). Ehkä sä olit hankala siksi, että sä et päätynyt esim. miellyttämällä hakemaan niitä hyviä hetkiä, kuka tietää? Halusit olla sinä ja tulla hyväksytyksi itsenäsi.

Tuossa kappaleessa on kyllä voimakkaat sanat, kiitos linkityksestä.  Smiley
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #194 : 07.08.2016 22:16:38 »

Hmm, niin, aika paljonhan sitä heijastaa ympäristöönsä sitä mitä itse on tai mitä siellä ympäristössään haluaa nähdä. Mutta joskus taas on ehkä oman hallintakykynsä liioittelua (?) ajatella, että voisi muuttaa mitä vain. En tiedä, moni new age -teoria ajattelee, että kaikkea voi muuttaa, mutta toisaalta, ei toisia ihmisiä voi muuttaa, elleivät he halua tiedostaa asioita ja muuttua. Voi toisia silti inspiroida ja kannustaa muuttumaan, mutta joskus taas sitä tekiessä voi jäädä kiinni johonkin tilanteeseen, mistä pitäisi oikeasti vain lähteä pois. Iltapohdintoja.  :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 16
  Tulostusversio  

Siirry: