Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 1918 - 2018?  (Luettu 11745 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #15 : 09.12.2013 14:10:43 »

Mää taidan loikata vasemmiston äänestämisestä viä vähän eteenpäin  ja äänestää seuraavaksi kommareita.
Ihan vaan, koska.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #16 : 09.12.2013 14:11:06 »

Niin kauan kun rahalla saa, niin turha on toivoa.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 839


Profiili
« Vastaus #17 : 09.12.2013 14:12:42 »

Joku viisas sanoi että jos ei aio äänestää, niin käy äänestämässä tyhjää. Silloin se on jonkinlainen kannanotto, muuten lasketaan nukkuvaksi. Mutta eipä se muuta mitään sen enempää, ellei sitten 80% käy äänestämässä tyhjää, mikä olisi ehkä upeinta ikinä. Cheesy

Pitääkö se muuten olla ihan tyhjä se lappu? Eli jos piirtää akuankan tai vitunkuvan, niin se on hylätty, ei tyhjä? Huh

Mä en edelleenkään ihan vielä suostu uskomaan, että vaalirahoitus vaikuttaa vaalitulokseen. Vaikka kai se on ihan fakta. Embarrassed  Mutta ei sen pitäisi olla niin! tickedoff  Ainakin mä käyn ihan itse katsomassa netistä monenkin puolueen listoilta mitä kullakin ehdokkaalla on asialistallaan, ja minkälaisilla meriiteillä on varustettu. Valitsen sitten vähän milloin milläkin perusteella, joskus haluan antaa ääneni lupaavalle tulokkaalle, joskus taas vähän kokeneemman, mutta aina sen mukaan että ehdokas vaikuttaa siltä että pystyy myös tekemään jotain, ja tietysti tärkeimpänä että ne arvot on kohdallaan ja kyseisen ryhmittymän myös.

Ongelmat suomessa eivät nimittäin ole kiinni siitä ettei ole hyviä ideoita mielenosoituksille. Sen sijaan meillä on:
- lumedemokratia
- ihmisiä jotka luulevat että äänestämättä jättämällä voi vaikuttaa johonkin
- ihmisiä jotka luulevat että menestyjäpuoluetta äänestämällä voi alkaa menestymään
- passiivinen, herranpelkoinen ja auktoriteettiuskoinen kansa

Pakko kai se on munkin alkaa uskomaan. Tyhmä kansa! tickedoff

Juu, kommareita oon äänestänyt pari kertaa ja aiemmin vas.liittoa, no ehkä piraatit voisi olla mahdollinen myös mutta kyllä ne kommarit vaan on siinä asian ytimessä parhaiten mitä tulee parlamentaariseen vaikuttamiseen.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2013 14:14:58 kirjoittanut nousukuu » tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 839


Profiili
« Vastaus #18 : 09.12.2013 14:36:46 »

Niin ja ennenkuin älähdätte kommunismin vaaroista, niin päivittäkääpä käsityksenne mitä kommunismi Suomessa tarkoittaa 2010-luvulla! Se EI tarkoita P-Koreaa tai Neuvostoliittoa.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #19 : 09.12.2013 14:42:20 »


Mitä sopii odottaa, kun eliitti menee juhlimaan kotia, uskontoa ja isänmaata yhteen Suomen punaisimmista kaupungeista, jossa vieläkin kaivelevat mieliä vuoden 1918 tapahtumat?


Väittivät kuitenkin, että suurin osa Kiakkovieraista oli pääkaupunkiseudulta Punakylään junalla saapuneita??
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #20 : 09.12.2013 14:42:56 »

Kyllähän se kommunisti-puolue vai mikä onkaan olisi seuraava looginen vaihtoehto vasemmistolle. Ainut vaan, että tuota hallituspelleilyä ja sen rakentelua ei oikein estetä niin pientä puoluetta äänestämällä. Siksi olen tällä hetkellä kallistunut perussuomalaisten kannalle. Muutenkin tuntuu, että kaikki äänestämättä jättäneet kallistuvat tulevaisuudessa persuihin, jos johonkin. Onhan siinäkin puolueessa vaikka minkälaista näkökulmaa ja Soinikin tuntuu muuttuneen hieman miellyttävämpään suuntaan. Kertokaa toki jos näette logiikassani aukkoja. Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 09.12.2013 15:07:35 »

Ihan ensin kertaukseksi kaikille: Kommunistisia valtioita ei ole planeetallamme ollut sillä kommunismissa raha ei ole käytössä vaihdon välineenä.  Sosialismi on se mitä on vaihtelevalla menestyksellä sitten kokeiltu aina Neuvostoliitosta alkaen. Puolueet ja ideologiat voivat olla nimeltään kommunismia ja kuka vaan voi kutsua itseään kommunistiksi jos haluaa, mutta  yhteiskuntajärjestelmänä sen eräs merkittävä määritelmä on juuri se, ettei raha toimi vaihdon välineenä. KOmmunismia harrastivat aikoinaan siis alkukristityt, harrastavat nykyäänkin luonnonkansat ja Zeitgeist-liike itse asiassa ajaa erästä sen variaatiota myös.

SKP on jo kohtuullisen hyvin päässyt kunnanvaltuustoihin, siitä näkee että ennen kaikkea eduskuntavaaleissa demokratia ei toimi; kunnanvaltuustoon on jo kohtuullisen mahdollista päästä pienpuolueestakin. Mutta niin pitäisi olla eduskuntaankin, prskls!  idiot2 knuppel2

Eduskuntahan jakaa ITSELLEEN - siis vain niille puolueille jotka ovat jo eduskunnassa - ylimääräistä vaalitukeakin aina ennen eduskuntavaaleja. Jos nyt sen voisi vaikka ihan ensiksi lopettaa, on niillä pienpuolueilla jo muutenkin nykyisellä vaalijärjestelmällämme riittävän vaikeaa päästä sinne eduskuntaan...

Minä äänestän ensiksi puoluetta - sille se ääni menee kuitenkin ensin nykyisellä vaalitavallamme - kun olen valinnut puolueen, valitsen seuraavaksi henkilön. Puolueen yleinen linja vaikuttaa siis eniten, seuraavaksi ehdokas itse ja sitä onko jotain mahiksia eduskuntaan tms. jätän täysin huomiotta. Mikään ei muutu, jos porukka aina huomioi sen, eihän siellä silloin edustajat vaihdu.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: