Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: aistiminen  (Luettu 11899 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
maria.
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« : 09.03.2014 11:32:41 »

Voiko toisten tunteita aistia? Elämässäni olen nyt 2 kertaa törmännyt 2 eri ihmiseen jotka tekevät oloni jotenkin jännittyneeksi tai hermostuneeksi, pelkkä läsnäolo riittää. Toinen on tuttu ja toinen tullut muutaman kerran työn merkeissä vastaan. Toisesta en voisi ikinä olla kiinnostunut. Haluaisin tietää mistä tämä voisi johtua.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 09.03.2014 12:31:18 »

Voi. Olet tosin päässyt vähällä, jos tätä on tapahtunut vain kahdesti. Toisten tunteita aistivia ihmisiä sanotaan empaateiksi. Yleensä kyky ilmenee jo lapsuudessa, mutta se voi muuttaa muotoaan aikuisiällä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
maria.
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #2 : 09.03.2014 12:48:51 »

Lisäys ap. En yleensä aisti minkäänlaista muista ihmisistä tai se on vähäistä, poikkeuksena nämä kaksi jotka todella tekevät oudon olon ja en ehkä niitä tuntemuksia osaa selittää. Toisesta en enempää tiedä ja toinen aika ujo ja punastelee. Samanlaisen olon tekevät lähellä ollessa kuitenkin.
tallennettu
elenitsa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #3 : 09.03.2014 21:58:47 »

luulen, etta voi aistia, itsellani on ollut joskus samanlaisia kokemuksia.
tallennettu
Zoja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87


Profiili
« Vastaus #4 : 10.03.2014 20:13:45 »

Täh, eivätkö kaikki aisti? Shocked Mulle se on jopa ahdistavaa kun aistin ihmisistä heti mitä ne ajattelevat tai millä asenteella ovat. Olen luullut sen olevan yleistä.

Niin ja jos joku ihminen on hirveän negatiivinen niin minä saan siitä fyysisiä oireita, tuntuu kuin hermosto menisi ihan sekaisin. Tuntuu että sairastun, jos en pääse pois tällaisen ihmisen vaikutuspiiristä.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 10.03.2014 21:20:39 »

Eivät ilmeisestikään aisti.. jännä juttu, kun se on ollut itselle täysin normaalia koko elämän ajan.

Joka tapauksessa tässä on kelpo artikkeli empaateista:

http://themindunleashed.org/2013/10/30-traits-of-empath.html
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #6 : 10.03.2014 22:08:00 »


Mä olen aistinut aina ihmisistä hyvät ja huonot tuulet ja asenteet. Ja ajatuksia luen. Tällainen herkkäaistisuus on ollut rasittavaa. Vasta viime suosina olen oppinut elämään tämän asian kanssa. Myös oman myönteisyyden kehittäminen on helpottanut elämää.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
fairytiger
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #7 : 11.03.2014 01:51:58 »

Mä olen myös aina aistinut ihmisistä helposti millä mielellä ovat. Ja uusia ihmisiä tavatessa kiinnitän automaattisesti huomiota minkäoloisia ovat, rehellisen vai vilpillisen oloisia ja minkälainen tunnetila heistä tulee. Joskus menen liikaakin mukaan läheisteni ikäviin kokemuksiin, tunnen fyysistä tuskaa, kun he voivat huonosti. Ja ennen ikäviä tapahtumia mulle tulee osein paha aavistus. Olen aikaisemmin ajatellut tän olevan ihan tavallista ja että elämänkokemukseni ovat vaan kehittäneet musta erittäin herkän ja hyvän tarkkailijan. Jokin aika sitten törmäsin kirjoituksiin  selvätuntoisuudesta ja empaatin taipumuksista ja kuvaus tuntui tosi tutulta. Sen jälkeen olen entistä enemmän kiinnittänyt huomiota siihen, että oikeasti taidan imeä toisten tunnetiloja itseeni. Yritän nyt opetella itseni suojausta ja tilanteiden ulkopuolelle asettumista, käy muuten ihan liian raskaaksi tuntea tuskaa kaikkien puolesta.  Huh
tallennettu
maria.
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #8 : 11.03.2014 07:34:21 »

Kiitos vastauksista. Lisään vielä että olen itse aika rauhallinen, hieman ehkä hiljainen jne, tämän toisen eli tuttuni edessä joudun ns. keräämään kaiken rohkeuden että voin puhua hänelle. En tiedä olenko ainoa joka huomaa jonkinlaisen jännitteen?? välissä. Muiden ihmisten kanssa ei ole ongelmia keskustella.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #9 : 11.03.2014 09:18:53 »

Jännä ajatus, ettei joku aisti niitä ollenkaan toisista.
Siis minusta niin outo, että mietin että miten sitä voi edes olla mitenkään, ellei aisti? Cheesy

tallennettu
maria.
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #10 : 11.03.2014 11:26:44 »

Siis toki 'luen miestäni kuin avointa kirjaa' mutta en ehkä aisti muiden tuntemattomien ihmisten tunteita tms, siksi olen ihmeissäni näiden kahden ihmisen vaikutuksesta. Tunnen kyllä joitain asioita, eli itselleni tulee välillä ahdistava olo ja tiedän yleensä että silloin jollekin läheiselleni tapahtuu jotain ja yleensä se on negatiivista.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 11.03.2014 14:58:37 »

Sitten on olemassa myös aivan maallinen tapa saada informaatiota, joka kuitenkin tuntuu siltä kuin se olisi energeettinen, yliluonnollinen tms: Alitajuinen ruumiinkielen tulikinta.

Tietoinen mieli ei kykene prosessoimaan kaikkia niitä satoja pikkuisia vinkkejä mitä ihmisen ruumiinkieli kasvokkain kommunikoinnissa antaa, joten alitajunta prosessoi ne ja putkauttaa sitten vain lopputuloksen tietoiselle mielelle sellaisenaan. Tämä tuntemuksen putkahtaminen tietoisuuteen on sitten kokemus, jonka ihmiset voivat tulkita todella monenlaisista asioista johtuvaksi, esim. energioiden aistimisesta johtuvaksi, intuition antamaksi tunteeksi tms.

Useinmiten kuitenkin kyse on aivan maallisesta prosessista, joka vain tapahtuu alitajunnassa ja sen vuoksi tuntuukin mystiseltä 'aistia' ihmisestä esim. tunnetiloja sen kautta.  Sitten on myös mahdollista toki, että aistii energioita ja sen lisäksi lukee ruumiinkieltä - me kaikki luemme tiedostamatta koko ajan toistemme ruumiinkieltä - ja kokee näiden kahden antaman lopputuloksen ikään kuin 'yhtenä könttinä.'

Olen itse harrastanut ruumiinkieltä pitkän aikaa ja osaan myös sen vuoksi lukea sitä tietoisesti, vaikka suurimmalta osin luotankin alitajuisen prosessin tuntemuksiin. En koe aistivani kenestäkään mitään energioita, enkä edes halua tehdä niin. Silti saan suuren määrän sanatonta informaatiota aina, kun kohtaan ihmisiä kasvokkain. Ja jotkut ihmiset tosiaan tuottavat sellaisen reaktion että 'jotain on vialla' eikä sille aina löydy mitään selitystä. Ahdistunut, aggressiivinen tms. ruumiinkieli voi tuottaa tuollaisen lopputuloksen.

Alitajuisen ruumiinkielen tulkinnan tuottamiin intuitiivisiin tuntemuksiin kannattaa yleensä luottaa, esimerkiksi kun sanat ja ruumiinkieli ovat ristiriidassa, uskomme yleensä automaattisesti sitä ruumiinkieltä - ja hyvä niin, se nimittäin kertoo totuuden. Mitään yliluonnollista tai rajatiedollista tässä asiassa ei kuitenkaan ole.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2014 15:02:21 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 108


Profiili
« Vastaus #12 : 11.03.2014 23:38:43 »

Taitaa olla kyseessä kuudes ja seitsemäs aisti.

Koska meidän sieluumme kuuluu tunteet ja ajatukset (äly)
tällä kuudennella aistilla aistimme tunteet, ja seitsemännellä ajatukset.

Nämä aistit tulevat kehittymään jokaiselle ihmisille... myös soffaperunoille.
Mutta tämä on vielä fyysistä, eikä niillä  sinänsä vielä pysty tutkimaan näkymätöntä maailmaa
vaan kohtaamme näitten antaman tiedon passiivisesti.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #13 : 12.03.2014 15:44:34 »

Mietin onko mikä tarkoitus ihan evoluutiossa ja maan kehityksen kannalta näillä asioilla?
Meille on annettu kieli ja kirjaimet jolla kommunikoidaan ja ihan tuohon väitteeseen että joku kykenee lukemaan toisten ajatuksia, siihen en usko. En tiedä ketään joka ihan 100% kuulee mitä toinen ajattelee, aistia toki voi toisten mielentiloja ja energioita ja jopa ennakoida tiettyjä asioita.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 12.03.2014 18:15:14 »

Mietin onko mikä tarkoitus ihan evoluutiossa ja maan kehityksen kannalta näillä asioilla?
Meille on annettu kieli ja kirjaimet jolla kommunikoidaan ja ihan tuohon väitteeseen että joku kykenee lukemaan toisten ajatuksia, siihen en usko. En tiedä ketään joka ihan 100% kuulee mitä toinen ajattelee, aistia toki voi toisten mielentiloja ja energioita ja jopa ennakoida tiettyjä asioita.

Asiaa on tutkittu oikein Aalto-yliopistossa:
http://yle.fi/uutiset/tunteet_ovat_aivojen_tarttuva_turvaverkko/6185949
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: