5 Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
6 niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
7 Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni".
Ylläolevan lainauksen paimentolaisten paikallisjumala on TODELLA pieni jumala eikä lainkaan kaikkivoipa: Kaikkivoipa olisi nähnyt ennalta mitä tapahtuu kun luo ihmisen. Lisäksi kyseinen jumala on fyysiselle tasolle rajoittunut pikkujumala ihan vaan sen vuoksi että se käyttää dualismin harhaan kuuluvia hyvä/paha -tyyppisiä käsitepareja.
Pienen ihmisen pienelle fyysiselle tasolle kuvittelema pikkuruinen paikallisjumala joka itsekin rypee fyysisen tason tuottamassa dualismin harhassa: Sellaisesta en olisi kovinkaan huolissani, näyttää kovasti jumalalta jonka fyysisen tason harhassa rypevä ihmislaji on vain luonut omaksi kuvakseen, ei suinkaan päinvastoin.
(Kyseisen pikkujumalan luonnevikoihin ja persoonallisuushäiriöihin en viitsi edes tässä sen kummemmin ryhtyä muuten, kuin todeta että tuolla tavoin käyttäytyvä ihminen löytäisi todella nopeasti itsensä suljetulta osastolta.)