Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkinen kehitys ja fyysiset oireet  (Luettu 25808 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
ihmetys
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 05.04.2014 19:30:34 »

Hei astrolaiset,

tämä kysymys saattaa kuulostaa hieman oudolta, mutta koska se on mietityttänyt minua pitkään, olisi mukavaa kuulla teidän ajatuksianne.

Olen aika tuore foorumilainen, ja alkanut systemaattisemmin perehtyä henkisyyteen ja siinä kehittymiseen n. 9 kuukauden ajan, vaikka "lapsesta asti" nämä asiat ovat tuntuneet luontevilta. Tieteelliset opinnot kuitenkin sivuuttivat intuition ja vasta nyt olen palannut takaisin tälle polulle.

Suunnilleen samaan aikaan minulle kehittyi fyysinen oire: sormeni ovat turvonneet nivelistä sen verran, etteivät sormukset mahdu sormiin.

Olen käynyt yliopistosairaalan tutkimuksissa ja sairaalan ylilääkärikin on tutustunut tapaukseeni, sillä mitään lääketieteellistä syytä turvotukselle ei löydy, lääkärit olivat varsin ihmeissään. Kaikki veriarvot jne ovat erinomaisia. Tämähän ei tietenkään tarkoita etteikö lääketieteellistä syytä voisi olla. Olen kuitenkin huomannut että kehomme on niin paljon enemmän kuin mitä nykylääketiede tuntee ja että henkisillä asioilla voi olla fyysinen ulottuvuus.

Olisinkin siis ollut todella kiinnostunut kuulemaan, jos täällä jollain on tullut joitakin fyysisiä oireita henkisen kehityksen rinnalla?

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 06.04.2014 10:02:50 »

Epäiltiinkö sinulla reumaa?

Turvonneet sormien nivelet eivät kuullosta tyypilliseltä henkisen kehityksen seuraukselta.

Sehän on kuitenkin tavallista, että erilaiset ikävät kokemukset elämän ajalta voivat näkyä psykosomaattisina oireina. Niitä ovat esim. unettomuus, vatsavaivat, jännityksestä johtuvat lihaskivut ja päänsäryt, korkea verenpaine, rytmihäiriöt tai vaikkapa syömishäiriöt. Ihokin reagoi joillakin herkästi stressiin. Joidenkin mielestä jopa syöpä voi olla joskus psykosomaattinen sairaus. Mikäli henkisiin harjoituksiin kuuluu omien kipukohtien kohtaaminen, niin usein nuo fyysisetkin oireet katoavat.

On sitten sellaistakin tapahtunut, että henkisiä harjoituksia on tehty liikaa (tai kanavat ovat auenneet spontaanilla ja hallitsemattomalla tavalla), jolloin psyyke oirehtii pahasti. Henkisissä harjoituksissa olisikin hyvä muistaa, että tavoitteena on kokonaisvaltainen hyvinvointi, eikä vain esim. jonkun kyvyn kehittäminen.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2014 10:22:44 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
elenitsa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 06.04.2014 18:46:52 »

ei minulla ole ollut mitaan oireita, ei edes paansarkya, mita jotkut valittelevat kolmannesta silmasta. ainakin toistaiseksi
vointini on erittain hyva. toivon, etta vaivasi menee ohi, voi olla etta henkisyydella voi olla vaikutusta.
tallennettu
ihmetys
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 06.04.2014 19:34:18 »

Kiitos Lilli ja Elenitsa kommenteista!

Voi hyvin olla että käsioireet johtuvat jostain lääketieteellisestä syystä. Mutta kävin tosiaan reumalääkärillä jonka mukaan syytä epäillä sairautta ei ole, eikä mikään hänen pohtimansa syy tuntunut järkevältä. Kaikki laboratoriotulokset, verenpaine, jne olivat huippuluokkaa. Jos turvotusta olisi ollut hetken, en varmaan kiinnittäisi siihen mitään huomiota, mutta onhan se jotenkin outoa että tätä on jatkunut 9 kk..

Kädet myös välillä puutuvat / alkavat pistellä ilman mitään syytä, toipuvat kun niitä nopeasti aukoo. Tätä tapahtuu n. kerran kuukaudessa.

Turvotusta on niin vähän etten sitä huomaisi muuten kuin siitä että sormus ei mahdu sormeen. Nivelet eivät ole kipeät tai mitään, eikä turvotusta ole muissa nivelissä.

Suunnilleen samoihin aikoihin myös ihoni alkoi reagoida ihottumalla. Pikku hiljaa se levisi todella pahaksi, siihen onneksi ihotautilääkäriltä sain riittävät rasvat ja lähetteen valohoitoon tammikuussa, ja nyt iho on erinomaisessa kunnossa. Siihenkään ei löytynyt mitään selitystä: ympäristön allergeenit tutkittiin ja ruokavalio, allergiakokeissa käytiin ilman merkittäviä löydöksiä.

Ja lisäksi vielä hajuaistini on muuttunut ihan älyttömän tarkaksi. Jos ratikassa tulee tupakoitsija seuraavaan penkkiin, joudun pidättämään hengitystä kun haju tuntuu oikeasti niin pahalta. Haistan myös jos mieheni on käynyt McDonaldsissa syömässä, jo parin metrin päästä! Ennen hajuaistini oli ihan normaali.

Maistan myös valmisruoan ja keinotekoiset lisäaineet eri tavalla kuin ennen, voin syödä lähinnä ruokaa jonka itse valmistan alusta asti, valmisruoat maistuvat epäterveelliseltä ja keinotekoiselta suussani.

Voihan olla että nämä liittyvät johonkin vielä piilevään sairauteen (tai toivottavasti ei..), tai eivät edes liity toisiinsa. Mutta ne alkoivat suunnilleen samaan aikaan kun oma henkinen matkani, siksi ajattelin kysellä täällä teidän kokemuksia.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 06.04.2014 19:46:55 »

Haju- ja makuaistin tarkentuminen on nähdäkseni aika yleinen henkisen kehityksen seuraus. Nuo iho-oireet voisivat taas viitata johonkin stressiin, jos muuta syytä ei ole kerran löydetty. Miksei niveltenkin turpoaminen voisi olla jotakin stressiperäistä, mutta eiköhän se selviä aikanaan, onko kyse oikeasta sairaudesta vai jostain psyyken temppuilusta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
tarjamj
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 07.04.2014 12:40:37 »

Minulle tuli taas mieleen niveloireista ja ihottumasta gluteiinisensitiivisyys. Vaikka keliakiakoe näyttäisi miinusta ei se silti sulje pois gluteiinisensitiivisyyttä. Itsellä ja lähisuvussa tätä ongelmaa nimittäin on. Helpoin tapa on eliminoida gluteiinipitoiset tuotteet pois ruokavaliosta esim. 3 viikon ajaksi ja seurata onko sillä vaikutusta oireisiin.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 07.04.2014 12:51:00 »

Fyysisiä oireita voi tulla kyllä henkisen tasapainottumisen/kehityksen kuluessa, tai niihin voi löytyä yllättävä ratkaisu.
Minulla oli selkä jumissa solar-plexus chakran kohdalta, luulin että kyseessä oli fyysinen jumi, mutta se olikin ns. pelkovyö, eli usein vanhat piilossa olevat pelot aiheuttavat jumin tuon chakran kohdalle, koska se on se chakra jossa tunne nimeltä pelko 'asuu.' MIkään fyysinen hoito ei auttanut, tai oikeastaan sain siihen fyysistä hoitoa, jolla oli henkinen/hengellinen tausta, eli sellaista painelua joka toi esiin ne muistot joihin nuo pelot liittyivät. Samoissa hoidoiossa löytyi toki muualtakin kropasta tavaraa, mutta tuo oli se kohta joka oli kipeä ja niiden hoitojen jälkeen ja muistojen palattua helpottivat selkäkivutkin. Toinen jumi minulla oli sakraalichakran kohdalla, eli alaselässä ja sekin alkoi helpottaa, kun siihen liittyviä ikäviä muistoja oli palautunut ja saatu selvitettyä.

Jos selkäjumille ei tunnu löytyvän fyysistä syytä tai ainakaan mikään hoito ei auta, voi kyseisen chakran alueeseen kuuluva purkamaton tunnetila olla aiheuttajana. Tai voi olla fyysinen ongelma myös, mutta fyysiset hoidot/jumpat eivät meinaa auttaa ennen kuin se energeettinen/tunnejumi on saatu myös pois. Ja kun tosi monilla nykyään on selkäjumeja esim. istumisen ja tietokoneen käytön vuoksi, ei tuollaista oikein osaa epäilläkään ihan ensimmäisenä syynä. Mutta minulla se oli osasyy ja nyt alkaa pikkuhiljaa olla selkäruoto taas liikkuvainen ja kunnossa.

Mutta aloittajan oireet todellakin kuulostivat pikemminkin siltä, että kannattaa kokeilla tuota täyttä viljattomuutta viikko-pari, jos oireet poistuvat niin syy oli vilja. Ja muutkin viljat kuin gluteeniviljat voivat aiheuttaa moista, kaurassa on gluteenia vastaava proteiini, jolle monet ovat myös herkkiä! Ja speltissäkin on sitten gluteenia. (Riisi on useimmin se vähiten ongelmia aiheuttava vilja, jos nyt välttämättä kokee viljoja tarvitsevansa.)

EIkä tarvitse olla keliakiaa tai vilja allergiaa, viljat voivat olla sopimattomia myös lektiinien (=proteiini joka muistuttaa solujemme pintarakenteita liian paljon ja sen vuoksi sitoutuu niihin aiheuttaen niiden yhteenliimautumisen ja tulehdusreaktion) vuoksi.

Ihmislaji on 200 000 vuotta vanha, tästä on viljoja syöty vain 10 000 vuotta, täällä pohjolassa ei itse asiassa edes tuhatta vuotta muutoin kuin satunnaisena herkkuna, kun täällä on viljely ennen onnistunut aika huonosti.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
elenitsa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 07.04.2014 19:24:04 »

kylla minakin olen huomannut hajuaistin kehittyneen kovasti ja nesteen tarve on jatkuvasti, suutani kuivaa ja varsinkin kanavoinnin jalkeen suuni on kuiva.
muuten oletko koskaan kokeillut vaivoihisi yrtteja?? iho ongelmiin ja muihinkin vaivoihin..voisit kokeilla, itsellani on todella positiivisia kokemuksia, enka laakkeita kayta koskaan. poikani akneakin on hoidettu yrteista valmistetulla voiteella..kokeilleppas huviksesi, ei ainakaan pahaa tee. muinaisaikoinahan kaikki yrteilla laakittiin. Smiley
tallennettu
ihmetys
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #8 : 07.04.2014 20:19:10 »

Hei,

Ja kiitos kaikille hyvistä kommenteista!

Home-oireista tuskin on kuitenkaan kyse sillä asumme uudessa kerrostalossa. Lisäksi mieheni saa homeesta astmaoireita, eikä saa niitä täällä.

Ikääntymisen turvotuskin tuntuu kaukaa haetulta, sillä olen juuri täyttämässä 30.. tuskin vanhuuden vaivat ihan näin aikaisin alkavat? Vai eihän sitä tiedä, ehkäpä minulla on erityisen vanha keho..?

Maitotuotteet ja vehnän jätin itse asiassa n. 1,5 vuotta sitten pois ruokavaliosta. Täytyy kyllä tunnustaa että viime aikoina ei ole ihan pysynyt tiukka gluteiiniton ruokavalio, on aika vaikeaa noudattaa sitä Suomessa jos yhtään käy ulkona syömässä tai edes kylässä. Pitäisi varmaan ottaa parin viikon nollatoleranssi gluteiinin suhteen ja katsoa vaikuttaako se. Tosin voi olla että kaksi viikkoa ei ole vielä tarpeeksi vaan jakson pitäisi olla pidempi. Gluteiinikin on tosin tutkittu prick-testillä ja verikokeella, mutta eihän kaikilla testeissä näy, minullakin silti ilman vehnää vatsa ja iho voivat paljon paremmin.

Elenitsa, yrttejä en ole kokeillut, osaatko suositella mikä voisi sopia minun tapauksessani? Tai mistä voisin löytää tähän liittyviä neuvoja?

Eklektikko, olisi kiinnostavaa kuulla mistä hoitomuodosta sait apua? En ole itse käynyt muuta kuin perinteisessä hieronnassa, osaisitko suositella mikä hoito voisi auttaa? Vai varmaan kaikilla muodoilla on omat kannattajansa? Asun Helsingissä joten monenlaisia eri hoitomuotoja näyttää löytyvän.

Kiitos vielä tosiaan kaikille kommenteista, helpottavaa kuulla että muillakin on ollut outoja oireita, joihin on kuitenkin löytynyt selitys!
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 07.04.2014 21:37:11 »

Kiitos Lilli ja Elenitsa kommenteista!

Voi hyvin olla että käsioireet johtuvat jostain lääketieteellisestä syystä. Mutta kävin tosiaan reumalääkärillä jonka mukaan syytä epäillä sairautta ei ole, eikä mikään hänen pohtimansa syy tuntunut järkevältä. Kaikki laboratoriotulokset, verenpaine, jne olivat huippuluokkaa. Jos turvotusta olisi ollut hetken, en varmaan kiinnittäisi siihen mitään huomiota, mutta onhan se jotenkin outoa että tätä on jatkunut 9 kk..

Kädet myös välillä puutuvat / alkavat pistellä ilman mitään syytä, toipuvat kun niitä nopeasti aukoo. Tätä tapahtuu n. kerran kuukaudessa.

Turvotusta on niin vähän etten sitä huomaisi muuten kuin siitä että sormus ei mahdu sormeen. Nivelet eivät ole kipeät tai mitään, eikä turvotusta ole muissa nivelissä.

Tämä nyt on sangen epätodennäköinen syy, mutta kysympähän kuitenkin: onko sokerirasituskoe tehty hiljan?  Huh
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 08.04.2014 08:19:40 »

Eklektikko, olisi kiinnostavaa kuulla mistä hoitomuodosta sait apua? En ole itse käynyt muuta kuin perinteisessä hieronnassa, osaisitko suositella mikä hoito voisi auttaa? Vai varmaan kaikilla muodoilla on omat kannattajansa? Asun Helsingissä joten monenlaisia eri hoitomuotoja näyttää löytyvän.

Valitettavasti kyseistä  hoitomuotoa ei ole oikein enää tarjolla, voin kysellä ihmiseltä joka sitä aikanaan teki ja opetti muutamille muille. Muistaakseni Järvenpäässä saattaa ehkä olla joku joka vielä tekee näitä  hoitoja.  Kyseessä on hoito, joka on vähän kuin Rosen-terapia, mutta ei kevyellä sivelyllä vaan reippaalla painelulla (sattuu!) ja se toi ulos ikäviä muistoja edellisistä inkarnaatioista. Hommaan sisältyy myös energiahoidollinen komponentti, eli se ei ole vain pelkkää fyysistä  hoitoa. Minä sain kolme hoitokertaa ja sitten oli päästelty pahimmat vanhat jutut pois.

Sinun kohdallasi sanoisin kuitenkin että syynä ovat mitä todennäköisimmin ne viljat, ei vain vehnä, vaan KAIKKI gluteeniviljat ja ehkä myös kaura. Jos olet ollut vain ilman vehnää, mutta syönyt esim. ruista, et ole ollut gluteenittomalla ollenkaan. Gluteenia on vehnässä, rukiissa, ohrassa, speltissä ja piilotettuna todella moniin teollisiin elintarvikkeisiin.

Vain kokeilemalla viljatonta/gluteenitonta saat selville olivatko ne syynä. Viljojen kalorit kannattaa sitten korvata vaikka voilla  ja kermalla sekä vihanneksilla, ei missään nimessä proteiinilla, sillä ylimääräisen proteiinin kroppa muuttaa sokeriksi.  Tai sitten riisiä ja perunaa, jos haluat syödä runsaasti hiilihydraatteja. Mutta kun kokeilet, varaudu vieroitusoireisiin:

Gluteeni muodostaa ohutsuolessa opioidipeptidi eksorfiinia, joka aiheuttaa riippuvuutta. Lievää tosin, mutta se ilmenee nimenomaan kykenemättömyytenä pidättäytyä syömästä gluteeniviljoja ja ärtymyksenä sekä levottomuutena kun niitä ei saa. Viekkarit menevät ohi viikossa parissa.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2014 08:31:30 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #11 : 08.04.2014 15:19:27 »

No huhhuh.. Yllätyin tänään taidoistani Shocked Cheesy
Miten paljon voi osata? Kuinka paljon voi tietää?  Huh
tallennettu

Kuuntele tuulta.
elenitsa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 10.04.2014 13:36:51 »

kysele luontaistuotekaupoista, luultavasti siella suomessa on hyva yrttivalikoima.
on olemassa yrteista valmistettuja rasvoja iho-ongelmiin ja yrtteja erilaisiin vaivoihin esim. teena.
olen lueskellut paljon taalla kreikassa luostareissa kaytettavista yrteista ja myos muinaiskreikkalaiset kayttivat laakitykseen paljon yrtteja.
laitan sinulle tahan muutamia vinkkeja, voi siella olla jotain parempaakin tarjolla.
kaikiin iho-ongelmiin kehakukka on oikein hyva, myos aloe vera, kamomilla ja rosmariini.
jos loydat rosmariiniteeta tai kapseleita, auttaa myos verenkiertoon ja chili auttaa verenkiertoon, jos vaan pystyt vahan tulista syomaan.
jos esim. kadet puutuvat.
turvotukseen esim. fenkoli, kamomilla ja valkosipuli
jos sinulla on allergioita, niin nokkonen poistaa allergioita.
yrteista loytyy apua vaikka minkalaisiin vaivoihin, jos vahan tutustut aiheeseen. itse en teeta aikoinaan juonut, mutta olen opetellut juomaan teeta erilaisista yrteista, valmistan ympari vuoden jatkuvasti yrttiteeta, milloin mitakin minttua, ruusua, vihreeta teeta, valkoista teeta jne.. ja puristan yhden sitruunan sekaan ja makeuttamiseen stevian lehtia, sekin on yrtti ja tekee hyvaa. sitten vain pulloihin ja jaakaappiin.
myos netilla on tietoa yrteista.
kokeileppas huviksesi, yrtit ovat varmasti parempi vaihtoehto kuin laakkeet kaikkine sivuvaikutuksineen!! Smiley
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #13 : 11.04.2014 09:55:33 »

Onko kellekään tuttu ilmiö nimeltään Verivelka?
Olen ihmetellyt tätä kummallista asiaa tähän asti ymmärtämättä miksi näin. Vuodatettua verta jonkun kanssakäymisen/ sanojen seurauksena.
Olen miettinyt, maksetaanko verivelkaa siksi, että tehdään väärin? Ei, vaan verta vuodatetaan jokaisesta sovitetusta vääryydestä.
 smitten
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 11.04.2014 10:00:54 »

Urbaani sanakirja http://urbaanisanakirja.com/word/verivelka/
määrittää sanan näin:

"verivelka
kauna, joka on jäänyt kytemään jollekin (lähi)sukulaiselle tehdyn vääryyden vuoksi, ja joka on sopivassa tilaisuudessa kostettava
    Verivelan kulttuuri on vanha, ja kukoistaa edelleenkin etelässä. Sisiliassa verivelka on jotain, joka annetaan tarvittaessa perinnöksi lapsille tai jopa lapsenlapsille. "

Synonyymi verikostolle siis, eli maallinen juttu, ei suinkaan hengellinen.

Ihmiskunnan käyttöjärjestelmään kuuluu, että kun ei ole vahvaa keskusvaltaa poliiseineen ja oikeuslaitoksineen, tulee käyttöön sukuvalta. Tällöin oikeuslaitoksen korvaa se, että suku on suojana ja suku kostaa loukatun puolesta, eli tekee verikoston. Vaihtoehtoisesti voidaan myös sopia korvaussummasta, jolloin verikosto raukeaa.  Tällä hetkellä tätä harrastetaan paikoissa joissa keskusvalta on olematon, esimerkkinä vaikkapa Afganistan ja Sudan.

Romanikulttuuri perustuu  myös edelleen sukuvaltaa ja verikostoon, koska romanit eivät ole vainojen vuoksi voineet luottaa keskusvallan/poliisin/oikeuslaitoksen turvaan silloinkaan kun sellainen on maassa ollut. Kyseessä on siis aikoinaan ihan järkevä olosuhteisiin sopeutuminen, joka nykyisin ei enää sovi olosuhteisiin, vaan sen sijaan aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia ja lisäksi myös aivan ansaittua kritiikkiä valtaväestön taholta, mitä sitten myös rasistisesti suhtautuvat ihmiset käyttävät perusteluina vaikka mille.
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: