Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mustang tarvitsee apua.  (Luettu 17525 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 02.11.2013 23:46:47 »

Jos aion selittää tämän mahdollisimman selvästi, niin on lähdettävä pohjalta saakka. Elin lapsuuden väkivaltaisessakodissa. Kuulemma mahdollisesti traumaperäinenstresireaktio tai persoonallisuushäiriötäkin on mietitty. Eli kuinka paljon tästä lapsuuden taakasta tuon mukanani suhteeseen.suhde väkivaltainenja mieskäyttää runsaasti alkoa.voin pahoin, haluaisin lähteä, mutta entä jos tuon lapauuden takia sitten kuitenkin tää kaikki on vaan minum v7kaa ja sen voin korjata? Olen aivan pyörällä päästäni. Sen vaan tiedän etten voi hyvin.
Mistä pahaolo johtuu? Miksi en pysty mihinkään? Sabotoin mahdollisuuksiani enkä osaa auttaa itseäni! Auttakaa!Anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitan puhelimella enkä nää valmista tekstiä.  Mitä minun tämän elämäni kanssa pitäisi tehdä? Kuka ympärilläolevista on hyväksi ja kuka huonoksi? Haluan elämääni valoa ja rakkautta ja haluaisin niiyä myös ajanmyötä olla välittämässä eteenpäin. Tästä suonsilmästä olisi ensin päästävä ylös.       -Hyvin hyvin, hyvin kiitollinen ja nöyrä Mustang-
« Viimeksi muokattu: 02.11.2013 23:56:58 kirjoittanut Mustang » tallennettu
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 03.11.2013 08:58:35 »

Ei kukaan ansaitse huonoa ja väkivaltaista kohtelua. Jos olet sitä joutunut sietämään lapsuuden kodissa ja joudut sietämään sitä nyt parisuhteessakin, eikö se jo riitä? Vika ei ole sinussa. Vaikka se onkin vaikeaa, niin nosta kytkintä, katkaise välisi henkilöihin jotka tekevät sulle pahaa. Opettele elämään ensin yksin, itseäsi kunnioittaen ja rakastaen, sitten saat kaikki mahdollisuudet löytää itsellesi kumppanin joka myös arvostaa sinua.
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 03.11.2013 09:19:09 »

EI ole sinun vikasi että mies juo ja hakkaa, mutta se on, että olet sellaisessa suhteessa. Se kuitenkin on asia, jolle voit jotakin; lähde! Asiat voi korjata, mutta tätä nykyistä suhdetta EI: Mies ei muutu ikinä, eikä mikään mitä sinä teet, sanot tai tunnet voi hänen tekoihinsa ja valintoihinsa vaikuttaa, pelkästään hän itse.

Minä selvitin elämäni ihmiset nostamalla kytkintä ja polttamalla sillat takanani. Ne, joilla on väliä, tulivat kyllä sitten perässä.

Valoa ja rakkautta  smitten Usko pois, sinulla on sitä jo elämässäsi! Anna sen näkyä.
JA jos tahdot sitä jakaa, ei sekään ole vaikeaa...hymyile vastaantulijalle räntäsateessa leveästi, tarjoudu kantamaan jonkun kauppakassit...se ei ole kovin vaikeaa, siihen pystyy, vaikka oliis aivan pohjallakin, ja voi miltä se tuntuu! Smiley
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 03.11.2013 09:21:36 »

Ota selvää mikä taho voisi auttaa sinua, on auttavia puhelmia ja ryhmäkokouksia väkivaltaa kokenneille ihmisille.
Paha olo johtuu varmaan osittain siitä että eläät lapsuutesi jollain tasolla uusiksi, tämä on tuttua myös minulle.
Mutta ensin tekisin niin että heivaisin kaikki ne ihmiset pois mun elämästä joka ei kunnioita eikä arvosta minua, tämän jälkeen lähtisin parantamaan itseäni ja kuuntelemaan heitä jolla on hyvä elämä ja mitä kaikkea siihen sisältyy.
Täytyy olla henkisesti raskasta olla väkivaltaisen alkoon taipuvaan ihmisen kanssa, ne on itse aika usein ihan hukassa, joten ei sieltä suunnalta ole ainakaan mitään helpotusta sulle tiedossa.
Kerää rohkeutesi ja ala muutoksiin, voin luvata että se kannattaa! Tsemppiä!!  smitten
« Viimeksi muokattu: 03.11.2013 09:23:15 kirjoittanut Avicii » tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 03.11.2013 10:07:56 »

Ollaan käyty terapiassa ja terapeutti on sitä mieltä, että taustani takia koen asiat suurempana kuin ovatkaan ja koska luottamus muutenkin ihmisiin vähissä, niin en sen takia kykene tässäkään. Ja siis minulta on pyydetty lupaus olla laittamatta viimeistä niittiä erolle ja etsimättä uutta asuntoa sen aikaa, kun käydään terapiassa. Olen siis aivan sekaisin, että ihanko oikeasti vaan kuvittelen tämän suhteen näin huonoksi? Että minunko tässä täytyy muuttua ja vaan jäädä. Oikeasti, ajatukset ovat aiiiivan sekaisin. Sen takia laitoin tämän avunpyynnön, että pystyykö joku näkemään tämän tilanteen jotenkin selvemmin kuin minä.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #5 : 03.11.2013 10:26:46 »

Vaikka asia olisikin niin, että ylitulkitsisit asioita, niin en usko että pakottamalla kuitenkaan pystyt pääsemään pois siitä kokemuksestasi. On ihan hyvin mahdollista, että olet etsinyt rinnallesi miehen, joka jatkuvasti laukaisee sinussa näitä negatiivisia tuntemuksia ja sitä voit miettiä kuinka pitkälle tällainen suhde kantaa.

Varo myös, ettei sinua nyt kiristetä ja pelata tässä tilanteessa. Sinulla on oikeus lähteä suhteesta, mikäli koet sen olevan parempi asia teille.

Vaatii paljon voimia, että ryhtyisit omien haavojesi lisäksi parantelemaan miehesi haavoja (joita kuvauksen perusteella joka tapauksessa todennäköisesti on). Ei sellaista voi vaatia itseltään jos ei vain sillä hetkellä pysty. Yksin voisit ehkä pystyä paremmin hengähtämään ja miettimään asioita. Kuuntelemaan itseäsi ja miettimään mitä omalta elämältäsi haluat. Tarrautuminen kehen tahansa on eri asia kuin luottamuksellisten suhteiden muodostaminen.

Voimia.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 03.11.2013 10:45:04 »

Minä jouduin huonon mieheni kanssa naimisiin tuollaisessa tilanteessa.
Olin eroamassa, mutta menimme terapiaan, jossa asioita kieriteltiin ja pyöriteltiin ja tuli kaikenlaisia käsityksiä, jonka jälkeen päädyin ratkaisuun nimeltä avioliitto, vaikka sen olisi pitänyt olla lusikat jakoon!
Tuli siellä juuri sellainen olo, että joo, minä se vain kuvittelin kaiken...Mutta jos tutuu pahalta niin silloin tuntuu pahalta!
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 03.11.2013 10:59:42 »

Ollaan käyty terapiassa ja terapeutti on sitä mieltä, että taustani takia koen asiat suurempana kuin ovatkaan ja koska luottamus muutenkin ihmisiin vähissä, niin en sen takia kykene tässäkään. Ja siis minulta on pyydetty lupaus olla laittamatta viimeistä niittiä erolle ja etsimättä uutta asuntoa sen aikaa, kun käydään terapiassa. Olen siis aivan sekaisin, että ihanko oikeasti vaan kuvittelen tämän suhteen näin huonoksi? Että minunko tässä täytyy muuttua ja vaan jäädä. Oikeasti, ajatukset ovat aiiiivan sekaisin. Sen takia laitoin tämän avunpyynnön, että pystyykö joku näkemään tämän tilanteen jotenkin selvemmin kuin minä.

Tämä on hieman kaksiteräinen miekka.
Toisaalta olet menossa kohti parannusta kun taas toisaalta koko prosessi saa sinut voimaan huonosti koska pintaan nousee niin paljon käsittelemättömiä asioita. Katso mihin suuntaan sinun on muututtava ja katso ettei sinut alistetaan mihinkään sellaiseen mihin et ole valmis. Vain sinä itse tiedät mikä saa sinut voimaan hyvin ja mikä ei, me muut voidaan vain tukea sinut tässä asiassa.
Terapeutin tehtävä on toki osoittaa sinulle missä mahdollisesti menee vikaan mutta hän ei voi muuta tehdä. Ja muutenkin, mieti miksi sinun pitäisi elää elämäsi sellaisen ihmisen kanssa joka saa sinut voimaan pahoin.
Suosittelen että otat etäisyyttä, mieti millaisen elämän sinä haluat ja miteti millaisen hinnan joudut maksamaan jos jäät suhteeseen ja mihin olet valmis, kukaan ei voi pakottaa sinua yhtään mihinkään. Olet itse vastuussa omasta elämästäsi ja valinnoistasi, seurakset on sitten mitä on. Itse en koskaan hyväksyisi alkoon taipuvaista väkivaltaista miestä, NEVER!
Olen itse kasvannut sellaisessa ympäristössä ja päätin jo nuorena että ei ikinä enää.
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 04.11.2013 09:38:41 »

Terapeuttisi on aivan ammattitaidoton ja sinulle vaarallinen koska ei rohkaise sinua lähtemään välittömästi väkivaltaisesta suhteesta, tai sitten ei vaan osaa ilmaista itseään sinulle kunnolla, joka on sekin ammattitaidottomuuden osoitus.

Vaihda terapeuttia, katkaise suhde mieheesi - se on vielä paljon huonompi suhde kuin edes kuvittelet. Muuten olisit jo lähtenyt. KUkaan ei ansaitse väkivaltaista suhdetta missään olosuhteissa ja vika on aina vain ja ainoastaan siinä väkivaltaisessa osapuolessa.

Juu, tuollaiset lapsuudenkokemukset luovat joko epäluottamusta tai sitten turhan suurta luottamusta - kumpi tahansa on mahdollinen - mutta ei sinun nykyiseen mieheesi kuulukaan luottaa: Kenenkään ei ole tervettä luottaa väkivaltaiseen alkoholistiin ja ainut terapia mitä tarvitset on yksilöterapia joka auttaa sinua irrottautumaan miehestäsi pysyvästi ja lopullisesti.

Ei tarvita selvänäkökykyä tilanteesi näkemiseen, se on aivan klassinen läheisriippuvaisen suhde väkivaltaiseen alkoholistiin jossa hän toistaa lapsuuden traumaa siinä alitajuisessa uskossa että tällä kertaa asiat menevät toisin. Ainoa keino parantua on irrottautua väkivaltaisesta alkoholistimiehestä ja olla yksin, sinkkuna niin kauan että pää on saatu kunnolla reilaan. Muuten on se riski, että huomaamattasi valitset seuraavaksikin mieheksesi väkivaltaisen alkoholistin. Niin se vaan menee, toistat lapsuuden kuviota kunnes säädät pääsi kuntoon.

Tiedän tämän sen vuoksi että olen itse tehnyt saman. Pakene niin kauan kuin voit, joka sekunti tämän miehen (ja terapeutin) seurassa sairastuttaa sinua lisää. Keneltäkään ei saa vaatia jäämistä väkivaltaiseen suhteeseen! Se ei auta toipumistasi, päinvastoin.

Apua näistä paikoista:
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/
http://www.aal.fi/
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 04.11.2013 11:18:28 »

Terapeuttisi on aivan ammattitaidoton ja sinulle vaarallinen koska ei rohkaise sinua lähtemään välittömästi väkivaltaisesta suhteesta, tai sitten ei vaan osaa ilmaista itseään sinulle kunnolla, joka on sekin ammattitaidottomuuden osoitus.

Edellinen kirjoittaja on niin oikeassa, mutta loppujen lopulta vastuu riippuu sinusta, vastuu omasta elamasta ja eikohan se ole ensimmaisella sijalla tassa elamassa.

Aukaise ovi valoon ja astu sinne, luota tulevaisuuteen ja sulje samalla ovi menneisyyteen, siella ei ole sinun paikkasi koska mailmojen valtias haluaa sinulle pelkkaa hyvaa, mutta muistathan auttaa myos itseasi.

Rakkaudella diamond
tallennettu
BlueRose
Kanta-astroilija

I Love Yuo Mom

Profiili
« Vastaus #10 : 09.11.2013 10:37:58 »

Lainaappa kirjastosta sellainen kirja kuin. Ingalill Roos- Energia varas uuvuttaa ihmissuhteet. Suosittelen lämpimästi sellaista lukea, koska olen itse kokenut aiemmat parisuhteeni olemalla se energian antaja ja ihmettelly mikä minua vaivaa kun aina väsynyt/tokkurassa ja mieli alkaa sekoamaan energia varkaan vieressä.
tallennettu
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 11.11.2013 18:05:31 »

Kiitos kaikille! Otan kirjavinkit muistiin.

Mies voi humalassa olla väkivaltainen, mutta edellisestä kerrasta on aikaa vuosia. Alkoholi on kuitenkin ongelma, koska jokainen kerta voi olla se kun alkaa rähisemään. Joku toisaalla sanoikin, että miehessä/-llä on negatiivista energiaa. En ole varma, että onko se sitä mitä itsekin olen aistivinani. Luulin olevani höhlä, tai vähintäänkin itse saavani sen tunteen itselleni aikaan. Olen jotenkin vähän "lamassa" miehen läsnäollessa. En osaa tehdä mitään järkevää ja vain pingotan. Vie energian ja saa mielen huonoksi.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #12 : 11.11.2013 18:13:40 »

Kiitos kaikille! Otan kirjavinkit muistiin.

Mies voi humalassa olla väkivaltainen, mutta edellisestä kerrasta on aikaa vuosia. Alkoholi on kuitenkin ongelma, koska jokainen kerta voi olla se kun alkaa rähisemään. Joku toisaalla sanoikin, että miehessä/-llä on negatiivista energiaa. En ole varma, että onko se sitä mitä itsekin olen aistivinani. Luulin olevani höhlä, tai vähintäänkin itse saavani sen tunteen itselleni aikaan. Olen jotenkin vähän "lamassa" miehen läsnäollessa. En osaa tehdä mitään järkevää ja vain pingotan. Vie energian ja saa mielen huonoksi.

Huh,niin mies vie sinut ihan lamaan. Huh Huh
Kyllä sinä ansaitsen paremman elämän.
Hyvä ihminen..lähe pois tuommosesta.
Miksi vielä mietit. Huh Huh
Kaikki tarvitsee rakkautta,ei huonoa oloa itelleen. angel smitten
tallennettu
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #13 : 11.11.2013 18:27:03 »

No kun terapeutti sanoi, että taustani takia olen herkempi kaikelle tällaiselle. Herkempi aistimaan ja haistamaan uhkia. Ja että koen ne suurempana kuin toiset ihmiset. Niin olen jäänyt vaan sitten miettimään, että suurin osa taitaa vaan olla minun päässäni. Kenties jotenkin ylitulkitsen, tai tulkitsen väärin tai suurentelen asioita. . Siksi olen jumissa ja sekaisin.
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 11.11.2013 18:32:27 »

Ehkä tässä ois kuitenkin hyvä mahdollisuus itsetuntemukseen. Ala ihan tietoisesti seuraamaan millaisessa ympäristössä viihdyt ja millaisten ihmisten kanssa, etenkin jos on miesystäviä niin sitä kautta saisit ehkä tuntemuksen omaan mieheesi.
Tiedän ja kokemuksesta kuinka vahva joidenkin miesten energiat on niin siinä herkempi hukkuu toisen olemukseen etenkin jos se heijastaa väsymystä tai kiukkua tmv. Sitä kun on paljon herkempi ja vastaanottavaisempi oman kullan kanssa.
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: