Aika paljon tämän asian helppoudesta riippuu myös siitä, mitä/millaisia/missä sijaitsevia uskot oppaidesi olevan. Kerron siis nyt vain omasta tavastani hahmottaa tätä asiaa, saat varmaan myös muita/erilaisia vastauksia viestiisi. MInun näkemykseni oppaista perustuu Kryon-kanavointeihin. (
www.kryon.com) Ja on mielestäni helpoin tapa hahmottaa tätä, mihin olen itse törmännyt.
Niiden mukaan oppaamme - niitä voisi kutsua opas-sopaksi, koska se energia on moniulotteista, eli yhtä aikaa äärettömän monta ja yksi ainoa - asuvat meidän DNA:mme magneettisissa säikeissä. Nämä rakastavien sielukavereiden energiat + omaa sieluenergiaamme (Kyllä, olemme kaikki myös itse omia oppaitamme!) tekevät jo ennen tänne fyysiselle tasolle syntymistä kanssamme sopimuksen tulla mukaan opas-soppaamme.
Näinollen oppaamme ovat kanssamme joka hetki, joka sekunti ja haluavat olla kanssamme kontaktissa ihan koko ajan. Ainoa mikä tätä rajoittaa, olemme me itse: Koska tämä on vapaan tahdon planeetta, oppaamme eivät voi auttaa meitä yhtään missään ilman, että annamme erikseen luvan auttaa - ja vielä erikseen luvan joka kerta kun apua haluamme; ei voi antaa mitään 'saatte auttaa aina kun se on tarpeen' -yleislupaa. Silloin kun emme huomaa/muista oppaitamme tai tiedosta edes niiden olemassaoloa, ne eivät voi auttaa meitä. Ne ovat kuitenkin silloinkin läsnä, rakastavat meitä joka sekunti, eivätkä koskaan tuomitse mitään mitä teemme. Ne tuntevat syvällisesti kaikki ajatuksemme ja tunteemme ja rakastavat sekä kunnioittvat meitä ihan vain sen vuoksi että olemme sitä mitä olemme: Sieluja joilla on ollut rohkeutta inkarnoitua tälle vaativalle fyysiselle tasolle yhä uudelleen ja uudelleen. Kaikki sielut eivät suinkaan näin tee, me olemme eräänlaisia fyysisen tason eksperttejä.
Yleinen periaate on, että fyysinen taso huutaa, mutta henki kuiskaa. Oppaisiin, korkeimpaan, omaan korkeampaan minäänsä jne. saa parhaiten yhteyden hiljentymällä. Hiljentymisen muodon voi valita itse. Voit vaikka vain istua rauhassa ja hiljentyä jonkin aikaa ja pyytää sitten vain ihan vapaamuotoisin sanoin oppaitasi olemaan apunasi, olemaan lähelläsi, tai vaikka auttamaan jossain yksittäisessä asiassa joka on ajankohtainen. Voit myös pyytää oppaitasi ottamaan sinua käsistä kiinni - minä tunnen tuolloin kihelmöivän energian käsissäni. Joskus minun oppaani myös silittävät hiuksiani tai puhaltavat lempeän ilmavirran poskelleni.
Oppaat ovat joka hetki kanssasi, elämäsi alusta sen loppuun saakka. Sinun vain täytyy itse muistaa jutella niille. Oppailleen voi jutella kuin rakkalle perheenjäsenelle, ei tarvitse aina olla jotain mitä pyytää. Minä sanon omilleni huomenta joka aamu, kommentoin niille päivän tapahtumia ja välillä ihan vaan kerron miten paljon niitä rakastan ja miten onnellinen olen siitä että ne ovat joka hetki tukenani. Illalla toivotan niille hyvää yötä ja kutsun ne olemaan lähelläni kun nukun.
Minä annan omilleni ihmishahmoja ihan vain sen vuoksi, että se on helpottava 'käyttöliittymä' minun fyysisen tason olennon ja heidän energeettisten moniulotteisten olentojen välillä. Tiedämme kummatkin kuitenkin, että kyse on vain siitä, että olen päättänyt näin tehdä. Yhtä hyvin voisin olla tekemättä niin ja ajatella opas-soppaani vain energiakokonaisuutena (joskus teenkin niin).
Tällaisia uuden energian ajan ajatuksia nyt esitän. Uskon itse, että vaikka ihmiskunta puhuu kaikenlaisista enkeleistä, hahmoista ja muista ihmisen ulkopuolisista oppaista, kyse on silti aina ollut tästä jokaisen omasta opas-sopasta, joka asuu siellä omassa DNA:ssa. Ihmiset puhuvat myös siitä, että oppaat vaihtuvat: Itse näen sen niin, että eivät vaihdu, se on se sama opas-soppa-energia, mutta kun minä kehityn ja opin, se energia ottaa ystävällisesti aina minun kehitykseeni sopivamman uuden muodon. Se on silti se sama rakastava energia, joka on tukenani ja mukanani koko elämäni ajan.