Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Leikkimielinen "assi-testi"...  (Luettu 16671 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 08.03.2014 11:13:00 »

Yksi Aspergerin syndrooman (assiuden) indikaattori on se, että asianomainen tajuaa vitsit aina porukan viimeisenä.

Ei tuo tietenkään yksinään "oikeuta" diagnoosiin, mutta onpahan rikkana rokassa mahdollista lievää autistisuutta
arvioitaessa.

Tämä testi sopii lähinnä vain niille, jotka eivät nähneet Jussi Raittisen osuutta hiljan esitetyssä Arto Nyypärissä.
(Mikäli et hiffanut vitsin kluuta ohjelman aikana, enkun taitosi saattaa olla puutteellinen, tai jotain...)

Jussi kertoi siis Boys-yhtyeen alkuajoista, ja totesi hieman vastahakoisesti, että yksi nimiehdotus ennen Boys'in
valitsemista oli (rot-47 -kryptattuna):

D@7E C233:ED

Voit dekryptata tuon vaikkapa täällä:

http://rot47.net/

(muoks: kryptaus vaihdettu rot-13:sta rot-47:än)

Ota kello esille, ja heti kun olet nähnyt tuon dekryptattuna, ala laskea sekunteja siihen hetkeen,
jolloin hiffaat vitsin. (Veikkaan, että E:llä menee alle 5 sekuntia, LoL!)

:Smiley
« Viimeksi muokattu: 08.03.2014 15:03:30 kirjoittanut sideman » tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija

Jeh!

Profiili
« Vastaus #1 : 08.03.2014 12:05:20 »

Enpä ehtinyt edes kellon nappia painaa!  Cheesy

Vaan asiaan eli kalkulaattori on inglisekeelel toimiva eli jos haluaa
kryptata svedu- tai matosenmaamme kielillä niin pitää laskea päis-
sään kirjainten paikat ja koko kryptauksen. Tai sitten hyväksyä va-
javainen aakkosto ja puuttuva symmetria. Tulokseksi siis tulee ihan
eri jos pläjäyttää kryptauksen tuolla koneella tai laskee käsin (jos
haluaa suomenkielisen aakkoston pohjaksi). Wink  Cheesy
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 09.03.2014 11:24:12 »

Ota kello esille, ja heti kun olet nähnyt tuon dekryptattuna, ala laskea sekunteja siihen hetkeen,
jolloin hiffaat vitsin. (Veikkaan, että E:llä menee alle 5 sekuntia, LoL!)

En tajunnut koko viestistäsi yhtään mitään, enkä ko. sivusta kun kävin sitä vilkaisemassa.  Shocked
Ei aavistustakaan mitä pitäisi tehdä tai mitä pitäisi ymmärtää. Sivu näytti minulle siltä, että se on suunnattu sellaisille ihmisille, joilla on jotain tajua kryptauksesta, tai kiinnostusta siihen. Minulla ei ole kumpaakaan.

Muokkaus: Tajusin mitä piti tehdä, enkä silti nähnyt bändin nimiehdotuksessa mitään huvittavaa, siis sen huvittavampaa kuin on missään muussakaan hassussa bändin nimessä, niitä nyt pystyy keksimään loputtomiin. Vaatisikohan vitsin ymmärtäminen jotain musiikin (en juuri kuuntele modernia musiikkia) tai kyseisen bändin historian tms. ymmärrystä tai muuta sisäpiiritietoa? Muuten se ei ollut mitään muuta kuin lievästi hymyilyttävä hassu sanapari, jossa ei ollut mitään sen kummempaa vitsiä minun mielestäni.

Joko vitsi vaatii siis tietoa jota minulla ei ole, tai sitten olen asperger. Paitsi että en ole, koska olen tehnyt testit moneen kertaa, minulta kun löytyy tiettyjä piirteitä joita aspergereilla on, mutta onneksi vain niitä hyödyllisiä, ei niitä mitkä haittaavat elämää. Koenkin olevani jotain sellaista kuin hyvänlaatuinen asperger, jos sellaista voi olla olelmassa.  Wink

« Viimeksi muokattu: 09.03.2014 11:39:22 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 09.03.2014 12:07:11 »

Muokkaus: Tajusin mitä piti tehdä, enkä silti nähnyt bändin nimiehdotuksessa mitään huvittavaa, siis sen huvittavampaa kuin on missään muussakaan hassussa bändin nimessä, niitä nyt pystyy keksimään loputtomiin. Vaatisikohan vitsin ymmärtäminen jotain musiikin (en juuri kuuntele modernia musiikkia) tai kyseisen bändin historian tms. ymmärrystä tai muuta sisäpiiritietoa? Muuten se ei ollut mitään muuta kuin lievästi hymyilyttävä hassu sanapari, jossa ei ollut mitään sen kummempaa vitsiä minun mielestäni.

Olipa pienoinen yllätys. Tai sitten kyseisenlaiset "vitsit" eivät ole sinusta huvittavia...

Muuten, huomattavan osan esim. lahjakkaimmista fyysikoista arvellaan olleen / olevan asseja (esim. Einstein, Feynman...).

Smiley
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014 12:26:51 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 09.03.2014 12:11:02 »

Olipa pienoinen yllätys. Tai sitten kyseisenlaiset "vitsit" eivät ole sinusta huvittavia...

Siinähän ei ollut vitsiä ollenkaan, olipa vain sanapari, joka oli kyllä söpön hymyilyttävän hassu, mutta minun maailmassani kyseessä on siis vain söpön hymyilyttävän hassu nimiehdotus, vitsiltä oikeasti vaadin jotain muuta kuin sanaparin joka tuo pehmoisia assosiaatioita.  Smiley
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 09.03.2014 12:29:15 »

Siinähän ei ollut vitsiä ollenkaan, olipa vain sanapari, joka oli kyllä söpön hymyilyttävän hassu, mutta minun maailmassani kyseessä on siis vain söpön hymyilyttävän hassu nimiehdotus, vitsiltä oikeasti vaadin jotain muuta kuin sanaparin joka tuo pehmoisia assosiaatioita.  Smiley

Ainakin Nyypäri räjähti nauramaan kuultuaan tuon, mutta sehän taitaakin olla hämäläinen juntti...   Grin

http://areena.yle.fi/tv/2151038

Noin 2:50 -kohdasta etiäppäin...
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014 12:34:49 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 09.03.2014 12:38:19 »

En edelleenkään saa ääniä videoihin kun olen netissä, eli nämä linkit eivät minulle kerro mitään.
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 09.03.2014 13:27:36 »

En edelleenkään saa ääniä videoihin kun olen netissä, eli nämä linkit eivät minulle kerro mitään.

Näet kuitenkin ehkä Arton reaktion. Hänellä meni kenties kaksi tai kolme
sekuntia max. "vitsin" tajuamiseen...

No, olennaista tässä ei ole se ovatko munansaannokset itsekunkin mielestä
hauskoja vai eivät. Nehän lienevät kuitenkin vitsien pohjasakkaa. Olennaista
on se kuinka nopeasti hiffaat, mikä tuossa nimessä (soft rabbits) on tarkoitettu
hauskaksi.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 09.03.2014 13:30:18 »

Minusta siinä ei edelleenkään ole yhtään mitään vitsiä. Eikä se toimi sananmuunnoksenakaan; raft sobbits?  Shocked

Minulle  tulee lähinnä assosiaatio pehmoleluun, missä ei ole mitään erityisen huvittavaa ellei ole jättänyt vaikka koko yötä nukkumatta niin että mikä tahansa naurattaa hysteerisessä väsymyksen tilassa.

Kunnollinen toimiva vitsi sananmuunnosmeiningillä on esimerkiksi tällainen: Kun piha on liukas, niin pulu kaatuu.   Wink

tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 09.03.2014 13:33:46 »

Suosittelen, että poistat ylläolevan vastauksesi kasvojesi menettämisen uhan takia...  
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014 13:40:48 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 09.03.2014 13:36:01 »

Ei vähäisintäkään aikomusta poistaa:
'Kasvojen menettäminen'  jo käsitteenä on jotakin mikä kuuluu kollektivistisiin kulttuureihin, joita voi kuvailla myös sanalla häpeäkulttuuri. Kasvojen menettämisen käsite ja siihen liittyvät asiat tuottavat lisäksi yleensä erittäin ikäviä lopputuloksia (mm. itsemurhia), joten minun puolestani moinen ansaitsee kadota muualtakin maailmasta, Suomen kulttuuriin tämä ei kovin vahvasti muutenkaan kuulu.

Enkä piittaa muutenkaan pätkääkään siitä mitä kukaan minusta ajattelee, joten minulle ei ole olemassakaan sellaista asiaa kuin kasvojen menettäminen. Ellei joku heitä konkreettisesti happoa kasvoille  Wink
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014 13:38:05 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 09.03.2014 13:49:31 »

Ei vähäisintäkään aikomusta poistaa:
'Kasvojen menettäminen'  jo käsitteenä on jotakin mikä kuuluu kollektivistisiin kulttuureihin, joita voi kuvailla myös sanalla häpeäkulttuuri. Kasvojen menettämisen käsite ja siihen liittyvät asiat tuottavat lisäksi yleensä erittäin ikäviä lopputuloksia (mm. itsemurhia), joten minun puolestani moinen ansaitsee kadota muualtakin maailmasta, Suomen kulttuuriin tämä ei kovin vahvasti muutenkaan kuulu.

Enkä piittaa muutenkaan pätkääkään siitä mitä kukaan minusta ajattelee, joten minulle ei ole olemassakaan sellaista asiaa kuin kasvojen menettäminen. Ellei joku heitä konkreettisesti happoa kasvoille  Wink

Nyt hokasin, miksi et hiffaa "vitsiä". Se johtuu ilmeisesti "liian" hyvästä enkuntaidostasi!   Grin
Hmmm...näköjään Ameriikan enkussa rabbit tarkoittaa myös pen...ööö... jänistä, ei yksinomaan kania...
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014 13:54:02 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 09.03.2014 13:56:17 »

Jep, siitä se sitten varmaan johtuu. Tuo ilmeisesti pitäisi ajatella jollain tavalla 'suomalaisesti'? En osaa.

(Kielet sijaitsevat muuten aivoissakin joka kieli omassa paikassaan, eivät kaikki samassa paikassa.)
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 09.03.2014 14:17:01 »

Itse asiassa jänis on nimenomaan 'hare.' Kani on 'rabbit' eli ensisijaisesti kani ja vain toissijaisesti edes USAssa jänis. Ihmiset toki sitten mokailevat näiden sanojen kanssa, myös natiivit englanninpuhujat. Meinaan jos ei suomalainen koululainen tunnista purjoa, niin ei olisi ihme jos aikuisiltakin menisivät kani ja jänis iloisesti sekaisin.

Ainoa tuhma assosiaatio on naida kuin kani, eli f**k like a rabbit, pehmeät kanit varmaan eivät sitten sitä paljoa tee. Mutta vitsinä TODELLA avuton ja huono, mikäli tuo oli siinä se vitsi.

Vetoan siis tässä nyt siihen, että ymmärrän vain hyvää huumoria.  Grin
tallennettu

Downtempo
Vieras
« Vastaus #14 : 09.03.2014 19:06:01 »

Jep, siitä se sitten varmaan johtuu. Tuo ilmeisesti pitäisi ajatella jollain tavalla 'suomalaisesti'? En osaa.

(Kielet sijaitsevat muuten aivoissakin joka kieli omassa paikassaan, eivät kaikki samassa paikassa.)

Minäkin mietin samaa, kun en osaa löytää tai ajatella tuosta hauskaa vitsiä...  crazy2
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: