Hei rakkaat ystävät
Eräässä threadissa, mutta monessa muussakin yhteydessä, nousee usein tämä ongelma pinnalle. Itse en ole kuin puolivapaassa piilonakkisuhteessa tällä hetkellä joten mua tämä ei varsinaisesti koske, mutta usea foorumilainen on kohdannut ongelman, jossa puoliso ei hyväksy hörhöilyä. Ko. threadissa asianomainen kuvaili asian niin, että puoliso ei usko minkäänlaisiin hörhöilyihin ja laittaisi kaikki uskovat lääkitykselle. Miten olette selvitelleet asiaa uskomattoman puolisonne kanssa? Onko asia selvitetty vai onko se lakaistu maton alle, tyyliin tee mitä tahdot kunhan minun ei tarvitse tietää? Onko joku onnistunut käännyttämään siippansa?
Edesmennyt ja aina muistoissamme oleva jäsenemme Sansai oli hyvä esimerkki siitä, miten tämä erimielisyys saatiin silti toimimaan; hänhän kuvaili itsensä noidaksi joka eleli papin kanssa "susiparina"
Ja heti epäilijöille yksi tieteellinen fakta: aivoissa on olemassa tietty osa, jota sanotaan ns. jumala-osioksi. Sen aktivointi aiheuttaa ns. yliluonnollisia kokemuksia, herättää hyvää oloa ja lisää empatian tunnetta. Joillakin ihmisillä on siis ihan mahdollista, että he osaavat kytkeä tämän osion päälle ja tosiaan nähdä auroja tai näkyjä tai mitä vain. Toisaalta myös oksitosiini-hormoni tuottaa sitä riemukasta hyvää oloa, joka yleensä mielletään uskonnollisen hurmion kaltaiseksi. Sitten jääkin vain se "no sehän on vain aivoissa"-selittelyt kaatamatta