Hassua huomata, kuinka eri ihmisten kanssa aktivoituu tietty "puoli" itsessään. Siis ihan ilman astrologiaakin ajatellen. Ihminen on aina erilainen eri ihmisten kanssa.
Niin, mielenkiintoista miettiä tuota astrologian kannalta, kuinka joku ihminen aktivoi itsessään eri merkit ja planeetat, mitkä ovat olleet ehkä ns. passiivisena muiden kanssa, tai jopa olleet piilossa itseltäänkin. Joskus hyviä tai sitten negatiivisia puolia.
On mielestäni hyvä kohdata kaikki puolet itsessään ja tiedostaa että sellaisiakin on olemassa.
Esimerkiksi, kun itse olen aurinko rapu, ja skorpioni -teemat vahvassa asemassa kartallani, huomaan että tietyt ihmiset käyttäytyvät seurassani hyvinkin intuitiivisella tavalla, ovat hyvinkin tosissaan, ja teemat ovat sellaisia niin vesielementtimäisiä... Puhutaan tunteista ja miltä tuntuu mikäkin ja kukakin, vaikka muuten ovatkin luonteeltaan hyvin hulvattomia ja ei-niin tosikkomaisia. Toiset taas suorastaan jäätyvät seurassani, kokevat uhkana ja ovat vähän liiankin tosissaan kanssani. Sitten mulla on kans tosi maapainotteista tavaraa kartalla, eli sit toistepäin, keskustelut ja asiat kääntyvät hyvinkin maallisiin asioihin, ja pureudutaan tekniikkoihin ja miten parantaa mitäkin tapaa, miten olla vielä käytännöllisempi, vaihdetaan neuvoja yms. Hyvin harvoin kukaan seurassani on sellainen "hulvaton", jotenkin ihmiset vakavoituu mun seurassani, etenkin töissä, nekin hulvattomat ihmiset ottaa jonkun signaalin musta, että nyt sitten painetaan duunia, eikä mitään tyhmää hölistä välissä, ja työ tehdään järjestelmällisesti ja kunnolla.
Tai sitten sellaiset yrittävät laittaa kapuloita mun rattaisiin, minkä koen hyökkäyksenä ja oon pahantuulinen niille.
Se on toisinaan tyhmää, koska, en nyt itsekään halua tai ole sisimmältäni niin vakava, se ehkä vaan ulospäin suuntautuu noin.
On taas harvoja ihmisiä, keihin tämä rapumaisuus ja plutoenergia ei aktivoidu ns. pahalla tavalla, vaan sillain että energia suunnataan hyvään, ja voi oikeesti heittäytyä ja pitää hauskaakin välillä.
Sitten taas itsestäni, että vesipainotteisten ihmisten kanssa, musta kuoriutuu joku ihmeen elämän pohdiskelija... kauheeta mikä puhetulva alkaa... kun normaalisti olen hyvinkin pidättyväinen, mutta vesielementti-ihmisten kanssa jotenkin laskeutuu muurit (mitä en halua, mutta ne vaan laskeutuu...) sit olen kamalan avoin kaikesta... jotenkin alkaa itteenikin häiritsemään oma avoimuus!
Ja toisinaan alan alitajuisesti hakemaan turvaa noista ihmisistä, hakemaan mielipiteitä ja jotain ihmeen varmistelua, ja siitä ei tule loppua, vaikka toinen antaisikin juuri niitä vastauksia mitä haluaisikin kuulla... eli loputon noidankehä. saan vihdoin varmuutta omille tunteilleni, mutta se loputon kysely ja varmistelu ei saa loppua. eli huono homma. enkä osaa vetää aina rajaa sille. Luulen että tuo on jotain rapu-piirrettä, mitä aistin toisessa (oli se sitten mikä tahansa planeetta toisella). Ja lopulta en osaa olla paikallani, tuntuu että joku sähikäinen jyllää, enkä saa sitä purettua pois näiden kanssa. Iskee tylsyys ja semmonen että mut olis laitettu kattilaan porisemaan kansi pääällä. Ehkä ne kokee taas mut tukahduttavana, tai että kuormitan niitä, joskus huomaan että olen aika jyräävä heidän seurassaan, mikä taas ärysttää itseäni, kun en halua olla sellainen, koska itsekin imen sellaisia ihmisiä itseeni, ketkä kuormittaa mua.
Sitten erittäin harvoin, minäkin heittäydyn ja pelleilen kaikella mahdollisella, enkä aina pohjusta tai varmista selustaani, on kun olen jousimiesten tai leijonien kanssa. Ne saa mussa sen irrottelumeinigin liikkeelle (varmaan aktivoimaan oman Jupiter-aurinko yhtymäni, tai jotain sinnepäin...) Sitten tavallan yrittää samalla pitää asiat "kontrollissa", ettei nyt ihan hulvattomaks pääse homma menemään, sit jos menee, niin kauhee morkkis, et herranjumala mihin sitä oikeen ryhtykään. Eli ne toimii ns. yllyttäjänä. Joskus toimii, joskus ei. Niiden kanssa koen itseni uhmakkaaksi.
Ja uutena mitä olen huomannut, on skorpionit. Ei ole hirveästi ollut aikaisempaa lähempää kontaktia, mutta olen nyt huomannut, että ne saa aktivoimaan mussa mun plutoonisen puoleni - hyvällä tavalla. Oon aina miettinyt tuota mun plutoonista puolta, jäänyt vähän hämäräksi, vaikkakin se on hyvin hallitseva kartallani. Skorpionien kanssa tämä suunntaton skorpioni-energia löysi vihdoinkin kanavan miten se purkautuu pois hyvällä tavalla. Ihan kuin olisi jonkun puhdistuksen kokenut. Myös skorpionien seurassa koen itseni erittäin itsevarmaksi, mitä tahansa teen. ja uskallan olla täysin oma itseni. Niiden seurassa lähtee hyrräämään kaikki syvät ja isot asiat mielessä ja saa mut jotenkin elinvoimaseks??
Mutta tämä ei toimi skorpioni-nousuisten kanssa. Päinvastoin, ne saa mut ihan varpailleen.
Ilmanmerkkien kanssa koen usein itseni turvattomaks. Kaksos-vaikutteisten ihmisten kanssa puheesta ei tule loppua (itella venus kaksonen), ja se häiritsee koska sisäinen halu on, että älä paljasta ajatuksiasi! Älä puhu liikaa vaan keskity asiaan. Varsinkin töissä, en osaa keskittyä samaan aikaan puhumiseen ja työntekoon, joten suupaltit saa mut kiehuun raivosta, koska ei oo aina aikaa vain hölistä, vaan pitäis tehdä hommia. Mutta myös aktivoi ns. vaihtelevuuden, et osaa joskus vaihtaa suuntaa ja sopeutua nopeasti, ettei kaikki oo niin rutiininomaista, nousee halu kokeilla jotain uusia juttuja.
Ilmanmerkkien kanssa muutenkin on vähän kysymysmerkkiä, varmaan siksi, koska mun kartalta puuttuu ilmaa. Esim. Vaaka on ihan outo merkki mulle, en osaa samaistua mitenkään, ainoastaan päättämättömyyteen materiaalin ja rahan käyttöön, koska itellä Vaaka 2. huoneessa. Vaaka-ihmisten käytös on ihan hepreaa mulle, että ne ei aktivoi mun kartalla mitään, paitsi tuon 2. huoneen. Huomaan että en osaa päättää mihin kohdistan varallisuuteni ja elämänkapasiteettini, vaikka sitä olisi, varsinkin kun pluto siellä samassa myös pakottaa asioihin. Olen huomannut, että vaaka-painotteisten seurassa, he säikähtävät persoonaani, koska olen värikäs ja tunteikas, toisinaan myös äänekäs, jos on jokin tunnelataus tai raivopuuska meneillään, niin he menevät ihan lukkoon, toisinaan ärsyyntyvät, koska eivät ymmärrä sellaista tunteellisuutta ja äkkipikaisuutta.
Vesimies-painotteiset aktivoi mun 5. huoneen. Ihailen heidän älykkyyttään ja itsehillintää. Huomaan, että mulla aktivoituu tekemisissäni sellaiset ei-niin-tyypilliset ratkaisut ja menetelmät. Moni ei aina ymmärrä niitä, mutta ovat loppujen lopuksi olleet toimivia, mitä muut sitten vasta myöhemmin käyttävät. Mutta vesimies-painotteiset saavat mut taas toisinaan raivon partalle, oman ajatusmaailmani vastaisena ajattelemattomuutena, eli koen he välillä itsekkäinä, ja tunnetasolla muiden ihmisten kanssa oleminen on hyvin ilmavaa, mitä en taas minä ymmärrä, tunteikkaana ja herkkänä ihmisenä. Mutta vesimiehet aktivoivat mussa myös sellaista avaruutta, ja pidättelee mun luonnetta, että ei tarvi aina sukellella niin syviin vesiin. Tiimityöskentely vesimiehen kanssa on parhainta mitä olen kokenut.
Oinas-painotteisten ihmisten kanssa, mulla menee järki. Varmaan johtuu myös tuon oinas merkin puuttumisesta kartalta. ainoo on 8. huoneen kärki, eli kyllä tavallaan ymmärrän sitä äkkipikaisuutta ja minä-ensin-asennetta ja pientä kilpailuviettiä, mutta se oinas-energia on niin läpipuskevaa ja liian äkkipikaista, niin se saa mut turvattomaks, koska oma kartta painottaa härkämäisyyttä ja neitsyttä (mars-kuu ja nousu neitsyt), et ei nyt noin äkkiä, kun ei olla tarpeeks mietitty lähtökohtia ja asiahaarjoja. Mennään vähän liian lujaa, ja koen sen jotenkin typeryytenä ja ajattelemattomuutena. Mutta toisaalta se on hyvä, koska joskus mullakin tuo harkitsevuus ottaa liikaa valtaa, että kaikki asiat on jo mennyt ohi, kun mukamas on valmis. Jotenkin oinas-tyypit tekevät itseeni nähden, sellaisia nopeita liikkeitä, mihin ei ole edes tarvis, joten silloin ajattelen että hitto miten tyhmiä ihmisiä voi ollakaan. Tyyliin ostaa joku hemmetin nooan arkki valmiiks, kun kuulee uutisissa et hirmumyrksy lähestyy...
Toisten kautta oppii hyvin paljon itsestään, mutta ei saa olla sokee kaikelle, että kaikista peilaa jotain puolia, koska ei se aina niin mene. Joskus sokaistuu itse mukamas tuntemaan toisen ja toisen käyttäytymistavat, koska peilaa itteensä toiseen.
Kukaan ihminen ei ole samanlainen muiden kanssa. Sit jos joku ihminen on tuntenut jonkun jo pitkän aikaa ja huomaa tämän saman ihmisen käyttäytymisen erilaisuuden toisen kanssa olevankin erilaista kun mitä itsensä kanssa, niin toinen on ihan ymmällään...
Eli musta on ainakin kiva olla sellaisten kanssa, ketkä aktivoi itsessään ne hyvät puolet, eikä kaikkien kanssa tarvitse tulla toimeen väkisin, eikä kaikkia kertakaikkiaan pysty ymmärtään - Se on hyvä muistaa. Kaikkein hienointa, varsinkin parisuhteen kannalta on löytää se "klikki". Tietyt planeetat aktivoituu seurassa mut mitkä sitten on ne tärkeimmät pilarit mitkä kantaa, vaikkei kaikki toimiskaan keskenään, niin varmaan menee sit sinne synastriakarttojen tulkintaan
Tää oli vaan tämmönen ajatuspurkaus....
Oho, tulipas aika pitkä stoori...