Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: DNA ja karma?  (Luettu 5493 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« : 15.10.2013 09:02:18 »


Eilen tuli töllättyä Prisma-dokkaria geenitutkimuksen uusimmista tuulista.

Kumma kun ei ole aiemmin välähtänyt tajuntaan, että DNA:han on ilmiselvästi
karman (sekä "hyvän" että "ei-niin-hyvän") siirtäjä sukupolvelta toiselle!?

 Cheesy
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 15.10.2013 09:21:24 »

DNA:n magneettisissa säikeissä asuu akaasinen arkisto, eli muistot kaikista aiemmista inkarnaatioista. Kun juttelee DNA:lleen se voi päästä käsiksi siihen tietoon niin korjatakseen kehon sairauksia, kuin muistaakseen aiemmin opittuja taitojakin.

Karma sen sijaan on ihan toinen juttu sen vuoksi, että se käsittelee ihmisten välisiä puututtiin-vapaaseen-tahtoon-tilanteita. Paitsi että sinä ja minä käsitämme karman eri tavoin, tiedetään, tiedetään...  Grin

Ei ole hyvää eikä pahaa karmaa. Syyn ja seurauksen laki käsittelee ihmisten välisiä suhteita: Jos puutun toisen vapaaseen tahtoon, hän puuttuu myöhemmin minun vapaaseen tahtooni. Jos autan toista ihmistä toteuttamaan vapaata tahtoaan (hyvä esimerkki on vaikka taiteilijan mesenaatti), hän auttaa minua myöhemmin toteuttamaan omaani. Mutta vain ihminen näkee tällaiset dualismin harhan hyvä/paha määritteillä. Sielulle ne kaikki ovat arvokkaita oppimisen kokemuksia.

(Ja sitten on meitä, jotka olemme sanoutuneet irti karmajärjestelmästä ja siirtyneet kanssaluomisen järjestelmään.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #2 : 15.10.2013 10:43:47 »

DNA:n magneettisissa säikeissä asuu akaasinen arkisto, eli muistot kaikista aiemmista inkarnaatioista. Kun juttelee DNA:lleen se voi päästä käsiksi siihen tietoon niin korjatakseen kehon sairauksia, kuin muistaakseen aiemmin opittuja taitojakin.

Karma sen sijaan on ihan toinen juttu sen vuoksi, että se käsittelee ihmisten välisiä puututtiin-vapaaseen-tahtoon-tilanteita. Paitsi että sinä ja minä käsitämme karman eri tavoin, tiedetään, tiedetään...  Grin


En täysin ymmärrä, mitä tarkoitat vapaaseen tahtoon puuttumisella.

Otetaanpa tällainen karrikoitu esimerkki: puuttuuko poliisi bemaristin vapaaseen tahtoon
pysäyttäessään yli kahtasataa kaahaavan piikkimatolla?

 Huh
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 15.10.2013 10:58:01 »

En täysin ymmärrä, mitä tarkoitat vapaaseen tahtoon puuttumisella.

Otetaanpa tällainen karrikoitu esimerkki: puuttuuko poliisi bemaristin vapaaseen tahtoon
pysäyttäessään yli kahtasataa kaahaavan piikkimatolla?

Ei, työtehtävissä ei tule karmaa ellei ylitä valtuuksiaan; poliisilla on oikeus valvoa lakien noudattamista. Eikä sotilaalle joka on käsketty rintamalle tule karmaa siellä tappamisesta, mutta jos sitten tekee sotarikoksia (esim. My-Lai, Vietnamilainen kylä jonka siviilit päästään seonneeet jenkkisotilaat tappoivat) niin sitten  karmaa tulee.

Vapaa tahto koskee vapaata tahtoa suhteessa omaan itseen, minun vapaa tahtoni sisältää vain oikeuden käyttää vapaata tahtoani omaa itseäni koskevissa päätöksissä. Jos päättäisin pahoinpidellä jonkun, ei kyse ole enää minun vapaasta tahdostani yksin, vaan rikkoisin sillä sen pahoinpidellyn vapaata tahtoa ja sen vuoksi se karma räpsähtää. Nyrkkeilysäkkiä voin sen sijaan hakata ilman karmavelan syntyä.

Karmaa syntyy useimmiten henkilökohtaisissa suhteissa. Ääriesimerkki on toisen tappaminen, koska tappamalla toisen ottaa häneltä pois kaikki ne vapaalla tahdolla tehdyt päätökset jotka tämä olisi tehnyt sen loppuelämänsä aikana jonka tappaja otti tältä pois. Yleisesti ottaen voisi sanoa että suht kaikki rikoslaissa mainitut uhrilliset rikokset ovat tällaisia. Jokaikinen pakkoavioliitto tuottaa karmaa väkisin naittajalle myös.

Kyse on siitä että vaikuttaa ihmisen vapaaseen tahtoon asiassa, joka on tämän omaa elämää koskeva oma päätös: Mies vaikka väkivallalla uhkailemalla estää vaimoaan menemästä töihin tai opiskelemaan, koska haluaa tämän pysyvän kotiäitinä tms. Ja tämä vaikuttaminen voi tapahtua monella tavalla, fyysisellä väkivallalla, uhkailemalla, kiristämällä, syyllistämällä, valehtelemalla ja myös pimittämällä olennaista tietoa.

Tämä ei ole ollenkaan vaikea asia ymmärtää, jos vain halua löytyy.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2013 11:00:25 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #4 : 15.10.2013 11:07:10 »

En täysin ymmärrä, mitä tarkoitat vapaaseen tahtoon puuttumisella.

Otetaanpa tällainen karrikoitu esimerkki: puuttuuko poliisi bemaristin vapaaseen tahtoon
pysäyttäessään yli kahtasataa kaahaavan piikkimatolla?

Ei, työtehtävissä ei tule karmaa ellei ylitä valtuuksiaan; poliisilla on oikeus valvoa lakien noudattamista. Eikä sotilaalle joka on käsketty rintamalle tule karmaa siellä tappamisesta, mutta jos sitten tekee sotarikoksia (esim. My-Lai, Vietnamilainen kylä jonka siviilit päästään seonneeet jenkkisotilaat tappoivat) niin sitten  karmaa tulee.



Ihan hyvä reply! Mutta sitä en ymmärrä, miksi pitäisi luopua "positiivisestakin" karmasta. Esimerkkinä vaikka jokin
hyvän karman suoma erityislahjakkuus, joka mm. turvaa taloudellisen aseman ja tuo iloa eloon.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 15.10.2013 11:17:46 »

Minä olen luopunut karmajärjestelmässä mukana olemisesta, eli en enää tee uutta karmaa enkä anna muiden tehdä sitä kanssani. Minä kanssaluon eli kutsun luokseni niitä asioita joita koen tarvitsevani, en sulje mitään pois. Positiiviset asiat elämässäni ovat lisääntyneet sen jälkeen kun siirryin kanssaluomiseen. NIille jotka niin haluavat, karmajärjestelmä toki toimii edelleen. Vapaalla tahdolla siitä karmastakin luovutaan.  Grin

Lahjakkuudet eivät ole karman kanssa missään tekemisissä, lahjakkuudet ovat seurausta siitä että asia on opittu jo monta inkarnaatiota sitten, jolloin kun se tulee eteen uudelleen seuraavassa inkarnaatiossa näyttää siltä että ihminen on lahjakas asiassa, koska hän ei oppinut sitä uutena vaan muisti vanhat opitut asiat. Oppiminen on eri asia kuin karma, vaikka karma onkin oppimisen väline ja kannustin.

Tässä muuten vanha pitkä  ketju karmasta, jossa niin minä kuin muutkin kirjoittajat keskustelevat asiasta:
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=154.0

Että jos nyt kahlaat vaikka sen ensin läpi, kun siellä olen minäkin seikkaperäisesti käsityksistäni keskustellut ja kyselet vasta sitten lisää.  Smiley
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #6 : 15.10.2013 12:05:50 »


Että jos nyt kahlaat vaikka sen ensin läpi, kun siellä olen minäkin seikkaperäisesti käsityksistäni keskustellut ja kyselet vasta sitten lisää.  Smiley

Ei tämä nyt niin tärkeä asia minulle ole, että ryhtyisin huonohkoilla silmilläni jotain vanhaa ketjua kahlaamaan... :Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 15.10.2013 12:26:23 »

Eikä minua huvita kirjoittaa toistamiseen samoja asioita jotka löytyvät muistakin ketjuista.  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: