Miksi kristinuskossa on synnin käsite, ja mitä tarkoitusta se palvelee?
Synnin käsitteen tarkoitus on se, että kirkko/papisto saa kansan omaan kontrolliinsa. Myös käsite perisynti on sitä samaa propagandaa: Aivan sama miten rakkaudellisesti käyttäydyt muita kohtaan ketään vahingoittamatta - vallanhaluisille on edullista, että tunnet itsesi syntiseksi joka tapauksessa.
Synnin ja erityisesti perisynnin käsite auttaa kirkkoa/papistoa uhkailemaan kauheilla seurauksilla, ellei kirkkokansa tee juuri tismalleen sillä tavoin kuin papisto käskee. Helvetillä pelottelu on hyvä kontrollikeino, mutta ensin pitää saada ihmiset huijatuksi uskomaan että he saattavat joutua sinne. Siksi perisynti, synti ja helvetti: MAALLISEN vallanhalun vuoksi.
Tähän liittyy myös lapsikasteen syntyhistoria:
Kristillisen kirkon ensimmäisinä vuosisatoina kirkollinen ja maallinen valta kamppailivat keskenään siitä kuka kansan massoja todella komentaa. Kirkolla oli alkuun hieman vaikeuksia, koska keisarin/kuninkaan ihan konkreettiset sotajoukot ovat toki parempi peloite kuin etäinen kuolemanjälkeinen rangaistus helvetissä.
Niinpä kristillinen kirkko päätti lisätä tehoja omaan uhkaukseensa siten, että ensin kehitettiin perisynnin käsite - siis se että vastasyntynytkin on syntinen. Sen jälkeen sitten lisättiin se väite, että jos lapsi kuolee kastamatta, se joutuu ikuisiksi ajoiksi limboon, eli eroon jumalasta - helvettiin ei papistokaan sentään kehdannut vastasyntyneitä kastamatta kuolleita toivottaa. Ja nyt tulee se itse asian ydin: Kirkonkirous, jolloin ei saa mitään sakramentteja, ei avioliittoa, ehtoolista eikä myöskään sitä kastetta.
Käytännössä syntyi siis kristilliselle kirkolle tällainen kuvottava kiristyskeino vallan saamiseksi:
Jos lapsesi kuolee kastamatta se joutuu limboon ja jos et muuten tee JUST niinkuin me käskemme, joudut kirkonkiroukseen, eli muunmuassa lapsiasi ei kasteta. Ja tämä tapahtui siis aikana, jolloin lapsikuolleisuusluvut olivat todella suuret.
Lapsikasteen syntyhistorian tuntien en ymmärrä oikeasti, miksi mikään kristillinen kirkko haluaa jatkaa tätä kuvottavaa perinnettä.
[Lähde lapsikasteen historialle on oikeustieteellisen pääsykoekirjana vuosikymmenet käytetty Heikki Ylikankaan Miksi Oikeus Muuttuu]
Synnin käsite auttaa myös vallankumouksen estämisessä: Kärsikää vain köyhät massat, jotka tuottavat pienen eliitin luksuksen, saatte palkinnon sitten kuoleman jälkeen...
Karma sellaisena kuin itse sen käsitän (Kryonin ja muiden kanavien kertomassa muodossa) on paljon parempi järjestelmä: Sitä syntyy vain ihan yksittäisten ihmissielujen välillä: JOs minä tapan sinut sinä saat tappaa minut jossain tulevassa inkarnaatiossa. Mitää yhteiskunnallisia epäkohtia ja köyhien riistoa ei voi lainkaan perustella tuolla, koska kyseessä on vain ja ainoastaan tiettyjen yksittäisten sielujen välinen asia ja tällaista karmaa syntyy vain sillä että yksi ihminen puuttuu toisen vapaaseen tahtoon.
Esimerkiksi intialainen karmakäsite on jo paljon vastenmielisempi ja nimenomaan soveltuu suurten massojen riistoon:
Kärsi hiljaa ja tuota selkänahastasi eliitin luksus, asemasi nyt johtuu siitä että toimit väärin jossain aiemmassa inkarnaatiossa. Kärsi hiljaa kastittoman asemasi ja siihen kuuluva väkivalta, koska se johtuu omista aiempien inkarnaatiottesi mokauksista.
Ei kiitos, olen itse modernin karmakäsityksen kannattaja ihan juuri sen vuoksi että se ei auta eliittiä riistämään köyhiä, kuten esim. juurikin tuo Intialainen karmakäsite tekee.
[Ja karmasta voi nykyään irtisanoutua kokonaan ja siirtyä seuraavaan oppimisen tapaan eli kanssaluomiseen. Ei sovi kaikille, eli jos intuitio sanoo ei, niin sitten ei vielä ole sen aika. Mutta jos intuitio sanoo kyllä, niin sitten vain voi sanoa esim. "hengen nimeen korkeimman minän kautta, täten irtisanoudun kaikesta karmastani." Minä tein noin jotain 10 vuotta sitten kun asiasta ensi kertaa kanavoitiin ja kas kummaa: Kaikki draama ja konfliktit ihmisten kanssa loppuivat kuin seinään.]