Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ärsyttääkö  (Luettu 34839 kertaa)
0 jäsentä ja 19 vierasta katselee tätä aihetta.
Anno
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57


Profiili
« Vastaus #30 : 10.10.2013 21:19:58 »

Palaan tuonne hieman taaksepäin. Koskaan ei ole liian myöhäistä.  Wink

Siis yhteisössä tapahtuva ärsyttävyys:
Yepin kertoma kuvio on niiiin tuttua. Marttyyrinviittoja ja narsistista vallankäyttöä... Toki olen itsekin sovittanut marttyyrin viittaa päälleni. Siinä vaiheessa kun ymmärrys loppuu ja tulee uhriutunut olo.  Grin Mutta en pidä sen tuomasta harhakuvasta: ikään kuin olisin ulkopuolisten olosuhteiden uhri. Itsehän minä olen tässäkin kuviossa ollut mukana. Jos en olisi liian joustava, minua ei voisi hyväksikäyttää. Minulla vaan on sellainen omituinen harha, että yhteisön eteen tehdään parhaansa ja silloin kaikki hyötyy. Ja varmaan näin onkin, MUTTA jos joukossa on enemmän tai vähemmän omaneduntavoittelija, laiskuri, marttyyriksi kääntyvä hyväntekijä tai esimerkiksi ihminen joka on aina oikeassa ja jonka sana on laki, niin homma pissaa.

Ihmettelen tässä, että mitä minun pitäisi muuttaa itsessäni, jotta en alistuisi jatkossa hyväksikäytetyksi? Jotta voisin toimia yhteisössä rakentavasti, mutta uhrautumatta liikaa? En edes hae arvostusta tekemisilläni, joten siitäkään ei pitäisi kengän puristaa. Itsearvostukseni on nykyään hyvällä mallilla. Ei ole ollut aina. Koen olevani nykyään samalla tasolla kaikkien kanssa, jopa tämän tyrannin, jota ennen katsoin jopa ylöspäin. (Sanavalinnasta päätellen taidan katsoa häntä vähän alaspäin tällä hetkellä...) Minulla ei ole enää nykyään syytä miellyttää tai nöyristellä. Ainoa asia, minkä keksin mahdolliseksi syyksi tälle ylisinkumiselle, on lojaalius tätä (entistä) yhteisöä kohtaan ja vastuunkantaminen. Joo, minussa on skorpparia... Jos ja kun lähden tästä, tämä ex-yhteisö joutuu pulaan. Tiedän, etten todellakaan ole korvaamaton, mutta se ei vaan näissä olosuhteissa jää näkymättä ulkopuolelle kun nostan kytkintä ja lähden. Ne näkymättömät 20 asiaa, jotka nyt teen muiden puolesta (oman tonttini lisäksi) tulevat näkyville kun en enää niitä tee. Ennen kuin ne osataan delegoida muille, se näkyy ulospäin, voi jopa aiheuttaa joitain vaaratilanteita. Ja todennäköisesti, motivaatio-ongelmien vuoksi, osa jää levälleen määräämättömäksi ajaksi. Ei hyvä. Se surettaa. Tämän vuoksi koitan pitää koko paletin kasassa, oman terveyteni kustannuksella. Joo, pikkasen ärsyttää.  Angry


Ilmeisesti astologisella puolella on ollut aika mukavia kuvioita, jotka ovat jo elokuun lopulta asti tuoneet naaman eteen kaikkea kivaa, mitä on ollut kytemässä pinnan alla. Ja ilmeisesti homma jatkuu edelleen. Mukavaa.



tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #31 : 10.10.2013 21:24:04 »

Asioiden lokeroiminen ja yksinkertaistaminen voi auttaa hahmottamista, mutta itse en tykkää ajatella asioita niin yksinkertaisiksi, kun ne eivät kuitenkaan usein ole. Ihmisellä on oikeus olla esimerkiksi ehdoton ja mustavalkoinen, vaikka nämä eivät olekaan mitään synnynnäisiä ominaisuuksia. Ihmisillä on oikeus olla erilaisia. Mutta ei se tarkoita, etteikö toisaalta voisi joustaa jonkin verran, jos sitä kautta sosiaalinen hyvinvointi säilyy, ilman että kyseessä on mikään perustavanlaatuinen itsestään luopuminen tms. Mutta ei siihen kuitenkaan ole mitään pakkoa, se on oma valinta. Aina ei edes huomaa kaikkea eikä tajua valita, eikä silloin kuitenkaan ole mikään itsekäs sika. Se on vain sitä ihmisten erilaisuutta.

Ihmisten tekstien suodattamisessa auttaa minulle ainakin se, että kun oppii hieman tuntemaan niitä asioita mitkä kellekin ovat tärkeitä ja merkityksellisiä, silloin helposti ymmärtää miksi joku reagoi johonkin tiettyyn aina tietyllä tavalla tai puhuu jostain asiasta vain aina siitä yhdestä näkökulmasta. Eikä se tarkoita, ettei tämä ihminen ymmärtäisi myös muita näkökulmia olevan (useinmiten, onhan niitä hyvin jyrkkiäkin ihmisiä olemassa), tuo jokin näkökulma vain sattuu hänelle olemaan tärkeä ja merkityksellinen. Aluksi voi uuden tuttavuuden kohdatessaan ärsyyntyä, mutta jos näin foorumillakin availee omia taustojaan vähäsen, niin auttaa heti ainakin mua ymmärtämään paremmin. Tulee se inhimillisyys siihen mukaan.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #32 : 10.10.2013 21:56:37 »


Siis yhteisössä tapahtuva ärsyttävyys:
Yepin kertoma kuvio on niiiin tuttua. Marttyyrinviittoja ja narsistista vallankäyttöä... Toki olen itsekin sovittanut marttyyrin viittaa päälleni. Siinä vaiheessa kun ymmärrys loppuu ja tulee uhriutunut olo.  Grin Mutta en pidä sen tuomasta harhakuvasta: ikään kuin olisin ulkopuolisten olosuhteiden uhri. Itsehän minä olen tässäkin kuviossa ollut mukana. Jos en olisi liian joustava, minua ei voisi hyväksikäyttää. Minulla vaan on sellainen omituinen harha, että yhteisön eteen tehdään parhaansa ja silloin kaikki hyötyy. Ja varmaan näin onkin, MUTTA jos joukossa on enemmän tai vähemmän omaneduntavoittelija, laiskuri, marttyyriksi kääntyvä hyväntekijä tai esimerkiksi ihminen joka on aina oikeassa ja jonka sana on laki, niin homma pissaa.


Hankalinta on silloin, jos narsistisia piirteitä omaava vallankäyttäjä marttyyriviittoineen käyttäytyy ulospäin hyvin. Hän saattaa esittää puurtavansa yhteisön hyväksi. Silloin tuntuu, että häntä ei julkisesti kyseenalaistaa, koska hän on moitteeton. Kulisseissa tapahtuukin sitten kaikenlaista.

Olisi kiva oppia sanomaan selkeästi ja jyrkästi mitä ajattelee. Pitää puoliaan niin, että oma voima säilyy, ja samalla säilyttää toisen "kasvot".

Onkohan muuten tähdet jotenkin sopivasti viturallaan? Nyt tuntuu pienissäkin yhteisöissä, kuten luokkatoimikunta, kuohuvan. Hernekeittoa pukkaa nenistäkin, eikä vain urheiluseurojen soppatykeistä.
tallennettu
Anno
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57


Profiili
« Vastaus #33 : 10.10.2013 22:42:37 »

Muistaakseni tähtien viturallaan olo liittyi asioihin joita ei vain kertakaikkiaan pysty enää jatkamaan. Eli ennen on painanut villasella ja sinnitellyt, mutta nyt siihen ei enää kykene. Muutoksia, muuttoja, liittoja ja liittojen hajoamisia. Uusia kohtaamisia ja heihein sanomisia. Sellasta kivaa.

Ja nimenomaan: ulkokultaisesta narsissipiirteisestä on kyse. Ilme muuttuu sekunnissa ystävälliseksi ja jaloksi, mutta sitä ennen on voinut raivota kuin heikkopäinen. Hämmästyttävä taito. Oikein ihmetyttää miten se on mahdollista. Ja hän näkee narsistin jossain toisessa mutta ei tietenkään itsessään...

Joo, ehkä tämä terapioiminen riittää tältä päivältä. Tarvii tehdä jotain muuta ja rentouttavaa ettei mene yöunet. Mutta on tämä ollut hyvä päivä, vaikka en mitään järkevää saanutkaan aikaiseksi.  Smiley Tänään oli pääntuuletuspäivä.  laugh
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #34 : 11.10.2013 01:00:38 »


Onkohan muuten tähdet jotenkin sopivasti viturallaan? Nyt tuntuu pienissäkin yhteisöissä, kuten luokkatoimikunta, kuohuvan. Hernekeittoa pukkaa nenistäkin, eikä vain urheiluseurojen soppatykeistä.


Esim.  oinas -  uranus   aspect_squ   kauris -  pluto     Shocked Huh

Tuo kuvio (siis Ur sqr Plu) lienee muutaman kerran "aiheuttanut" mm. pörssiromahduksen...

(edit) Muutama päivä sitten näin eka kertaa elämässäni, kun joku lyödään "kanveesiin" ihan
kotikylän keskustassa.

Ja eilen puukotettiin neljää ihmistä Oulussa. Vähän on sellainen kutina, että jopa vuoden 1918 tapahtumien toisinto saattaa olla nupullaan, ja kriisiytyä muutaman vuoden kuluessa...

 Lips Sealed
« Viimeksi muokattu: 11.10.2013 10:06:08 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #35 : 11.10.2013 09:30:27 »

Alitajunta kypsytteli yöllä kaikenlaista ja aamulla putkahti tulos ulos. Tämä on viesti josta luultavasti tulee paskaan niskaan ja tämä täytyisi jonkun muun sanoa kuin minun luultavasti, jotta Yep (jos tämä siis on se syy, voihan olla ettei ole, en ole telepaatti) tai kukaan muukaan minuun tästä syystä ärsyyntynyt saisi tästä mitään irti, mutta ehkä joku toinen saa vaikka vuosia myöhemmin vanhaa ketjua lukiessaan. Tämä EI ole tulkintaa kenenkään teksteistä sinänsä, vaan teoria eräästä syystä miksi ärsytän ja tämä perustuu omakohtaisiin kokemuksiin aika paljon. Esitän tämän palasina,  koska tämä on päättelyketju:

Ärsyynnymme, suutumme ja tunnemme inhoa kun havaitsemme toisissa ihmisissä niitä asioita, jotka olemme itsessämme kieltäneet ja tukahduttaneet tai joiden potentiaaliakaan itsessämme emme halua huomata. Nämä puolet muuttuvat meissä varjoiksemme, joiden potentiaalia emme tunnista itsessämme, mutta jotka aiheuttavat meissä voimakkaan reaktion kun näemme niitä muissa ihmisissä. (Hyvä kirja asian tunnistamiseen ja siitä eroon pääsemiseen: Tunnista varjosi, tunne itsesi. Löytyy kirjastosta.)

Anno kirjoitti omassa aiemmassa viestissään siitä, miten kestää sietää ja jaksaa kunnes kuppi täyttyy ja menee nurin, miten uhrautuu ja väsyy jne. ja Yep komppasi omassa viestissään kokeneensa samaa.

Liian kiltti ihminen, tai kynnysmatoksi joutuva, tai sellainen joka jaksaa ja uhrautuu loputtomiin kunnes kuppi menee nurin, joutuu tukahduttamaan itsessään tai kieltämään potentiaalin seuraavilta asioilta: Terve omanarvontunto, terve omien rajojen suojeleminen ja omista mielipiteistä kiinni pitäminen (silloin kun kyse on niistä mielipiteistä joita ei voi faktoilla perustella, esim. tykkääkö maksalaatikosta vai ei. Se onko maa litteä on sitten erilainen asia.)

Kun tällainen ihminen näkee näitä ominaisuuksia toisessa ihmisessä, tai hänen teksteissään, tottakai ne ärsyttävät. Ja niille voi antaa uusia nimiä niin, että omanarvontunto näyttäytyykin omahyväisyytenä, terveiden rajojen suojelu itsekkyytenä jne.

Minun teoriani on, että ärsytän Yepiä näiden 'omahyväisyys ja asenne' aspektien kautta juuri sen vuoksi että jos kerran hän on joutunut kuppi-täyttyy-ja-menee-nurin tilanteisiin, hän todennäköisesti on tukahduttanut itsessään niitä minussa näkemiään ominaisuuksia. Mutta voi olla että tämä ei ole syy, korostan että tämä on puhtaasti teoria.

Olen itse ollut myös liian kiltti ja ostanut hyväksyntää raatamalla yhteisön eteen jne. Tiedän miltä se tuntuu ja tiedän, mitä itsessään joutuu kieltämään jotta niin voi tehdä. Tiedän kokemuksesta myös sen, että sitä omaa toimintaa tuli silloin perusteltua kiltteyden hyveellisyydellä ja uhrautuvuuden glorifioinnilla epäitsekkyydeksi. Oma asenne terveitä rajojaan ylläpitäviin ihmisiin oli aika lailla sama kuin Yepin asenne minuun nyt. He tuntuivat omahyväisiltä, itsekkäiltä ja toisista piittaamattomilta.

Minä en kuitenkaan todellisuudessa ollut epäitsekäs ja uhrautuva, koska kyse oli kaupankäynnistä: Ostin sisältä puuttuvaa omanarvontuntoa uhrautumalla yhteisön eteen, tekemällä loputtomiin palveluksia itseni uuvuttaen, myötäilemällä muiden mielipiteitä hyväksyntää ostaakseni ja sietämällä vaikka mitä. Luulin myös vilpittömästi että kyseessä todella on positiivinen kiltteys ja epäitsekkyys joka olisi toivottavaa kaikille. Ja aina välillä sitten kuppi täyttyi ja meni nurin jonkun ihmisen suhteen juuri sillä tavoin, kuin Anno omassa viestissään kirjoitti.

Sitten vuonna 2000 kun olin kriisiytynyt ja alkanut toipumiseni, ymmärsin että kaikki tuo kiltiltä näyttävä toimintani ei ollut epäitsekästä ollenkaan, olin tarvinnut sitä korvaamaan sisältä puuttuvaa omanarvontuntoa hakemalla hyväksyntää ja kehuja liian kilttinä olemisella ja kynnysmattoilulla. Toipuminen kesti vuosia ja hienosäätö jatkuu varmaan loppuelämän, mutta se oli parasta mitä minulle on ikinä tapahtunut.

Nykyään se omanarvontunto, ihmisarvon tunto on sisälläni sellaisenaan - jokainen ihminen on yhtä arvokas vain sen vuoksi että on ihminen, siihen ei vaikuta mitkään omat suoritukset, muille tehdyt palvelukset, kiltteyden määrä tms. Niinpä minun ei tarvitse enää tukahduttaa omien rajojen suojelemista ja omista mielipiteistä kiinni pitämistä ostaakseni niin muiden hyväksyntää. Eikä kuppi mene enää nurin, eli ihmiset eivät ärsytä, vain yksittäiset teot saattavat tehdä sen hetkellisesti. Tämä paistaa minusta luultavasti kipeänkin selvästi niille, jotka vielä niin tekevät. Ja kun se psykologinen lainalaisuus on se, että itsessä tukahdutettuja asioita inhoaa kun niitä näkee muissa, on luonnollista että jotkut ihmiset ärsyyntyvät minusta kovastikin.

Siinä ei ole perää ettenkö koskaan katsoisi peiliin kun saan tämäntyyppistä palautetta. Minä nimenomaan teen niin, minua nimenomaan askarruttaz miksi jotkut ärsyyntyvät minusta, mutta toiset eivät. Siksi minä näitä pohdiskelen, haluan olla kiltti muille ihmisille, mutta en sillä tavalla jolla ennen olin ja joka johti siihen kupin nurin menemiseen aina silloin tällöin.

Tämä viesti ei siis ole tulkintaa tai rivien väliin lukemista kenenkään viesteistä vaan teoria joka perustuu omaan kokemukseeni sekä liian kilttinä muiden myötäilijänä olemisesta, että siitä toipumisesta. Ja jos tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että Yep ärsyyntyy minusta, ehkä tästä on sitten iloa jollekulle muulle vuosien päästä, sitten kun kukaan meistä ei enää lue tätä palstaa.

Kaikella vilpittömyydellä ja rakkaudella kirjoitin ylläolevan, jonka alitajuntani yön aikana työsti.  smitten





« Viimeksi muokattu: 11.10.2013 09:45:23 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #36 : 11.10.2013 09:32:48 »

Tosiaan, en ymmärrä. En kaunankantoa enkä konflikteja, jotka eivät johda ilman puhdistumiseen vaan aina vaan suurempaan kaunaan. Kaksi fiksua naista.

No, pari huomautusta riittänee, tehän jatkatte vääntöänne ja vihanpitoa näköjään ihan niin kauan kuin haluatte,

En Solnishko osannut sinulta odottaa telepatiayrityksiä. Pieleen meni, kuten aina menee kun joku yrittää.

Minä en koe mitään erityisempiä negatiivisia tunteita Yepiä kohtaan, sana vihanpito ei ole oikea kuvaamaan mielentilaani. MInä olen aina kiitollinen ihmisille, jotka eivät syystä tai toisesta pidä minusta, sillä he opettavat minulle koko ajan lisää itsestäni ja muista ihmisistä.

MInä en kuitenkaan aio rajoittaa itseäni sillä, että en kommentoisi jotain Yepin viestiä, jos sen viestin tekstisisältö on sellainen että aihe kiinnostaa. Eihän Yepkään tehnyt niin, koska Amma oli hänen mielestään kiinnostava ja yleismaailmallinen aihe. Kunnes sitten taas teki. Miksi minun pitäisi pomppia sen mukaan, että yksi kirjoittaja vuoron perään haluaa minun kanssani dialogia ja sitten yhtäkkiä ei halua että kommentoin hänen tekstejään.

Entäs sitten kun tulee aihe, joka kiinnostaa minua kovasti ihan omista syistäni jolla ei ole mitään tekemistä Yepin kanssa? Jos joudun rajoittamaan kirjoittamistani - joka keskittyy vain niihin tekstisisältöihin kun 90% ihmisten kommunikaatiosta ei ole täällä nettimaailmassa saatavissa - voisin yhtä hyvin lopettaa kokonaan.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #37 : 11.10.2013 09:37:00 »

Ihmisten tekstien suodattamisessa auttaa minulle ainakin se, että kun oppii hieman tuntemaan niitä asioita mitkä kellekin ovat tärkeitä ja merkityksellisiä, silloin helposti ymmärtää miksi joku reagoi johonkin tiettyyn aina tietyllä tavalla tai puhuu jostain asiasta vain aina siitä yhdestä näkökulmasta. Eikä se tarkoita, ettei tämä ihminen ymmärtäisi myös muita näkökulmia olevan (useinmiten, onhan niitä hyvin jyrkkiäkin ihmisiä olemassa), tuo jokin näkökulma vain sattuu hänelle olemaan tärkeä ja merkityksellinen. Aluksi voi uuden tuttavuuden kohdatessaan ärsyyntyä, mutta jos näin foorumillakin availee omia taustojaan vähäsen, niin auttaa heti ainakin mua ymmärtämään paremmin. Tulee se inhimillisyys siihen mukaan.

Kiitos taas kerran Ave. Tuo kiteyttää aika hyvin syyn miksi kirjoitan juuri siitä näkökulmasta kuin kirjoitan ja aina niistä samoista asioista.

1990-luku oli elämäni kauhein, melkein tapoin itseni liialla uhrautumisella ja toisten eteen työskentelyllä. Kun aloitin toipumiseni vuonna 2000, minulle tärkeimmät asiat ymmärtää ja ne jotka auttoivat minua toipumaan itse asiassa yllättävän nopeasti olivat nämä:

Kiltteyttä on kahdenlaista, sellaista jolla ostetaan hyväksyntää ja omanarvontuntoa ja sitten sellaista joka vain tulee sisältä itsestään.
Terve omanarvontunto tulee sisältä ilman minkäänlaista suorittamista, muiden hyväksyntää tai itsen vertailua muihin.
Aiheutamme kaikki omat tunteemme omilla ajatuksillamme, kukaan muu kuin me itse ei ole vastuussa tunteistamme.

Siksi minä näistä puhun, että ilman tuon tiedon kohtaamista ja soveltamista omaan elämään olisin nyt katuojassa, suljetulla osastolla tai kuollut.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #38 : 11.10.2013 10:28:56 »


Onkohan muuten tähdet jotenkin sopivasti viturallaan? Nyt tuntuu pienissäkin yhteisöissä, kuten luokkatoimikunta, kuohuvan. Hernekeittoa pukkaa nenistäkin, eikä vain urheiluseurojen soppatykeistä.


Esim.  oinas -  uranus   aspect_squ   kauris -  pluto     Shocked Huh

Tuo kuvio (siis Ur sqr Plu) lienee muutaman kerran "aiheuttanut" mm. pörssiromahduksen...

(edit) Muutama päivä sitten näin eka kertaa elämässäni, kun joku lyödään "kanveesiin" ihan
kotikylän keskustassa.

Ja eilen puukotettiin neljää ihmistä Oulussa. Vähän on sellainen kutina, että jopa vuoden 1918 tapahtumien toisinto saattaa olla nupullaan, ja kriisiytyä muutaman vuoden kuluessa...

 Lips Sealed

Kauanko tuo kuvio kestää?

Olen myös surullisena seurannut kehitystä, toivottavasti ihmiset jotenkin heräisivät ennen isompaa katastrofia. Eniten minua huolettaa uusnatsien aktivoituminen. Eikö toisesta maailmansodasta opittu mitään?

tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #39 : 11.10.2013 10:32:57 »


Onkohan muuten tähdet jotenkin sopivasti viturallaan? Nyt tuntuu pienissäkin yhteisöissä, kuten luokkatoimikunta, kuohuvan. Hernekeittoa pukkaa nenistäkin, eikä vain urheiluseurojen soppatykeistä.


Esim.  oinas -  uranus   aspect_squ   kauris -  pluto     Shocked Huh

Tuo kuvio (siis Ur sqr Plu) lienee muutaman kerran "aiheuttanut" mm. pörssiromahduksen...

(edit) Muutama päivä sitten näin eka kertaa elämässäni, kun joku lyödään "kanveesiin" ihan
kotikylän keskustassa.

Ja eilen puukotettiin neljää ihmistä Oulussa. Vähän on sellainen kutina, että jopa vuoden 1918 tapahtumien toisinto saattaa olla nupullaan, ja kriisiytyä muutaman vuoden kuluessa...

 Lips Sealed

Kauanko tuo kuvio kestää?

Olen myös surullisena seurannut kehitystä, toivottavasti ihmiset jotenkin heräisivät ennen isompaa katastrofia. Eniten minua huolettaa uusnatsien aktivoituminen. Eikö toisesta maailmansodasta opittu mitään?


Muistaakseni se on eksakti neliö viimeisen kerran vuonna 2015 tai 2016...

(edit) Jep, 2015 alussa!?

« Viimeksi muokattu: 11.10.2013 10:43:00 kirjoittanut sideman » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #40 : 11.10.2013 10:55:30 »


Onkohan muuten tähdet jotenkin sopivasti viturallaan? Nyt tuntuu pienissäkin yhteisöissä, kuten luokkatoimikunta, kuohuvan. Hernekeittoa pukkaa nenistäkin, eikä vain urheiluseurojen soppatykeistä.


Esim.  oinas -  uranus   aspect_squ   kauris -  pluto     Shocked Huh

Tuo kuvio (siis Ur sqr Plu) lienee muutaman kerran "aiheuttanut" mm. pörssiromahduksen...

(edit) Muutama päivä sitten näin eka kertaa elämässäni, kun joku lyödään "kanveesiin" ihan
kotikylän keskustassa.

Ja eilen puukotettiin neljää ihmistä Oulussa. Vähän on sellainen kutina, että jopa vuoden 1918 tapahtumien toisinto saattaa olla nupullaan, ja kriisiytyä muutaman vuoden kuluessa...

 Lips Sealed

Kauanko tuo kuvio kestää?

Olen myös surullisena seurannut kehitystä, toivottavasti ihmiset jotenkin heräisivät ennen isompaa katastrofia. Eniten minua huolettaa uusnatsien aktivoituminen. Eikö toisesta maailmansodasta opittu mitään?


Muistaakseni se on eksakti neliö viimeisen kerran vuonna 2015 tai 2016...

(edit) Jep, 2015 alussa!?



Kiitos tiedosta. On siis pidempiaikainen transiitti.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #41 : 11.10.2013 11:10:42 »


Meitsiä ainakin ärsyttää aika vatusti, jos se pörssiromahdus tulee jo ensi viikolla
Jenkkilän velkakattokiistan vanavedessä...

 :Smiley
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #42 : 11.10.2013 11:15:23 »

Jos näin käy, se vaikuttaa monen elämään. Ja kun raha loppuu/vähenee se nostaa pintaan voimakkaitakin agressioita. Ja epätoivoa.
Kun valtaapitävät eivät osoita ymmärrystä, se voi synnyttää mellakoita.

tämä kuvaa hyvin tilannetta Suomessa;
http://www.hs.fi/paivanlehti/kulttuuri/My%C3%B6t%C3%A4tuntovaje+kuriin/a1381207186412?jako=37e3d497fb1dd9767f7b81e74e2c7889
« Viimeksi muokattu: 11.10.2013 11:21:18 kirjoittanut Yep » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #43 : 11.10.2013 11:34:15 »

Jos näin käy, se vaikuttaa monen elämään. Ja kun raha loppuu/vähenee se nostaa pintaan voimakkaitakin agressioita. Ja epätoivoa.
Kun valtaapitävät eivät osoita ymmärrystä, se voi synnyttää mellakoita.

tämä kuvaa hyvin tilannetta Suomessa;
http://www.hs.fi/paivanlehti/kulttuuri/My%C3%B6t%C3%A4tuntovaje+kuriin/a1381207186412?jako=37e3d497fb1dd9767f7b81e74e2c7889


Valitettavasti kyseessä saattaa olla evoluutioon ja aivojen kemiaan liittyvä ilmiö,
jolle yksilö ei kertakaikkiaan mahda mitään.

 Ihmisestä voi tulla psykopaatti vaikkapa aivovaurion seurauksena. Äkkirikastuminen
voi aiheuttaa useimmille "kemiallisen aivovaurion", joka vie ihmistä psykopatian
suuntaan empatia-akselilla.

 Empatian odottaminen rikkaalta
ihmiseltä voi olla vaikka verrattavissa siihen, että odottaa rakastuneen ihmisen
lakkaavan ajattelemasta rakastettuaan. Tai sitä, että suomenruotsalaiset teinit eivät
kailota ratikassa kovalla volyymillä osoittaakseen lingvististä ylemmyyttään.

 Toki poikkeuksiakin löytynee melko paljon...
« Viimeksi muokattu: 11.10.2013 11:40:55 kirjoittanut sideman » tallennettu
Anno
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57


Profiili
« Vastaus #44 : 11.10.2013 12:31:04 »

Kiitos Eklektikko, alitajuntasi työstämisestä ja vielä sen tuloksen kirjaamisesta tänne.  Smiley Ihan täyttä asiaa oli ja resonoi ilkeästi... Olen ollut kovasti sitä mieltä, että tämä "toisissa näkee omat piilotetut puolet" ei pidä taysin paikkaansa. Ainakaan omalla kohdallani. Olen vain yksinkertaisesti ärsyyntynyt itsekkyydestä ja ajattelemattomuudesta ja piste. Itse en ole itsekäs tai ajattelematon, mutta ehkä minun tavallaan pitäisi olla. Terveellä tavalla. Jotenkin vaan tuo "laumakäytös" istuu lujassa. Ennen se on ollut elinehto, yhteiseen hiileen puhaltaminen. Jos olisin lähtenyt sooloilemaan edellisessä elämässä, se olisi ollut itsemurha. Heh... Tavallaan niin tapahtuikin. Voi jestas...
Tämä on nyt kyllä niin monitasoinen juttu että ihan hirvittää.

Mutta joo, palaan tähän elämään... Terve itsekkyys... Olen edelleen sitä mieltä, että olen oman arvoni tunteva, enkä alistu toisten käskyvallan alle, MUTTA ehkä se onkin vain 80%:sta. Eli tavallaan olen, mutta jossain asiassa en olekaan. Olen vienyt homman melkein maaliin, mutta en täysin. Ja siksi koen, etten hae esim. hyväksyntää. Mutta kuitenkin pahin asia, minkä tämä yksi henkilö on antanut ymmärtää, on ollut se, että hän ei näe nykyistä minääni. Hän ei näe, etten ole enää kynnysmatto. Hän ei näe, että olen yhtä arvokas kuin muut. Hän ei näe, että olen täysin eri ihminen kuin silloin kun tapasimme. Mitä väliä sillä on, ettei hän näe?! Sitä väliä, että haluaisin ilmeisesti hänen näkevän. Miksi? En ole käytökseltäni kynnysmatto. En nöyristele hänen edessään millään tavalla. Katson häntä tasavertaisena. Silti hän näkee minut jonain muuna kuin mitä oikeasti olen. No okei... Hänkin voi nähdä minussa jonkin varjopuolensa.  Smiley Siinä voisi olla jotain tolkkua. Tämä hänen "vääristynyt" näkemisensä tai tulkintansa minusta on loukannut jostain syystä. Jos hän olisi antanut ymmärtää, että näkee minussa maksullisen naisen, en olisi pillastunut. Olisin voinut närkästyä, mutta en olisi pillastunut. Se ei olisi ollut totta ja sillä selvä. Mutta tämä vähättelevä suhtautuminen minuun, se iski sydämeen.  Sad Ehkä tai joo vieläkin suhtaudun vähätellen itseeni.

Myönnän löytäväni itsestäni sellaisia pieniä rippeitä alemmuudesta, kuten aikani arvostamisen vähättely. Ihminen, joka ottaa törkeää liksaa saa niskakarvani pystyyn. Kohtuus hei kaikessa. Minä tekisin murto-osalla siitä kuin joku itsekäs ja ahne kakkapää. Että kehtaavat.  Grin Esimerkkinä näkijä, joka ottaa 100€/käynti. Miksi 50-60€ ei riitä? Because he/she can! Törkeetä.  tickedoff Rahastaa ihmisten hädällä. Mä tekisin varmaan 40-45€/käynti... Tai ehkä 30€:lla, jos olisi alle tunnin vastaanotto. 20€ on jo liian alhainen, koska alvitkin (ilmeisesti) lähtee pois. Joo... hävettää. En arvosta aikaani tarpeeksi.

Tällaista pientä hienosäätöä olisi havaittavissa. *huokaus*

tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: