Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uskonnollinen herätys?  (Luettu 4892 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 24.08.2013 12:25:28 »

Ihan uteluuttani vain kysäisen: onko kellään muulla ollut ihan viime aikoina
sellainen tunne, että olemme voimallisen uskonnollisen herätyksen kynnyksellä?

Tämä nyt ei juuri mitään tietenkään todista, mutta pisti vain silmään
että erään rahvaan roskalehdykän mukaan Jari Sarasvuo (ent. Heinonen?)
liittyi uudestaan kirkkoon usean vuoden kuivan kauden jälkeen...

:Smiley

tallennettu
Ginger86
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 24.08.2013 12:45:00 »

Pakko kommentoida tähän... Kuuntelin keväällä Sarasvuon monologeja Yle Puheelta ja käsitykseni ko. henkilöstä muuttui kertarysäyksellä! On muuten todella henkinen ja syvällinen ihminen, vaikka lehdistömme on hieman toisenlaisen kuvan hänestä antanutkin. Käsitin kertomuksensa perusteella, että Sarasvuo on ollut lapsesta asti kiinnostunut uskonnoista, myyteistä ja henkisyydestä. Ehkä hänelle kävi kuten itselleni, että henkisyys hieman "torkahti" ja heräsi sitten uudelleen Smiley

Jonkinlaista jumaluuden olemassaolon tunnustamisen kasvamista olen kuitenkin huomannut itsekin. Useat julkisuuden henkilöt ovat uskaltautuneet puhumaan kokemuksistaan avoimesti viime aikoina, ja ainakin naistenlehdet käsittelevät aihepiiriä tavalla tai toisella melkeinpä joka numerossa. En niitä itse tilaa, mutta työni vuoksi pääsen lehtiä ilmaiseksi lueskelemaan Grin

Itsekin erosin kirkosta viime vuonna, mutta en ateismin vuoksi, päinvastoin Grin Löysin jumaluuden sydämestäni ja koin silloin, että kirkon käsitykset olivat niin rajoittavia, etten niitä voinut enää allekirjoittaa. Palaamista olen kuitenkin itsekin harkinnut, kun olen huomannut orastavia asennemuutoksia uskontojen sisällä. Esimerkiksi uusi paavi on kerännyt kyllä meikäläisen pisteet!
tallennettu
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #2 : 24.08.2013 18:23:27 »

Tapahtuis vaan kumpikin yhtäaikaa  Cheesy

tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 25.08.2013 10:27:26 »

Kyä lähtee! Entinen haudankaivajan apulainen, kommari ja indierokkari Kari Peitsamo
aikoo papiksi (Iltasanomat):

Mikä yhdistää puoluesihteeriä ja rock-muusikkoa? Timo Laanisen ja Kari Peitsamon tapauksessa se, että molemmat miehet haluavat papiksi.
He aloittavat teologian opintonsa ensi viikolla Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa.

Kari Peitsamo sai opiskelupaikan ensimmäisellä yrittämällä.

Peitsamo hehkutti onneaan opiskelupaikasta ja kertoo kristillisen vakaumuksensa kypsyneen vuosikymmenten aikana. Idea teologiksi pyrkimisestä tuli hänen Tiina-vaimoltaan.

- Haluaisin suorittaa tutkinnon, valmistua papiksi ja pyrkiä sitten niihin töihin. Valmistuminen kestää noin viisi vuotta, mutta joku kirjoitti jo nettisivujeni päiväkirjaan, että on varannut vihkikirkon vuodelle 2019. Ehkä pääsisin jo silloin vihkimään hänet avioliittoon, kertoi Peitsamo MTV3:lle heinäkuussa sisäänpääsyn varmistuttua.

Peitsamo aikoo sovittaa opiskelut yhteen ja keikkailun kanssa.
tallennettu
joanna-
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 26.08.2013 19:52:22 »

En tiedä uskonnollisesta mutta jotain poikkeavaa on ilmassa. Meillä töissä tuntuu yksi jos toinenkin jotenkin heränneen...? Voi olla että ne, jotka eivät asiaa osaa muuten selittää, kääntyvät lähimmän uskonnon puoleen. Itse kuulun kirkkoon mutta siihen perinteinen kristillisyys melkein minussa jää.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 26.08.2013 21:23:10 »

Olen nyt harrastanut hepreaa muutaman viikon. Jo noin lyhyen tutustumisen
perusteella minulla on alkanut valjeta, että alkukielellä esim. tooraa lukien
sieltä saattaa löytyä aivan käsittämättömät määrät enemmän tahi vähemmän
esoteerista tietoa.

Muuten, TM-liikkeen perustaja Maharishi Mahesh Yogi painotti ainakin liikkeen
alkuvuosina, että ihmisten tulisi pitäytyä oman kulttuurinsa piirin kuuluvien
uskontojen parissa. Olennaista uskonnoista lienee se, että ihmisen on hyvä
uskoa johonkin itseään korkeampaan voimaan. Silloin ns. Luonnon Lait toimivat
yksilön hyväksi mahdollisimman mutkattomalla tavalla.

Arkinen analogia voisi olla vaikkapa se, että jos et usko pysyväsi fillarin selässä
tahi luistimien päällä pystyssä, niihin olennaisesti liittyvät toiminnat (pyöräily,
luistelu) voivat olla lähes mahottomia! RoFLoL!

Shocked
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: