Lainaus kirjasta Värimagia (Richard Webster), joka on sattumalta kirjastosta lainassa:
Jos oranssi on tasapainossa, tulet hyvin toimeen muiden ihmisten kanssa. Kykenet yhteistyöhön ja osaat toimia tarpeen vaatiessa diplomaattisesti. Avoimuus, rehellisyys ja itsevarmuus kuuluvat luonteenpiirteisiisi. Jos oranssi on sivuosassa tai puuttuu kokonaan, olet yliherkkä muiden mielipiteille, etkä oikein tule toimeen ihmisten kanssa. Jos oranssi korostuu muihin väreihin verrattuna, olet hyvin tunteellinen ja liian riippuvainen muista ihmisistä.
Oranssi symboloi lämpöä, laajenemista, hyvinvointia, sadonkorjuuta, sietokykyä ja kaikkea elävää kohtaan tunnettua rakkautta. Oranssi edistää uusien ideoiden syntymistä ja uusia tapoja tarkastella asioita. Väristä voi olla hyötyä niille, jotka tarvitsevat lisää elinvoimaa ja kannustusta eteenpäin pääsemisessä.
Juuri lainasin tuon kirjan kirjastosta ja innoissani lasken täällä vanhempieni värejä. Yhtä seikkaa tuossa laskentatyylissä en tajua ja se on tuon salaisen toiveen väri.Sen ymmärsin että jos joku väri on ylikorostunut siitä pitää vähentää kaksi,mutta entäs sitten jos kaksi väriä on tasoissa?Pitääkö silloin vähentää?
Otan nyt esimerkkinä isäni numerologiset värit.Tässä lista väreistä,joita isäni nimessä on ja mitkä värit puuttuvat.
1.punainen: 3kpl
2.oranssi:4 kpl
3.keltainen:2 kpl
4.vihreä:-
5.sininen:1 kpl
6.indigo: -
7.violetti: -
8.pinkki:2 kpl
9.pronssi:4 kpl
Oman käsitykseni mukaan isältäni ei tarvitse vähentää oranssista ja pronssista mitään eli hänellä olisi kaksi salaista toivetta.Menikö oikein?
Äidilläni puolestaan värit menevät näin:(huom!tässä käytin äidin nykyistä nimeä en tyttönimeä)
1.punainen: 6
2.oranssi:2
3.keltainen:2
4.vihreä:-
5.sininen:3
6.indigo: -
7.violetti: -
8.pinkki:1
9.pronssi:8(vähennettävä 2?!)
Eli koska pronssi on äidilläni hallitseva väri niin siitä pitäisi vähetää kaksi eli pronssia olisi silloin 6kpl ja ja punaista 6 kpl.Eli äidillänikin olisi kaksi salaista toivetta?!
Kun laskin äidin tyttönimellä värejä niin punaiseen tuli 8 ja pronssiin 8?!Eli kaksi toivetta silloinkin?
Samoin syntymäpäivän numeron laskeminen jäi vähän epäselväksi.Siis jos henkilö on syntynyt 18 päivä niin onko laskukaava 1+8=9?Lasketaanko mukaan syntymävuosi?Kirjassa ei mainita syntymävuoden mukaan laskemisesta mitään.Kirjassa on automaattisesti sanottu,että jos henkilö on syntynyt 11 tai 22 päivä niitä ei supisteta, kun ne ovat mestarilukuja.Tuossa kirjassa on näköjään käytetty erilaista laskentatyyliä,kun mitä yleensä olen tottunut käyttämään.
Olin tippua penkiltäni, kun laskin omia värejäni ja mulle tulee pinkkiä elämäntehtävään sekä elämänpolkuun.Sen kyllä myönnän,että ruusukvartseista tykkään,mutta minä pinkissä asusteessa?!Ei ikinä...