Vähänhän tässä tuon selvennyksen jälkeen henkii sellainenkin, että nainen on kohdellut miestä hieman kuin roskaa ja mies tuntuu jostain syystä pitävän siitä, koska ottaa yhteyttä yhä uudelleen? Ajattelen vain itse, että jos todella etsisin vakavaa suhdetta ja toinen ei kahdessakaan vuodessa uskalla käydä keskustelua edes siitä "seurustellaanko me", niin kyllä se olisi näkemiin ja kaikki siinä. Mutta minä olenkin nainen ja jousimies.
Kuitenkin kannattaa miettiä, että miksi mies ottaa yhteyttä säännöllisin ajoin? En ihan nyt narsistiksi sanoisi, mutta jos näitä muotisanoja haluaa käyttää, niin läheisriippuvuus voi osua lähemmäs.
Toisaalta, olen huomannut että tietyt samat fraasit toistuvat (manipulointiinkin taipuvaisten) valehtelijoiden kesken:
"jätin sen heti pian kun tapasimme"
"meillä on avoin suhde"
"suhteemme on tuhoon tuomittu"
Nämähän on klassikoita, joihin ei enää osaa uskoa vaikka olisivat tottakin!
Vaikka tuossa yllä kirjoittelinkin noin, niin ymmärrän silti hyvin tuon lukittumisen, ettei uskalla asettaa itseään haavoittuvaiseksi ja on samalla koukussa. Pelkosi, esimerkiksi se että mies karkaisi toisen naisen luo jos avautuisit omista tunteistasi, avaavat jotakin niitä lukkoja mitä sinulla on sisälläsi. Tuossa kun olet saanut hyvin kirjoitettua paperille, niin yritä hieman analysoida ja miettiä miksi pelkäät niin. Voi olla, että nuo pelkojen syyt eivät ole nykyisissäkään suhteissa sinusta kadonneet, miehet ovat vain olleet helpompia tai selkeämpiä tapauksia.
Ja vaikeuksien eteen tullessa, ne on nuo samat pelot, jotka ajavat sen nykyisenkin suhteen alas. Vai voiko olla jopa, että olet ottanut mieheksesi tarkoituksella näitä helppoja tapauksia, ettet joudu kohtaamaan pelkojasi ja epävarmuutta?