Siis tietenkin, jos on kyse ihmisestä joka on jo tehnyt jotain epäluottamusta herättävää, se on selvä.
Mutta jos henkilö ei ole varsinaisesti tehnyt mitään sellaista mikä oikeuttaisi moiset ajatukset hänestä, niin mikä hänen käytöksessään, puheissaan, olemuksessaan, yms. saa sen aikaan että vaikuttaa epäilyttävältä?
Kysyn, koska minä ilmeisesti aiheutan tälläistä epäluuloa ihmisissä, ja se on hyvin hämmentävää :/
Ystävät epäilevät että pelailen jotain heidän miestensä kanssa, ja joku on epäillyt että olen varastanut hänen lompakkonsa!
Minulle ihan
Mutta jostain tämmöinen tulee.
Ok, jätän esim. aika paljon kertomatta omia mielipiteitäni, pidän ne omana tietonani, koska useinkaan ihmiset eivät ymmärtäisi, ja olen ihan suoraan sanonutkin, että joo, kyllä mulla on oma mielipide tästäkin asiasta, mutta en minä sitä kellekään tuputa.
Tai en puhu omista asioistani ja ongelmistani, sysään ne sivuun ja keskityn johonkin hauskempaan ystävieni seurassa...tämänkin olen sanonut.
Tai sitten vaihdan vaatteita ja olemusta vähän niin kuin sopiakseni paremmin johonkin seuraan tai ilmapiiriin...tämänkin olen avoimesti sanonut...
Eli nyt kyllä tässä kirjoittaessani herää ajatus, että onko se sitten tuo avoimuus, ns. pohjan näyttäminen, se, mikä onkin syypää tähän?
Äääh. En tiedä, mutta hämmentävää.
Yksi tietenkin, adhd ihmisenä mulla varmaan ihan oikeasti on vaikeutta näyttää itse ja lukea toisten ilmeitä ja eleitä.
Taikka sitten, onko kyse siitä, etten itse luotakaan näihin ihmisiin ja sitten se peilautuu tällätavalla?
JA toisaalta taas, samaan aikaan, herätän ventovieraissakin ihmisissä yllätävää purkautumis ja uskoutumishalua, ja he saattavat ns. oksentaa jonkin elämäntuskansa minulle tuosta noin vain, itsekin sitä ihmetellen, että no oho, mtes mää nyt tolleen purkauduin?
Se taas jotenkin varmaan johtuu siitä, että hyväksyn joka ikisen ihmisen sellaisena kuin hän on tuomitsematta tai sen enempää ihmettelemättä, ja jotenkin toiset aistivat sen. En tiedä, mutta hämmentävää.