Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sanooko sisäinen äänesi mitä ruokia, juomia ja asioita pitää välttää?  (Luettu 6538 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Minna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« : 18.10.2013 22:39:23 »

Yritin löytää tähän asiaan liittyen aikaisempia ketjuja, mutta en nähnyt muuta kuin alkoholiin liittyvän keskustelun.

Viime vuosina minulle on tullut voimakas vastenmielisyys joitakin asioita kohtaan, mikä joskus huvittaa ja toisinaan taas ärsyttää muita.

Kammoan mikron käyttämistä, mutta en tiedä varmaksi miksi. Arvelen mikron säteilyn tuhoavan hyvät energiat ruoasta. Onko niin?

Olenko ainoa, joka ei halua muiden koskevan ruokaan? Minua inhottaa, jos joku ojentaa minulle leipäpalan tms. Olen opetellut sietämään sitä tosiasiaa, että ravintolassa ja ruokalassa aika moni muukin on näpelöinyt ruokaani ennen kun se päätyy lautaselleni. Tämä kysymys ehkä kuulostaa vitsiltä, mutta olen aika tosissani: Siirtyvätkö valmistajan vibat ruokaan? Jos vaikka kokki on hyvin paha ihminen, riittääkö siunaus pelastamaan ateriani?

Mistä muuten johtuu, ettei käytettyä astiaa saisi käyttää toistamiseen? Tämän kertoi reikiopettajani, muttei kertonut miksi, enkä tajunnut silloin kysyä. Nykyään en voi juoda samasta lasista toista kertaa, en edes vettä.

Vältän nykyään myös valkoista sokeria, jodipitoista suolaa, kahvia ja monia lisäaineita parhaani mukaan. Minulla on sellainen tunne, että henkisyys kärsii, jos käytän niitä.

Aspartaamilla makeutettu juoma ja ruoka ovat kauhistus, eikä pelkästään sen takia, että luin, miten erinäiset aineet, kuten aspartaami ovat käytössä vain, koska ne ovat halpoja valmistaa ja riittoisia, siitä huolimatta, että kokeet eivät ole varmistaneet niitä turvalliseksi käyttää. Aspartaamia on epäilty joidenkin terveysongelmien syyksi aika ajoin. En ole nyt seurannut uusinta tutkimusta.

Lihaa en ole syönyt pitkään aikaan, ja silti isäni tuputtaa yhä lihaa joka aterialla käydessäni vanhempieni luona. Kun kieltäydyn, hän katsoo minua surullisen närkästyneenä ja sanoo lähes joka kerta: "Sairas sinä olet, kun et koske lihaan." Jostain ihmeen syystä jaksan nauraa sille joka kerta.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Välttelettekö tiettyjä ruokia tai juomia jne.?


 
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #1 : 19.10.2013 10:31:13 »

Itse olen huomannut että on aika paljon kiinni siitä millaisissa energioissa sitä on.
Tavallisesti tiedän aika pitkälle intuitiivisesti mikä minulle sopii ja mikä ei.
Muistan kuinka leikkauksen jälkeen, vuosia sitten lähdin kanavoimaan tietoa valoravinnosta ja oli muutenkin sellainen kausi jolloin söin paljon luontaistuotteita ja kävin erilaisissa hoidoissa mutta se kausi rauhoittui. Joskus kun oikea puhdas henki tulee auraani niin tuolloin ei tee edes mieli tupakkaa  Grin
Mutta joo, se on paljon elämäntilanteesta ja energioista kiinni. Nyttemmin olen huomannut että syön aika tavallisesti, juon ja poltan mutta tulee edelleen ns puhdistukausia jolloin otan iisimmin. Mutta tällä hetkellä tää systeemi toimii ainakin omalla kohdallani.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 19.10.2013 13:30:40 »

En nyt tiedä sisäisestä äänestä, mutta keho sanoo sitäkin selvemmin, mistä se pitää ja mistä ei ja mistä milloinkin on puutetta. Jotkut ruuat ovat aiheuttaneet niin voimakkaan hylkimisreaktion, että niitä ei voi syödä. Tällaisia ovat mm. pitkälle jalostetut tuotteet, einekset etunenässä. Teenkin ruokani itse, paitsi silloin joskus, kun syön jonkun muun tekemään ruokaa.  Cheesy Vähähiilihydraattinen ruokavalio on sopinut myös minulle erinomaisesti ja vaikutuksen on huomannut mm. vireystilassa. Nyt en tosin karppaa, erityisruokavalioiden noudattaminen sopii lähinnä yksineläjälle.

Alkoholia en ole käyttänyt yli neljään vuoteen muutamaa satunnaista siemausta lukuunottamatta. Ne siemaukset ovat vain osoittaneet, että ei tämä aine mene enää alas. Muita päihteitä en ole käyttänytkään, enkä halua käyttääkään. Vältän myös lääkkeitä niin pitkälle kuin mahdollista, erityisesti antibiootteja, ellei niiden käyttöön ole oikeasti hyvin perusteltua tarvetta. Olen muistaakseni syönyt eläissäni 4 antibioottikuuria, joista 2 oli turhia, ts. kyseisiin vaivoihin niillä ei ollut vaikutusta. Mutta helppohan minun on lääkkeitä vältellä, koska olen vain aniharvoin sairas.

Kahvia kuluu ihan reippaasti, tätäkin kirjoitettaessa on motti pöydän reunalla. Ollessani raskaana, kärsin närästyksestä 4. raskauskuukauden alusta asti. Jouduin jättämään pois kaikki vähänkään hapokkaat ruuat ja juomat, myös teen, josta pidän paljon. Erikoista kyllä, elimistö ei hylkinyt kahvia lainkaan ja juon sitä nyt varmasti enemmän kuin ennen raskautta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #3 : 19.10.2013 15:48:03 »


Kahvia kuluu ihan reippaasti, tätäkin kirjoitettaessa on motti pöydän reunalla. Ollessani raskaana, kärsin närästyksestä 4. raskauskuukauden alusta asti. Jouduin jättämään pois kaikki vähänkään hapokkaat ruuat ja juomat, myös teen, josta pidän paljon. Erikoista kyllä, elimistö ei hylkinyt kahvia lainkaan ja juon sitä nyt varmasti enemmän kuin ennen raskautta.

Olisi kyllä kiintoisaa tietää, mikä kahvissa on se (ovat ne) addiktoiva(t) molekyyli(t). Ainakaan minun kyseessä
ollen se ei voi olla yksinomaan kofeiini, koska minulle tulee lievä addiktio kofeiinittomaankin kahviin, mutta
ei juuri minkäänlaista mustaan tahi vihreään teehen.

Tosin kofeiini saattaa voimistaa kahvin addiktoivia ominaisuuksia...
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 21.10.2013 10:38:24 »

Se kokonaisuus omia soluja ja mikrobeja (joita on kropassa 10 kertaa se määrä mitä on omia soluja!) 'puhuu' minulle mielitekojen ja inhotusten muodossa nykyään täydellisen selvää kieltä. Teen ruokaostokset ihan puhtaasti sen perusteella mitä nuo rakkaat pikku ökkömönkiäiset haluavat syödä.

Se on ihan se ja sama millainen ihminen on tehnyt ruuan, kädet ruuan päälle hetkeksi ja rakkaudellisia ja kiitollisia ajatuksia ruokaan, niin siitä saa sillä syötävää, olipa sen tehnyt sitten ihan kuka tahansa.  Sen sijaan teollisesta lisäaineilla höystetystä ruuasta ei saa syötävää millään määrällä kätten päällepanoa, niinpä en syö sellaista ollenkaan. Sen lisäikävyys on se, että se ei ole tuoretta, vaan päiväkausia vanhaa yleensä. Ei sisällä siis yhtään elämänvoimaa, eli pranaa.

 Ravintolassakaan tulee syötyä harvoin, koska niin moni ravintola koostaa ruokansa teollisista puolivalmisteista. Tai ruoka on seissyttä - varsinkin kastikkeet tehdään usein etukäteen ja lämmitetään sitten mikrossa. Ensimmäistä kertaa uudessa ravintolassa vieraillessa kannattaa itse asiassa asettua lähelle keittiön ovea, josta kuuluva mikroaaltouunin 'ping'-ääni sitten kyllä paljastaa ettei siellä kannata käydä toista kertaa.  Grin

MIkroaaltouuni ei tee mitään muuta ikävää, kuin että se vähentää ruuan ravintoarvoja. Mutta jos kyse on teollisesta eineksestä, ne ravintoarvot ovat niin nollissa että sellaisen voi aivan hyvin lämmittää mikrossa, jos sellaista suttua välttämättä haluaa syödä.

Jodipitoisen suolan välttäminen on huono idea, ellei sitten syö tosi tosi paljon kananmunia tai kalaa joista jodia myös saa. Kilpirauhanen tarvitsee jodia ja pitkäaikainen puutos aiheuttaa ennen pitkää struuman, joka oli sisämaavaltio Sveitsissä erittäin yleinen ennen jodioituja suoloja. Näistä kuvista näkyy, mikä on pitkään jatkuneen jodinpuutteen seuraus: https://www.google.fi/search?q=goiter&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=LtdkUuWNAovW4wTr_oDICA&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1680&bih=911

Ihan marketistakin löytää nykyään laadukasta merisuolaa ja vuorisuolaa, mieluummin niitä kuin mitään teollisesti puhdistettuja/valmistettuja suoloja!

Henkisyyden yksi este ovat matalat energiatasot ja jokaisen kannattaa välttää ravintopuolella niitä asioita jotka juuri  sitä omaa energiatasoa laskevat. Yleisesti sitä laskee seissyt päiväkausia vanha ruoka, lisäaineet, ala-arvoiset tehotuotetut raaka-aineet ja liian teollisesti puhdistettu tavara (sokeri menee tähän kastiin).

MInun energiatasoihini ei kahvi vaikuta millään tavoin, ne eivät olleet yhtään sen korkeammalla sen parin vuoden aikana kun en juonut kahvia tai edes teetä (teessäkin on kofeiinia). Kahvilla on monia terveysvaikutuksia, jotka saa parhaiten kohtuullisella kahvinjuonnilla (=4 kuppia päivässä) ja kahvin tulee olla tuoretta koska sen antioksidantit haihtuvat noin 20 minuutissa suodattamisesta.

Lihan lisäääminen takaisin ruokavalioon on nostanut minun energiatasojani, koska kun en syönyt sitä lainkaan tuli sinkinpuutosta niin että tukka lähti päästä. Kaikkein tärkeimpänä pidän itse sitä että syö mahdollisimman luonnollista, käsittelemätöntä ja juuri omalle kehotyypille sopivaa ruokaa. Syön maanpäällisiä vihanneksia, marjoja, lihaa, maitotuotteita ja pähkinöitä, sekä kananmunia. Muuta ei kroppa tunnu haluavan ja rankaisee erityisesti viljan syömisestä kovalla kädellä, sokerista paljon vähemmän, silloin tällöin saatan pitää karkkipäivän, ehkä kerran kuussa. Energiatasoni olivat paljon alempana kun söin elävää ravintoa, jolloin kärsin puutoksista ja ihan suoranaisista nälänhätäoireista.

En ymmärtänyt mitä tarkoitetaan sillä ettei käytettyä astiaa saisi käyttää toistamiseen. Kertakäyttöastioita? Vai tarkoittaako ettei käytettyä astiaa saisi käyttää toistamiseen ennen kuin on välillä tiskannut sen? Aivan sama minulle, enkä ole kuullut tuollaista tai edes noudata tuollaista. Jaksan tiskata kahvimukini ehkä kerran viikossa.  Grin Pesen usein astiat myös vain kuumalla vedellä käyttämättä tiskiainetta.

Järkevää elintarvikehygieniaa toki kannattaa noudattaa, mutta kannattaa muistaa että jo omassa kehossamme on asukkaina 10 kertaa enemmän mikrobeja kuin meissä on omia soluja ja ne ovat kaikki meidän kavereitamme. Elämme jatkuvassa mikrobialtistuksessa ja niin olemme eläneet koko kehityshistoriamme ajan, savannilla ei tunnettu käsidesiä.  Grin Jatkuva mikrobialtistus on tarpeen jotta immuunijärjestelmä pysyy hyvässä iskussa, liika hygienia heikentää sitä ja lisää myös allergioita. Minulla ei ole mitään ongelmia syödä ruokapalaa joka on käväissyt lattialla omassa kodissani. Pesen käsiä paljon ennen kaikkea työpaikalla, jossa on ihmisiä pienessä flunssassa jne. Oma koti sen sijaan sisältää lähinnä omia mikrobejani, joten seillä syön surutta vaikka suoraan lattialta.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2013 10:40:09 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #5 : 21.10.2013 11:43:00 »

Minäkin yritän välttää kaikkia valmisruokia. Yritän valita tuotteet sen mukaan, että niissä ei ole lainkaan tai on hyvin lyhyt sisällysluettelo. Eli yritän ostaa aitoa tavaraa, paljon vihanneksia, paljon marjoja.
Syön lihaa kohtuudella, en joka päivä. Syön kalaa muutaman kerran viikossa.
Syön aika paljon rasvoja, kehoni pitää rasvasta. Kerma ja voi saa oloni vahvaksi.
En syö viljoja, en perunaa, en juurikaan sokeria. Ne lopetin kun Eklektikko suositteli kokeilemaan. Olin kärsinyt vuosia vatsavaivoista ja hypoglykemiasta. Nyt olen täysin terve ja kunnossa Smiley Energiaakin on paljon enemmän!
Yritän syödä mahdollisimman puhdasta ruokaa, jonka olen itse valmistanut. Kehoni rakastaa lehtivihreää, jota olen alkanut sekoittamaan veteen ja juon sitä joka päivä; spirulinaa, vehnänorasta..

Se mihin olen törmännyt, on muiden ihmisten närkästyminen ruokavaliostani. Vanhemmat sukulaisnaiset ja muut yrittävät väkisin saada minua syömään sellaista mikä ei minulle sovi. Se on rasittavaa. He ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena kun sanon, että en syö viljaa enkä sokeria. Loukkaantukoot.

Keho tietää mikä sopii.
Mieheni ei suostu syömään tiettyjä ruoka-aineita lainkaan. Ei pidä mausta. Hyvin voimakas vastenmielisyys. Olen varma, että ne eivät vaan sovi hänelle. Vastenmielisyys kertoo ehkä sitä, että niitä keho ei halua tai pysty käsittelemään.

Suuret himot ovat vähentyneet minulla sen jälkeen, kun lopetin viljan syönnin. Eklektikko varmaan osaa vastata miksi?
Itse epäilen, että koska ravinto imeytyy minulla nyt paremmin, kun vatsa on kunnossa, niin ei ole enää puutteita. Olisko niin?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 21.10.2013 12:14:23 »

Suuret himot ovat vähentyneet minulla sen jälkeen, kun lopetin viljan syönnin. Eklektikko varmaan osaa vastata miksi?

Viljat voivat vaikuttaa monella tavalla: Ensinnäkin ihan siten, että suuret hiilihydraatimäärät säätävät elimistön sokeripolttoiseksi, jolloin verensokerin heittely itsessään aiheuttaa kaikenlaisia (yleensä hiilihydraattipitoisiin ruokiin kohdistuvia) himoja. LIsäksi sitten gluteeniviljojen eksorfiinit (=opiaatteja) koukuttavat, eli aiheuttavat gluteeniviljoihin kohdistuvaa himoa sitä kautta. Lisäksi sitten vielä muutkin viljojen proteiinit kuin gluteeni voivat häiritä nälänsäätelyä.

Puutosten poistuminen on vähemmän todennäköinen vaihtoehto kuin ylläolevat, mutta voi sekin kyllä vaikuttaa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #7 : 21.10.2013 13:14:12 »

No just Smiley Se selittänee himojen häipymisen.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: