Jokin aika sitten päätin nostaa kissan pöydälle ja kysyin melko suoraan, minkälaisena hän suhteemme oikein näkee ja haluaako hän sitä mahdollisesti syventää. Tämän jälkeen mies muuttui entistä etäisemmäksi, kuitenkin antaa ymmärtää että haluaisi jatkaa tapailemista.
Itse vesimiesnaisena sanoisin, että anna tilaa. Tokihan asioista pitää keskustella, jos ne vaivaavat, mutta valittettava totuushan on se, että kun vesimies haluaa sitoututa, hän tekee sen ihan itsestään. Ja luulen, että monilla (varsinkin miehillä) on sama juttu.
Se, että toinen ns. "nostaa kissan pöydälle" ja alkaa keskustelemaan siitä, että tämä tälläinen ei hänenlle riitä, on omiaan karkoittamaan ainakin veskarin.
Antaa mahdollisuus itse tulla siihen tulokseen, että tuon naisen/miehen kanssa haluan olla.
Tiedän, että se ei ole helppoa ja jos veskarisi ei toimi halutulla tavalla, etkä ole halukas katsomaan, mihin tilanne johtaa, niin ehkä kannattaa nostaa kytkintä.
Jos itsehillintäsi kestää, anna mennä päivä kerrallaan ja katso, mihin tilanne johtaa.
Tilanne on hieman sama, kuin yrittäisit saada pikkulinnun syömään kädestäsi.
"Nostamalla kissan pöydälle" ja vaatimalla asiaa, karkoitat linnun takuulla ja kestää aikaa, ennenkuin hän palaa, jos palaa ollenkaan.