Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Musta kuu, suuresti kaipaan tietoa!  (Luettu 4597 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lunar strain
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 14.05.2006 17:18:32 »

Tarvitsisin todellakin tietoa tästä mustan kuun olemuksesta ja vaikutuksesta, tuntuu kohta siltä että astrologian harrastukseni loppuu hyvinkin lyhyeen!
Kartallani musta kuu tekee eniten aspekteja, jopa 9 kpl. Etsin tietoa mustasta kuusta enkä löytänyt kuin kauhutarinoita. Juttujen mukaan musta kuu ilmentää kaikkea ahdistavaa, tuskaa kipua ja epätoivoa ilman hyvien puolien mahdollisuutta. Ja mikä parasta, sain käsityksen että olen parisuhteessa suoraan helvetistä saapunut, dominoiva kaikin puolin karmea nainen. Sarvet alkaa varmaan kohta kasvaa.

Itse olen asiasta täysin eri mieltä, en voi käsittää miten minusta tulisi yhtäkkiä tai ajan kanssa tuollainen. Mulle on tosi tärkeää että myös puolisollani on hyvä olla omana itsenään vapaasta tahdosta, enkä pakota toista tekemään asioita minun mukaani ym. En suostu hyväksymään että minä olen kauhea ja paha, ja tulevaisuuteni on auschwitzin loputon leiri.

Ongelmia naiseuteni suhteen (mikä liittyy käsittääkseni juuri mustaan kuuhun/lilithiin) esimerkiksi ajatus synnyttämisestä. Se saa minut silmittömän pakokauhun valtaan. Alkaa ahdistaa ja suoranaisesti oksettaa jos edes luen raskauteen ja synnyttämiseen liittyviä asioita. En sitten tiedä löytyisikö kartastani jotain selitystä asialle? Kuitenkaan mitään pimeitä, sairaita tai estyneitä puolia seksuaalisuudessani en ole havainnut vaikka ajatuksen kanssa pohdin.

Jos jollain olisi edes hieman valoisampaa tietoa jaettavaksi niin olisin hyvin kiitollinen!
tallennettu
Lunar strain
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 15.05.2006 00:11:52 »

Jatkan vielä edelliseen, näkyy ilmestyneen päivän aikana muitakin aihetta sivuavia kirjoituksia edellisten sivujen syövereistä! Valoisampaa ja moni-ilmeisempää käsitystä antoi tuo Lilith-ketju, vaikkakin silti vaivaa epäilys oman luonteeni pimeiden puolien mittavuudesta. Kai se on hyväksyttävä ettei tunne itseään kokonaan vaikka niin haluaisin ajatella  Smiley
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2 : 15.05.2006 09:28:50 »

Minulla on Lilith osana 5. huoneen stelliumia Vaa'assa, tarkassa yhtymässä Uranukseen, yhtymässä myös Aurinkoon ja Venukseen, löyhästi Merkuriukseenkin... Oppositiossa Kheironiin ja tekee kvinkussia Kuulle.

Omassa elämässäni olen "ilmentänyt" Lilithiä nuoruuden ihmissuhdesirkuksen kautta. Vaihtuvia kumppaneita, haavoittavia kokemuksia ja toisten tunteiden pyörittämistä nimenomaan fyysisen vetovoiman avulla. Olen tullut haavoitetuksi ja loukannut itsekin toisia, mitä nyttemmin suuresti suren! Mustan kuun kautta myös arkkityyppiset Kore/Persefone -teemat ovat olleet voimakkaasti läsnä.

Lilith on minulla lasten ja synnytysten huoneessa, ja tulinkin äidiksi vasta yli 30-vuotiaana, pitkän epäröinnin jälkeen. Se Oikea kumppani minulla oli ollut jo useamman vuoden ajan ennenkuin uskaltauduin äitiyteen. Ja ehkä Lilith-teemaisesti äitiyteen kasvaminen on ollut minulle valtavan kivulias kokemus. Ei fyysisesti (vaikka synnytys pitkä olikin), vaan lähinnä henkisesti. Ei ollut helppoa soluttautua äidinnahkoihin, menettää jollain tasolla niin ruumiinsa kuin itsemääräämisoikeutensakin.

Jollakin tavalla Lilith on osa Venusta; hänessä ovat kaikki ne vahvan, itsenäisen naisen ominaisuudet, jotka aikojen saatossa ovat Venuksesta karisseet. Kypsä Lilith on vahva nainen, tasa-arvoinen, tasapainoinen ja tasavahva, sinut oman naiseutensa ja seksuaalisuutensa kanssa. Ei häntä tarvitse pelätä  :Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 15.05.2006 09:52:41 »

Samaa mieltä Pallaskissan kanssa, eli kyllä Lilithistä löytyy paljon positiivistakin. Uskon, että vahvan ja itsenäisen naisen pelko on saanut monet (miehet?) tulkitsemaan Lilithiä supernegatiivisesti.  angel

Toisaalta myös taivaankappaleiden ja pisteiden haasteita kannattaa miettiä. Kaikilla meillä on myös niitä pimeitä puolia.  Smiley

Tuon synnytysfobian uskoisin johtuvan entisten elämien kokemuksista (toki nekin näkyvät kartalla). Esim. moni aiemmin synnytyksessä kuollut kammoaa tässä elämässä ajatustakin. Regressioterapia voisi auttaa - tai jopa pelkkä tapahtuneen muistaminen.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Lunar strain
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 15.05.2006 11:01:30 »

Olen itsekin ajatellut että pitäisi mennä regressioterapiaan tuon kammoni kanssa, minusta ei ole kovin tervettä että en pysty edes lukea synnytyksestä. Saatikka jos aion joskus yrittää saada lapsia. En sitten tiedä johtuuko kammostani vai mistä mutten tunne minkäänlaista vetovoimaa tulla äidiksi, enemmänkin yhteiskunnan joka naisen pitää olla äiti-tyyppistä painetta. Ehkä se ajan ja regression kautta muuttuu, jää nähtäväksi!

Lilithistä sen verran että itsekin näen sen mieluummin haasteena oppia kuin ensimmäisen tekstini näkökannalta. Tajusin asian kun mietin "järkevästi", vaikka löysinkin useammalta sivustolta tietoa kauheudestani ja helvetillisestä tulevaisuudestani  Undecided  eihän se nyt ihan niinkään voi olla!

Ehtisikö joku ihana ihminen vielä valaista mitä musta kuu 9 oinaassa voisi merkitä yhtymissä neliö venus 6 kauris ja sekstiili mars 7 vesimies? Ihan rohkeasti voi kertoa vaikka olisikin "huono", todennäköisesti ei voi sanoa pahemmin kuin minkä analyysin olen jo saanut  Smiley
Tuli vielä mieleen että mars tekee kolmion chironin ja vestan kanssa, jos sillä on jotain merkitystä tähän...

Kiitos!
« Viimeksi muokattu: 15.05.2006 11:05:44 kirjoittanut whitemonkey » tallennettu
Lunar strain
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 16.05.2006 09:40:01 »

Nousukuu mietti että miksihän naisetkin jatkavat negatiivisen kuvan vahvistamista... Minun nähdäkseni moni nainen ajattelee perinteisesti/ huonoitsetuntoisesti miehet vahvemmaksi ja ylivertaisemmaksi kuin naiset, jolloin oman aseman pönkittämiskeinona pyritään alentaa muita naisia itseään alemmas. Astrologiasta kirjoittavat valitettavasti ihmiset eikä jumalat, jolloin hieman vähemmän "valaistuneilla" saattaa näkyä omat kompleksinsa tulkinnoissaan. Ehkäpä he ovat tulkineet omassa kartassaan Lilithin tekevän suotuisia kuvioita, jolloin he pääsevät julistamansa huonouden yläpuolelle.

Tai vaihtoehto 2, jotkut yksinkertaisesti uskovat edelleen siihen että naiset ovat huonompia ja syntisempiä kuin miehet. Minusta on mielenkiintoista kuinka ihmiset tulkitsevat lähes kaikkea niin subjektiivisesti, irroittavat vanhat asiat omasta yhteydestään ja lopputuloksena on jotain hyvin hämärää  Smiley

Esimerkkinä pakko kertoa (iski kauhea juttutuokio), vuonna keppi ja keihäs naisten kuukautisveri ja varsinkin synnytyksen jälkeinen viikko oli pakko tehdä tabuksi, jonka mukaan jumalat rankaisevat naisia pahoista teoistaan veren kautta. Koko naisen ruumis oli saastunut synnytyksen jälkeen, jonka puhdistamiseksi nainen vietti viikon-pari omassa majassaan jossa vain naiset saivat käydä. Tosiasiassa tarinan keksineet henkilöt eivät itsekään uskoneet tähän, tarkoituksena oli etteivät miehet haluaisi seksiä naisten kanssa syntien tarttumisen pelossa. Todellinen syy oli se että naisia haluttiin suojella yhdynnöiltä, jotka altistivat bakteereille ym vielä herkemmin kuukautisten aikaan, ja synnytyksen jälkeen varsinkin ymmärrettävistä syistä. Miehille oli siihen aikaan turha selitellä bakteereista ja repeilemisistä synnytyksessä, jumalan pelko toimi syynä paljon paremmin.

Mutta paluu tähän päivään, jotkut anteeksinytvaan taulapäät eivät käsitä syy-seuraus -yhteyksistä juurikaan nälkä-ruoka -yhteyttä pidemmälle eivätkä varsinkaan vaivaudu ottamaan asioista selvää. Niinpä edellisen tarinaan viitaten voisi tulkita että noh, naiset OVAT huonoja ja kuukautisveri on ollut jo iät ja ajat ollut merkki synnistä, piste. Tai että Eeva tehtiin kylkiluusta, niinpä kaikki naiset ovat alempiarvoisia kuin miehet. Vahvat itsenäiset naiset ovat pahoja ja outoja, taitavat olla jopa sen pelottavan Lilithin jälkeläisiä eikä kiltin Eevan.  2funny

Tulipas piiitkä sepustus aiheeseen, en tiedä jaksaako kukaan lukea vuodatustani  Grin  Ehkä tämä on seurausta omasta huonosta Lilith-lukupaketistani, pitää perustella edes itselleen miksi se oli täyttä soopaa!
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: