Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pojan kartta  (Luettu 9006 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« : 12.12.2013 14:54:47 »

Katsotaas osaanko liittää...

Mitäs tästä nousisi esiin?
Hyvin haastava lapsi, kantaa monenmoista ongelmaa.
Uhmakkuushäiriötä ja ylivilkkautta ja kaikkea muutakin ei mitenkään mukavaa, ja hyvin huolestuttavaa.
Vaan lahjakaskin on sitten monessa vastapainoksi.


Toimiiko tää linkki?
« Viimeksi muokattu: 12.12.2013 23:08:28 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #1 : 12.12.2013 23:08:56 »

No nyt!
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #2 : 13.12.2013 12:44:09 »

Hmm, no, pojalla on pluto-mars oppositio, kuten itsellänikin. Tylsistynyt, turhautunut lapsi voi muodostua varsinaiseksi piruksi..
Mielestäni koulu oli aina ihan tajuttoman tylsää. Piti istua paikallaan ja ekoilla luokilla osasin lukea, osasin laskea ja kaikki oli minulle tuttua. En saanut haastetta ja turhauduin ja tylsistyin. Joten minut heitettiin ulos luokasta ja jouduin puhutteluihin.
Tylsyyttäni riehaannuin, en ollut hiljaa ja soppa oli valmis.

Edelleen pluto-mars energiaa täytyy päästää purkamaan tai minusta tulee "hankalahko".. Liikunta on itselleni parasta purkamista. Kun pääsen ulkoilemaan, vähän rääkkäämään itseäni, huhkimaan, niin puran sen energian ulos, mikä muuten tulisi kiukutteluna.
Tiedostan, että minä olen hankala jos olen täynnä energiaa, mutta ei ole mitään keinoa purkaa sitä.

Voisiko pojalla olla sama?

Entäs tuo merkurius oinas? Itse moninkertaisena oinaana (tosin merkurius on minulla kaloissa) olen luonnoltani haastava persoona Cheesy Ja tuo merkurius oinas voi olla helposti kyllästyväistä sorttia ehkä. Haasteita lisää?

Poika on rapu nouseva, kuten minäkin. Joskus nousevana rapuna olen hiukan haavoittuvainen, mutta en halua sitä näyttää ulos päin. Joten saatan esiintyä uhmakkaampana. Ja oikutteluakin on.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #3 : 13.12.2013 14:01:33 »

Jep,  pluto aspect_opp mars on takuulla yksi, joka saa aikaan tuota turhautunutta energiaa, ja fyysinen toiminta nimenomaan auttaa..poika on myös lahjakas urheilija ja liikkuu mielellään...nimenomaan kestävyys lajeissa, liekkö sitten syynä  harka
Plutomarssia syyttäisin kyllä sitten monista ikävimmistäkin jutuista, kuten myös alasolmu  skorpioni on varmasti syypää  Undecided
 merkurius oinas on varmasti helposti kyllästyvä, ja kun äly on nopea ja terävä, se yhdessä tuon Pluto oppo Marsin kanssa korostaa noita yllä mainittuja ongelmia? Lisäksi, sanoa pamauttaa heti mitä mieleen tulee, viis siitä, onko se tilanteeseen sopivaa, tai muutoin korrektia.
Eli sekä fyysisiä että psyykkisiä, tai siis älyllisiä, haasteita lisää?

Ja  askendentti  rapu...tuo, kun sanot, että saatat esiintyä uhmakkaampana kuin oletkaan, koska koet itsesi hyvin haavoittuvaiseksi välillä...juu! Suojakuori?
Ja poika tosiaan pitää todelliset tunteensa sisällään, hyvin paljon ja hyvin pitkään, kunnes sitten jossain kohtaa R-Ä-J-Ä-H-T-Ä-Ä. Rapuako?

Hällä kääntyvät pitkään jatkuneet ongelmat itsetuhoisuudeksi, kausittain. Ollut ihan todellista, mutta kun hoksi, että siitä saa huomiota, niin alkoi pelata asialla, että määpäs tapan sitten ittteni jos komennat siinä, määräät tai oon muuten vaan mielestäni jääny turhan vähälle huomiolle...luulot otettiin pois, mutta kaikenlainen pelaaminen ja manipulointi sillä on jatkuvasti kehissä. Lisäksi pystyy hätkähdyttävään julmuuteen toisia kohtaan, sekä psyykkisessä että fyysisessä mielessä. Ihmisiä, ei eläimiä.
Ja hyvin, hyvin vaikea asettua toisen ihmisen asemaan. Älyllä kyllä tajuaa, mutta ei oikeasti oikein pysty ymmärtämään miltä siitä toisesta tuntuu, ja että se on otettava huomioon, eikä omaa etuaan voi pönkittää äärettömään pisteeseen muiden kustannuksella  Undecided

tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #4 : 13.12.2013 14:12:03 »

Pluto-mars on haastava, sitä ei voi kieltää.
Minulla on pluto marsin lisäksi oppositiossa oinas aurinkoon ja oinas venukseen mutta tarkimmin oinas kuuhun. Lisäksi plutoni neliöi tarkasti askendanttiani. Tiedän, että sen kanssa voi olla haasteellista elää. Niin itse kuin kanssa ihmisetkin..

Minä olin lapsena ja nuorena hyvin räjähdysherkkä. Tosin meillä oli kaikenlaisia perheongelmiakin ja minä oireilin plutonisesti, mutta silti suurimman osan opin tukahduttamaan, sekin on plutoa.
Iän myötä olen oppinut hillitsemään impulssejani, mutta voin sanoa olevani edelleenkin herkästi provosoituvaa sorttia. En pidä riitelystä, en ole riidan haastaja kuitenkaan.

Laittaisin pojan huhkimaan Cheesy Ei nyt överisti, mutta paras olisi purkaa sitä pluto-marsia ehkä jollain tavoin fyysisesti. Ja jos lahjakkuutta on muilla suunnilla niin sinne vaan itseä purkamaan. Muuten menee kiukutteluksi ja jopa agressioiksi, tiedän..

Rapu on melko haavoittuva, itse ainakin usein olen oinas-pluto energiallani sitten erityisen ponteva ja uhmakas, jotta ei paljastuisi, että oikeasti pelkään kaikkea, kaikkia ja eniten itseäni  Grin
Saatoin nuorempana myös paukauttaa suustani mitä vain ja jopa etukäteen, ettei etenkään koulussa kukaan uskaltanut kiusata, koska olin niin paha suustani.
Opettajatkin saivat osansa.

En tiedä sitten osasinko asettua nuorempana toisen asemaan. Olin tosi itsekäs, mutta joissain asioissa taas uhrauduin liikaa. Ihmeelliset ääripäät. Tappelin paljon poikia vastaan.
Plutoon kai liittyy itsesabotointia aika paljon. Olen vasta nyt aikuisena oppinut olemaan rakastavampi itseäni kohtaan.

tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #5 : 13.12.2013 14:12:20 »

Osaatko muuten englantia?

Mars Opposition Pluto
Intensity,Transformation,Courage,Will,
The opposition aspect tends to reflect an inner conflict in you, that of a clash between your personal desires and a possible contributing positive role in society, as represented by the opposition between the personal Mars desires and the more socially orientated Pluto. You probably require a greater understanding of the nature of personal power, the right application of it to benefit the group rather than to satisfy purely personal aims and desires, especially as you may have the tendency to take advantage of a group's power and influence to further your own ambitions. Your nature will express a forceful will, which can be experienced by others as aggressiveness, making them avoid too close a contact with you; in fact, you often appear to be quite unaware of your effect on people; and a greater sensitivity to the rights and reality of others is a quality that you could do well to help develop. This would help minimize any negative effect you may have on others, especially those in close relationship to you, whom you often attempt to dominate. Control in an intimate context is attractive to you; and you are likely to have an intense and powerful sexual nature, which at times can lead towards an affinity with forms of potentially violent passion and sexual undertones. You tend to link sex with power as an exaltation of personal force; and this can stimulate certain problems, although some potential partners can find the sheer physicality extremely exciting and provocative. This, plus the psychological manipulation that you attempt, can lead to stormy relations; and you are probably wiser to moderate and discipline your release of energy through a controlled awareness of its impact on others. You may observe that your flow of sexual energy can be erratic and irregular, where your passions are either 'hot' or very 'cold', and you are basically unable to regulate them according to demand or switch them on. In your home life, you may find problems arising in the spheres of financial management, and power struggles, and on the emotional levels of relationships. You probably find that your emotions are driven by the force of passion and sexual energy, and that you have a lack of real understanding of their nature, as they tend to be swept along on the tide. Perhaps this is why you often demonstrate little awareness of the emotions of others in everyday life, as yours are often held in a state of suspended repression, like waters blocked from following their natural route by a dam wall. If the emotional level was released carefully and consistently in a healthy way, the blocked Pluto energy operating on that level could be freed, and many of your problems would begin to dissolve, leading to personal transformation. This would then adjust the level of force and suppressed violence in you, so that you would deal with your power more positively. This would lead to a clearer perception of self and others, allowing partners more personal freedom through mutual agreement and compromise, rather than your previous imposition of will. Taking such a course could develop also towards greater social involvement, using your energy in positive and creative channels, realizing that if you can change from living mainly to satisfy purely personal desires at the expense of others, then there is the potential for a self-centered violent society to change from exploitation to co-operation and mutual benefit.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #6 : 13.12.2013 15:38:54 »

Jes, sen verran että kyllä tuosta selvän saan. Ei juu kuulosta mitenkään hyvältä tahi helpolta  buck2

"If the emotional level was released carefully and consistently in a healthy way, the blocked Pluto energy operating on that level could be freed, and many of your problems would begin to dissolve, leading to personal transformation. "
Mitenkähän tuo sitten tapahtuu? idiot2

Mutta, poika huhkimaan  :Smiley Ja sehän huhkii ihan mielellään, jos osaa oikeasta narusta vetää...ei voi vain sanoa  että nyt sun pitää tehdä näin. Siinä saa sitten häränsarvista heti, eikä varmaan tee kun käskettiin, häntä ei komenneta  :Smiley
Se on lahjakas melkein missä vaan mihin rupeaa, ja vaikkei olisikaan lahjakas, niin sitten se kompensoi sen kilpailuvietillään, päättäväisyydellään ja halulla olla paras ja mahtavin...ja kääntöpuolena; saa karmean stressin itselleen aikaiseksi ja kammot suorituspaineet.

Ja siis, kun tulee oikein erityisesti uhmaa, niin on ehkä paikallaan miettiä, että mitäs se nyt pelkää, mitä varjelee?  :Smiley
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #7 : 14.12.2013 22:07:02 »

Komppaan artemista pluto marsista.
Paljon virikkeitä ja aktiviteettiä, ja tietty härän lailla "oma toimisesti" toteutettua, ei toisen pakottamaa.
henkistä ja fyysistä haastetta. ei saa olla liian helppoa.
tuon energian kun saa valjastettua johonkin hyödylliseen, niin se on uskomaton voima mitä voi saada aikaiseksi.
negatiivinen turhautuneisuus antaa kunnon potkun toteuttaa jotain aivan mullistavaa, jopa ihan murskaavaa energiaa.
kunhan vaan sen saa valjastettua, eikä räjähdellä vääriin kohteisiin. se pitää purkaa pois. rääkätä itseensä.
jos sitä ei pura, niin helvetti on irti. ja kohteena on lähimmäiset. haasteita vaan esiin ja paljon virikkeitä, mutta härän tapaan, täytyy muistaa tietty sulatteluaika, ei liian nopeita käänteitä, mutta toisaalta joskus sitä tarvii todellakin tilanteita, mihin ei ehdi reagoida, sekin on erittäin hyvä tapa valjastaa tuota energiaa. tilanteiden mukaan tulkiten. ettei härkä ehdi ylianalysoida ja ennakoida itsensä ulos koko asiasta, ennen kun mitään on edes tapahtunut = suorituspaineet. homma kuivuu nopeasti käsiin.

sinä vesimiehenä, voisit tuoda tuota ennnalta odottamatonta tilaa, mikä antaisi hyvää haastetta ja energian purkua.
pakottamalla ei saa aikaan kun syvää ärtymystä. Liikunta on hyvä, mutta jos ei kiinnosta liikunta niinkään, niin usein sitä itse väkisin hakeutuu tekeen jotain itselle mielekästä, mitä sitten puurtaa monta tuntia putkeen, oli se sitten mitä tahansa, mihin panostaa ja haluaa laittaa kaikki energiansa. haasta myös henkisellä tasolla, koska mulla on ainakin kaikkien elämäni aikana olleiden vesimiesten älyllisyys/ilmavuus vastannut enemmän kuin tarpeeksi tuohon plutomars turhautuneisuuteen. ei saa päästää tahtoonsa läpi, mutta ei kuitenkaan liikaa lähtee siihen puimiseen, vaan antaa tilanteita, missä itse tajuaa oikean ja väärän. antaa toisen itse kokea asiat ja tunnetilat. ja muutenkin voisin sanoa, että ei saa tehdä toisen puolesta asioita, vaikka toinen sitä vaatiskin kiven kovaa.
avain sana on mielestäni, että täytyy antaa toisen kokea asiat omatoimisesti, koska jos alkaa liikaa tekeen puolesta, niin jää helposti riippuvaiseksi - kiinteinä merkkeinä - itsestäänselvyydeksi ja raja kasvaa siihen että lopulta ei tee sitten itse oma toimisesti asioita tarpeeksi. ITSENÄISYYTTÄ TARPEEKSI. vaikka kuinka kokisi itsensä turvattomaksi, mutta se kuuluu prosessiin.

muoks: helppoo kiintyä asioihin- mutta vaikeeta luopua myös. vaihtelevuutta täytyy olla ja myös jotain pysyvyyttä. vaikeeta vaikeeta kiikkulauta keinuu ja keinuu ääripäästä ääripäähän, olis kiva jos se vaan olis siinä keskellä koko ajan, mutta siihenkin kyllästyy ja laittaa tahalleen kiven toisen päähän, ihan vaan vaihtelun vuoks, sit turhautuu kun asiat on liikaa toisessa vaakakupissa, ja pakko päästä taas balanssiin.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2013 22:15:08 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #8 : 14.12.2013 22:58:13 »

Juu ei liian nopeita käänteitä, ei tuu mitään, muuta ku räjähdys  buck2 Sitte jos on oikeenmoinen asia ja fiilikset ja muut oikeella tolalla, niin nopeet käänteet voi kyllä ollakin ihan jees, se on totta.
Nousu rapu osaltaan varmaan myös antaa tuota suorituspainetta ja itsekriittisyyttä, vaikka lapsi vasta kyseessä onkin.
Hällä on ihan omia kiinnostavia juttujaan kuten piirtäminen tai veistäminen. Ratsastus on osoittautunut ihan helmi lajiksi, täys osuma tälle kaverille. Joo, ja shakki. Siinä toinen helmi. Jos vaan hermo pitää sitten jos häviää  buck2
Pikkuveli on  aurinko vesimies kuu vaaka askendentti vaaka, ja pistää härän kyllä älyllisesti ja verbaalisesti solmuun aika näppärästi, liiankin kanssa, koska kun taito loppuu, niin väkivalta alkaa...
Mulla on se ominaisuus niin äitinä kuin muutenkin, että en paapo ( paavo? Ei osaa suomea, paapoa.) enkä tee puolesta, eikä ole napanuora liian tiukalla, en usko, että siitä tulee ongelmaa. Potkin ulos pesästä ja kannustan löytämään sen itsenäisyytensä kyllä.
Jos peli menee niin että on selkeät säännöt ja niitä noudatetaan, niin vapautta saa, eikä siinä tule turvattomuuttakaan. Ihmeellistä kyllä, juuri nämä vapauteen, esim. kotiintuloaikoihin liittyvät asiat ovat tämän kanssa toimineet aina lähes moitteettomasti. Ainoa, mistä ei ole tarvinnut vääntää. Ehkäpä syy onkin juuri tuossa härässä ja kiinteyden tarpeessa.
Ilmapoika kyllä jää jonnekin oho hupsista, enpäs huomannu, ai miten niin ois pitäny tulla jo puolituntia sitten?  :Smiley

Mä luulen, että poika on joutunut luopumaan semmosista jutuista, jotka on ollu sille tosi tärkeitä, vähän liian monta kertaa, ja sekin saattaa aiheuttaa omia ongelmiaan.
Sitä se ei sano, mutta epäilen, että poika on ihan sairaalloisen kade toisille. Jostain, mitä heillä on ja minkälaista niiden elämä on. Osin omia kuvitelmiaan, osin ihan todellistakin, että jollakin on enemmän jotakin, ja sitä ei sitten tahdo kestää niin sitten millään.

Hälle on myös hirveän vaikeaa tajuta sosiaalisissa tilanteissa myös omaa käytöstään ja osuuttaan, ja ei sitten ymmärrä muidenkaan käytöstä, ja hermothan siinä sitten menee. Monesti niin, että ei heti, pitää sisällään, kunnes se sitten purkautuu kaikki kerralla jonakin ihan hullunmoisena ajattelemattomana tekona. Ja toisinaan taas hyvin kylmästi harkittuna.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #9 : 15.12.2013 00:28:43 »

No ei ole hyvin, kun toi on häikäilemätön, väkivaltainen ja ajoittain itsetuhoinen kaveri, sormet mulla sen kanssa on suussa. Tutnuu että se pelaa jatkuvasti jotain peliä, ja käyttää meitä muita nappuloina, vaikkei me tiedetäkään siitä aina mitään. Ja oon ruvennu miettimään, että mimmosessa pihtiotteessa, hallinnassa, se noita muita sisaruksia loppujen lopuksi pitääkään? Jatkuvasti kun yrittää keikuttaa minuakin.
Ja no niin, minähän, kalaisa oinas kuu  kyllä lähden tunnemylläkkään mukaan, hömhöm, mutta tiedostan sen, ja opettelen tässä käyttäytymään  :Smiley Jos lähden tunteella mukaan, niin riippuen tunteesta, se käyttää sitä joko hyväkseen, tai sitten vaan ne sarvet kasvaa kahta kauheammaksi.
Ilmapojalta vaaditaan sitä sääntöjen noudattamista niinku toiseltakin, se vaan on sille vähän vaikeempaa ku toiselle  ::)Johdonmukaisuus ennenkaikkea.

Joo, siis kun ite en muista että olisin lapsena edes ymmärtäny ajatella tuommosia asioita, että mitä tosella on materiaalisesti, tai muutenkaan, ei se ihmetyttänyt jos muualla oli eri tavalla, enkä vertaillut...se vaan oli...erilaista.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #10 : 15.12.2013 00:43:07 »

Ite oon ollut muksuna verisesti katkera toisten taloista, tavaroista, vaatteista, joululahjoista, kavereista, kumppaneista, jne jne jne... mutta se oli pitkälti sen takia, kun itse pidin varmana että mitenkään en niitä voi saada, tai jos saan niin kohta menevätten pois. Kateus on hälvennyt, kun tajusin että minulla on avaimet noiden asioiden saavuttamiseksi ja pitämiseksi.

Tosin oma juttunsa on ollut havaita, että sen voi tehdä ihan nätisti ja omana ittenänsä, tarvitsematta valheita.  buck2
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #11 : 16.12.2013 08:30:45 »

Täytyy muistaa, että tuo pluto-mars ei yksistään ole negatiivinen juttu Smiley
Homman nimi on vaan se, että tosiaan kaikki sellainen mikä ei persoonasta tunnu hyvältä tehdä niin sitä on melkeinpä mahdotonta tehdä.
Jos joku juttu taas on oma juttu, niin siinä voi saada huikeita asioita aikaan tuolla energialla. Pakottaminen ei tosiaan ole mahdollista.

Pojan pitää siis päästä purkamaan itseään johonkin hänen omaan juttuunsa. Ja toinen juttu on se, että täytyy muistaa, ettei häntä saa kukaan muuttumaan. Eli ei voi pakottaa olemaan jotain muuta kuin on. Toinen vanhemmistani ei edelleenkään ymmärrä kiihkeyttäni ja plutonisuuttani ja yrittää aina saada minua muuttumaan "helpommaksi" persoonaksi. Not gonna happen! Olen mitä olen.
En siis nyt tarkoita, että olisin kusipää ja se olisi ok Cheesy Tarkoitan sellaista tietynlaista asennetta elämään, että tämä on minun elämäni ja elän sen kuten haluan. Ja että olen tempperamenttinen ja kiihkeä ja ehdotonkin joissain asioissa.
Jos ihminen haluaa muuttua, niin hän muuttuu, ehkä. Pahimmat särmät ikäkin usein hioo pois.

Ja onhan pluto dramaattinen. Ilmaisu on dramaattista, oleminen on dramaattista. Vaikka välttelen itse draamaa kaikessa, niin sanotaan nyt vaikka, että jokin menee pieleen, niin olen kuin vanhojen elokuvien dramaattinen sankaritar Cheesy Kuin olisi vähintään maailmanloppu!
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #12 : 16.12.2013 20:19:01 »

Juu, dramaattinen, ja yksi loisto juttu, josta ko oppoa voisi syyttää, on ihailtava kyky innostua ja lähteä täysillä mukaan! Sisi joo, lapsi, mutta lapseksikin mieletön into ja palo ja hehku ja tekemisen meininki sitten kun kaikki on kohdallaan Smiley

Mietin, että mitäs tuosta näkyisi suhteessa perheeseen?
Isään, ja sisaruksiin?

Äitinsä se nyt kokee matamina, joka nuijii nyrkkinsä alle, eikä koskaan anna tehdä yhtään mitään, ja on laki, rajoittaja ja ainakin välillä vihollinen numero yksi, vaikka onkin hirmuisen tärkeä...mutta poika ei itse sitä ehkä ihan tajua, että miten tärkeä se äiti onkaan...tai ehkä niin, ettei haluaisi, että äiti on niin tärkeä kuin on. Ja äiti on turva.
Näin olettaisin.

Ja jos nyt ajattelee tuota kaverin IC leijonaa, niin joo-o. Kunkkuhan se on, ja voi meitä muita, jotka ei olla samaa mieltä  :Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #13 : 17.12.2013 08:16:11 »

Hei, olen yli kolmekymppinen ja olen kuin pikkulapsi kun innostun. Joskus saatan innostua valtavasti ihan siitäkin, että näen jotain "makeeta", esimerkiksi ketun jolkottelevan pitkin naapurustomme katuja tai vaikkapa tähdenlennosta Cheesy
Se innostuminen ja haltioituminen on jotain ylitsevuotavaa, se vie mukanaan. Siksi on tärkeää, että tälläisellä ihmisellä on sydän mukana siinä mitä tekee, sillä pakolla ei synny mitään muuta kuin kiukuttelua, mutta suuria asioita voi tapahtua siellä missä on ilo ja kiinnostus!

tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #14 : 17.12.2013 08:19:46 »

Kysyit pojan äitiin suhtautumisesta. Olen huomannut, että monilla ystävilläni joilla on kuun ja neptunuksen kova aspekti, on usein jollain tavoin ongelmallinen suhde äitiinsä. Ovat ikäänkuin eri aaltopituuksilla. Kyllä he tapaavat äitiään, mutta he kokevat, että äidillä ei ole homma hanskassa kuten heillä on ja että äiti ei ymmärrä heitä.
Tosin, kahdella tyypillä on neptunuksen neliö kuun lisäksi saturnuksen kulmaa kuulle. Että olisiko sekin?
Ja muilla löytyy sitten muitakin juttuja kuulle.

Minulla on neptunus kolmiossa kuuhun, minun äitinikään ei aina ihan ymmärrä minun tulista puoltani.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: