Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Amma - kritiikkiä  (Luettu 50357 kertaa)
0 jäsentä ja 31 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #60 : 08.10.2013 15:28:37 »

Yep, samoin eivät sinunkaan uskomuksesi muuta asioiden laatua, niistähän sinä nyt puhut  kun kummankaan meistä uskomuksille ei ole tieteellisiä todisteita, ne ovat siis samanarvoiset. Lähinnä laitoin tuon 'itse en usko' ihan sen takia että mm. sinä olet useissakin ketjuissa syyttänyt minua kaikenlaisesta muiden keskustelijoiden jyräämisestä tms, joten halusin korostaa sitä että kyseessä on vain minun oma vaatimaton uskoni asiaan, eikä mikään kova tosiasia.  Grin

Ajatuksilla voi toki olla energiaa joka voi vaikuttaa toisiin ihmisiin, jos he ovat herkkiä ja kulkevat suojat alhaalla. Suojat - tai ihan vain se ettei usko toisten voivan vaikuttaa itseensä, koska se usko toimii suojana - auttavat tähän. Tällä foorumilla on vaikka kuinka moni valittanut sitä, että aistii toisten tunnetilat - siis myös ihan muut kuin itseensä kohdistuvat, vaikka toisen huonon päivän tms. - niin voimakkaasti että siitä tulee paha olo.

Niinpä, vaikka itse olen automaattisuojattu ja automaattimaadotettu (mikä vielä lisää suojausta) - en halua mennä dissaamaan muiden kokemuksia, vaan hyväksyn kyllä sen mahdollisuuden että herkkä suojat alhaalla kulkeva ihminen voi hyvinkin aistia toisten ihmisten tunnetilojen energiaa, joko häneen itseensä kohdistuvaa tai sellaistakin joka ei kohdistu keneenkään.

Mutta pidän sitä ihan eri asiana kuin jotain energiahoidon lähettämistä tai valon kanavointia. Ne ovat universaaleja voimia jotka vain kulkevat lävitsemme, tunnetilojen tuottama energia on minun uskomusjärjestelmässäni (ja tämä taas vain koska haluan korostaa ettei tämä ole mikään iso totuus vaan vain minun uskoni) tavallaan 'maallisia' ehkäpä kvanttitason ilmiöitä.  
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #61 : 08.10.2013 15:54:54 »

Yep, samoin eivät sinunkaan uskomuksesi muuta asioiden laatua, niistähän sinä nyt puhut  kun kummankaan meistä uskomuksille ei ole tieteellisiä todisteita, ne ovat siis samanarvoiset. Lähinnä laitoin tuon 'itse en usko' ihan sen takia että mm. sinä olet useissakin ketjuissa syyttänyt minua kaikenlaisesta muiden keskustelijoiden jyräämisestä tms, joten halusin korostaa sitä että kyseessä on vain minun oma vaatimaton uskoni asiaan, eikä mikään kova tosiasia.  Grin

Ajatuksilla voi toki olla energiaa joka voi vaikuttaa toisiin ihmisiin, jos he ovat herkkiä ja kulkevat suojat alhaalla. Suojat - tai ihan vain se ettei usko toisten voivan vaikuttaa itseensä, koska se usko toimii suojana - auttavat tähän. Tällä foorumilla on vaikka kuinka moni valittanut sitä, että aistii toisten tunnetilat - siis myös ihan muut kuin itseensä kohdistuvat, vaikka toisen huonon päivän tms. - niin voimakkaasti että siitä tulee paha olo.

Niinpä, vaikka itse olen automaattisuojattu ja automaattimaadotettu (mikä vielä lisää suojausta) - en halua mennä dissaamaan muiden kokemuksia, vaan hyväksyn kyllä sen mahdollisuuden että herkkä suojat alhaalla kulkeva ihminen voi hyvinkin aistia toisten ihmisten tunnetilojen energiaa, joko häneen itseensä kohdistuvaa tai sellaistakin joka ei kohdistu keneenkään.

Mutta pidän sitä ihan eri asiana kuin jotain energiahoidon lähettämistä tai valon kanavointia. Ne ovat universaaleja voimia jotka vain kulkevat lävitsemme, tunnetilojen tuottama energia on minun uskomusjärjestelmässäni (ja tämä taas vain koska haluan korostaa ettei tämä ole mikään iso totuus vaan vain minun uskoni) tavallaan 'maallisia' ehkäpä kvanttitason ilmiöitä.  

Minä taas koen nimenomaan jyrääväksi tuon ilmoituksen, että et usko tai uskot johonkin. Ja sitten keskustelu käydään siitä lähtökohdasta. Tässä nähdään taas kirjoitetun tekstin haasteet, kun ei ole eleitä ilmentämässä  "vaatimattomuutta"  Wink

Ajatuksiimme liittyy usein voimakkaita tunteita. Nämä tunne-enrgiat tuntuvat vastaanottajassa, jos hän on herkkä.
Se, että ihminen ei tunne tai tiedosta olevansa negatiivisen ajatuksen kohteena, ei tarkoita, etteikö hän olisi. Hän ei vain tiedosta sitä.
Kuten sanoit, energiahoidon lähettäminen tietoisesti on aivan eri asia.


tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #62 : 08.10.2013 16:03:44 »

Mikään ei siis kelpaa? Ei kelpaa se että heittelee mielipiteitään/uskomuksiaan ilman että kertoo niiden olevan sellaisia (ennen kun en maininnut että on vain mielipiteeni/uskomukseni niin olin silloinkin mielestäsi jyräävä), eikä kelpaa sitten sekään että kertoo niiden olevan niitä.  Mitenköhän sinun mielestäsi ilmaisisin riittävästi sitä vaatimattomuutta? Se ettei ole mistään mitään mielipidettä? Vai mikä? Ihan vilpittömästi haluaisin kuulla, mikä sinut tässä asiassa tekisi tyytyväiseksi.

Sinulle on tästä minun "jahtaamisestani" huomautettu useamman muun kirjoittajan toimesta. Ei se minua haittaa niin sitten vähääkään, mutta sinähän teet nyt sitten samaa mistä syytät minua: Ketjuja menee 'pilalle' sen vuoksi että sinun täytyy ruotia minun kirjoitustyyliäni, sen sijaan että keskittyisit itse aiheeseen.

Pata siis kattilaa soimaa.  Wink

Jos ihmisellä on suojat päällä, häneen eivät vaikuta millään tavoin ne toisten ihmisten negatiiviset ajatukset. Jos vaikuttaisivat, niin tälläkin foorumilla minusta sanotut ja kirjoitetut asiat olisivat varmaan vaikuttaneet minuun.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 08.10.2013 16:06:30 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #63 : 08.10.2013 16:22:06 »

Mikään ei siis kelpaa? Ei kelpaa se että heittelee mielipiteitään/uskomuksiaan ilman että kertoo niiden olevan sellaisia (ennen kun en maininnut että on vain mielipiteeni/uskomukseni niin olin silloinkin mielestäsi jyräävä), eikä kelpaa sitten sekään että kertoo niiden olevan niitä.  Mitenköhän sinun mielestäsi ilmaisisin riittävästi sitä vaatimattomuutta? Se ettei ole mistään mitään mielipidettä? Vai mikä? Ihan vilpittömästi haluaisin kuulla, mikä sinut tässä asiassa tekisi tyytyväiseksi.

Sinulle on tästä minun "jahtaamisestani" huomautettu useamman muun kirjoittajan toimesta. Ei se minua haittaa niin sitten vähääkään, mutta sinähän teet nyt sitten samaa mistä syytät minua: Ketjuja menee 'pilalle' sen vuoksi että sinun täytyy ruotia minun kirjoitustyyliäni, sen sijaan että keskittyisit itse aiheeseen.

Pata siis kattilaa soimaa.  Wink

Jos ihmisellä on suojat päällä, häneen eivät vaikuta millään tavoin ne toisten ihmisten negatiiviset ajatukset. Jos vaikuttaisivat, niin tälläkin foorumilla minusta sanotut ja kirjoitetut asiat olisivat varmaan vaikuttaneet minuun.  Smiley

Hmm - minä muistan vain yhden - ihan hiljattain. Kryon ketjussa.
Mutta äskeisen sanoin esimerkkinä siitä, miten asiat voidaan tulkita kirjoitettuna eri tavoin.

En halua jahdata sinua. Jossain vaiheessa kerroin skrollaavani tekstisi ohi. Ja olen myös julkisesti pyytännyt, ettet kommentoisi kirjoituksiani.
Palaan samalle linjalle. En lue tekstejäsi, enkä kommentoi niitä (paitsi yleisellä tasolla ketjuun liittyen).
Voisitko ystävällisesti tehdä saman  minulle? Kiitos.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #64 : 08.10.2013 17:23:35 »

Toisessa ketjussa sait yhteispalautetta useamman muun räksyttäjän kanssa: Se oli ketju jossa selvänäköä harjoitteleva halusi tietää Etunimen, syntymäajan ja jonkin päivämäärän joka oli onnellinen päivä. Kaivan linkin kun jakselen.

Minä kommentoin mitä huvittaa silloin kun huvittaa ja sinä teet samoin. Sinä veivaat nyt tässä itse niin, että ensin keskustelit itse aivan asiallisesti mutta nyt yhtäkkiä sitten et haluakaan keskustella. Minua myös hämmentää tällainen muuten niin kypsän ja fiksun keskustelijan taholta.

Ennen kaikkea ikävää tässä on se, että vetäydyt keskustelusta nyt vastaamatta kysymykseen jonka esitin aivan vilpittömästi ja johon vastaaminen voisi oikeasti auttaa asioita:

Mitenköhän sinun mielestäsi ilmaisisin riittävästi sitä vaatimattomuutta? Se ettei ole mistään mitään mielipidettä? Vai mikä? Ihan vilpittömästi haluaisin kuulla, mikä sinut tässä asiassa tekisi tyytyväiseksi.

MInä tosissaan haluaisin ymmärtää mitä minun pitäisi tehdä toisin, koska selkeää vastausta en ole yhdeltäkään arvostelijaltani koskaan saanut, muita kuin sensuuntaisia että ei oikein saisi olla mistään mitään mieltä ettei vaan kukaan loukkaannu.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Anno
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57


Profiili
« Vastaus #65 : 08.10.2013 20:02:51 »

Voisiko se ärsyttävyys johtua "liian vahvoista mielipiteistä"? Minulla(kin) on taipumus puhua asioista ns. päivänselvinä, koska ne ovat minulle päivänselviä. Siis silloin kun minulla on jostain joku mielipide tai tieto (tai "tieto"). Asiaa voi auttaa, jos muistaa ilmaista: "minun mielestäni" tarpeeksi usein, mutta kun tässäkin on pieni päivänselvyys. Tottakai puhun minun mielestäni, enhän minä voi naapurin Irmankaan mielipidettä kertoa.
Tavallaan se ehdottomuus ja mielipiteen voimakkuus, mikä näkyy myös tekstin kautta, voi olla ärsyttävä tekijä. Kyllä minäkin ärsyynnyn helposti ihmiseen, joka sanoo "oman painavan sanansa" ja se sattuu olemaan aivan päivastoin kuin oma mielipiteeni... Siinä on sitten hyvä kohta miettiä että olenko hiljaa vai jatkanko keskustelua (rauhallisesti).

Minun onnekseni Eklektikko puhuu yleensä kuin minun suullani, joten en koe hänen sanomisiaan ärsyttävänä. Toki huomaan "mielen lujuuden" taustalla, mutta koska koen sen tuttuna tunteena, koen sen lähinnä kotoisaksi.  Wink Ja huom, mielen lujuudella en nyt tarkoita egoa ja sen suuruutta vaan vahvaa sisäistä tunnetta. Skorpparienergiaa, ehkä. Sellaista tummansinistä varmuutta. Nyt loppuu sanat kesken! Sellainen raudanluja varmuus, itsevarmuus, jota ei mikään mahti maailmassa heilauta. Ellei anna heilauttaa. Grin

Tällainen vahvamielipiteinen voisi tietysti opetella olemaan nöyremmän oloinen ja heitellä enemmän kysymysmerkkejä ja ehkäpä/voisiko olla/olisikohan -laatuisia lauseita, mutta tavallaan se olisi valehtelemista. Epäaitoa olemista. Toisten miellyttämistä itsensä kustannuksella. Ikään kuin sen tunnustamista, ettei ole hyväksyttävä sellaisena kuin on. Oman itsensä dissaamista. Tavallaan. Ainakin, jos menee liian pitkälle nöyryydessään. Ja se puolestaan erkaannuttaa omasta jumalallisuudestaan, eli ei hjuva.

Ja tästä tulikin mieleeni, että voisiko olla niin että Yep on enemmän sydämellä tuntija ja Ekletikko enemmän päässä pyörittäjä, tutkijaluonteisempi? Minun ystäväni  aurinko leijona tuntee enemmän sydämellään asiat ja on tunneperäisempi, sydämellisempi. Minä puolestani olen enemmän tutkija, joka hakee yksityiskohtia ja porautuu asioiden juureen asti. Ystävääni ei kiinnosta yksityiskohdat, hän on laaja-alaisempi. Hän rakastaa laajasti ja ikäänkuin levittää tunteensa maailmaan, ja minä noh... en ole kovin rakkaudellinen koska olen aina jossain hissikuilussa kaivamassa asioiden juuria. Ei ehdi. Wink On niin paljon tärkeämpää kuten tutkia ihmismieltä ja etsiä syitä asioille.  Grin

Me olemme erilaisia, mutta molemmat yhtä arvokkaita tällä pallolla.  smitten Meillä on välillä täysin vastakkaiset näkökannat, mutta se ei haittaa. Annan ystäväni tietysti pitää mielipiteensä, eiväthän ne ole minulta pois millään tavalla. Olemme vain erilaisia ja katsomme samaa asiaa eri näkökulmasta. Erilaisuus rikastuttaa, joten peace.  smitten
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #66 : 08.10.2013 21:44:01 »

Terävästi havaittu Anno.

Sopiiko, että käytän vastaustasi Ekletikolle? Jotenkin noin se menee.

Usein pahastun enemmän toisten puolesta, kuin omastani. Ja saatan alkaa tulisesti puolustamaan toisia. Olen voimakas tulimerkki. Skorpparia minussa ei ole lainkaan.

Olen aina kavahtanut tunnekylmyyttä, ehdottomuutta ja kaikkitietävyyttä. Loppujen lopuksi näissä huuhaa-jutuissa - eikä elämässä yleensäkään - ei ole olemassa yhtä totuutta. Oma mielipiteeni saattaa muuttua herkästi, jos saan lisätietoa asiasta.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #67 : 09.10.2013 00:39:54 »


Olen aina kavahtanut tunnekylmyyttä, ehdottomuutta ja kaikkitietävyyttä. Loppujen lopuksi näissä huuhaa-jutuissa - eikä elämässä yleensäkään - ei ole olemassa yhtä totuutta.

Albert Einsteinkin sai tuon karvaasti kokea mennessään möläyttämään että "Jumala ei heitä
noppaa" (Gott würfelt nix), kun Heisenberg ja kumppanit toivat päivänvaloon kvanttimekaniikan
omituisuudet ja erityisesti kai HUP'in eli Heinsenberg Uncertainty Principlen. Loppuelämänsä
Einstein tiettävästi käytti lähinnä yrityksiin todistaa kai HUP virheelliseksi, tunnetuin seurauksin!

 Undecided
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #68 : 09.10.2013 00:43:38 »


Olen aina kavahtanut tunnekylmyyttä, ehdottomuutta ja kaikkitietävyyttä. Loppujen lopuksi näissä huuhaa-jutuissa - eikä elämässä yleensäkään - ei ole olemassa yhtä totuutta.

Albert Einsteinkin sai tuon karvaasti kokea mennessään möläyttämään että "Jumala ei heitä
noppaa" (Gott würfelt nix), kun Heisenberg ja kumppanit toivat päivänvaloon kvanttimekaniikan
omituisuudet ja erityisesti kai HUP'in eli Heinsenberg Uncertainty Principlen. Loppuelämänsä
Einstein tiettävästi käytti lähinnä yrityksiin todistaa kai HUP virheelliseksi, tunnetuin seurauksin!

 Undecided

Sorry. Mielenkiintoinen vertaus, mutta pointti meni ihan ohi. Avaisitko hieman?
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #69 : 09.10.2013 08:42:20 »


Olen aina kavahtanut tunnekylmyyttä, ehdottomuutta ja kaikkitietävyyttä. Loppujen lopuksi näissä huuhaa-jutuissa - eikä elämässä yleensäkään - ei ole olemassa yhtä totuutta.

Albert Einsteinkin sai tuon karvaasti kokea mennessään möläyttämään että "Jumala ei heitä
noppaa" (Gott würfelt nix), kun Heisenberg ja kumppanit toivat päivänvaloon kvanttimekaniikan
omituisuudet ja erityisesti kai HUP'in eli Heinsenberg Uncertainty Principlen. Loppuelämänsä
Einstein tiettävästi käytti lähinnä yrityksiin todistaa kai HUP virheelliseksi, tunnetuin seurauksin!

 Undecided

Sorry. Mielenkiintoinen vertaus, mutta pointti meni ihan ohi. Avaisitko hieman?

Minä ainakin koen Albertin kategorisen, nykykäsityksen mukaan virheelliseksi osoittautuneen toteamuksen yllättävän "ehdottomaksi ja kaikkitietäväksi", varsinkin kuuluisan tiedemiehen
suusta ulostautuneena...
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #70 : 09.10.2013 09:37:48 »

Tällainen vahvamielipiteinen voisi tietysti opetella olemaan nöyremmän oloinen ja heitellä enemmän kysymysmerkkejä ja ehkäpä/voisiko olla/olisikohan -laatuisia lauseita, mutta tavallaan se olisi valehtelemista. Epäaitoa olemista. Toisten miellyttämistä itsensä kustannuksella. Ikään kuin sen tunnustamista, ettei ole hyväksyttävä sellaisena kuin on. Oman itsensä dissaamista. Tavallaan. Ainakin, jos menee liian pitkälle nöyryydessään. Ja se puolestaan erkaannuttaa omasta jumalallisuudestaan, eli ei hjuva.

Kiitos tästä Anno. Minulle nimenomaan on tälläkin palstalla ehdotettu että alan näytellä jotain mitä en ole, niin silloin eivät ihmiset ärsyyntyisi minusta. Sinä kiteytit tuossa sen, minkä vuoksi en ole koskaan siihen suostunut.

Ja olen aivan äimän käkenä siitä, miksi ihmisiä ärsyttää ylipäätään ollenkaan se, että joku on selkeästi eri mieltä kuin he.  Shocked Shocked Shocked
Mikä siinä on etteivät ihmiset kestä eri mieltä olemista ilman, että henkilöivät sen? 

Me olemme esimerkiksi Sidemanin kanssa vähän väliä tiukastikin eri mieltä asioista, mutta vain ASIOISTA. Sitten jonkin toisen asian suhteen ollaankin samaa mieltä. Ja kumpikaan ei ole ymmärtääkseni ruvennut kantamaan kaunaa toista kohtaan sen vuoksi, vaan kaikesta siitä Sidemanini kanssa kinaamisesta huolimatta, minä tykkään hänestä, hän on hieno kirjoittaja ja käsittämättömän laajatietoinen veda-tietolähde.  smitten (Sideman voi tulla omasta puolestaan kertomaan onko tunne molemminpuolinen.)

Joskus sytytys on muuten tosi hidas, illalla muistin nettikiusaamista koskevan ohjelman, jonka kuulin radiosta viime viikolla (taisi olla uusinta jostain vanhemmasta). Nettikiusaamiselle tyypillistä toimintaa on nimenomaan se että kuljetaan ketjusta toiseen ei-tykätyn nimimerkin perässä huomauttelemassa vaikka mistä, kiinnostipa itse ketjun aihe tahi ei.

Olen niin teflonpintainen että en edes mieltänyt moista kiusaamiseksi, kun se ei tunnu pahalta ollenkaan, tuottapahan vain sellaista aika helpon levelin älypeliä, varsinkin kun monet omiin sanoihinsa kompastujat sitten siirtyvät ignore-vaiheeseen kun ei ole munaa/munasarjaa katsoa loppuun asti sitä nokittelua johon ovat ryhtyneet ihan vain sen vuoksi etteivät minusta ja kirjoitustyylistäni tykkää.

Mutta entäs jos sama porukka alkaa ei-tykätä jostain minua herkemmästä kirjoittajasta? Sen vuoksi minä puhun nyt tässä ketjussa auki tämän: Yhden kirjoittajan jahtaaminen ketjusta toiseen on nettikiusaamista. Tehkää toki sitä minulle, minulle se on älypeliä, joskin aika helppoa sellaista, mutta olkaa tietoisia siitä että jotakuta toista moinen voi oikeasti satuttaa. Ja se pilaa ketjuja jolloin ainoita syyllisiä moiseen ovat ne perässä juoksevat räksyttäjät.

Yep kirjoitti:
Lainaus
Olen aina kavahtanut tunnekylmyyttä, ehdottomuutta ja kaikkitietävyyttä. Loppujen lopuksi näissä huuhaa-jutuissa - eikä elämässä yleensäkään - ei ole olemassa yhtä totuutta. Oma mielipiteeni saattaa muuttua herkästi, jos saan lisätietoa asiasta.

Tämä on tullut esiin  monessa keskustelussa aiemmin ja Yep on nämä sanonut aiemmissa ketjuissa suoraan syiksi ei-tykätä minusta, vaikka nyt ilmaiseekin asian kautta rantain.  Niinpä minä kommentoin nyt tätä väitettyä tunnekylmyyttä ja selkeitä mielipiteitä josta minussa ei tykätä.

Ihmiset kokevat minut tunnekylmäksi, koska pysyn tyynenä vaikka minulle mitä sanoisi. Tämä johtuu siitä, että en aiheuta itselleni pahaa oloa omilla ajatuksillani - en siis koskaan saa itkupotkuraivareita keskusteluketjuissa, kun en saa niitä netin ulkpuolisessakaan elämässä. Se on tasapainoa ja omien ajatusten rengin paikalle laittamista. Saa sitä toki tunnekylmyydeksikin kutsua, jos moisesta tulee parempi olo itselle, tai tuntuu että on kiva leimata ihminen josta ei tiedä mitään muuta kuin hänen tekstinsä.   Aikamoisia telepaatteja olette te,  kun pystytte pelkästään tekstin perusteella määrittelemään jonkin ihmisen noin selkeästi.

Omien tunteidensa suossa tempoilevat ihmiset jotka eivät ole ajatuksiaan sinne rengin paikalle laittaneet, varmaan ihmettelevätkin miksi joku ei niitä itkupotkuraivareita saa samassa kohtaa kuin he itse saisivat.  Grin Sori, on yksi asia tuntea tunteita, ja toinen oksentaa ne muiden niskaan. Minä en oksenna tunteitani toisten niskaan, vaan ymmärrän että aiheutan ne kaikki omilla ajatuksillani ja  otan vastuun niistä. Niinpä ne eivät välttämättä näy päälle, ellen erikseen niitä valitse näyttää. Kasvokkain näkyvät paremmin, onhan 70% kommunikaatiosta on ruumiinkieltä ja 20% äänen sävyä ja modulaatiota, kun ollaan kasvokkain.

On lähtökohtaisesti naurettavaa muutenkaan syyttää ketään nettikirjoittajaa tunnekylmäksi kun saatavilla on vain 10% kommunikaatiosta eli se senojen merkityssisältö. Mistä te tiedätte mitä kukin kirjoittaja tuntee kirjoittaessaan? Vai onko käyty kuittaamassa se Skepsiksen lupaama palkinto tuottamalla todistettavasti yliluonnollinen ilmiö nimeltä telepatia?  Cheesy

MIelipiteistä ja niiden muuttuvudesta/muuttumattomuudsta:
Onko tullut mieleen, että jokaisen sellaisen mielipiteen perustaksi jonka täällä esitän ja jota kukaan ei näytä saavan muutettua, olen saattanut etsiä tietoa jo vaikkapa vuosikymmenen tai kahden verran? Minun mielipiteeni muuttu myös hyvinkin herkästi aina kun saan siihen suuntaan relevanttia lisätietoa asiasta. Mutta perusteluksi tarvitaan silloin faktoja jotta ne muuttuisivat ja se on sitten voi voi, jos ei onnistu niitä faktoja jossain asiassa latomaan pinoon niin paljoa että niillä minun mielipiteeni muuttaisi. Syytön minä siihen olen. Ehkä kannattaisi tutkia asiaa enemmän jotta löytäisi niitä faktoja?

Ja sitten on sellaisia ihan erilaisia ei-faktoilla-perusteltavissa-olevia asioita kuten tämä 'voivatko negatiiviset ajatukset vaikuttaa niiden kohteeseen.' Tästä asiasta ei ole kovaa tiedettä eli faktoja ollenkaan. On vain niitä uskomuksia/uskoja/mielipiteitä. Tämänkaltaisissa asioissa, joille ei ole mitään todisteita, ei ole koskaan mahdollista vakuutta ketään niin että voisi tämän mielipidettä muuttaa kun faktaperusteluja ei ole. Kannattaisi ymmärtää sellaisten mielipiteiden ero joiden pohjaksi voi latoa faktoja ja sellaisten joiden pohjaksi ei voi. Silloin ei tulisi hermostuttua siitä että jollakulla on vahva ja muuttumaton mielipide tällaisestä jälkimmäsen kaltaisesta asiasta.

Se on vähän kuin hermostuisi siitä että joku toinen ei pidä maksalaatikosta kun itse kuitenkin pitää siitä, asia joka on henkilökohtainen mieltymys. Miksi hermostua toisen henkilökohtaisista mieltymyksistä asiassa, jolle ei ole faktaperusteluja? Nojoo, tappelivathan ne punkkarit ja diinaritkin aikoinaan musiikkimaun erilaisuuden vuoksi. Sille tasolleko tässä pitäisi alentua? Ei kiitos.  Grin

Antaa tulla vaan, tämän palstan nettkiusaajat ovat muiden palstojen vastaaviin verrattuna aika kevyttä kamaa, like shooting fish in a barrel, kuten tuolla englannikielisessä maailmassa sanotaan. Ainoa mikä huolestuttaa on se, että tämä porukka alkaa ei-tykätä jostakusta jota kiusaajakäytös pystyy satuttamaan.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #71 : 09.10.2013 11:19:59 »

En tiedä yhdenkään lähteneen foorumilta minun vuokseni.

Sinun kanssasi riideltyään moni on aivan avoimesti kertonut syyn lähtöönsä.
Mutta se on loppupeleissä modejen tehtävä puuttua, heillä on varmaan laajempi kuva asioista.

Aika jännää, jos koet minun kirjoittavan johonkin ketjuun sinun vuoksesi. Et ole minulle niin merkittävä, että jaksaisin seurata sinua ketjusta toiseen. Uskotko,että  usein jo kirjoittaessani "pelkään" sinun tulevan väittelemään. Eli kirjoitan sinusta huolimatta. 
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #72 : 09.10.2013 11:23:13 »


Olen aina kavahtanut tunnekylmyyttä, ehdottomuutta ja kaikkitietävyyttä. Loppujen lopuksi näissä huuhaa-jutuissa - eikä elämässä yleensäkään - ei ole olemassa yhtä totuutta.

Albert Einsteinkin sai tuon karvaasti kokea mennessään möläyttämään että "Jumala ei heitä
noppaa" (Gott würfelt nix), kun Heisenberg ja kumppanit toivat päivänvaloon kvanttimekaniikan
omituisuudet ja erityisesti kai HUP'in eli Heinsenberg Uncertainty Principlen. Loppuelämänsä
Einstein tiettävästi käytti lähinnä yrityksiin todistaa kai HUP virheelliseksi, tunnetuin seurauksin!


Sorry. Mielenkiintoinen vertaus, mutta pointti meni ihan ohi. Avaisitko hieman?

Minä ainakin koen Albertin kategorisen, nykykäsityksen mukaan virheelliseksi osoittautuneen toteamuksen yllättävän "ehdottomaksi ja kaikkitietäväksi", varsinkin kuuluisan tiedemiehen
suusta ulostautuneena...

Näin minäkin sen aamulla herätessäni tajusin.
Joskus vaan kestää hieman pidempään  Grin
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #73 : 09.10.2013 11:37:31 »

Minä en ole juossut kenenkään perässä keskusteluissa kiusaajatyyliin (jotkut näistä lähtijöistä sen sijaan tekivät sitä ennen lähtöään), joten jos joku on lähtenyt, on lähtenyt omista syistään jotka eivät liity minuun - en nimittäin ole vastuussa niistä tunnemyrskyistä joitä ihmiset ihan omilla ajatuksillaan itselleen aiheuttavat, en edes silloin kun he niitä ajatuksia ajattelevat minun teksteistäni. Päinvastoin, olen koettanut auttaa asiassa aloittamalla ketjun siitä miten niistä pääsisi eroon.

(Yksi näistä lähtijöistä muuten kävi eräässä ketjussa rekisteröitymättä mutta vanhalla nimimerkillään yhdellä ainoalla viestillä joka oli vain se että hän kopioi jonkun lauseen jossa puhuin rakkaudellisuudesta ja nauroi sille kasalla hymiöitä. Näyttää siis edelleen ne omat ajatukset tälle nimimerkille tuottavan ikäviä tunteita ja katkeruutta vaikkei rekisteröityneenä kirjoitakaan. Miksi muuten olisi tarvinnut moista tehdä? Toinen vielä täällä oleva nimimerkki ilmoitti alkavansa ignoroida minua kun sain hänet kiinni suorasta itseäni koskevasta valheesta, väitti että olen poistellut viestejäni.)

Sinä myönsit itse Solnishkolle siinä Kryon-ketjussa että olet tullut perässäni ketjuun, joten nyt on hiukka myöhä kiistää asiaa.  Grin

Minulle oli ihan ok se, että aloit ignoroida minua, mutta nyt sitten viikon sisällä olet yhtäkkiä lakannut ignoroimasta ja tullut peräti kahteen ketjuun ihan vaan olemaan eri mieltä vähän kaikesta. Jokainen tehköön siitä omat johtopäätöksensä. Kuten myös siitä, että nyt taas ingnore-vaihde näyttää houkuttavan sinua samaan aikaan kun alat jättää kysymyksiin vastaamatta. Edelleenkään et ole nimittäin siihen viimeisimpään vastannut. MItä minun pitäisi tehdä toisin jotta en ärsyttäisi?

En minä usko sinusta yhtään mitään, kuten en usko kenestäkään kirjoittajasta koska minä en ole telepaatti. Minä arvioin kirjoittajia vain heidän tekstiensä ja foorumikäytöksensä perusteella, en omien tunnemyrskyjeni tai telepatiakuvitelmieni perusteella. Kukaan ei täällä tiedä mitään kenestäkään muutoin kuin tekstien perusteella.

Tässä se toinen ketju josta puhuin aiemmin:
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=64203.0
« Viimeksi muokattu: 09.10.2013 11:39:20 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #74 : 09.10.2013 12:17:56 »

Ehkä olen hieman omituinen mutta miksi emme vain voi hyvän väännön jälkeen paiskata hyväntahtoisesti kättä ja todeta että olipa hyvä keskustelu?
Eihän tätä tarvitse niin verisesti ottaa, kaikki olemme osallisena tässä pelissä, tavalla tai toisella. Ettei jokaisessa ketjussa mennä siihen että aletaan ruotimaan Eklektikon tyyliä ja mielipiteitä. Jokainen voi vapaasti poimia ne asiat jotka haluaa ja olla erimieltä, tuskin tässä pyritä mihinkään muuttamaan ihmistä. Vai tunteeko joku itsensä uhatuksi jos toisella on tinkimätön mielipide?
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: