Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Turmaliini  (Luettu 7707 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 24.11.2013 21:21:30 »

Unessani joku tiedemies oli kätkenyt huoneeseensa jotakin tärkeää. Jotakin, josta koko maailma kiinnostuisi. Kukaan ei ollut vielä löytänyt sieltä huoneesta mitään, vaikka vuosikymmenien (tai jopa satojen) saatossa moni oli käynyt etsimässä. Tämä kuollut tiedemies oli jättänyt vihjeen, joka liittyi jotenkin auringonsäteisiin. Moni oli jo sitä mieltä, että oikeasti huoneeseen ei mitään ollut edes piilotettu. Minä kuitenkin löysin jostain vanhan kirjahyllyn uumenista sinne piilotetun hiotun kiven. Jostain alitajunnasta keksin sanan "turmaliini" (oikeasti en tiennyt tällaisen olemassaolosta, ennen kuin googletin sanan). Tämä hiottu jalokivi oli väriltään tummanvioletti, melkein musta, ja se oli niin iso, että ei mahtunut kunnolla nyrkkini sisään piiloon. Jostain syystä minusta tuntui, että se pitää pitää piilossa niin kauan, että selviää mikä sen tarkoitus on. Piilotin sen takkini povitaskuun, enkä kertonut muille huoneessa oleville mitään. Uni loppui kuitenkin ennen kuin minulle selvisi tämän kiven tarkoitus.

Mikähän on tummanvioletin turmaliinikiven merkitys unessa?
« Viimeksi muokattu: 24.11.2013 21:23:22 kirjoittanut astronomus » tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Anna-Maria Aleksandra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 19.01.2014 00:50:41 »

Tämä huone kuvaa sisäistä maailmaasi, ja tuo turmaliini kuvaa sisäistä voimaasi ja henkistä tietämystäsi. On siis ihan loogista, että kukaan muu kuin sinä ei voinut löytää sitä turmaliinia "sisäistä tietämystäsi" sieltä huoneesta. Kirjahylly symboloi tiedon hankkimista mielesi eri tasoilta, ja se on myös paikka mistä löydät sisäisen johdatuksesi. 
Mielestäni tämä on upea uni, koska se kuvaa kuinka  vain sinä voit löytää sisäisen tietämyksesi, ja tulet löytämään sen kun tarkastelet syvälle sisimpääsi ja tutkit mielesi eri kerroksia. Ja sitten toi turmaliini, se on "shamaanien kivenä" pidetty kivi, ja se kun unesi lopussa piilotat sen povitaskuusi, niin se kuvaa sitä että kun olet löytänyt sisäisen viisautesi, "piilotat tiedon sydämeesi" ja sattumalta, turmaliini on kivi joka hoitaa sydänchakraa.  Smiley Ja koska kuulit sanan Turmaliini-unessasi niin selkeästi, niin se luultavasti merkitsee myös sitä, että sinun tulee ottaa selvää tästä turmaliinista, tai jopa hankkia sellainen sillä se voi auttaa sinua henkilökohtaisesti. Näen sen näin, että turmaliini on sinulle henkisesti tärkeä kivi, ja voit oppia paljonkin sen ansiosta. Ja syvä, tumman violetti symboloi juuri korkeavärähteisen henkistä tietoutta ja voimaa.

"Turmaliinin sähköiset ominaisuudet vaikuttavat ihmisen hermojärjestelmään. Se kanavoi kehoon elektromagneettista energiaa, joka auttaa ylläpitämään korkeamman värähtelytaajuuden. Kiveä voi sanoa myös aineen ja hengen tason yhdistäjäksi. Se luo tasapainoa kohottamalla fyysisen kehon värähtelyä ja madaltamalla korkeiden henkisten energioiden värähtelytaajuutta, jotta niiden olisi mahdollista yhdistyä sopusointuisesti ihmisen energiakentässä.
Muinaisten uskomusten mukaan musta turmaliini suojaa loitsuja ja kaikkea, niin sisä- kuin ulkopuoleltakin tulevaa, kielteistä energiaa vastaan. Horoskooppimerkki kauris liitetään mustaan turmaliiniin.Puhdistaa ja vahvistaa hermojärjestelmää. Se on hyvä kroonisissa väsymys- ja uupumustiloissa. Se vaikuttaa nuorentavasti ja valmistaa kehoa vastaanottamaan voimakkaampia sähkömagneettisia energioita, jotka jouduttavat chakrojen puhdistumista ja avautumista. 
Kivi tuo inspiraatioita ja luovuutta. Se auttaa mieltä luopumaan odotuksista ja antautumaan elämän virran vietäväksi."

Tuossa oli jotakin tietoutta turmaliinista. Tässä vielä pari nättiä kuvaa jotka löysin syvän, tummanvioletista turmaliinista:
http://www.atggems.com/img/trm_moz_certed_cu_891pts_oval_purple.jpg
http://www.atggems.com/img/trm_239pt_em_purple.jpg

Toivottavasti minusta oli apua smitten
tallennettu

~ Carpe Díem ~
astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 20.01.2014 12:08:22 »

Kiitos vastauksestasi, RoseOfLight!

Ihan kylmät väreet meni kun sitä luin. Niin osuvaa oli tuo teksti. En ole moneen viikkoon käynyt astron sivuilla, mutta nyt tuli tunne, että pitää käydä kurkkaamassa. Onneksi tulin  Smiley
Mä aion jostain hankkia itselleni tuollaisen turmaliinikiven. Mulle kivet on kiviä - elottomia juttuja, enkä usko niillä olevan sen kummempia voimia. Jostain syystä tuo turmaliini alkoi kuitenkin sen verran kiinnostaa, että yritän sellaisen saada, ihan vaikka vaan sen symbolisen merkityksen vuoksi. Jo sekin, että alitajunnasta nousee mieleen sana, jonka merkitys pitää googlettaa, tuntuu ihmeelliseltä. Ei silti, ei tämä ole ensimmäinen kerta kun hämmästelen unessa saatuja tietoja.

Nyt pitääkin lähteä katselemaan, että mistä sellaisia turmaliineja löytää...

tallennettu

Anna-Maria Aleksandra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 21.01.2014 23:09:37 »

Ei kestä kiittää   smitten

Joo kannattaa tehdä ehdottomasti niin miten sydän sanoo, sehän se usein on parhain ratkaisu.  Smiley Voi olla sulle hyvä idea hankkia toi kivi (tosin turmaliini-kivet on yleensä aika kalliita, mutta netistä kenties saattaa jostain löytyä halvemmalla). Kyllä se varmasti jotenkin tulee luoksesi jos niin on tarkoitettu.  Wink  Ja vaikka et uskoisikaan kivien parantavaan 'voimaan' niin silti tuosta kivestä voi olla sulle suurta apua jollain tasolla  Smiley

Se on kyllä ihan uskomatonta miten unessa saa kaikenlaista tietoa, kun oppii tulkitsemaan unia niin alkaa ymmärtää laajempaa kokonaisuutta.
tallennettu

~ Carpe Díem ~
astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 22.01.2014 07:34:57 »

Juu, aika hankalaa tosiaan on löytää tuollaista tummanviolettia turmaliinia. Mä olen kolunnut nettikauppoja, ja tullut siihen tulokseen, että jään odottelemaan. Uskon, että se kivi löytää mun luokse jotenkin, jos niin on tarkoitettu. Nykyään olen todennut sen, että jos on nähnyt vaivaa jonkun asian eteen, eikä siltikään tule tulosta, niin parempi on sitten vaan jättää asia hetkeksi, ja katsoa mitä tapahtuu, kun ei tee mitään  Smiley

Aika huvittavaa on se, kun olen omalle lapselleni (tyttö 9v) jo pitkään yrittänyt opettaa, että kiviä ei keräillä eikä niitä tuoda sisälle. Nyt sitten itse olen valmis jopa maksamaan, että kiven saisin  Cheesy
tallennettu

astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 22.01.2014 08:36:40 »

Tuossa on väri juuri oikea, muoto ei täsmää. Ilmeisesti se kiven koko/muoto ei kuitenkaan ole niin merkityksellinen kuin väri?  Taisin tuota eilen katsellakin, mutta näyttää olevan loppu myymälästä... Hintakin on sellainen, että voisin kyllä luokitella itseni pahasti höynähtäneeksi, jos viikon ruokarahoilla päätyisin ostamaan kiven. Jotkut kyllä väittää, että kun on oikein nälkä, niin syö vaikka pieniä kiviä  Cheesy

Kiitos vaivannäöstä .|. (olipas muuten haastavaa löytää tuollainen pystyviiva näppäimistöltä)
tallennettu

Anna-Maria Aleksandra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 24.01.2014 17:12:25 »

Niin, eiköhän se kivi löydä sun luokse sit kun oikea aika on. Ja joo, sillä muodolla ei ole niin erityisemmin väliä, enemmänkin väri on merkitsellinen. Jeps noi on tosi kalliita jotkut kivet, en ehkä viikon ruokarahoja tuhlais kummiskaan  Cheesy  Kaikki asiat tapahtuu oikeena ajankohtana, ei kannattaiskaan lähteä kiirehtimään  Smiley
tallennettu

~ Carpe Díem ~
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: