Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tulkintaa äitiydestä  (Luettu 14933 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
mutukka
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 11.02.2014 19:46:05 »

Hei! Miten voisin tulkita kartastani omaa äitiyttäni? Asia alkaa olla kesän lopulla ajankohtaista, kun laskettu aika lähestyy Smiley Itselläni ceres on kaksosissa, mikä tuottaa päänvaivaa, kun en koe sitä omakseni. kuu on skorpionissa ja aurinko leijonassa, venus neitsyessä. En vain osaa muodostaa kuvaa näistä Cheesy Oletteko te koskaan miettineet näitä?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 11.02.2014 20:51:35 »

Äitiyttä voi lähestyä Kuun ja MC:n (tai IC:n) kautta. Kun lapsi syntyy, myös hänen Kuunsa ja MC:nsä ovat oleellisia ja näin nuorella iällä kuvastavat sitä, miten hän näkee äitinsä.

Ja onnea odotukselle!  smitten
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
mutukka
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 12.02.2014 13:09:51 »

Kiitos Smiley Kieltämättä tuon perusteella neitsyen neuroottisuus voisi näkyä minusta ulospäin  Grin ja kalojen henkisyys voi olla oman pääni sisällä. pidän tätä lasta jo nyt ns. lahjana jostain ylemmältä. Ja uskon, että leikki ja mielikuvitus korostuu kotona. Tämä auttoi jo, mutta kuulen mielelläni myös juttuja teidän äiteinä olemisesta! smitten
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 13.02.2014 11:39:51 »

Minulla on pian 4 vuotta täyttävä poika. Koko raskauteni ajan Neptunus viipyi Vesimies-MC:lläni, eli poikaa voisi luonnehtia nimenomaisesti tämän planeetan kautta. No, hänellä onkin Kuu Kaloissa. Olenko minä siis jonkinlainen hörhö-huuhaa-ihmehippi äiti hänen mielestään? Luultavasti.  2funny Toisaalta, kyllä Kalat-Kuu kuvastaa hänen omaakin luonnettaan. Hän oli nimittäin ns. suuritarpeinen vauva, eli tarvitsi todella paljon läheisyyttä eikä viihtynyt missään muualla kuin sylissä. Käytännössä hän asui rintarepussa ensimmäiset 4 kk. Nyt hän jo kestää sen, että äiti poistuu näkyvistä ja isäkin kelpaa johonkin, mutta melko isoksi asti hän on kuitenkin eroahdistusta kärsinyt. Leijona-nousuisena Oinaana hän osaa myös vaatia huomiota ja viihdytystä, mutta tässä kohti on pitänyt pistää myös tiukkaa rajaa, koska etenkin nukutusshow alkoi mennä mahdottomuuksiin jossain vaiheessa.

Äitiys on mielestäni äiti-lapsi -yhteistyötä ja se muodostuu molempien luonteiden ja tarpeiden, ehkä olosuhteidenkin mukaan. Kuu-Härkänä haluan taata hänelle mahdollisimman vakaat ja turvalliset kasvuolosuhteet. Lapsi on halunnut paljon syliä ja sitä hän on myös saanut. Kuu-Härkänä minulla on myös ns. lehmänhermot, eli en ole stressaantunut erityisen paljon lapsen huudoista tai edes uhmaiästä (naapurit kyllä ovat.  buck2).  Näin ollen olemme varsin läheinen äiti-lapsi -kimppa.

Minun mielestäni olen onnekas, kun minulla on sellainen poika kuin on. Sellainen iloinen vintiö tässä vaiheessa. Vähän kuin se lapsi elokuvasta "Yksin kotona."
tallennettu

www.horoskooppi.com
viuhtindu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 14.02.2014 23:17:50 »

Minun ja äitini synastriakartasta löytyy minun  askendentti yhtymä äitini IC.
Tämän kai pitäisi helpottaa lapsi-vanhempi suhdetta? Vai riippuuko merkistä missä yhtymä on?

Toki myös  aurinko  merkurius  venus tekevät neliötä hänen  venus  mars  aurinko ,ja tämä neliökimppu selittänee väliemme kuoppaisuutta?  Shocked
tallennettu

Nousu rapu
Aurinko vaaka 5.h
Merkurius vaaka 5.h
Kuu rapu 3.h
Venus vaaka 5.h
Mars kaksonen 12.h
Ave^^
Vieras
« Vastaus #5 : 21.02.2014 14:05:04 »

Pitihän se arvata, että meille, joilla ei kartalla ole paljoa ilmaa, tulee poika, joka on  askendentti vaaka  aurinko vesimies  kuu kaksoset  Grin
Saa nähdä millainen tapaus tästä vielä kasvaa..  Smiley

Tuo mietityttää, että hän tulisi minut äitinsä kokemaan kaksoskuun kautta.. Huone on kuitenkin ysi, eli jouskaria sieltä pukkaisi taustalta myös, mutta että kaksosmainen tulisin olemaan.. MC sitten hällä taas ravussa, kuten oma cereksenikin. Ehkäpä sen sitten vielä tulee näkemään miten nuo toteutuvat.

Hauska sattuma, että hän on perinyt venuksen meiltä molemmilta. Minulla venus kauriissa, miehellä venus skorpparissa ja pojalla venus kauriissa yhtymässä plutoon.  :Smiley

muok. kun sinikiviuhko tuossa katseli IC-kontakteja, niin löytyypä muuten meiltäkin. Pojan kuu omalla IC:lläni ja oma venukseni hänen IC:llään. Joka tapauksessa pojan aurinko on noususuolmullani ja neptunus kuullani, eli ainakin merkittäviä yhtymiä on..
Anteeksi luetteleva viesti, mutta vielä vaikea sanoa mitään tulkinnasta, kun poika on vasta synytynyt.  Smiley

« Viimeksi muokattu: 21.02.2014 14:09:22 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 21.02.2014 14:43:59 »

Onnittelut Ave^^lle ja sinikiviuhkolle perheenlisäyksen johdosta.  smitten
tallennettu

www.horoskooppi.com
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 22.02.2014 13:22:04 »

Kiitos Lilli!  smitten

Eipä meillä taida sinikiviuhkon kanssa olla pojilla kuin pari päivää ikäeroa.  Smiley

aloitusviestin varsinaiseen aiheeseen sen verran että mulla on kartalla kuu rapu aspect_tri ceres kalat 5. huoneessa ja aavistelen että se voi olla symbolina myös ylisuojelevainen äiti

Haah, mulla on taas  kuu kalat aspect_tri ceres rapu 4.huone, onko ylisuojeleva äiti noinkin päin?  Grin
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 12.08.2016 10:52:23 »

Nosto.
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 12.08.2016 11:08:41 »

Kiitos Kuuhilda tämän ja tuon toisen ketjun nostosta.  Smiley

Tuossa Tiigriksen karttaa katsellessani tajusin, että äitiydessä kuu kuvaa pitkälti niitä omia tunnemuistoja omasta lapsuudesta ja omia tarpeita turvallisuuden kokemiseen. Näitähän todella vahvasti toteuttaa oman lapsensa hoivaamisen kautta. Ceres taas kuvaa enemmän sitä, minkälainen käsitys itsellä on äitiydestä ja ihanteellisesta äitiydestä. Ceres voisi tavallaan olla sellainen äitiys, jota kohti pyrkii ja jota yrittää tietoisesti toteuttaa. Kuu taas on viettipohjaista äitiyttä, tunnemuistoja ja turvallisuuden tarpeen täyttämiseen liittyviä muistoja. Kivaa oivaltaa taas jotain uutta astrologiasta.  Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 12.08.2016 11:21:35 »

Vau ave.
Oikein hyvää ja oivaltavaa tosiaan.
Selkeyttää paljon ajatustyötä Smiley

Noinhan se varmasti on, ja tuohon suuntaan itsekin ajatellut.

Voisi pelkistää, että kuu on oma äitisuhde, ja Ceres oma äitiys ( Onko miehilläkin äitiys? Hoivaava koti-isä?)
Mutta kaikki tietenkin vaikuttaa kaikkeen, eikä se ole ollenkaan yksinkertaista.
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 13.08.2016 16:40:45 »

Miksei miehilläkin voisi tosiaan olla äitiys, tai se oma hoivaava luonne? Riippuu tietysti monesta seikasta, miten ja missä tilanteissa mies sitä ilmaisee, mutta nykyään yhä useampi mies on avoimemmin hoivaavampi.  smitten

Katsoinpas sitten oman mieheni cereksen, ja sehän löytyy asteen tarkasti omalta nousultani. Ehkä tää meiän perheen perustaminen oli tähtiin kirjoitettu.  Wink Grin

Pojan kaksoskuuta ja omaa äitiyttäni sitä kautta olen tässä miettinyt lisää. Nyt kun poika on oppinut todella hienosti puhumaan (äiti on tietysti superylpeä  :Smiley), niin voin paremmin ymmärtää miten voisin näyttäytyä hänelle kaksosen kautta. Olen jotenkin luonnostani siirtynyt sellaiseen keskustelevaan moodiin, että tykkään kauheasti jutella pojan kanssa kaikkea ja kuunnella hänen juttujaan. Tietysti tämä toimii vastavuoroisesti, se, että poika on oppinut puhumaan ja juttelee paljon, lisää haluani jutella hänen kanssaan, joka taas kannustaa poikaa puhumaan enemmän. (Ja joo, oon ehkä vähän lepsu äiti..?  :Smiley)
Mieltä huojensi myös katsoa, että pojan kuu on osana suurta kolmiota (marsin ja auringon kera), eikä ole kovin pahasti aspektoitunut. Jospa se tarkoittaisi, että hän tulee saamaan elämäänsä tarpeeksi turvallisen pohjan (vaikken pelkästään astrologiaan uskalla tuudittautua, vaan tosissani haluan miettiä myös esim. omia traumojani ja niiden siirtymistä). Todella toivon ja yritän antaa pojalle mahdollisimman turvallista tunnepohjaa, sillä siellä se mun ceres on ravussa neloshuoneessa, ja tää on se mun äitiysihanne.  :Smiley
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 13.08.2016 16:47:03 »

Hei herranjestas, mun miehellähän on ihan samanlainen suuri kolmio kartallaan, jossa on aurinko, kuu ja mars, mutta vaan tulen merkeissä hällä, eikä ihan yhtä tarkalla orbilla. Niin ne kuviot vaan periytyy..  :Smiley

muok. Heh, mehän ollaan tällainen elementtiperhe, kun mulla se suurkolmio on veden merkeissä, jos  juno kuu jupiter lasketaan kolmioon käyviksi. Ehkä seuraavalla lapsella on kolmio maan merkeissä.  Grin
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016 16:55:03 kirjoittanut .ave. » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 13.08.2016 17:02:11 »

Tuo on niin ihanaa, kun se lapsi kehittyy...siitä alkaa olla seuraa, ja hänen oma persoonansa tulee esiin enmmän ja enemmän <3

Sinä toimit miten parhaaksi koet, ja elämä nivoo yhteen sellaisen lopputuloksen, millainen siitä tulee. Tuo kuulostaa aivan ihanteelliselta kuitenkin tähän asti <3

Mutta pitäisi muistaa, että ihanteet on ihanteita...niihin ei saisi jäädä jumiin ja alkaa suorittaa sitä äitiyttä, vanhemmuutta, hinnalla millä hyvänsä, ja täytys olla valmis luopumaan niistä omista ihanteista..ei se välttämättä mene ihan niin, ja se on täysin ok.

Kokemus puhuu, kuten saattaa kuulla Cheesy Meidän elämä helpottui kummasti, kun minä tajusin päästää irti sittä valmiista polusta, jonka muka edessäni näin, ja aloin elää tilanteessa, maassa maan tavalla, minun loistokas tavoite ei välttämättä ole niin loistokas todellisuudessa, tai heille, joita se tavoite koskee.

Mut sulla on kyllä niin majesteetillinen  ceres, että ehkä sulle ei edes tule vastaan moisia murheita Cheesy

T.  ceres aspect_con Lilith  kauris maja 1, ynnä  oinas kuu maja 3 vahvan rasituksen alla Cheesy

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 13.08.2016 17:04:01 »

No sitä ainakin sopisi odottaa, että se maakolmio sieltä seuraavalle ilmestyy Cheesy
Miksä se on se kolmion teema..mitä se hakee, mihin vie? Liekö teillä siinä jotain yhdessä jakamista ja kokemista sen suhteen enempikin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: