Eniten minulla ns. tökkii tuossa se, että lainataan intialaisesta filosofiasta termejä, joilla on selvä looginen, yksinkertainen merkitys
(esim. karma = [mikä tahansa] toiminta, teko*) ilmeisesti vain tuon filosofian nauttiman arvostuksen tähden.
Ole hyvä ja rähjää karma-sanan käytöstä
ensin buddhalaisille, jotka myös ovat napanneet sanan hindulaisuudesta ja käyttäneet sitä hieman eri merkityksessä kuin hindut jo tuhansia vuosia.
Miksi se ei häiritse sinua, kun kuitenkin hindulaisuuden ja buddhalaisuuden karmakäsitykset eroavat toisistaan jonkin verran?
Se buddhalainen karmakäsitys on muutenkin lähempänä tätä kuin hindulainen. Motkotapa siis hei myös maailman 200-500 miljoonalle buddhalaiselle ensin sen käyttöönotosta.
Jäykkä mieli voi haitata elämää: Minulla ei ole mitään vaikeuksia keskustella erilaisista karmakäsityksistä niin, että laitetaan eteen etuliite joka kuvaa sitä millainen karmakäsitys. Jos itse et kykene siihen, se on voi voi, minä kyllä jaksan aina kirjoittaessani asiasta määritellä sen karmakäsitykseni, joten ainoa tuohtumuksen aihe on silloin 'kuka oli ensin' eli egohan se siellä silloin todennäköisimmin huutelee.
Syynä ei myöskään ole arvostus: MInä en arvosta intialaista perinnettä vähääkään, sillä se on eliitin etuja ajamaan pystytetty massojenkontrollontilaitos, jossa eliitti 'huonolla karmalla' uhkailemalla kiristää massojen selkänahasta oman elintasonsa. Sellaista systeemiä halveksin, en arvosta.