Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ärsyttääkö  (Luettu 34866 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Yep
Vieras
« Vastaus #15 : 10.10.2013 14:48:58 »

Niin, tässä aiheessahan on nämä ikuisuuskysymys-ääripäät, mistä tuskin koskaan pääsee mihinkään "oikeaan" lopputulokseen.

Että koska tuo ärsyyntymistään esille liikaa ja koska patoaa sitä liikaa vain sisälleen,
ja kuinka paljon "olen nyt vain tällainen"-lauseen nimissä voi tehdä vaikka mitä ja koska taas joustaa aivan liikaa.

Se perinteinen kultainen keskitie..  :Smiley

Hyvin kiteytetty.
Joku mennä porskuttaa toisia polkien, koska hän nyt vaan sattuu olemaan sellainen. Ja toinen taas suostuu kynnysmatoksi, koska ei koe oikeudekseen puolustautua.

Onneksi suurin osa kulkee keskitietä - välillä laidasta laitaan kiemurrellen.

Olen useiden vuosien ajan tehnyt töitä itseni kanssa käyttäen apuna erilaisia henkiparannustekniikoita. Olen myös kanavoinut valoa ja muuta energiahoitoja erilaisiin kohteisiin.
Katkoin negatiivisia energiakytköksiä jo kauan ennen tälle fooruille tuloani.
Silti tunnen ärsyyntymistä. Varsinkin, jos näen toisia kohdeltavan kaltoin. On eri asia ärsyyntyä ja purkaa se ulos - kuin ottaa ärsyynnys sisäänsä. Miten se olikaan; voi antaa linnun lentää päänsä yli, muttei tehdä pesää päähän.

Uskon, että toiset ihmiset toimivat peilinämme. Jos joutuisin jatkuvasti kahakkaan ja saisin negatiivisia palautetta useilta ihmisiltä samasta aiheesta, minulla olisi vakava itsetutkiskelun paikka. Haluan yleensä kehittyä ja ottaa opikseni. Jotkut asiat minussa ovat niin vahva osa persoonaani, että niitä on vaikea muuttaa. Käytöstään voi aina hioa ja harjoitella sosiaalisia taitojaan. Niiden puutteeseen ei tarvitse alistua. Ihminen oppii kaikenlaista.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #16 : 10.10.2013 15:00:03 »

No joo, kaiken voi analysoida ihan puhki niin että punainen lanka katoaa..
Olen ihan tavallinen ihminen ja tottakai jotkut ärsyttää mutta so what? Tuskin, vaikka kuinka tekisin töitä itseni kanssa että toi poistuisi kokonaan. Mutta en itse henk.kohtaisesti ahdistu tmv., toiset ovat luonteeltaan vain vittumaisia. Thats it. Ja oman vittumaisuuden sitten voi pukea hienoilla termeillä ja keksiä hyvä verukkeita siitä miksi en suostu muuttumaan tai tällainen vain olen. So it will be  Tongue

Totta tämäkin. Kannattaa sietää, että joku on vittumainen, mutta ei alistua siihen.

Olen aika hyvin oppinut pitämään puoliani rauhallisesti ja jämäkästi. Nurkkaan ajetun reaktio tulee silloin, jos koen, että en kykene puolustamaan itseäni esim työpaikan valtakoneiston edessä.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 10.10.2013 15:11:31 »

Siinä taitaa olla eroa, että ärsyyntyy jokun teosta eikä siitä ihmisestä?

Kylllä minä ärsyynnyn jalkojen nostamisesta metron penkille kurakenkineen, mutta en minä silloin siitä ihmisestä ärsyynny. Ihmiset ovat ihmisiä, ei kukaan minua pelkällä olemassaolollaan voi ärsyttää, tarvitaan jotain ärsyttäviä tekoja. Koko homman ajatteleminen tältä kannalta voisi ehkä auttaa siihen kupin-ylitse-vuotamis-ongelmaan?
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 10.10.2013 15:30:14 »

Joku mennä porskuttaa toisia polkien, koska hän nyt vaan sattuu olemaan sellainen. Ja toinen taas suostuu kynnysmatoksi, koska ei koe oikeudekseen puolustautua.

Minä pidän molempia ylläolevia 'opittuina' asioina, kukaan ei synny kummankaanlaisena vaan ne opitaan ympäristöstä varhaislapsuudessa tai seuraavat varhaislapsuuden olosuhteista eräälaisina 'virheohjelmointeina,' joista pitää vain sitten aikuisena ohjelmoida itsensä pois.

Kumpikaan näistä ei ole siinä mielessä 'sattuu olemaan sellainen' ominaisuus, kuten on vaikkapa fyysinen nopeus johon vaikutta mm. kilpirauhasen aktiivisuus ja dopamiinitasot.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #19 : 10.10.2013 16:01:34 »

Joku mennä porskuttaa toisia polkien, koska hän nyt vaan sattuu olemaan sellainen. Ja toinen taas suostuu kynnysmatoksi, koska ei koe oikeudekseen puolustautua.

Minä pidän molempia ylläolevia 'opittuina' asioina, kukaan ei synny kummankaanlaisena vaan ne opitaan ympäristöstä varhaislapsuudessa tai seuraavat varhaislapsuuden olosuhteista eräälaisina 'virheohjelmointeina,' joista pitää vain sitten aikuisena ohjelmoida itsensä pois.

Kumpikaan näistä ei ole siinä mielessä 'sattuu olemaan sellainen' ominaisuus, kuten on vaikkapa fyysinen nopeus johon vaikutta mm. kilpirauhasen aktiivisuus ja dopamiinitasot.

Sulle on vaikea olla vastaamatta, jos lainaat tekstiäni.

Sanoinko, että nuo olisivat ei-opittuja ominaisuuksia? Kyse on enemmänkin asennevammasta ja vastuunpakoilusta.
Ärsyttävä asenne toisia kohtaan sekä omahyväisyys eivät johdu kilpirauhasesta tai muusta vastaavasta. Joten niistä on mahdollista poisoppia. Turha paeta luojan selän taakse, jos voi itse vaikuttaa käytökseensä.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2013 16:09:54 kirjoittanut Yep » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #20 : 10.10.2013 16:08:22 »

Siinä taitaa olla eroa, että ärsyyntyy jokun teosta eikä siitä ihmisestä?

Kylllä minä ärsyynnyn jalkojen nostamisesta metron penkille kurakenkineen, mutta en minä silloin siitä ihmisestä ärsyynny. Ihmiset ovat ihmisiä, ei kukaan minua pelkällä olemassaolollaan voi ärsyttää, tarvitaan jotain ärsyttäviä tekoja. Koko homman ajatteleminen tältä kannalta voisi ehkä auttaa siihen kupin-ylitse-vuotamis-ongelmaan?

Nimenomaan. Ärsyttävä ihminen, joka tekee ärsyttäviä tekoja, on ärsyttävä. Toki se alkuperä on usein tyhmyydessä. Ei tajua toimivansa väärin, kuten metrossa kengät penkillä.
Uskoisin Annonkin tarkoittaneen kupin menevän yli aikalailla isommista asioista, kuin kuraiset kengät penkillä.
Todella harva kilahtaa tuollaisesta.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 10.10.2013 16:11:26 »

MInä tarkoitan lähinnä vaan sitä, että synnynnäisistä ominaisuuksista ei oikein pääse eroon kuin vaikkapa nyt sillä rauhoittavalla lääkityksellä, jolloin 'sattuu olemaan sellainen' on aivan järkevä ja hyväksyttävä selitys. Samoin voisi olla vaikka lukihäiriö,  kun jotakuta ärsyttää foorumilla toisen ihmisen tekstien kirjoitusvirheet.

'Opituista'  asioista taas voi ohjelmoida itsensä pois jolloin 'sattuu olemaan sellainen' selitys ei oikein käy.

Lainaus
Ärsyttävä asenne toisia kohtaan sekä omahyväisyys eivät johdu kilpirauhasesta tai muusta vastaavasta. Joten niistä on mahdollista poisoppia. Turha paeta luojan selän taakse, jos voi itse vaikuttaa käytökseensä.

Enkä väittänyt asennetta tms. synnynnäisiksi, jatkat näemmä edelleen tutulla vääristelylinjalla.  Grin
Mutta minua se ei ärsytä yhtään.  Cheesy

(Ave kertoi minun ärsyttävistä ominaisuuksistani siinä yhdessä viestissään asioita - ehkä eri asioita kuin ne mitkä sinua ärsyttävät? - seikkoja, jotka nimenomaan johtuvat mm. nopeudesta, muistista ja pikkutarkkuudesta jotka OVAT synnynnäisiä ominaisuuksia.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #22 : 10.10.2013 16:23:49 »

Hyvä, etten ärsytä sinua. Se ei ole tarkoitukseni.

Et voi syyttää minua vääristelystä. Koska tiedän, etten tahallani vääristele. Jos tulkitsen asioita eri tavalla, se on eri juttu. Mutta saat puolestani elää uskossasi, että jahtaan sinua eri ketjuissa ja vääristelen tahallani tekstejäsi. Kukin uskoo tavallaan  Grin
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 10.10.2013 16:32:16 »

Tarkoitin vääristelyllä sitä, että kun olen puhunut synnynnäisistä ominaisuuksista, olen puhunut juuri niistä Aven viestissä olevista ominaisuuksista jotka minussa ärsyttävät ja nyt tähän tuli ikään kuin uutena asenne ja omahyväisyys.  Minulle oli tosi vapauttava se Aven viesti sen vuoksi että tajusin etteivät nopeus, muisti ja pikkutarkkuus jotka mahdollistavat ne Avea ärsyttävät ominaisuudet viesteissäni katoa millään muulla kuin vahvalla lääkityksellä.

Minä en edes ymmärrä mitä tarkoitat asenteella tai mitä tarkoitat omahyväisyydellä. Ihan vilpittömästi en ymmärrä. Haluaisin ymmärtää.  Shocked  

Siinä vaiheessa kun  itsetyöskentelyllä pääsin  eroon siitä tilasta jossa en tuntenut itseäni arvokkaaksi ihmiseksi vaan ostin sitä ihmisarvon tunnetta kiltteydellä ja kynnysmattona olemisella, sain kommentteja omahyväisyydestä siitä että en suostunut enää tekemään palveluksia jatkuvasti itseni uuvuttaen tai suostunut kynnysmatoksi ja myötäilemään muiden mielipiteitä vain hyväksyntää ostaaakseni. Sen vuoksi tuo on varottava sana minulle ja haluaisin kuulla miten sinä sen käsität. 'Itseriittoinen' oli toinen silloin viljelty sana niiden taholta, jotka eivät enää voineet käyttää minua palvelijana tai kynnysmattona. (Näillä tunnutaan välillä tarkoittavan samaa.)

 Jokainen on tavallaan 'omahyväinen' - ja hyvä niin - niissä asioissa, joissa ei ole faktoja vaan jotka ovat mielipidekysymyksiä. Ja jokaisen tulisikin olla omahyväinen siinä mielessä, että rakastaa itseään terveellä tavalla niin, että se oma ihmisarvon tunne ei ole kiinni toisten palvelemisesta tai heidän kehuistaan, tai suorituksista, ulkonäöstä tai mistään muustakaan.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2013 16:39:07 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #24 : 10.10.2013 16:55:24 »

Minun kirjoittamat viestit on kaikki tallella. En ole poistanut, enkä muokannut niitä. Yleensä teen muokkaukset miltei saman tien, en päivien viiveellä.
Joten niitä voi tutkia/tulkita ihan vapaasti.



tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #25 : 10.10.2013 18:29:11 »

Selasin itse viestejäni jonkin matkaa taaksepäin. Tilastollisesti iso osa tekstejäni liittyy muuhun, kuin Ekleen. Se on fakta.

Ei Ekle ole minua luokanut, enkä koe kantavani kaunaa. Enkä todellakaan haluaisi vääntää hänen kanssaan. Provosoidun herkästi, ei muuta. Siksi viestien skrollaaminen on mielestäni hyvä apu. Jos olen ilmaissut, etten toivo kommenttejaan, niin onko kirjoituksiani ihan pakko kommentoida? Keskustelua syntyy muutenkin. Ja taso pysyy paljon miellyttävämpänä.
Mielestäni se ei ole kohtuuton pyyntö. Ja itselläni on oikeus olla lukematta - tai lukea - ihan miten itse parhaaksi näen. Ehkä sitä tekee muutkin, eivät vaan kerro ääneen.

« Viimeksi muokattu: 10.10.2013 18:31:40 kirjoittanut Yep » tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #26 : 10.10.2013 18:39:22 »

Minä olen mennyt jo niin sekaisin kaikesta että vittu nyt oikein roppakaupalla mieluiten angstia, vääntöä ja pikkutarkkaa selontekoa ja analysointia kehiin, kyllä se pikku pilkku sieltä lötyy  Cool Grin
Let it go, both of you..
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Yep
Vieras
« Vastaus #27 : 10.10.2013 18:53:45 »

Minä olen mennyt jo niin sekaisin kaikesta että vittu nyt oikein roppakaupalla mieluiten angstia, vääntöä ja pikkutarkkaa selontekoa ja analysointia kehiin, kyllä se pikku pilkku sieltä lötyy  Cool Grin
Let it go, both of you..

ÄÄÄH, ei jaksa  Grin



Ihan OT, mutta sulla ja mulla on näköjään ihan sama määrä viestejä.
Merkki herralta?  2funny
« Viimeksi muokattu: 10.10.2013 18:55:18 kirjoittanut Yep » tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #28 : 10.10.2013 19:05:04 »

Minä olen mennyt jo niin sekaisin kaikesta että vittu nyt oikein roppakaupalla mieluiten angstia, vääntöä ja pikkutarkkaa selontekoa ja analysointia kehiin, kyllä se pikku pilkku sieltä lötyy  Cool Grin
Let it go, both of you..

ÄÄÄH, ei jaksa  Grin



Ihan OT, mutta sulla ja mulla on näköjään ihan sama määrä viestejä.
Merkki herralta?  2funny


Yeah! Prkl.. kaikki natsaa just tänään  Cool smitten
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Yep
Vieras
« Vastaus #29 : 10.10.2013 20:39:49 »

Minä olen mennyt jo niin sekaisin kaikesta että vittu nyt oikein roppakaupalla mieluiten angstia, vääntöä ja pikkutarkkaa selontekoa ja analysointia kehiin, kyllä se pikku pilkku sieltä lötyy  Cool Grin
Let it go, both of you..

ÄÄÄH, ei jaksa  Grin



Ihan OT, mutta sulla ja mulla on näköjään ihan sama määrä viestejä.
Merkki herralta?  2funny


Yeah! Prkl.. kaikki natsaa just tänään  Cool smitten

Nyt käydään armottomaan kilpaan - kumpi voittaa  Cheesy Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: