Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mustang tarvitsee apua.  (Luettu 17520 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #15 : 11.11.2013 18:39:53 »

No kun terapeutti sanoi, että taustani takia olen herkempi kaikelle tällaiselle. Herkempi aistimaan ja haistamaan uhkia.  
Höh..no tarviiko kenenkään kunnella/katella  toisen rähinöitä. jos on vielä väkivaltainen Embarrassed Jos ei ole pakko, en minä ainakaan.
Olkoon se sitten nainen t.mies se rähisijä. Huh Huh
tallennettu
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #16 : 11.11.2013 18:44:58 »

Justiin se, että tuleeko se huono olo niistä menneisyyden asioista (jonkinlaista painolastia),  heijastanko tai kehittelenkö sitä itse, vai tuleeko se oikeasti miehestä. Jotenkin koen koko henkilön niin negatiivisena, että mietin että voiko olla enää normaalia. Oonko niin katkera tai jotain, että lataan ne itse. En todellakaan tiedä. Tiedän vaan ettei ole hyvä olla ja yritän löytää jonkun ratkaisun. Onko tilannetta mahdollista korjata mitenkään vai onko vaan lähdettävä. Jos olen itse syyllinen tähän ilmapiiriin, niin haluaisin jotenkin parantaa sitä. Viis siitä pelastaisiko se liittoa, mutta parantaisi varmasti kanssakäymistä.
tallennettu
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #17 : 11.11.2013 18:59:45 »

Olen siis jo hakenut eroa. Kun terppa on sitä mieltä, että paha olo tulee seuraamaan minua koska se on lähtöisin minun päästäni. Että lähteminen ei olisi mikään ratkaisu.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #18 : 11.11.2013 19:01:29 »

No minusta se tullee siitä miehestä sinulle se paha olo,eikä menneistä. Saan sinusta semmoiset lämpöiset energiat. angel smitten
tallennettu
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #19 : 11.11.2013 19:02:41 »

Kiitos Unelmassa, olet niin ihana!
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 11.11.2013 19:04:53 »

Olen siis jo hakenut eroa. Kun terppa on sitä mieltä, että paha olo tulee seuraamaan minua koska se on lähtöisin minun päästäni. Että lähteminen ei olisi mikään ratkaisu.

Kuullostaa jo aivopesulta. Ymmärtäisin jos sinulla on huono olla kaikkien kanssa mutta kun koskee lähinnä miestäsi niin en ymmärrä. Kyllä ainakin minä hakeudun sellaisten seuraan joka saa itsensi tuntemaan hyvältä enkä suostu rääkkäämään itseäni jos minun on huono olla jonkun kanssa. Onko sinulla sitten muitten seurassa näin pahaa olla?
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #21 : 11.11.2013 19:07:11 »

Kiitos Unelmassa, olet niin ihana!
Oleppa hyvä..sinulla voi olla jalat/pohkeet varsinkin tukossa. angel smitten
tallennettu
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #22 : 11.11.2013 19:21:18 »

Ei mulla muiden seurassa. Ainakaan suurimman osan. Toki on muutama ihminen, joiden sellaista yleistä negatiivisuutta en kestä, ja välttelen heitä. En pysty muistamaan, että onko aina ollut näin miehen kanssa. Hän on kyllä sellainen aika hallitseva persoona. Seurassa äänekkäin, mutta mielestäni kuitenkin suosittu kaveri. Laukoo todella suoraan mielipiteitään, ruotii toisten valintoja. En huomaa, että sellaista "nälvimistä" harrastaisi minua kohtaan, mutta jotenkin vie mielen matalaksi. Voisin kuvata hieman itsekkääksi ja omahyväiseksi. En osaa sanoa, että miksi tämä ero on niin vaikeaa. Miksi en pääse lähtemään? Mistä tämä kiikastaa oikein. Tiedän mitä tunnen, mutta epäilen sitä tällä tavalla koko ajan ja terapeutin sanomiset pistää epäilemään vaan lisää. Jään vaan jumiin siihen, että kaikki on vaan minun päässäni ja vika on minussa.

Kiitos Unelmassa, tuntuu täällä. Tarkkailenpa jalkoja.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #23 : 11.11.2013 19:28:41 »

Jään vaan jumiin siihen, että kaikki on vaan minun päässäni ja vika on minussa.
Taidat ollakin..jo jumissa.. jalat on silleen "jähmettyny" ettet oikeen pääse" liikkeelle".
Ok.. angel smitten
Yritä..  nyt tehdä se oikea ratkaisu.. angel smitten
tallennettu
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #24 : 11.11.2013 19:49:07 »

Kuun vaihteeseen mennessä pitää laittaa toisen vaiheen paperi, ja kyllä minä sen olen laittamassa sanoi terpat ja muut mitä hyvänsä. Kyllä minä olen tästä keskustelusta sitä varmuutta saanut, mitä halusinkin, että huonolle ololle on tehtävissä jotain. Etten todellakaan vain kuvittele sitä.
Heh, niinpä tosiaankin ovat jumissa. Ei tee mieli lähteä sohvalta minnekään ja onneksi ei tarvitsekaan, vaan saan vaan nautiskella.
tallennettu
tuilelaith
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #25 : 11.11.2013 21:35:23 »

Hei Mustang!

Viestejä lukiessa tuli tuttu tunne, paljon samoja piirteitä kuin oli omassa kuviossa. Lähdin, kun oli niin huono olo, ettei tuskalla tuntunut olevan mitään rajaa. Myöhemmin oivalsin, että suurimmat ongelmat olivat minussa itsessäni, vaikka en sitä ensin tajunnutkaan. Sillä ei mielestäni ole kuitenkaan väliä, johtuuko huono olo ulkoisista vai sisäisistä asioista. Mielestäni akuutista, pahaa oloa aiheuttavasta tilasta/paikasta, on päästävä pois, jotta sen voi tunnistaa ja tiedostaa kunnolla. Sitten voi alkaa tehdä tarvittavia muutoksia elämässä, kun tietää todellisen syyn. Etäisyys auttaa, kun ei ole "ärsykkeitä" lähellä.
Kipeää aikaahan tuo oli, mutta jälkeenpäin ajateltuna olen kovin kiitollinen tästä kasvun paikasta. Kuukausien hiljaisuuden jälkeen ollaan oltu tekemisissä ja huomaan muutoksen myös hänessä (muutakin kuin alkoholin käytön vähenemisen). Tauko teki hyvää molemmille.

Ainoa ketä sinun tulisi kuunnella, on oman sisinpäsi ääni - tee se, mitä sydän sanoo. Asiat kyllä rullaavat aina eteenpäin omalla painollaan. Jos teidät on todella tarkoitettu yhteen, niin kyllä teidän polut uudestaan kohtaa, vaikka eroaisittekin nyt. Jos ei, niin sua odottaa joku upea ihminen edessäpäin. Smiley Paljon onnea ja valoa!  smitten
tallennettu

Aurinko neitsyt, kuu vaaka, nouseva rapu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 12.11.2013 08:42:57 »

Juu, paha olo tulee seuraamaan sinua kunnes olet saanut pääsi reilaan vanhoista traumoista. Silti samaan aikaan tilanne on se, että jos olet juovan alkoholistin seurassa, paranemisprosessisi ei edes pääse alkamaan.

Terapeuttisi on siis yhtaikaa oikeassa ja samalla niin törkeän väärässä, että edelleen korostan tätä: Lakkaa käymästä tällä nimenomaisella terapeutilla, hän antaa sinulle paranemistasi estäviä/pahasti hidastavia ja miehesi väkivaltahistorian huomioon ottaen, hengenvaarallisia neuvoja.

Toipuminen sellaisista lapsuuden haavoista, jotka saavat aikaan sen että sietää hetkeäkään pidempään alkoholistia tapahtuu kaikkein nopeimmin ja tehokkaimmin sinkkuna ollessa: Mikä tahansa ihmissuhde hidastaa toipumista. Ihmissuhde alkoholistin kanssa tekee sen jotakuinkin mahdottomaksi, vaikka jotkut onnekkaat toki ovatkin onnistuneet.

Tässä pari kirjaa jotka löytyvät kirjastosta, jotka suosittelisin lukemaan:
Tommy Hellsten; Virtahepo Olohuoneessa
Melody Beattie: Irti läheisriippuvuudesta. Miten lopetan muiden holhoamisen ja alan huolehtia itsestäni

Eritoten tuo jälkimmäinen on sangen suositeltava opus tueksi toipumiseen.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #27 : 12.11.2013 12:06:28 »

En tiedä enkö ole tilannetta tarpeeksi hyvin osannut siellä kuvailla, vai miksi tilanne on näin. Tai koska kuviossa on lapsia mukana, en tiedä. Mulla on jotenkin niin jaksaminen vähissä, että kaikki muuton vaatimat järjestelyt tuntuvat raskailta aloittaa.

Jokaisen kirjavinkin otan ylös ja alan lueskelemaan.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 12.11.2013 12:13:22 »

En tiedä enkö ole tilannetta tarpeeksi hyvin osannut siellä kuvailla, vai miksi tilanne on näin. Tai koska kuviossa on lapsia mukana, en tiedä. Mulla on jotenkin niin jaksaminen vähissä, että kaikki muuton vaatimat järjestelyt tuntuvat raskailta aloittaa.

Jos kuviossa on lapsia mukana, sitä suuremmalla syyllä suhde poikki ja heti!

He saavat saman vamman kuin sinulla on siitä, että joutuvat kasvamaan alkoholistin vaikutuspiirissä. Tämä näkyyy sitten aikuisena taipumuksena päihteisiin ja/tai taipumuksena ryhtyä suhteisiin päihdeongelmaisten kanssa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #29 : 28.11.2013 17:39:37 »

Vein eropaperin postiin. Välillä ahdistaa, välillä olen toiveikas. Vielä on ihan mielettömästi kaikkea järjesteltävää, ennen kuin olen selvillä vesillä, mutta kyllä se tästä. Kiitos kaikille ihan mielettömästi kaikesta rohkaisusta, ymmärryksestä ja myötätunnosta! Nyt otan aikalisän loman muodossa ja käyn imemässä aurinkoa ja voimaa. Vielä minä tästä nousen.

Yritin noita kirjoja (kaikkia mitä on ketjussa mainittu) käydä etsimässä suomalaisesta, mutta ei heillä ollut! Pitää netistä katsella ja tilata lukemista.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: