Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mielenterveyshäiriöt ja henkinen ympäristö  (Luettu 26152 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #30 : 20.09.2013 02:48:50 »

Tarkenna
tallennettu
Solnishko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #31 : 20.09.2013 09:35:26 »


Miten mieli voi luoda esim hahmoja? Siis niin ettei ajattele koko asiaa ja sit vaan näet keskellä huonetta ihmisenmuotoiset hahmot?
Unihalvaus kuullostaa kamalalta ja miten sikapiikki pystyy aikaansaamaan niitä?
Miksi unihalvauksen kokeneet ovat saaneet apua rukoilemalla ja pyytämällä Kristusta apuun?

Unihalvauksia tulee useimmiten silloin, kun ihminen on jostain syystä ahdistunut. Usein siitä muodostuu pieni noidankehä, ainakin itselleni kävi niin, eli ne unihalvaukset ahdistivat ja pelottivat, aloin jo alkuillasta pelkäämään ja pyörittelemään, että mitäs jos se taas tulee. Minä pelkäsin siinä kohtaa enemmänkin sitä, että nyt lähtee järki ihan lopullisesti, että nyt minä sekoan ihan oikeasti ja ihan lopullisesti. Melko nopeasti sen jälkeen kun sain tietoa unihalvauksesta nämä katosivatkin kokonaan. Eli olisko sitten kyse siitä, että oli se apu mikä hyvänsä (tieto unihalvauksesta, luottamus siihen että rukoilemalla saa apua jne.) niin pääasia on se, että ihmisen mieli rauhoittuu ja ahdistus asian tiimoilta vähenee/häviää? Konstit on monet sano akkakin kun kissalla pöytää pyyhki.

Hahmon luomisesta en ihan tiedä, minä en koskaan nähnyt varsinaisesti hahmoa, tai ehkä tilanne ei ehtinyt niin pitkälle ennenkuin muutimme pois siitä talosta. Mutta yhden 'kummituksen' onnistuin lapsena luomaan yhden talon yläkertaan, olin 9-11v sinä aikana kun siinä talossa asuimme. Olen miettinyt tuota jälkeenpäin, mutta todella vaikea sanoa näin kahdenkymmenen vuoden jälkeen, että oliko siellä yläkerrassa jonkinlainen 'jäänne-energia' johon nappasin kiinni ja jota aloin ruokkimaan vai loinko sen alusta asti itse. Muistan kun kävimme katsomassa taloa ja tämä siellä lapsuutensa viettänyt nainen sitä meille esitteli. Yläkerrassa hän näytti sen oman entisen huoneensa ja jotenkin ihan ohikiitävän hetken hänen ilmeensä jotenkin muuttui siinä, valahti ja kasvot sulkeutuivat.. Olisinko siitä napannut sitten ajatuksen, että ahaa, tässä on nyt jotakin? En tiedä. Mutta siitä huoneesta tuli minun huoneeni ja aika pian aloin saada ihan valtavia ahdistuskohtauksia siellä, ihan keskellä kauneinta kesäpäivää tuli vaan kesken leikkien tunne, että nyt on päästävä pois täältä. Se oli vanhempieni eroa edeltävä vuosi, ihan hirvittävää aikaa henkisesti. Pääajatus oli kuitenkin se, että 'sitä jotain' oli paljon helpompi pelätä ja siihen oli paljon helpompi kohdistaa kaikki viha ja kauhu, kuin siihen oikeaan kohteeseen eli omaan isääni. 'Sitä' pelkäämällä sain huomiota ja huolenpitoa äidiltä, itkeskelin iltaisin ahdistuksiani (siis niitä oikeita) mutta äidille sanoin että mua pelottaa se yläkerran jokin. Siitä tuli loppujen lopuksi aika voimakaskin kummitus, rappusissa alkoi kuulua askeleita, ovia paukahteli ja ainakin pelon ja paniikin sain pikkuveljeeni tartutettua, hän ei enää suostunut lastenhuoneessa nukkumaan muutaman kuukauden jälkeen. Olen tuota välillä miettinytkin, että jäikö se sinne melskaamaan kun me äidin kanssa sitten muutimme pois. En ole uusista asukkaista tietoinen millään tavalla, että jatkuiko se ilmiö siellä kun ylläpitäjä poistui.

Nämä siis näin aikuisiän ajatuksia tapahtumista, silloinhan se oli tietty totista totta, enkä tietenkään osannut tietoisesti ajatella että luonpa tänne nyt kummittelua tässä saadakseni huomiota ja huolenpitoa.

Lisäys: Tuossa vaiheessa siis luin todella paljon kummitteluaiheisia ja kauhukirjoja, pelkäsin niitä, mutta jokin niissä silti kiehtoi ja aina veti puoleensa. Unihalvausjutusta tuli mieleen, kun itselläni se aina alkoi yhdellä tietyllä hajulla, sen jälkeen tuli tunne siitä valtavan pahasta, mikä täytti koko huoneen läsnäolollaan jne. Mutta tuo haju, se oli jotain mitä en silloin tunnistanut, törmäsin siihen vasta kymmenen vuoden päästä kun remontoitiin nykyistä taloa. Se on hyönteismyrkyn/kaasun haju. Mistähän ihmeestä se on tuohon sitten tullutkaan, voiskohan olla edellisen elämän muistoa jostain koetusta kauhusta?
« Viimeksi muokattu: 20.09.2013 10:32:15 kirjoittanut Solnishko » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #32 : 20.09.2013 09:38:30 »

Tarkenna

Nykyfysiikka lienee vahvistanut sen vanhan intialaisen filosofian (etenkin advaita vedaantan)
näkemyksen, että näkyväinen on illuusio, koska atomit, jotka muodostavat ns. aineen ovat
käytännössä "tyhjää täynnä".

Esimerkiksi se, ettet voi kävellä seinän läpi, johtunee suurin piirtein samasta
syystä kuin se, ettet kykene laittamaan yhteen voimakkaiden magneettien
samannimisiä napoja ( + plus + ja - plus -). Syynä lienee siis sähkömagneettien kenttä,
ei mitkään kiinteät alkeishiukkaspallerot. Ilma, jonka läpi kykenet kävelemään,
koostuu periaatteessa lähes täysin samanlaisista atomeista kuin seinä, jonka läpi useimmat
eivät pysty kävelemään. (Monet joogit kyennevät kontrolloimaan esim. sähkömagneettisia
voimia niin, että seinän läpi kävely onnistunee kuin aaveelta konsanaan? )

Illuusio lienee sukua sille, että elokuvateatterin valkokankaalla  sähkömagneettisen
säteilyn eri aallonpituuksia ihmisen näkemisalueella (400 - 700 nanometriä?) edustavat
valopisteet luovat illuusion, että seinällä liikkuu ihmisiä, autoja, eläimiä sun muita...

Patañjali ilmaisee tuon idean yoga-suutra -pläjäyksessään näinikkäästi:

kRtaartham prati naSTam....

Vapaa "käännös":

(näkyväinen: dRshyam edellisessä suutrassa) lakkaa olemasta sille, joka on saavuttanut yogan päämäärän, valaistumisen...

 crazy2
« Viimeksi muokattu: 20.09.2013 11:23:16 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #33 : 20.09.2013 11:22:15 »

Kuvittele silmiesi eteen käsivarren mitan päähän keskelle näkökenttääsi 50 sentin kolikon kokoinen alue.

Se on se alue, jonka silmäsi oikeasti näkevät
a) värillisenä
b) terävänä kuvana

KAIKEN muun näkökentässäsi aivot tekevät eräänlaisella kuvankäsittelyllä teräväksi ja väriliseksi - todellisuudessa silmäsi näkevät mustavalkoista sumeaa suttua kaiken muun paitsi sen kolikon kokoisen alueen -  ja käyttää siihen samaa mekanismia, jolla aivot luovat kuvia REM-unen aikana. Uneksimme siis hereillä ollessammekin lähes kaiken mitä näemme.

Näinollen ei ole mitenkään ihmeellistä että ihmisen omat aivot voivat tuottaa vaikka mitä näkyjä ja alitajunta on sellainen epeli, että se voi tuottaa niitä myös silloin kun tietoinen mieli samaan aikaan tekee jotain muuta.

Näkyväinen on siis todellakin illuusio tältä kannalta katsottuna ja tämä on myös tärkeä syy siihen, että se mitä ajattelemme maailmasta vaikuttaa siihen miten sen näemme, siis ihan konkreettisesti näemme.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 108


Profiili
« Vastaus #34 : 20.09.2013 11:55:13 »

Eikös unihalvaus (jolle on annettu tämmöinen typerä nimi) yksinkertaisesti tarkoita sitä että ollaan fyysisen ja astraalisen kehon välitilassa, siinä tilassa ei pysty liikuttamaan fyysistä kehoaan ja kun ollaan tietoisia tästä niin tämä tietenkin pelottaa ja luo kaikenmaailman negatiivisia juttuja ympärilleen, ja samalla tämä pelko estää meitä sitten siirtymästä täysin astraalikehoon.
Ainakin minun mielestä unihalvausta ei pidä ajatella negatiivisena asiana ... ei muuta kun pelko pois ja menoksi .... jos sinnepäin on menossa.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #35 : 20.09.2013 12:00:13 »

Minulla ainakin nousee alitajunnasta vaikka mitä roskaa välillä ja puhdas ns henkimaailma koen sydän/kehukojen alueella. Mentaalisilla tasoilla taas muut maailmat aukeaa ja siellä on sitten vaikka mitä. Sitä pitää harjoitella ja oppimaan tunnistamaan nämä erot. Näin minulla.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #36 : 20.09.2013 12:11:58 »

Eikös unihalvaus (jolle on annettu tämmöinen typerä nimi) yksinkertaisesti tarkoita sitä että ollaan fyysisen ja astraalisen kehon välitilassa, siinä tilassa ei pysty liikuttamaan fyysistä kehoaan ja kun ollaan tietoisia tästä niin tämä tietenkin pelottaa ja luo kaikenmaailman negatiivisia juttuja ympärilleen, j

Unihalvaus on ihan kehollinen ilmiö, jolla on myös todella hyvä syy:

Unihalvaus on se tila, jonka kroppa pistää päälle, kun REM-uni alkaa, sillä unessa annetut liikekäskyt välittyisivät muuten lihaksistoon asti. Kun näet unta, että vaikka nostat laatikon lattialta, lähtee aivoistasi unta nähdessäsikin ihan ne oikeat aidot käskyt lihaksiin. Unihalvaus estää niitä menemästä perille asti.

Jos unihalvaus ei toimi kunnolla, ihminen kävelee unissaan: Unissakävely onkin siis ihan vaan unihalvauksen häiriö; unissakävelijän keho tekee kaikki unessa tehtävät liikkeet, kun se liikesignaalit pysäyttävä kehon mekanismi ei toimikaan.

Joskus puolestaan unihalvaus jää vielä päälle kun herää, eli tämä liikesignaalit pysäyttävä mekanismi on vielä hetken päällä ja silloin todella on tavallaan halvautunut hetken aikaa. Itseään psyykkaamall (liikutan yhtä varvasta!) saa sitten jonkin pienen liikkeen aikaan ja unihalvaus päättyy sillä kokonaan.

Minä saan tämän aikaan sillä että stressaan itseäni; olen taipuvaisempi näihin silloin kun on kortisolitasot korkealla. Unihalvauksen ei tarvitse aiheuttaa mitään ikäviä juttuja tai ahdistuksia, jos vain on tietoinen siitä mitä itselle juuri on tapahtumassa ja muistaa sen että tila on täysin vaaraton.

Itse pidän aivan eri asiana ruumiista irtautumista, joka puolestaan tapahtuu useammin (ainakin minulle) nukahtamisvaiheessa ja sekin vain silloin kun on liian korkeat kortisolitasot. Tässä tulee sitten peliin se energeettinen aspekti, halvaustilaa pidän enemmän sivuseikkana: Kroppa ei tietenkään suostu liikkumaan, mutta myöskin alkaa nähdä suljettujen silmäluomien läpikin sen huoneen missä oikeasti on ja ympärille sattaa ilmestyä jotain hahmoja ja kuulla ääniä, eritoten surinaa. Tätä pidän itse valveen ja unen välitilana, johon voi vahingossa lipsahtaa ja jossa on se unihalvaus kyllä päällä, mutta ne muut ilmiöt - hahmot, äänet, silmäluomien läpi näkeminen - erottavat sen ainakin meikäläisen mielessä unihalvauksesta, jonka olen pari kertaa herätessä kokenut ja siinä ei ollut mitään muuta kuin se liikuntakyvyttömyys.

Erottelisin siis itse: Unihalvaus ja sitten eri tapauksena ruumiista irtoaminen johon sisältyy unihalvaus. Näist usein puhutaan samalla, kokemus on kuitenkin kovin erilainen.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Solnishko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #37 : 20.09.2013 13:18:40 »

Minulla taas nimenomaan unihalvaukseen liittyivät voimakkaat hallusinaatiot, siksi pidän sitä kauhukokemuksena. Olin täysin hereillä, silmät auki, kroppa vaan ei liikkunut enkä voinut edes huutaa kauhusta. Tärkeintä oli tosiaan tieto siitä, mistä siinä on kyse ja kikkojen opettelu tilan laukaisemiseen. Siihen loppuivat.
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #38 : 20.09.2013 18:51:46 »

Tää on valtavan informatiivinen ketju ja tähän lisättynä avaruusihmiset-keskustelu sekä uusi lehti Sielun peili on saanut aikaan niin mielettömän ajatusrumban että on lähdettävä pian ulos maadoittumaan.
Voi sanoa että maailmankuva muuttui vuorokaudessa erilaiseksi. Hienoa että kehitystä tapahtuu tässä hullussa mielessä ja maailmas crazy2
Viime yönä tutkin tähtikuviota ja Plejadit näkyy syystaivaalla jos ei o pilviä. Seulasten tähtikuvio.
Jostain kumman syystä mua huvittaa, hymyilyttää plejadilaiset - tulee hyvä olo  smitten
Avaruuskavereita  Smiley

Mulla menee varmaan koko viikonloppu kaiken tän tiedon sisäistämiseen kunnolla mitä yhden vrk:n aikana olen lukenu.
Ensi kuussa on Hengen ja Tiedon messut Haagassa. Sanotaan niin että ihminen vetää puoleensa mitä kelailee mutta tärkeetä on tietää kuitenkin olemuksien eri puolista siten ettei pelkää vaikka aattelis mitä

Pelon käsittely on tärkeetä. Täällä mun kodissani tapahtuu edelleen tätä kamojen siirtymistä tai sit mä olen unissakävelijä. Kävin yöllä suihkussa ja laitoin pyyhkeen kuivumaan tietenkin.
No, aamulla se pyyhe oli tässä mun läppärin vieressä taiteltuna.
Unihalvaus kuullostaa järkyttävältä mutta ton näkee silmät kiinni jutun tiedän

Viimeisin mulle sanottu ns opetus on et jos en haluu avautua henkimaailmalle, nämä ilmiöt (tavaroiden siirtymiset ym) tulee vaan lisääntymään.
Tämän jos vaan saan jotenkin hallittua itsenäisesti olen erittäin tyytyväinen.
Aiemmin se pelko rajoitti mua lääkitykseen asti ja sen tajutessani ettei tämä ole psykoosi joutui tekee hitosti duunia miettiessään miten saa hallittua näitä.
Ainut mitä olen kokenut hyödylliseksi on rukoilla rohkeutta ja pyytää apua niille jotka harhailee
Aikoinaan yks meedio sanoi mulle että mediaalisuus on hallittua skitsofreniaa  idiot2

Ihmisen mieli... Tällasen metaforan luin tänään: Ajatellaan, että keho on kuin laiva,
ego on kuin pursimies, sielu kapteeni ja valtameri jumalallisuus
Jotta laiva pystyisi purjehtimaan ajamatta karille, on kapteenin ohjeita  kuunneltava
« Viimeksi muokattu: 20.09.2013 19:25:04 kirjoittanut pikkari » tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #39 : 21.09.2013 11:05:22 »

Kuullosta nyt pikkari hieman oudolta. Miksi ihmeessä jos ei halua olla henkimaailman kanssa missään tekemisessä niin ilmiöt vain sen kun lisääntyy jos vastustaa ja ihminen alkaa oikeasti voimaan huonosti?
Ja meedio vertaa hänen tilansa hallittuun skitsofreniaan  knuppel2
Ei tuu kuulkas yhtään mitään. Nyt sun pitäisi saada pikkari ihan oikeita ihmisiä sua auttamaan ja jätä kaikki tällaiset jutut omaan arvoon. Mun äidillä on paranoidinen skitsofrenia joten en usko sen pätevän kenenkään tasapainoiseen ihmiseen ja etenkään niihin kahteen meedioon jonka olen tavannut. Yritä pikkari jos pääsisit johonkin opetukseen jossa ihan oikeasti opetellaan sulkemaan noi kanavat ja saat tukea. Olet ihan liian yksin näitten kanssa  Undecided
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #40 : 21.09.2013 18:04:57 »

No mä oon päätellyt asian näin että jos näitä kummallisuuksia joutuu kestää, kannattaa ottaa mahdollisimman paljon selvää.
Joka ikinen kerta kun olen apua hakenut, vastaus on sama: Avaudu.
No ensi kuussa mennään neiti C:n kanssa treffaa meediota ja otan taas tän asian esille. Silloin kun tarpeeks saa kokea turtuu omalla tavallaan vaikkakin jokainen kerta on erilainen.
Viikko sit lauantai oli yksi kauheimmista ikinä mutta mitä sit? Mua koetellaan niin fyysisesti, psykkisesti kuin hengen tasollakin ja tätä on jatkunut jo vuosia.
Kaikella tarkoituksensa kai kuitenkin
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #41 : 21.09.2013 19:58:57 »

Mikäköhän sen auttajan titteli on joka tällasta sulkemissysteemiä tekee?
Olen elämäni aikana jutellut kolmen meedion ja ainakin viiden energiahoitajan kanssa ja nämä e-hoitajat on koittanut sulkee kruunuchakraa kaukohoidolla siis ja sit asiat on menny vaan villimpään suuntaan
Olen tästä kirjoittanut aiemminkin monta kertaa
Tämä uusin auttajanainen taas on sellanen johon en luota muuta kuin fyysisessä hoidossa. Mistä sellanen kanavat kiinni ihminen löytyy?
Meedio jonka luokse mennään ystävän kanssa on yksi Suomen tunnetuimpia ja aion nostaa tän asian vahvasti esille.
Henkimaailmalla ei ole yksinkertaisesti mitään lupaa kyykyttää elävää ihmistä miten sattuu eikä myöskään sillä negapuolella oikeutta tulla ahdistelemaan kuten viikko sit tapahtui.
Kova on oppi ja sen kaltainen että varmasti jää mieleen.
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #42 : 21.09.2013 23:14:53 »

Mistä ihmeestä vedät mukaan tähän jotkut heilurit sun muut virvelit? Ainoat kanavat tähän osa-alueeseen on tämä palsta ja viimeks eilen ostettu lehti jossa kerrotaan näistä jutuista.
Maadoitusta tarvitaan tosiaankin mutta kaikki tämä aktivoituminen tuli vahvemmaks kun mieheni kuoli.
Vaikee olla ajattelematta myöskin kun koko ajan tapahtuu jotain outouksia jota jopa meedio H. Piekkola on ihmetellyt
Hän sanoi että moni olisi onnellinen kun viestejä tulee näin paljon. Jumalattoman vahvaa psyykettä vaatii ainakin tällainen.
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #43 : 22.09.2013 16:36:57 »

Mikä ihmeen meediorumba? Soitin hänelle kertoakseni siitä kun mieheni valokuvat siirtyivät itsekseen ja kysyin kannattaisko treffaa mistä nyt on kysymys.
Sen verran mediaalinen olen itsekin että tunnen kyllä kun toinen tulee moikkaamaan ja tunnistan hänen viestinsä
Tämä em meedio on myös ystäväni joten mistään hysteerisestä tarrautumisesta kuolleeseen ihmiseen ei ole kyse.
Sitä paitsi henkimaailmalla ei pitäis olla jatkuvasti asiaa kenellekään jos kyse sit ei ole ns koulutusjaksosta ja sitä menen selvittämään ja ystäväni tulee mukaan koska pelkää mennä yksin ja eka kerta hänellä
Minkä helvetin takia edes selvennän tällaista asiaa jollekin tuikituntemattomalle ihmiselle joka koittaa vielä opettaa mua elämään?Huh?
 
Astrologiatietämys mulla tasoa nolla. Transiitit..?
« Viimeksi muokattu: 22.09.2013 16:38:31 kirjoittanut pikkari » tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #44 : 22.09.2013 16:40:59 »

Tarkennan vielä että tunnistan kun toinen lähestyy esim kun oon surullinen tai muuten negaoloissa ja tulee auttamaan. Tunnistan energian ja lämmön joskus jopa viestin mutta olen tosi ala-asteelainen näissä vielä
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: