Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Arvon leidit...  (Luettu 25427 kertaa)
0 jäsentä ja 13 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 29.01.2014 10:53:16 »

Täh? No nyt en pysy kärryillä ollenkaan, ihme touhua  Huh

Anteeksi tämä oli minun moka; se olikin tuo haaremiketju ja sieltä ne viestit löytyvät. Sidemanin ketjut kun ovat aika monet pyörineet näiden mies/nais/seksi juttujen ympärillä.

Minun moka, sori, poistan edellisenkin turhana.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 29.01.2014 11:04:29 »

Olisiko tämä hetki vain astologisesti tavallista ärhäkkäämpi....minunkin postauksiani on poistettu.

Onko poistettu vai oliko sekin tuo toinen ketju?
Minulta meni nämä sekaisin sen vuoksi, että näissä kahdessa ketjussa on niin kovin kovin samanlainen perusteema, eli miehet/naiset jne.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 29.01.2014 11:11:32 »

Ahaa, no sitten, no hätä  Smiley
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 29.01.2014 11:46:09 »

Sielulla ei ole sukupuolta. Minulla on hyvin selkeitä muistikuvia välittömästi tätä edeltävästä inkarnaatiosta miehenä ja nyt taas olen nainen. Sielu on se ihan sama ja sisäinen tunne olemisesta on myös ihan sama.

Jos sielulla ei ole sukupuolta, miten selittyy se, että osa ihmisistä kokee olevansa väärää sukupuolta edustavassa ropassa?

Muuten, kun näin eka kertaa nimimerkkisi, olin lähes satavarma, että olet mies. Minun on edelleenkin vaikea karistaa sitä
mielikuvaa päästäni. First impression, y'know...

Shocked
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 29.01.2014 11:49:02 »

Täh? No nyt en pysy kärryillä ollenkaan, ihme touhua  Huh

Anteeksi tämä oli minun moka; se olikin tuo haaremiketju ja sieltä ne viestit löytyvät. Sidemanin ketjut kun ovat aika monet pyörineet näiden mies/nais/seksi juttujen ympärillä.

Siitä puhe mistä puute!  Meikäassin on lähes mahotonta saada piparkakkua. Ulkonäössä
eikä K-ssa ole mitään varsinaista vikaa (nuorempana taisin olla vähän liiankin korea ainakin
oman kylän mimmien mielestä) , mutta kun avaan suuni, misut säikähtää
pahanpäiväisesti... 2funny
« Viimeksi muokattu: 29.01.2014 12:02:05 kirjoittanut sideman » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #20 : 29.01.2014 12:01:01 »

Tästä aiheesta on siinä mielessä vaikea keskustella vielä nykyäänkin, sillä se herättää saman tien ihmisissä voimakkaita tunteita, ja siten neutraali keskustelu on tuhoon tuomittua. Jos esim. feminiinisyydestä ja maskuliinisuudesta ja niiden määritelmistä haluaisi neutraalisti keskustella, on se aika vaikeaa jos julistetaan heti kaikkea alistamislogiaa, joka toki on oma puolensa asioissa, mutta ei siitä mitään hedelmällistä keskustelua saada aikaiseksi. Mikään kun koskaan ei ole niin yksipuolista, että miehet on sortajia ja naiset alistettuja ja siinä kaikki mitä edes tarvitsee keskustella. Toki tässä ketjussa siden aloitus on aika provosoiva  Grin , mutta harmittaa mua noin yleisesti, ettei ole oikein missään päässyt kunnon neutraaliin keskusteluun tästä aiheesta.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #21 : 29.01.2014 12:03:05 »

Siitä puhe mistä puute!  Meikäassin on lähes mahotonta saada piparkakkua. Ulkonäössä
eikä K-ssa ole mitään varsinaista vikaa (nuorempana taisin olla vähän liiankin korea ainakin

2funny 2funny joo toivottavasti et näitä teorioitas ensimmäisenä pöytään heittele  Grin
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 29.01.2014 12:56:08 »

Jos sielulla ei ole sukupuolta, miten selittyy se, että osa ihmisistä kokee olevansa väärää sukupuolta edustavassa ropassa?

Siksi että sielu on valinnut itselleen tuon oppitunnin siitä miltä 'väärä' kroppa tuntuu ja samalla valinnut olla opettamassa meille muille hyväksymistä ja suvaitsevuutta erilaisuutta kohtaan.

Juu, minua luullaan helposti keskustelupalstoilla mieheksi, koska käytän tasaisesti miehen ja naisen 'työkalupakkia' kun en ole omaksunut yhteiskuntamme kulttuurillisia ohjelmointeja. Ne meidän kulttuurimme miehekkäiksi määrittelemät - siitähän nimittäin vain on kyse - toimintatavat ja tavat ajatella varmaan vaan näkyvät sitten selkeästi tekstistä. Itse koen olevani onnellisesti nainen naisen kehossa mutta varustettuna mielellä/aivoilla jossa on KAIKKI molempien sukupuolten käyttäytymisen ja toimimisen mallien potentiaalit.
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 29.01.2014 12:58:53 »

2funny 2funny joo toivottavasti et näitä teorioitas ensimmäisenä pöytään heittele  Grin

Just näin: Minä esimerkiksi en halua läheistä tuttavuutta sellaisten miesten kanssa joilla on kovin kiveen kirjoitetut ja ehdottomat ajatukset siitä että miesten kuuluu olla tietynlaisia ja naisten tietynlaisia ja jotka unohtavat kokonaan kulttuurin ja kulttuurillisen ohjelmoinnin vaikutuksen sekä sen että sääntöjen laatija aina laatii säännöt - vaikka sitten säännöt siitä miten miesten/naisten kuuluu käyttäytyä ja elää - omia etujaan ajamaan ja niillä ei sen vuoksi ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa millaisia mies- ja naisyksilöt todellisuudessa ovat.

tallennettu

Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #24 : 29.01.2014 14:15:04 »

Itsellänihän on kaikki persoonalliset pisteet ja planeetat oikeastaan feminiinisissä merkeissä. Mieheksi kun olen syntynyt niin tuossa on ollut hieman kasvettavaa, jotta on saanut homman tasapainoon. Enää ei tarvitse häpeillä niitä asioita, joita ei yleisesti pidetä miehekkäänä. Oikeastaan riittää se, että uskoo itseensä tarpeeksi, eikä anna muiden/kulttuurin mielipiteiden vaikuttaa omaan sisäiseen rauhaan. Oppia voi silti ottaa vastaan miltä suunnalta vain. Tämä astrologia auttoi erittäin paljon minua hyväksymään feminiiniset piirteeni, joka ei tosiaan toisaalta tarkoita pelkästään naisellisuutta.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #25 : 29.01.2014 16:49:42 »

Tuli muuten tähän väliin mieleen, että näin kaupassa ulkoasultaan nuoren pojan, mutta jonka ostokset kaupan kassalla olivatkin aski tupakkaa ja paketti Vuokkosia Shocked Tuli katsottua vuoronperään pakettia ja tyyppiä, mikäs...  uglystupid2
En päässyt perille asiasta sen tarkemmin, kun oma vuoro tuli...

Smiley
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 30.01.2014 09:29:57 »

Itsellänihän on kaikki persoonalliset pisteet ja planeetat oikeastaan feminiinisissä merkeissä. Mieheksi kun olen syntynyt niin tuossa on ollut hieman kasvettavaa

Onpas jännää, ihan sama ilmiö kuin Sidemanilla minun kanssani kun luuli mieheksi; minä olin ihan varma että olet nainen.  Smiley

Tämä asia taas yön aikana prosessoitui mielessä ja tuli tällaisia ajatuksia:
Kun se sielu on niin kovin utelias kokeilemaan kaikenlaisia ihmisenä elämisen ja olemisen tapoja, niin tottakai se haluaa kokeilla myös koko kirjon olemista molemmissa sukupuolissa: Miehenä on tarjolla koko kirjo äärimachosta naiselliseen olemiseen ja naisena ihan se sama jatkumo. Ja se sielu haluaa varmaan  kokeilla myös erilaisten kulttuurien sukupuolten rooleja myös, eli ihan kaikkea laidasta laitaan.

Minulla menivät tämä ja tätä lineaarisessa ajassa välittömästi edeltävä inkarnaatio osittain päällekkäin, semmoisen 5 vuoden ajan. Sen verran aikaa olen siis ollut tällä planeetalla yhtaikaa miehenä ja pikkutyttönä.(Ja miten minä tuon sitten tiedän? Ihan juuri sillä tavalla, kuin ihmiset yleensäkin muistavat aiempia inkarnaatioitaan)  Luulen että tämä myös jotenkin nyt vaikuttaa siihen että koen niin voimakkaasti että sisällän sekä kokonaisen miehen että kokonaisen naisen, siis tuolla mielen tasolla, että minulla jotenkin on kaikki mitä molemmat voivat sisältää käytettävissäni.

Sen vuoksi eritoten tuntuu hassulta kun sanotaan että miehet sitä ja naiset tätä ja miesten kuuluu sitä ja naisten kuuluu tätä... kun on voimakas kokemus molempina olemisesta ihan tuoreeltaan, niin se kokemus nimenomaan minulle kertoo siitä miten samanlaisia miehet ja naiset pohjimmiltaan ovat, pikemminkin kuin erilaisia. Yksilöiden väliset erot ovat usein suuremmat kuin sukupuolten väliset. JOs saisi minua vaikka vartin  kuunnella edellisessä inkarnaatiossani ja tässä, niin satavarmasti tunnistaisi samaksi sieluksi vaikka sukupuoli on eri.
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #27 : 30.01.2014 11:05:09 »

Lapsesta asti tuntemani naispuolinen kaverini avioitui porvoolaisen miehen kanssa.
He syntyi melko pian sen jälkeen tyttö.

Ei kestänyt kovin kauan kun kaverini ("Sirkka") havaitsi erikoista käytöstä miehessä.
Sikke kertoi, että kerran kuussa miehelle tuli erikoisia tarpeita (ei kertonut sen tarkemmin).

Joutuin  kävikin ilmi, että hän on transseksuaali, joka  kävi sittemmin, eron jälkeen, läpi täydellisen
kirurgisen muodonmuutoksen naiseksi. Hän kertoi minulle havainneensa minussa naisellisia piirteitä,
epäillen ilmeisesti jopa lievästi, että olisin mahdollisesti hänen kohtalotoverinsa.

En todellakaan ole kovin maskuliininen "K-ta"* lukuunottamatta, mutta minua miltei hirvittää
ajatus, että on kenties pakko elää joskus vielä naisenakin (kuukautiset sun muut) mikäli reinkarnaatio
on totta eikä vain uskonnollis-filosofista spekulaatiota...

buck2

(onko K-lla vä..riä??)
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 30.01.2014 11:18:56 »

Ne kuukautiset voivat toisaalta olla todella helppo läpihuutojuttu. Kaikki eivät kärsi pms-oireista eivätkä kuukautiskivuista ja nykyään on sellainen hieno keksintö kuin kuukuppi (googlaa jos kiinnostaa), joka tekee niistä erityisen vaivattomat.

Kuukautiset ovat ainakin meikäläiselle olleet se helpoin osa naiseutta, hankalimpia ovat olleet sen sijaan ne ihmiset joiden mielestä tapani elää ja olla on jotenkin 'vääränlainen' naiselle ja jotka luulevat että heillä on ikuinen ja lopullinen tieto siitä millaisia naisten kuuluu olla ja millaisia miesten kuuluu olla.  Grin  Naiseksi inkarnoitumisen suurin ongelma maanviljelyksen alkamisen jälkeen on ollut lähinnä se, että miehet ovat määrittäneet sekä sen millainen naisen kuuluu olla ja myös naisen mahdollisuudet elämässä. Sekin alkaa nyt helpottaa pikkuhiljaa joillain alueilla planeettaa.

MIkään ei ole sielulle muuten pakko, vaan jokaikisen inkarnaationsa se valitsee huolella, niin sukupuolen, perheen, suvun kuin kotimaankin. Ihmisperspektiivistä täältä fyysisen harhan keskeltä katsottuna voi olla vaikeaa tajuta, että kaikki kokemukset ovat sielulle ihan yhtä innnostavia ja arvokkaita, vaikka joku niistä näyttäisikin fyysiseltä tasolta katsottuna 'paremmalta' ja toinen 'huonommalta.'  Wink
tallennettu

Ave^^
Vieras
« Vastaus #29 : 30.01.2014 12:36:27 »

Kuulin muuten, että on mahdollista, että tämä nykyisen kulttuurin käsitys miehen ja naisen ominaispiirteistä ei välttämättä ole kauhean vanha juttu. Sitä helposti kuvitellaan, että ennen oli vielä tiukempaa tämä jaottelu, mutta hyvin on mahdollista, että ennen esim. kristinuskoa nämä käsitykset ovat olleet hyvinkin erilaisia.

Hassu juttu nimittäin, tutkijat olivat löytäneet haudan, jossa oli vanhan ruumiin jäänteet, toisen kuolleen tuhkat ja joitakin nuolenkärkiä, sotavälineitä yms. mukana. Nykyajan tutkijat sitten automaattisesti olettivat, että tuo ruumis täytyy olla miehen, sillä eihän nainen voi olla sotajohtaja tai vastaava mihin mukana olleet esineet viittasivat. No, myöhemmin dna-testi osoitti, että ruumis oli nainen. Sen jälkeen tutkijat olivat tiukasti sitä mieltä, että haudassa mukana olleet tuhkat olisivat tuon johtajan ja tämä naisen ruumis oli hänen puolisonsa. Jälleen kävi ilmi, että tuhkattu ihminen oli iältään merkittävästi nuorempi kuin tämä nainen (en ihan nyt käsittänyt miten tämä oli, mutta pääteltävissä tästä kuitenkin olisi, että nainen tuskin olisi tämän tuhkatun puoliso). No, jos tästä meidän kulttuurimme ajatuksilla jatkaa, niin ainahan voi jollain tapaa kääntää asiat niin, että mies on sotajohtaja, ei nainen voi olla, josta nämä tutkijat tiukasti pitivät kiinni.

Mulle nousi tästä kuitenkin mieleen, että onhan antiikin jumaltaruissa sekä mies- ja naisjumalia, jotka molemmat edustavat erilaisia puolia elämästä. Siis naisia, jotka edustavat sitä viisautta, metsästystä tai sotaa, mitkä nykyään liitetään miehiin, ja miehiä edustamassa kauneutta, romantiikkaa ja hedonistisuutta. Ovatko nykyajan tutkijoiden käsitykset siitä, mitä ennen käsitettiin miehellä ja naisella oikeasti kuitenkaan oikeita, vaan vain meidän aikamme ajatuksiin pinttyneitä tulkintamalleja?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: