Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kun muut alkaa vastustamaan  (Luettu 3454 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« : 13.09.2013 12:17:36 »

Onko teillä muilla ollut sellaisia kokemuksia kun tapaat jonkun miehen, ihastut ja sitten alkaa ystävät pistämään hanttiin?
Minulle tapahtui eka kertaa näin ja jaksan hämmästellä miksi yhtäkkiä, kun olen vajaan 4 vuoden yksinäisyyden jälkeen tavannut miehen ja ihastunut niin sitten alkaa ystävät haukkumaan miestä, neuvomaan miten mun kannattaa jättää hänet jne.
Olen ihan pihalla. Olen nyt joutunut laittamaan 2 ystävää jäähylle ja henkisillä tasoilla vasta onkin tullut sellaista sekametelisoppaa koskien meitä kahta että oksat pois.
Sitten kun aiemmin yritin päästä eroon yhdestä hullusta miehestä joka roikkui minussa energiatasolla ja muutenkin hän oli sairas niin hänet kaikki ylisti kun on niin voimakas jne.  idiot2
Sanottakoon että tämä nykyinen jota tapailen on ohjannut minut oikeaan suuntaan, opettaa ja on muuten ollut kasvulleni todella hyvä ja hänen avustuksella olen oppinut sietämään vaikeita tunteita ja hän antaa minun olla oma itseni ja antaa minulle vapautta jne.jne.
Eli tää kaveri on tällä hetkellä sopiva oman henkisen kasvuni kannalta ja muutenkin rakas.
Mä en tajua  Shocked
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5942



Profiili
« Vastaus #1 : 13.09.2013 12:42:50 »

Ei itelle, mutta;
Ystäväni seurustelee miehen kanssa, jolla on, noh, hankaluuksia oman itsensä kanssa. Heidän ( meidän ) yhteiset ystävänsä ( miehet ) olivat puhuneet tästä naisesta ikäväsävyistä soopaa seurustelukumppanille ja kannustaneet tätä typeryyksiin  idiot2 ( jotka tämä sitten kannustusta saatuaan toetuttikin )
En tajua, minä oletin että kaikki ovat keskenään hyviä ystäviä, eikä kukaan soisi toiselle mitään pahaa, mutta, olenkin sinisilmäinen idealisti. Jollain lailla pettynyt kuitenkin näihin ystäviini jotka tuntenut...noh, aina.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 13.09.2013 12:58:34 »

Ei ole tuollaisia kokemuksia, mutta mieleen tulee useita vaihtoehtoja:

1) Ne eivät ole ystäviä, vaan "ystäviä." Sellaisia, joiden oma olo huononee, kun  muiden olo paranee, jotka tarvitsevat sitä että muilla menee huonosti tai ei ainakaan mene kovin hyvin, jotta voivat tuntea oman olonsa paremmaksi.

2) Ovat oikeita ystäviä ja hyvää tarkoittavia, mutta ihmistuntemukseltaan niin onnettomia että arviot miehestä ovat ihan persiistä ja sen vuoksi niitä ei kannata kuunnella.

3) Kuten edellä, mutta huonon ihmistuntemuksen sijasta kyse on siitä, että luulevat muille sopivan vain tismalleen samanlaisen miehen kuin itselleen ja tämä sinun miehesi ei ole heidän tyyppiään, joten luulevat sen vuoksi ettei ole sinullekaan sopiva.

4) Tämä on teoreettinen ja epätodennäköinen tilanne sinun tapauksessasi, kun ihan selvästi tämä suhde on sinulle hyväksi oman kokemuksesi mukaan, mutta voi koskettaa jotakuta toista jolla on sama tilanne: Rakastuminen voi oikeasti tehdä sokeaksi aivan selkeästikin näkyville ongelmille toisessa ihmisessä, mutta ne kaverit jotka eivät ole rakastuneita näkevät ne ongelmat selvästi.

5) Ovat mustasukkaisia ihan puhtaasti ajankäytöstäsi: Jos sinulla ei olisi miestä, sinulla olisi enemmän aikaa heille.

Tuosta kohdasta 4 minulla on oma kokemus tosin niin, että ei kavereiden kautta, vaan ihan itse jälkikäteen  hämmennyin sitä määrää sokeutta mikä minusssa rakastumisen hormonimyrskyssä oli, kun sen laannuttua oli ihan ilmiselvää että tyypistä olisi pitänyt pysyä mahdollisimman kaukana. Tosin: Se kokemus oli silti erittäin tarpeellinen ja hyödyllinen, sekä luultavimmin korkeimman minän itselleni tilaama oppiläksy. Eikä siinä olisi auttanut mikään mitä kukaan muu sanoo.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #3 : 13.09.2013 13:55:31 »

Kiitos  smitten

Sanottakoon että tämä mies ei ole kenenkään tavallisen naisen unelma mutta minulle tällä hetkellä sopiva. Me olemme molemmat ei ehkä niin helpoimmasta päästä ja töitä joutuu tekemään puolin jos toisin.
Se jaksaa hämmästyttää että minulle pitää tulla unelmien poikamies vastaan ja samaan syssyyn valitetaan siitä kuinka oma kumppani on hankala ja kuinka ovat olleet eron partaalla. He hyväksyvät oma kumppanin kielteiset puolet mutta ei minun kumppanilla ei saa olla mitään kielteistä, valkoinen prinssi ihan sillä ihanalla valkoisella ratsullaan  uglystupid2
Mutta joo, hieman olin havaitsevani mustasukkaisuutta ja tämä mies on vapauttanut minut tuskaisten prosessien kautta kokemaan itseäni uudella, puhtaamalla ja ehämmällä tavalla.
Jotenkin sai sen aavistuksen että he eivät halua jostain syystä että menen elämässä eteenpäin tai eivät enää kykene hallitsemaan minua. Ehkä he haluavat vain osittan myös suojella, ymmärrän tämän myös.
En voisi koskaan olla kiitollisempi kun olen tälle miehelle, niin paljon hän on auttanut vaikka olen joutunut koville. Ehkä tämä sitten on osittain vaikuttanut ulkopuolisten näkemyksiin mutta kun he eivät ymmärrä tätä.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #4 : 13.09.2013 15:15:02 »


Hyviä pointteja sinulla Eklektikko! Meillä on ollut lähipiirissä tapaus, jossa alettu vastustaa uutta parisuhdetta. Siihen tapaukseen sopii kohdat 4 ja 5. Lisäksi vielä se, että muutama ystävä ja sukulainen on selvästi halunnut suojella toista osapuolta. Ja niinkuin Avicii sanoo, että molemmat osapuolet ovat "vaikeita tapauksia". Lähipiiriä on oikeasti alkanut hirvittää meno.
Mutta, mutta, sitten on se, että vaikka ulkopuoliset hyvää tarkoittaen yrittävät estää, niin siitä tulee karmaa heille. Luulen. Koska päätösvalta on kuitenkin jokaisella itsellään omissa asioissaan. No, tässä tapauksessa vastustajat ovat nostaneet kätensä ylös ja hellittäneet. Tilanne menee vinhaa vauhtia eteenpäin, pyörien kuin suureneva lumipallo rinnettä alas. Hurjaa seurata sivusta.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: