Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Auratransformaatio  (Luettu 24946 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 13.12.2013 10:03:12 »

Uuden ajan lapsilla on tosiaan yhtenäinen aura ilman chakrajärjestelmää, ja Sennov vakuutteli, että meille muillekin olisi hyötyä siirtymisestä samaan. Sen muistan erityisesti, että hänen mukaansa nämä lapset ovat vilpittömiä, eivätkä koe samanlaista ristiriitaa kuten me siitä, että ajatukset, tunteet ja sanat ovat ristiriidassa keskenään. Toisin sanoen uuden ajan lapset eivät osaisi olla kaksinaamaisia. Tiedättehän, miten ihminen saattaa ajatella pahaa toisesta ja teeskentelee ystävällistä. Kun ei elä aidosti, vaan teeskentelee yhtä sun toista vuosikaudet, niin lopulta keho sairastuu. Tuo jälkimmäinen ajatus kyllä kuulostaa minusta järkeenkäyvältä.

Minä en koe mainitsemaasi ajatusten, tunteiden ja sanojen ristiriitaa, enkä ole koskaan kokenut sitä. Aika vaarallista heittää tuollaista yleistystä. Sen sijaan omat ajatukseni kyllä aiheuttivat minulle negatiivisia tunteita, mutta ihan ilman mitään ristiriitaa: Kun ajattelee itsensä negatiiviseen tunnetilaan, niin siinä sitten on ihan kokonaisuutena.  Grin Mutta olen päässyt siitäkin eroon käsiteltyäni omia solmujani ja ajatusmaailmaani ihan maallisen psykologian keinoin. Eikä tarvinnut maksaa asiasta yhtään mitään, sillä kirjaston hyllyt ja netti ovat täynnä itsehoitokirjoja ja psykologiaa.

Opetelkaa käyttämään hakukoneita! Minä löin googleen sanat 'auratransformaatio kokemuksia' niin heti löytyi tällainen ketju, jossa yksi ihminen kertoo kokemuksistaan:
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/kristallipallo/vaihtoehtoiset-hoitomuodot/1891877/miten-reconnective-healing-ja-auratransformaation-eroaa-toisistaan/

MInun chakrajärjestelmäni on vain laajentunut uusilla chakroilla sitä mukaa kun olen ilman mitään kursseja, täysin ilmaiseksi, käyttänyt oman polkuni apuna sekä maallisia psykologian keinoja että hengellistä tietoa ja tasapainottanut itseni, sekä päässyt irti vanhoista traumoistani, jotka vaikuttivat arkipäivän elämääni ja olemiseeni. Taatusti ei kiinnosta systeemi, jossa chakrajärjestelmäni tästä pienenisi, sillä olo on melkoisen erinomainen ja energiahoito sekä valon kanavointikin kulkevat voimakkaammin kuin ennen.

Näitä kursseja yms. on ihan pilvin pimein ja jollekulle se että maksaa paljon rahaa voi olla motivoiva tekijä ja täysin hänelle sopiva asia. Toisaalta olen sitä mieltä, että ihan samat asiat kuin näillä kursseilla/hoidoilla/transformaatioilla/millälie, saa aikaan itsetyöskentelyllä niin että käyttää taustamateriaalinaan ihan ilmaiseksi netistä ja kirjastosta löytyvää tietoa.

Mutta se tie on hidas ja omaa työskentelyä vaativa. Ellei sellainen innosta, niin varmaan monia kiinnostaa lyhyt nopea oikotie - tai lupaus lyhyestä nopeasta oikotiestä, joka sitten joko toimii tai ei - ja ovat valmiita maksamaan siitä suurempia summiakin. Minä tiedän satavarmasti, että itse en olisi tasapainottunut ilman runsasta omaa työskentelyä, niin maallista kuin hengellistäkin. Mikään tällainen vippaskonsti ei olisi kyennyt muuttamaan esim. ihan maallisen puolen lapsena opittuja ajatustottumuksia jotka tuottivat ahdistusta. Se vaati paljon omaa työtä.  Se mitä sain siihen tueksi sitten omaan työskentelyyn olivat energiahoidot, mutta niitä hain paikoista, joista niitä saa ilmaiseksi, eli on vain vapaaehtoinen kolehti tilavuokran kattamiseksi.

Ja muuten: Se että jonkin hengellisen systeemin nimen perässä ovat nuo pienet kirjaimet 'tm'  kuten tässä Auratransformaatiossatarkoittavat että se on rekisteröity tavaramerkki, lain suojaama. Se on minulle viimeistään syy pysyä sellaisesta systeemistä TODELLA kaukana, sillä hommaa ei tavaramerkiksi rekisteröidä, ellei kyseessä ole isohko bisnes, jota sitten maksusta annetaan toisten pyöritettäväksi franchising- tai vastaavalla systeemillä.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2013 10:06:21 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 13.12.2013 10:35:05 »

Se tavaramerkin hakeminen on indikaatio liiketoiminnan koosta: En tunne itse yhtään energiahoitajaa, joka olisi hakenut omalle henkilökohtaiselle systeemilleen tavaramerkkiä voidakseen MYYDÄ toisille hoitajille oikeuden käyttää sen nimeä. Siitä nimenomaan on kyse: Jos vain tekee itse hoitoja, ei ole tarvis rekisteröidä mitään. Jos haluaa rahastaa keksinnöstään toisilta hoitajilta jotka käyttävät tätä keksittyä menetelmää, on syytä rekisteröidä sen nimelle tavaramerkki.

Niinpä tavaramerkkirekisteröinti indikoi minulle nimenomaan tiettyä (makuuni aivan liian suurta) liiketoiminnan kokoa, sekä sitä että rekisteröidyn tavaramerkin avulla rahastetaan toisia hoitajia, jotka hoitavat muita sillä rekisteröidyllä systeemillä.

Pysynkin itse visusti erossa kaikesta tällaisesta jossa hoitomenetelmä itsessään on se mitä myydään muille hoitajille. Ja kalliilla, jolloin näidenkin on pakko rahastaa aika paljon.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 13.12.2013 11:04:30 »

En edelleenkään ymmärrä sitä, miksi ihmiset haluavat eroon kaikesta karmastaan!

Minusta se on aikalailla verrannollista siihen, että velkojen anteeksisaamisen ohella
myös kaikki pankkitilit  ("hyvä" karma) nollautuvat ja omaisuus haihtuu kuin tuhka tuuleen,
ja tyyppi joutuu yhteiskunnan armoille tai kerjuulle...

Ekle, we have to agree to disagree?   Wink
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 13.12.2013 11:12:37 »

MInä olen ollut erittäin tyytyväinen elämääni nimenomaan sen jälkeen kun viitisen vuotta sitten karmastani irtisanouduin.

Kysehän siinä on siitä, että oppiminen ei lainkaan tietenkään lakkaa, vaan oppimisen tapa muuttuu: Oppimiseni ja kehittymiseni tapahtuu nykyään kanssaluomisen kautta, ei enää karmajärjestelmän kautta.

Tietysti jokainen, joka rakastaa kauniit- ja rohkeat -tyyppisiä ihmissuhdedraamoja haluaa pysyä karmajärjestelmässä. Ne nimittäin ovat ne, mitkä katosivat täysin elämästäni sen jälkeen kun karmastani irtisanouduin.   Grin Wink

Onhan sitä karmaa toki kahdenlaista: Kun puuttuu toisen vapaseen tahtoon, tämä saa myöhemmin tehdä itselle saman. Toisaalta jos auttaa toista toteuttamaan vapaata tahtoaan, tämä toinen auttaa sitten samalla tavoin itseä myöhemmin. En jäänyt moista kuitenkaan suremaan, sillä ne ihmissuhdedraamat ja vapaaseen tahtoon puuttumiset syövät niin paljon energiaa, että se ei kompensoi mahdollisesti saamatta jäänyttä apua oman vapaan tahdon toteuttamisessa. Kanssaluominen auttaa siinä nykyisin aivan erinomaisesti.

Ja varmaan ihminen ei tunne kaipuuta irti karmajärjestelmästä ja intoa kanssaluomisen järjestelmään ennen kuin juuri hänen sielunsa on siinä kohtaa suunnitelmaansa, että ko. inkarnaatiossa on sellaiseen oikea aika. Tästä syystä myöskään kaikkia ei kiinnosta, toisia taas kiinnostaa erinomaisen paljon.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2013 11:15:42 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 13.12.2013 11:46:26 »

On toki "hyvässä" karmassakin rutkasti pelättävää, tai jotain.

Jos  positiivisen (vaalean, hyvän) karmasi ansiosta esim. voitat
lotossa millin tai muutaman, kyseessä voi olla ns. Pyrrhoksen
voitto*, mikäli käytät voittorahasi vaikka viinan tai kokkelin ostoon,
tai liian tiheään luksushuorissa käyntiin...

Toisaalta voiton käyttäminen ns. valaistumisen etsimiseen lienee
mitä parhainta hyvän karman hyödyntämistä!

:Smiley

* Wiki: Pyrrhoksen voitto

Pyrrhoksen nimi on kuuluisa hänen mukaansa nimetystä Pyrrhoksen voitosta. Hänen kerrotaan sanoneen voitettuaan roomalaiset Heraclean taistelussa vuonna 279 eaa. kärsien itse erittäin raskaat tappiot: "Vielä yksi tällainen voitto, niin olen hukassa". Termi "Pyrrhoksen voitto" onkin vakiintunut fraasina menestykselle, josta on maksettava hyvin raskas hinta ja joka jättää voittajan heikompaan tilaan kuin missä hän oli ennen menestystä.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2013 11:50:01 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 13.12.2013 11:49:34 »

Niin, minullahan on aivan eri käsitys karmasta, Sideman: Minun katsannossani lottovoitto ei ole karmaa ollenkaan, vaan sielun itse itselleen tilaama oppiläksy.

Karmaa on vain ihmisten välillä:
Kun puuttuu toisen vapaaseen tahtoon syntyy sitä, mitä sinä kutsut negatiiviseksi karmaksi.
Kun auttaa toista toteuttamaan vapaata tahtoaan syntyy sitä, mitä sinä kutsut positiiviseksi karmaksi.

Ja mikään muu ei ole minun katsannossani karmaa, paitsi ehkä itselle aiheutettu pikakarma malliin kun juot viinaa saat krapulan ja siitä voi kyllä olla vähän pidemmän ajanjakson kattavia karmatapauksia myös. Mutta lottovoitto ei ole minun maailmankatsomuksessani karman aiheuttama ollenkaan, siinä kun ei ole kyse ihmisten välisistä toimista.

(Minä en kutsu karmaa positiiviseksi tai negatiiviseksi sen vuoksi että tiedostan dualismin olevan fyysisen tason harha.)
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 13.12.2013 12:10:15 »

Niin, minullahan on aivan eri käsitys karmasta, Sideman: Minun katsannossani lottovoitto ei ole karmaa ollenkaan, vaan sielun itse itselleen tilaama oppiläksy.

En minäkään tarkoittanut antaa ymmärtää, että lottovoitto on karmaa, vaan se on karman hedelmä (karma-phala).

Sanskritin sana 'karma' tulee verbijuuresta 'kR' (kri), joka tarkoittaa yksinkertaisesti 'tehdä, toimia'.
Niin kauan kuin olet fyysisessä kehossasi, et voi olla toimimatta, vaikka olisit syvässä unessa. Kuten Uuno Turhapuro
sohvalla maatessaan selitti Elisabetille, hänen (Uunon) sydämensä pumppaa koko ajan litrakaupalla minuutissa verta, maksa
muodostaa satoja kemiallisia yhdisteitä, jne, joten ei ole reilua haukkua häntä laiskaksi!

Hindufilosofian useimpien suuntausten mukaan  karmaa kertyy niin kauan kuin yksilö samaistuu varsinkin fyysiseen kehoonsa
eikä hiffaa olevansa Puhdas Tietoisuus, joka esim. advaita-vedaantan mukaan on identtinen universumin Puhtaan Tietoisuuden (Brahma*) kanssa.

* lemma eli "sanakirjamuoto" on 'brahman', yksikön nominatiivi (ja akkusatiivi, koska kyseessä on neutrisukuinen sana, jota
tosin poikkeuksellisesti "kohdellaan" kuin maskuliinisukuista) on 'brahma':

sarvaM khalvidaM [khalu + idam] brahma (kaikkia tämä [olevainen] on brahma[nia])

ayam aatmaa** brahma (tämä aatman [itse (on)] brahma[n])

ahaM brahmaasmi (minä olen brahma[n])

** Alunperin jotakuinkin 'aatman', mutta nominatiivissa ännän kaltainen loppuäänne on "kulunut" vokaalinpidentymäksi.
Alkuperäinen nasaaliäänne on säilynyt vielä obliikvisijoissa, esim. ablatiivi/genetiivi/ mon. nominatiivi: aatmanaH.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2013 12:28:25 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 13.12.2013 12:15:41 »

Selitäpä nyt, ole kiltti, ihan suomeksi ja selkokielellä mitä tarkoittaa 'karman hedelmä.' Edellinen viestisi ei tuonut siihen mitään selkoa.

Minun maailmankatsomuksessani se ei tarkoita yhtään mitään, karmaa syntyy vain vapaaseen tahtoon puuttumisesta tai sen käytössä auttamisesta ihmisen välillä ja sitten itse itselle tehtynä karmana, kaikki muu on sielun itselleen tilaamia oppimiskokemuksia tai toisten sielujen kanssa tehtyjä sopimuksia jostain yhteisestä hommasta, eikä niillä ole yhtään mitään tekemistä karman kanssa. Ei edes hedelmän muodossa.  Grin
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 13.12.2013 13:57:43 »

Itse asiassa, Sideman, asia ei ole noin yksinkertainen:
Valehtelu on vapaaseen tahtoon puuttumista, koska ihminen ei voi käyttää vapaata tahtoaan kunnolla, jos hänelle annetaan väärää informaatiota tai häneltä pimitetään asiaan kuuluvaa informaatiota.

Jos auratransformaatiopalvelua tarjoava yrittäjä vilpittömästi itse uskoo hommaan, hän ei tee karmaa koska ei valehtele tietoisesti. Jos taas samaa palvelua tarjoava yrittäjä on liikkeellä epärehellisesti, eli ei itsekään usko hommaan mutta haluaa rahastaa ja sen vuoksi puhuu aiheesta epärehellisiä tai lupailee liikoja, räpsähtää sitä karmaa.

Karmasta irtisanoutumisen epäoikeudenmukaisuudesta:
Hyvä/paha, oikein/väärin, oikeudenmukainen/epäoikeudenmukainen - nämä ovat kaikki fyysisen tason harhan tuomaa dualismin harhaa.  Grin Sitä samaa harhaa, että olemme vain tämä ruumis. Sitä harhaa, jossa kiinni ollessa tehdään karmaa.  Wink

Osa sieluistamme on inkarnaatioiden aikanakin tuolla verhon toisella puolella ja osa siellä olevasta sielunenergiasta on ns. suunnitteluistunnossa koko ajan ja siellä on mukana sielunenergiaa kaikilta niiltä sieluilta, joiden ihmisinkarnaatioiden kanssa olemme itse tekemisissä tämän inkarnaatiomme aikana. Näin järjestellään mm. synkronistisia tapahtumia.

Vähän veikkaan, että yksikään sielu ei sano toiselle ei jos tämä pyytää sen kanssa olevasta karmasta irtisanoutumista siellä verhon toisella puolella siinä vaiheessa,  kun  verhon tällä puolella se ihmisinkarnaatio on päässyt oppimisessaan ja kehityksessään siihen pisteeseen että on aika siirtyä vanhan energian ajan karman kautta oppimisesta uuden energian ajan kanssaluomisen kautta oppimiseen.  Grin
tallennettu

Indium
Vieras
« Vastaus #24 : 13.12.2013 18:46:17 »

Jos hyvä/paha jne ovat harhaa, niin sitten lie harhaa sekin yleinen ajatus, että "kehittyneisyys" antaisi oikeuden kohdella toisia alempinaan. Eiks niin?  Huh

Ja muuten tosi häiritsevältä kuulostaa tuo uuden ajan lasten chakrattomuus tms. En jotenkim usko yhtään. Siis siihen kyllä että herkkiä ja vanhoja sieluja, muttamutta...  häh, oikeesti, voisikos joku vaikka sanoa että minä vuonna alkoi syntyä näitä uuden ajan lapsia ja onko sen jälkeen jokahitten muka sellainen?
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 13.12.2013 20:01:28 »

Selitäpä nyt, ole kiltti, ihan suomeksi ja selkokielellä mitä tarkoittaa 'karman hedelmä.' Edellinen viestisi ei tuonut siihen mitään selkoa.

Minun maailmankatsomuksessani se ei tarkoita yhtään mitään, karmaa syntyy vain vapaaseen tahtoon puuttumisesta tai sen käytössä auttamisesta ihmisen välillä ja sitten itse itselle tehtynä karmana, kaikki muu on sielun itselleen tilaamia oppimiskokemuksia tai toisten sielujen kanssa tehtyjä sopimuksia jostain yhteisestä hommasta, eikä niillä ole yhtään mitään tekemistä karman kanssa. Ei edes hedelmän muodossa.  Grin

Koska ymmärrät käsittääkseni enkkua aimo hyvin, puhun suulla suuremmalla, vai miten sitä sanotaan:

Cologne Digital Sanskrit Lexicon: Search Results

1   karmaphala   n. the fruit or recompense of actions (as pain , pleasure &c. , resulting from previous acts or acts in a former life) A1p. ; the fruit of Averrhoa Carambola L. ; %{-lo7daya} m. the appearance of consequences of actions Mn. xi , 231.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2013 20:03:33 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 14.12.2013 00:58:31 »

Jos hyvä/paha jne ovat harhaa, niin sitten lie harhaa sekin yleinen ajatus, että "kehittyneisyys" antaisi oikeuden kohdella toisia alempinaan. Eiks niin?  Huh

Ja muuten tosi häiritsevältä kuulostaa tuo uuden ajan lasten chakrattomuus tms. En jotenkim usko yhtään. Siis siihen kyllä että herkkiä ja vanhoja sieluja, muttamutta...  häh, oikeesti, voisikos joku vaikka sanoa että minä vuonna alkoi syntyä näitä uuden ajan lapsia ja onko sen jälkeen jokahitten muka sellainen?

Hyvä ettet uskokkaan. Taitaa olla täyttä hevon kukkua à la 21.12.2012, vai millonsenyolikaan...  coolsmiley
tallennettu
Minna
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #27 : 14.12.2013 21:49:00 »

Vaikka yrittääkin olla kriittinen ja ajatella omilla aivoillaan, niin sitä helposti on taipuvainen uskomaan kaikenlaista, mitä kuulee erityisesti niin kutsuttujen pitkälle edistyneiden henkisten ihmisten suusta. Se joka pitää kovinta melua itsestään, saattaa sitten kuitenkin omata vähiten viisautta vai miten mahtaa olla? No, oppimassa täällä ollaan jokainen. Itse luin ensimmäisen henkisyyttä  käsittelevän kirjan ainoastaan 6 vuotta sitten vs. teidän vuosikymmenien aikana hankkimanne tieto ja kokemus. Kiinnostaa juuri siksi lukea teidän mielipiteitänne.   

On tosi vaikeaa todistaa, että karma voidaan oikeasti kuitata jollain auratransformaatiolla tms. toimenpiteellä? Ihminenhän muuttuu yhtä hyvin omien ajatustensa voimalla, kun itse uskoo "uuden" elämän alkaneen.

Niin, ja miksi siitä karmasta pitäisi päästä eroon? Jotta olisi helpompaa elää täällä vai? Tajuan kyllä sen, että oppitunteja riittää muutenkin, eikä niissä tarvitse olla karmaa mukana. Jos nyt tällä aikakaudella voi(si)mme hypätä halutessamme karmattomaan pikajunaan, niin entäs ne kaikki muut asemalle jäävät ihmiset joihin meillä on kytköksiä? Eikö meidän tarvitse enää kohdata heitä? Minun mielestäni se karmaveloista luopuminen kuitenkin kuulostaa siltä, että haluaa jättää arvokkaita oppitunteja väliin, koska pelkää kohdata itsensä ja vastata teoistaan.

Välillä tuntuu siltä, että mitä enemmän yrittää ymmärtää asioita, niin sitä syvemmälle sumuun vajoaa. Taas kerran tulee mieleeni neuvo: "Älä mieti hajalle selvää asiaa."
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #28 : 14.12.2013 22:09:52 »

Mä en ole ikinä lukenut yhtäkään henkisyys henkistä kirjaa. Tajusin just  :Smiley

Mut mun mielestä on itsestään selvää, että ellei ole välttistä halunnut kokea tätä omaa henk.koht. ylösnousua vanhasta uuteen, niin sit syntyy tänne "valmiina" toimimaan hyvin yksiin uusien energioiden kanssa ja jeesaamaan maapalloa omilla energioillaan tässä nousemisessa.

Varmaan karmastaan voi irtisanoutua, jos se sopii toisellekin osapuolelle..ehkä niin, että tässä on menty semmosia harppauksia eteenpäin kehityksessä, että ne vanhat kuittaantuu tavallaan sitten kun itsestään siellä. Yksilö on kohonnut niin paljon ns. ylöspäin, että tulee mahdolliseksi ymmärtää asioita ja kokonaisuuksia suoraa, vaikak aiemmin siihen olisi tarvittu monen monituista elämää? Mut takuulla on joitakin semmosia juttuja, joista et pääse yli etkä ympäri, vaan ne  tarvii kohdata ja käsitellä, vaikka olisit miten karmastasi irtisanoutunutkin... niin ehkä sitten niin,jos olet irtisanoutunut, että nää opit ei kumpuakaan sun eteen sieltä vanhasta ja jo eletystä, vaan ne tuodaan eteesi uudelta pöydältä, puhtaasti, eri tavalla, ja saat sitten tehdä mitä teet, ilman vanhaa painolastia?
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #29 : 15.12.2013 00:33:54 »

Niin, ja miksi siitä karmasta pitäisi päästä eroon? Jotta olisi helpompaa elää täällä vai? Tajuan kyllä sen, että oppitunteja riittää muutenkin, eikä niissä tarvitse olla karmaa mukana. Jos nyt tällä aikakaudella voi(si)mme hypätä halutessamme karmattomaan pikajunaan, niin entäs ne kaikki muut asemalle jäävät ihmiset joihin meillä on kytköksiä? Eikö meidän tarvitse enää kohdata heitä? Minun mielestäni se karmaveloista luopuminen kuitenkin kuulostaa siltä, että haluaa jättää arvokkaita oppitunteja väliin, koska pelkää kohdata itsensä ja vastata teoistaan.

Välillä tuntuu siltä, että mitä enemmän yrittää ymmärtää asioita, niin sitä syvemmälle sumuun vajoaa. Taas kerran tulee mieleeni neuvo: "Älä mieti hajalle selvää asiaa."

Jos puhutaan karmasta siinä merkityksessä kuin sitä käytetään esim. hindujen "Uudessa Testamentissa",
eli Bhagavad-giitaa'ssa (Herran [ = Krishnan] laulu), karmasta "irtipääsy" on mahdotonta muutoin
kuin valaistumalla siten kuin se esitetään esim. MaharSi Patañjalin (n. 200 eaa??)
yoga-suutra -pläjäyksessä.

Ekle tuntuu käyttävän sanaa karma melko erilaisessa, mielestäni paljon suppeammassa merkityksessä.

Esim. Bhagavad-giitan mukaan karma on ilmentyneen, materiaalisen maailmankaikkeuden
yksi peruselementti, tai jotain. Bhagavad-giitaa'ssa (III 28) Krishna tokaisee:

guNaa guNeSu vartante  

Maharishi Mahesh Yogin käännös värssystä III 27 männöö näinikkäästi:

prakRteH kriyamaaNaani guNaiH karmaaNi (monikko sanasta karma) sarvasaH.
ahaMkaaravimuuDhaatmaa kartaahamiti manyate.
(ahaM_kaara-vimuuDha-aatmaa "kartaa aham" iti manyate.)

Actions are in every case performed by the gunas of Nature.
He whose mind is deluded by the sense of 'I' holds 'I am the doer'.

tattva-vittu (  :Smiley ) mahaa-baaho guNa-karma-vibhaagayoH,
guNaa guNeSu vartanta iti matvaa na sajjate

28. But (tu) he who knows the truth (tattva-vit) about the divisions (vibhaagayoH)
 of the gunas and their actions (guNa-karma), O mighty-armed ( mahaa-baaho = Arjuna), knowing that it is the (matvaa) gunas which act upon the gunas, remains unattached (na
sajjate)

Riittäköön tuo tältä illalta kun en tunnu oikein löytävän sanoja tuon
selittämiseksi selkokielellä...

Grin
« Viimeksi muokattu: 15.12.2013 11:48:01 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: