Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Susi lampaan vaatteissa  (Luettu 40854 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Minna
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 04.05.2014 16:08:08 »

Ajattelin tuon tutun sadun nimen sopivan tähän otsikoksi. Nimittäin, haluan vielä nostaa puheenaiheeksi suhtautumisemme auttajiin, näkijöihin ja muihin immeisiin, joilla on enemmän tai vähemmän kykyjä, joita sitten pidämme helposti merkkinä pitkälle kehittyneestä henkisyydestä, hyvvyydestä ja kyvystä auttaa muitakin pääsemään eteenpäin omalla polullaan. Keneen siis kannattaa luottaa? Pelkästään itseensäkö?

Miksi sitten juuri minä otan tämän puheeksi? Ehkä tätä on hyvä pohtia itsekunkin. Tuntuu yksinkertaisesti olevan tarvetta kiinnittää asiaan huomiota riippumatta siitä seikasta, että itse kanavoin.

Oikeastaan haluaisin keskustelua kahdesta asiasta:

1. Hyvää tarkoittavat auttajat, joihin turvaamme vaikeuksissamme tietämättä heidän taustaansa. Kannattaako esim. ottaa vieraalta ihmiseltä energiahoitoa, jollei tiedä, miten puhdas kanava hän on? Voi käydä niin, että kun todella tarvitsee apua, niin saattaa turvautua hädissään tuntemattoman apuun / neuvoihin, joista on ehkä enemmän haittaa kuin apua, mikäli ei itse näe suuntaansa eteenpäin, vaan toteuttaa ne huonotkin neuvot. Jos joku ilmoittaa olevansa ammattiauttaja, niin mistä hänenkään kokemuksensa tai hyvyytensä tietää?

2. Mustaan magiaan perehtyneet henkilöt, jotka manipuloivat muita ja puuttuvat vapaaseen tahtoon. Ehkä jako valkeaan ja mustaan magiaan on turhan jyrkkä, mutta ehkä se käy tässä tapauksessa.

Jos tuntuu epätodennäköiseltä, että juuri sinua voitaisiin manipuloida ja huijata, niin varmaan niin onkin, mutta on olemassa paljon muitakin ihmisiä, sellaisia hyväntahtoisia, jotka luottavat pääsääntöisesti siihen, että muut pelaavat samoilla säännöillä rehellisesti ja pyrkivät hyvään.

Mikä todennäköisyys on, että vastaan tulee henkilö, joka on perehtynyt mahdollisesti jo aikaisemmissa elämissään mustaan magiaan?  Harrastelijoita on paljon, mutta oikeasti edistyneitä on tietysti vähän. Jos okkultismi kiinnostaa ja liikutte sellaisissa piireissä, todennäköisyys kasvaa.

Jos jollakulla on tästä kiinnostavaa tietoa, niin kertokaa ihmeessä. Niin, ja korjatkaa, jos olen väärässä.

Sen verran itse olen ymmärtänyt, että harrastelija kokeilee kepillä, mitä voimia hän saa liikkeelle tietämättä niiden kaikkia seurauksia. Hän saattaa kuvitella osaavansa paljon, vaikkei tunne, eikä hallitse edes itseään.

Todellinen harjaantunut maagikko on kehittänyt kykyjään monen elämän ajan - enimmäkseen omaksi hyödykseen. Hän todellakin hallitsee muutakin kuin kertotaulun. Älyä siis on usein ihan riittävästi. Hän on mahdollisesti kurinalainen, tietää luonnonlaeista ja tuntee eri tasoja. Jos sellainen henkilö kiinnostuu sinusta tai tienne kohtaavat syystä tai toisesta, hän ensinnäkin osaa sulkea auransa, niin ettet vaistoa hänestä mitään erityistä. Pidemmälle kehittynyt henkilö osaa luoda ajatuskuvioillaan itselleen valokenttää. Hän saattaa lukea sinua intuitiivisesti, mahdollisesti näkee aurasi, toisin sanoen näkee millainen sinä olet. Siksi hän osaa käsitellä sinua, puhua juuri oikeat asiat ja todennäköisesti koet olosi miellyttäväksi hänen seurassaan. Käsittääkseni hän voi ujuttaa sinulle omia ajatuskuvioitaan saaden sinut uskomaan niitä omiksesi. Vaara on juuri siinä, että hän puuttuu vapaaseen tahtoosi. Oletteko samaa mieltä?

Kuinka moni pyytää (Pyhän Hengen) korkeimman suojauksen joka päivä? Riitääkö se yksin pitämään pahikset loitolla?

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 04.05.2014 21:18:23 »

Useinhan tuollaiset manipulatiiviset ja jonkinlaisia kykyjä omaavat henkilöt alkavat rakentaa ympärilleen henkilökulttia. Haaveena on mm. rikastuminen, rajaton valta tai vaikkapa seksi (erityisesti miehillä). Voi olla, että alussa johtaja vaikuttaa ihan vilpittömältä, mutta tietyt varoitusmerkit paljastavat, että kaikki ei ole ok. Tuossa alla on aika hyvät kuvaukset siitä, milloin pitäisi tajuta nostaa kytkintä:

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto/lahkon-vaarallisuus
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 04.05.2014 21:46:44 »

Mää en nyt jaksa enempää, mut sanona vaan että HYVÄ SENISA. Tärkeä aihe!!
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 05.05.2014 06:22:10 »

Jos vaistoni eivät toimi face to face niin unissa minua varoitetaan viimeistään.
Olin yhdessä vaiheessa niin huonossa kunnossa että kävin toisella paikkakunnalla yhden psykologin juttusilla joka on henkinen ja meditoinut vuosia ja pitää kursseja jne. Mutta hän oli ihan sekaisin itse, näin sen heti kun tavattiin että pysy helvetin kaukana ja niin minua varoitettiin myös unessa hänestä.
Kait se kuuluu tavata joskus näitä jotka haluaa auttaa mutta on itse aika sekavassa tilanteessa tai sitten (sori) kanavoi ihan puuta heinää. Yhden ihmisen olen tavannut joka oli valinnut itselleen ns hieman epäilyttävän tien ja kun katsoin hänestä valkokuvia, niin kaikki se valoisuus ja ilo oli kadonnut taivaan tuuliin ja tilalle tullut, sanoisiko ei niinkään kivaa. Mutta hän ei ollut koskaan minulle riesana.
Eniten riesaa on aiheuttanut nämä energiasidokset muihin ihmisiin. Itse olisin susi lampaiden vaatteissa jos katsotaan minut uskovaisten näkökulmasta  Grin
Mutta paras ohjenuora on se että ei yksinkertaisesti usko että kukaan kykenee satuttamaan ja pitää jalat maassa, sellainen sopiva annos maalaisjärkeä ja maanläheisyys on hyvä ja pyytää aamulla suojat ja tekee selväksi sen, minkä haluaa kohdata ja miksi.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 05.05.2014 09:19:43 »

Lainaus
1. Hyvää tarkoittavat auttajat, joihin turvaamme vaikeuksissamme tietämättä heidän taustaansa. Kannattaako esim. ottaa vieraalta ihmiseltä energiahoitoa, jollei tiedä, miten puhdas kanava hän on? Voi käydä niin, että kun todella tarvitsee apua, niin saattaa turvautua hädissään tuntemattoman apuun / neuvoihin, joista on ehkä enemmän haittaa kuin apua, mikäli ei itse näe suuntaansa eteenpäin, vaan toteuttaa ne huonotkin neuvot. Jos joku ilmoittaa olevansa ammattiauttaja, niin mistä hänenkään kokemuksensa tai hyvyytensä tietää?

Energiahoito on siinä mielessä turvallista, että mikään muu kuin puhdas energia ei mene perille, koska vapaan tahdon laki ei salli muuta. Jos siis teoreettiseti oletetaan, että energiahoitaja yrittäisi vaikka hoidon yhteydessä ujuttaa hoidon sekaan jotain muuta, niin se suodattuu automaattisesti pois.

Mitä sitten taas tulee neuvoihin, eli keskusteluun jonkun kanssa oman elämän ongelmista., ei mikään ole koskaan tae yhtään mistään. Energiahoitokanavat  voivat hyvinkin aueta aika 'keskeneräiselläkin' ihmisellä tai ihmisellä jonka antamia neuvoja värittää esimerkiksi voimakas tiettyyn uskontoon/maailmankatsomukseen sitoutunut sävy. Psykologit ja psykiatrit puolestaan ovat ammattiryhmistä kaikkein tasapainottomimpia, ainakin päätellen ko. ammattiryhmien itsemurhaluvuista jotka ovat huippuluokkaa ammattiryhmien joukossa. Hyvin hyvin moni ryhtyy parantamaan toisia kun pitäisi ensin parantaa itsensä ja se sitten kyllä myös näkyy annetuissa neuvoissa. Toisaalta: keskustelu on erittäin turvallista, kun muistaa yllä olevat asiat ja myös sen että mikään titteli ei koskaan ole tae minkään neuvon oikeellisuudesta tai hyödyllisyydestä. Maalaisjärki ja intuitio siis mukaan aina kun kuuntelee muiden neuvoja ja kun vielä muistaa että voi ihan itse vapaalla tahdollaan valita noudattaako niitä vai ei, niin se olikin sitten sitä myöten ok.

Lainaus
2. Mustaan magiaan perehtyneet henkilöt, jotka manipuloivat muita ja puuttuvat vapaaseen tahtoon. Ehkä jako valkeaan ja mustaan magiaan on turhan jyrkkä, mutta ehkä se käy tässä tapauksessa.

Herkkä ja avoin ihminen voi kyllä joutua toisen 'vietäväksi' jos vapaalla tahdollaan luovuttaa vapaan tahtonsa toisen käsiin ja silloin voi tapahtua ikäviä, olen nähnyt vierestä yhden tällaisen tapauksen. Mutta kohde antoi itse luvan puuttua tahtoonsa!

Eli moinen  ei onnistu ellei kohde ITSE anna lupaa! Vapaata tahtoa kunnioitetaan aina, eikä siitä ole mitään poikkeuksia. Magian väreihin en ota kantaa, sillä hyvä/paha, musta/valkoinen, oikein/väärin ovat kaikki fyysisen tason harhan tuottamaa dualismia joka on olemassa sellaisenaan vain ihmisten päässä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 05.05.2014 09:26:18 »

Lilli mainitsi seksin. MInä ajattelen että rakastunut/himostunut ihminen voi 'ujuttaa omia ajatuskuvioitaan' vastapuolen mieleen, olematta mitenkään tietoinen siitä saati mustan magian harjoittaja. Vapaan tahdon loukkaus kuuluu normaaliin pariutumisprosessiin?

No ei kyllä todellakaan voi!  police knuppel2
Energeettisesti ei pysty toiseen ihmiseen vaikuttamaan yhtään millään tavoin ilman että tämä antaa siihen luvan.

Vapaan tahdon loukkaus ei kuulu yhtään mihinkään normaaliin, terveeseen tai tasapainoiseen suhteeseen kahden aikuisen ihmisen välillä, vaan siitä seuraa nopeasti henkinen korruptio joka koskee molempia osapuolia, myös siis sitä joka antaa vapaata tahtoaan loukata. Motto: Jokainen perhe jossa toinen aikuinen on 'perheen pää' on automaattisesti korruptoitunut perhe.

Lisäksi energeettinen vapaan tahdon loukkaus on mahdollinen VAIN jos toinen siihen tavallaan antaa luvan, tietoisesti tai tiedostamattaan, siis luovuttaa itse vapaan tahtonsa toisen käsiin, jolloin kyseessä ei enää olekaan loukkaus. Seuraukset eivät silti aikuisten ihmisten välillä ole hyvät, vaan seurauksena on se henkinen/hegellinen korruptio joka taas koskettaa molempia osapuolia.

Sitä sen sijaan kyllä sattuu, että parinmuodostusvaiheessa jos toiselta puuttuu se terve rakkaus omaa itseään kohtaan, hän ei sisimmässään alitajuisesti usko että kukaan muukaan voi häntä rakastaa ja tällöin ihminen saattaa ryhtyä tekemään kaikenlaista varmistaakseen rakkauden säilymisen. Kuten aivan pyytämättä ja pakottamatta omia jokaikisen kumppaninsa mielipiteen omakseen ja ryhtyä niitä papukaijana toistelemaan. Tämä on kuitenkin aivan maallinen ilmiö, siinä ei ole mitään energeettistä tai mystistä. Mutta voi se kyllä jonkun silmiin näyttää magialta, kun toinen yhtäkkiä alkaa papukaijana toistella toisen ajatuksia/mielipiteitä.

Minun yksi ihmissuhteeni kaatui juurikin siihen, että toinen olisi halunnut minun olevan pomo ja otti automaattisesti mielipiteeni omikseen, vaikken sitä olisi edes halunnut. Sellainen on aika karmea kokemus, siinä tulee ikään kuin pakotetuksi ottamaan vastuuta toisen aikuisen elämästä kun toinen sitä omaa päätään tossun alle väkisin tunkee. Siihen se suhde sitten kaatuikin, kun jossain vaiheessa sanoin että en voi enkä halua tuota vastuuta ottaa, niin siippa sitten ottikin etäisyyttä saman tien ja se oli lopun alkua se. Mutta hyvä että loppui, olipahan varsinainen oppimiskokemus kyllä...  Shocked
« Viimeksi muokattu: 05.05.2014 09:29:41 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 05.05.2014 10:17:18 »

Sittenhän ovat vielä nämä tyypit, joiden kyvyt rajoittuvat lähinnä manipulointiin, mutta repertuaarissa saattaa olla muutama silmänkääntötemppu, jolla omat "kyvyt" pyritään todistamaan. Silloin kun spiritualismi lähti nousemaan suosioon 1800-luvulla, niin mahdollisesti aidotkin ilmiöt vesittyivät huijareiden/taikureiden takia.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 05.05.2014 10:26:56 »

Jos sellainen henkilö kiinnostuu sinusta tai tienne kohtaavat syystä tai toisesta, hän ensinnäkin osaa sulkea auransa, niin ettet vaistoa hänestä mitään erityistä. Pidemmälle kehittynyt henkilö osaa luoda ajatuskuvioillaan itselleen valokenttää. Hän saattaa lukea sinua intuitiivisesti, mahdollisesti näkee aurasi, toisin sanoen näkee millainen sinä olet. Siksi hän osaa käsitellä sinua, puhua juuri oikeat asiat ja todennäköisesti koet olosi miellyttäväksi hänen seurassaan. Käsittääkseni hän voi ujuttaa sinulle omia ajatuskuvioitaan saaden sinut uskomaan niitä omiksesi. Vaara on juuri siinä, että hän puuttuu vapaaseen tahtoosi. Oletteko samaa mieltä?

Kuinka moni pyytää (Pyhän Hengen) korkeimman suojauksen joka päivä? Riitääkö se yksin pitämään pahikset loitolla?

Ja vielä vähän kommenttia ylläolevaan:
KUkaan ei näe minusta yhtään mitään energeettisesti, ellen anna lupaa siihen. Vapaan tahdon lakia kunnioitetaan täydellisesti näissä asioissa eikä tarvitse olla mikään maagi jotta voisi suojata itsensä niin ettei kukaan mitään näe. Eikä ole mitään ihmeellisiä muotoja tai rituaaleja mitä tarvitaan; kunhan toteaa vaikka 'hengen nimeen laitan nyt suojat päälle eikä kenelläkään ole lupa nähdä niiden läpi.' Tai mitä tahansa mitä itse tuntee sopivaksi, pääasia että sanamuoto tuntuu itselle oikealta. Aivan kuka tahansa voi tehdä näin, siihen ei vaadita lainkaan kokemusta tai oppimista aiemmista inkarnaatioista.

Vaara on aina pikemminkin maallisella tasolla, sillä vapaan tahdon laki koskee vain energeettistä puuttumista toisen ihmisen vapaaseen tahtoon; maallisella huijauksella ja manipulaatiolla voi puuttua ihan kuinka paljon vain pystyy, tosin siitä kyllä sitten räpsähtää karmavelka. Mutta jos ihminen on älykäs ja taitava lukemaan vaikkapa nyt ruumiinkielen nyansseja, äänensävyä yms. hän saattaa hyvinkin löytää nopeasti ihan maallisella tasolla ne narut joista vedellä saadakseen toisen tekemään kuinka haluaa. Mutta niin tekevät ihan maallliset ateisti-skeptikko huijaritkin, siinä ei ole mitään magiaa tai yliluonnollista.

Minulla on suojat ns. defaulttina: Olen määritellyt että ne ovat aina päällä, ellen niitä erikseen nosta. Pidän sitä helpoimpana tapana, koska sitten ei tarvitse erikseen niitä koko ajan asettaa. Enkä minä niitä mistään korkeimmalta pyydä, minä asetan ne ihan itse. Meissä ihmisissä on Jumalan kipinä, olemme kanssaluojia ja voimme tehdä tällaiset asiat ihan itsekin.
tallennettu

Merenneito75
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 05.05.2014 10:30:54 »

Ainahan on ollut narsistisia ihmisiä, joilla on halu hallita ja käyttää hyväksi toisia ihmisiä, se on vain aika tuhoisaa kun se naamioidaan auttamiseksi. Narsisti voi olla hyvinkin karismaattinen ja hurmaava, saa helposti ihmiset puolelleen. Todellinen luonne paljastuu vasta vähitellen, ja auta armias, jos olet antanut koko elämäsi tällaisen ihmisen käsiin!
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 05.05.2014 10:32:54 »

Jos sellainen henkilö kiinnostuu sinusta tai tienne kohtaavat syystä tai toisesta, hän ensinnäkin osaa sulkea auransa, niin ettet vaistoa hänestä mitään erityistä. Pidemmälle kehittynyt henkilö osaa luoda ajatuskuvioillaan itselleen valokenttää. Hän saattaa lukea sinua intuitiivisesti, mahdollisesti näkee aurasi, toisin sanoen näkee millainen sinä olet. Siksi hän osaa käsitellä sinua, puhua juuri oikeat asiat ja todennäköisesti koet olosi miellyttäväksi hänen seurassaan. Käsittääkseni hän voi ujuttaa sinulle omia ajatuskuvioitaan saaden sinut uskomaan niitä omiksesi. Vaara on juuri siinä, että hän puuttuu vapaaseen tahtoosi. Oletteko samaa mieltä?

Ja vielä vähän kommenttia ylläolevaan:
KUkaan ei näe minusta yhtään mitään energeettisesti, ellen anna lupaa siihen.

Rohkenisitko mennä vaikkapa Noora Karman "käsittelyyn"?   Wink

tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 05.05.2014 10:35:33 »

Ainahan on ollut narsistisia ihmisiä, joilla on halu hallita ja käyttää hyväksi toisia ihmisiä, se on vain aika tuhoisaa kun se naamioidaan auttamiseksi. Narsisti voi olla hyvinkin karismaattinen ja hurmaava, saa helposti ihmiset puolelleen. Todellinen luonne paljastuu vasta vähitellen, ja auta armias, jos olet antanut koko elämäsi tällaisen ihmisen käsiin!

Narsistisia psykopaatteja taitaa olla paljon enemmän kuin moni uskookaan.

Viittaa siihen, että luonnonvalinta on suosinut tuollaista persoonallisuustyyppiä?

Huh
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 05.05.2014 10:49:41 »

Sidemanille:

Ensinnäkin: Narsismi ja psykopatia ovat kaksi aivan eri asiaa. Psykopaatti on harvoin narsisti ja päinvastoin.
Niin narsisteja kuin psykopaattejakin on kumpaakin vain pari prosenttia väestöstä eli ei yhtään enempää kuin luullaan.

Pikemminkin päinvastoin; Viime aikoina vain narsisti-sanaa on ryhdytty pahasti väärinkäyttämään, mistä syystä ihmisillä on sellainen illuusio että narsistien määrä olisi lisääntynyt.

Mutta narsistisia luonteenpiirteitä on toki lähes kaikissa ihmisissä, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Nykyinen yhteiskuntamme ja kulttuurimme suosii narisistista käyttäytymistä, joten ihmiset tuovat myös esiin narsistista puolta itsestään vapautuneemmin kuin ennen. Ennen sen suhteen oli sen verran enemmän sosiaalista kontrollia että sitä ilmennettiin vähemmän.

Narsisti on pahasti itsetuntovammainen, hänellä on ollut usein hyvin samanlaiset lapsuudenkokemukset kuin itsetunnoltaan nitistetyllä läheisriippuvaisella kaikkien miellyttäjällä: Nuo aivan samat olosuhteet (=ei ole tullut hyväksytyksi omana itsenään) luovat erilaisia lopputuloksia, koska ihmisillä on niihin erilainen sopeutumismekanismi; toisesta tulee hyväksikäyttäjä ja toisesta hyväksikäytettävä.

Narsistin uhriksi yleensä päätyykin vain ja ainoastaan tällainen itsetuntovammainen, sillä hänen korvilleen narsistin ylitsevuotavat kehut siinä suhteen alkuvaiheessa ovat kuin vettä erämaahan, juuri sitä varauksetonta hyväksyntää jota vaille hän lapsena jäi. Kunnes sitten narsisti alkaa vähitellen näyttää todellisen karvansa, mutta siinä vaiheessa itsetuntovammainen on jo koukussa ja hänen on todella vaikea lähteä suhteesta - niin kuin hänen on vaikea lähteä yhtään mistään suhteesta.

Terveellä tavalla itseään rakastava ihminen näkee välittömästi narsistin läpi tai vähintään vaistoaa jotain olevan vialla, jolloin hän ei koskaan joudukaan narsistin pauloihin. Narsistilta voi siis suojautua suht täydellisesti etukäteen ihan vain itsekseen opettelemalla rakastamaan itseään tervellä tavalla ja olemaan sisältä ohjautuva, mistä seuraa se että ymmärtää missä menevät omat rajat ja rajoitukset ja osaa tarvittaessa sanoa jämäkästi ei niitä omia rajojaan suojellakseen.

Luonnonvalinta on suosinut suurimman osan homo sapiensin historiaa yhteistyötä ja toisen auttamista.
Muistetaanpa vaan taas kerran, että 200 000 vuotta oltiin metsästäjä-keräilijöitä, joilla ei ollut omaisuutta kuin se mitä kukin itse jaksaa kantaa, jotka ratkaisivat asiat konsensuskeskusteluilla ja joille yhteistyö oli aivan elintärkeää hengissä selviämiseksi.

Vasta maanviljelyksen alku 10 000 vuotta sitten alkoi luoda olosuhteita joissa narsismista/psykopatiasta alkoi olla mitään hyötyä kenellekään. Siihen nimittäin tarvitaan pääomaa, maanomistusta, niiden tuomaa valtaa ja hierarkkisia valtasuhteita. Mutta vielä maanviljelyn alun jälkeenkin useimmat uskonnot suhtautuivat melko penseästi narsistiseen käyttäytymiseen, joten sillä ei sosiaalisen kontrollin vuoksi menestynyt kovin hyvin. Markkinatalouden ylivalta nykyään on tehnyt sen hyödylliseksi, samoin psykopatian: Näillä ominaisuuksilla varustettu pärjää parhaiten ison pörssiyrityksen toimitusjohtajana tai pörssimeklarina. Mikä kertoo minulle tasan kuinka terve ko  systeemi on...  idiot2

Lisäys: Vanhan testamentin jumala on aika täydellinen narsistiin luonnekuva.

« Viimeksi muokattu: 05.05.2014 11:05:16 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 05.05.2014 10:52:34 »

Rohkenisitko mennä vaikkapa Noora Karman "käsittelyyn"?   Wink

Noora Karma on minun mielestäni täysin maallinen manipulaattori, eikä hänen tempuissaan ole mitään rajatiedolista/energeettistä.

Hänen kanssaan täytyy siis vain osata nähdä maallisen manipulaation läpi, mikä on kyllä minulle melko tuttua ja paljon harjoiteltua, joten mikä ettei.

Ainoa vain, että minua ei vähääkään kiinnostaisi tuhlata aikaani Noora Karman kanssa mihinkään, pidän häntä lähinnä viihdetaiteilijana, en minään muuna.
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 05.05.2014 10:57:38 »

Eklektikko, tuli ihan mielikuva että sinä elelet ikäänkuin pullossa korkki kiinni; mitähän sekin ihmiseen vaikuttaa idiot2

Pullossa korkki kiinni?
Tuosta mielipiteestäsi saa sellaisen kuvan, että koet olevan jotenkin hyödyllistä olla energeettisesti auki koko ajan kenelle tahansa missä tahansa.   uglystupid2

Suojat päällä oleminen vaikuttaa sillä tavoin, että kukaan ei voi sössiä energioita omillaan eikä tirkistellä minusta tietoa ilman että annan lupaa. Sillä lailla se vaan ihmiseen vaikuttaa, ei millään muulla tavalla. Se että minulla on itselläni suojat päällä, ei estä itseäni aistimasta energeettisesti sitä mihin minulle on lupa annettu.  Wink

En näe mitään hyötyä siinä, että annan kaiken mahdollisen näkyä itsestäni energeettisille tirkistelijöille. Kasvokkain  kommunikaatiossa ihan maallisella tavalla olen toisaalta sitten hyvin hyvin avoin (toisin kuin netissä) ja olen valmis puhumaan vaikka suolentoimintani yksityiskohdista puolituntemattomienkin kanssa.  Grin

Kyllä minä aina välillä tuttua näkijää pyydän jotain katsomaan ja energiahoitoja saadessani lasken suojat myös, koska hoitaja saa usein intuitiivisia tuntemuksia joista on aikojen saatossa kokemuksen mukaan kummunnut hyödyllisiä neuvoja.

Mutta itsensä auki kaikille pitäminen energeettisesti on mielestäni tasan yhtä hölmöä, kuin maallisella tasolla olisi laittaa jonnekin internettiin kaikkien näkyville kaikki henk.koht tietonasa henkillötunnusta ja pankkitilin numeroa myöten.  Grin

Toki voi olla että olen jotenkin ymmärtänyt tekstisi väärin. Pystytkö kertomaan mitä hyötyä minun olisi pitää itseni avoimena energeettisille jutuille koko ajan? Itse en keksi yhtään hyödyllistä puolta moisesta, vain niitä haitallisia.

Lisäys:
Minun tämän inkarnaation sielunsuunnitelmani keskittyy ihan tähän inkarnaatioon täällä fyysisellä tasolla ja hengellisyyden sekä rakkaudellisen toiminnan tuomiseen arkipäivän elämään. En saisi edes mitään 'lisäarvoa' siitä että itse kovin paljoa muita energeettisesti katselisin tai antaisin itseäni katsella koko ajan, koska minun sielunsuunnitelmani keskittyy ihan muuhun kuin sellaisiin asioihin. Ainoa poikkeus tästä on se että annan energiahoitoja ja kanavoin valoa maailmaan. Jollekulle toiselle tilanne voi olla toki aivan toisenlainen hänen oman sielunsuunnitelmansa vuoksi.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2014 11:11:08 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 05.05.2014 11:39:28 »

Sidemanille:

Ensinnäkin: Narsismi ja psykopatia ovat kaksi aivan eri asiaa. Psykopaatti on harvoin narsisti ja päinvastoin.
Niin narsisteja kuin psykopaattejakin on kumpaakin vain pari prosenttia väestöstä eli ei yhtään enempää kuin luullaan.

Jos kiakkomatsissa on 10 000 katsojaa, heistä esim. 200 on psykopaatteja, ja näistä vaikkapa 10  saattaa olla myös
narsisteja. En nähdäkseni väittänyt, että narsismi ja psykopatia ovat sama asia, mutta niiden yhdistelmä
voi olla erityisen hankala muille ihmisille.

1900-luvun alkupuolen Saksassa yksi tod. näk. psykopaatti sai koko mualiman sekaisin!   :Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  

Siirry: