Merenneito, mitä se tuleva lapsi jutteli sinulle. Kertoiko hän itsestään, aikomuksistaan, teidän kahden suhteesta, ...?
Ensimmäinen uni oli ihan oppaani ilmoitus, että meille olisi tulossa vielä tyttö. Seuraavana yönä näin unessa vaalean, sinisilmäisen vauvan kapaloissa, joka kertoi tulevansa meille. Harmi, etten muista kuin osan niistä unikeskusteluista. Vauva kuitenkin puhui ihan järkeviä
Sen verran sain tietää, että tulokas on minulle ennestään tuttu sielu ja unessa ikään kuin muistin, milloin ja missä olemme tavanneet. Valveilla en enää muistanut. Mieheni oli kuitenkin jyrkästin lapsen hankkimista vastaan, enkä minäkään kovin innostunut ollut, kun isommat oli just opiineet omatoimisiksi ja nukkumaan omassa sängyssä ym. Kerroin sitten unilapselle, että hän saisi vielä odottaa jokusen vuoden, hän vain nauroi. Seuraavien kuukausien aikana hän kävi pari kertaa muistuttamassa olemassaolostaan, mihin vastasin samoin, ettei ole vielä hyvä aika. Eräänä yönä näin taas unta, jossa lapsi oli vihainen ja kysyi, emmekö aio huomioida häntä ollenkaan. Seuraavana kesänä näin unessa, kuinka kahden lapsen seuraan oli liittynyt kolmas. He juoksivat villisti ympäsi asuntoa, pienin n. 2-vuotiaan näköinen isompien perässä. Juuri niihin aikoihin olin tullut raskaaksi. Sen jälkeen oli vielä useampi uni, joiden sisältöä en muista, mutta kun jouduin lisätutkimuksiin ikäni vuoksi, niin lapsi kertoi minulle kaiken olevan kunnossa ja olevansa täysin terve. Kysyin että oletko sinä nyt sitten tyttö vai poika, mutta hän nauroi että enpäs kerro
Ymmärsin myös että jokin yhteys hänellä oli myös isääni, joka ei ehtinyt tulokasta nähdä ennen poismenoaan. Kaikenlaisia juttuja... Oli minulla aavistuksia noista isommistakin mutta ei näin selkeitä ja toistuvia.