Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Erikoiskuviot kartalla  (Luettu 112522 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #150 : 19.07.2014 19:23:30 »

Minä taas tykkään omenoista, mutta toisaalta en mitenkään erityisen himona ole niihin. Lähinnä jonkin tuntemattoman pakon vuoksi niitä syön. Grin Testaapa laittaa niihin uuniomenoihin joskus fariinisokeria. Se sopii niihin minun mielestäni todella hyvin+jäätelö. Itselläni on Kuunsolmu kaloissa ja 8.huoneessa väljässä yhtymässä Cerekseen. Kuunsolmu on vielä oppositiossa Asbolukseen ja neliössä Pholukseen, jotka molemmat ovat kentaureita. Totta tuokin, että Eris on syrjäyttänyt Pluton pois planeettastatuksestaan, mutta olikohan se wikipediassa vai missä, jossa mainittiin, että Eriksenkin kokoa on taidettu joskus aiemmin arvailla hivenen yläkanttiin.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #151 : 19.07.2014 19:33:20 »

Tuli mieleen tuosta suurrististä, että siinä on kaksin verroin ja varmasti enemmän opettelua elämään ristiriitaisuuksien kanssa, kuin esim. t-ristissä. vaikkei ihan samasta puhutakkaan, mutta molempiin luulisi sisältyvän se ainainen ristiriita asioiden kanssa.
t-risti kanssa on opettelua ettei unohda itseään. Senkin voi ymmärtää monella tavalla, mutta luulen että kaikki "ristien kantajat" sen oivaltaa aina erinäisissä elämänvaiheissa, kun asiat tuppaa menemään sellaiseen pisteeseen. Omien planeettojen ja merkkien mukaisesti Smiley
Ja joka käännöskohdassa, kun tapahtuu tämä "herääminen", että unohtaa sen itsensä, yrittää kehittää itseään siitä, ettei sama toistu?

Täytyy myöntää, että nämä "heräämiset" unohtuu ainakin multa. Nuorempana varsinkin, oli vaikea oppia pois tuosta. Oli vaikeaa muistaa, että enpäs enää toimikaan näin, koska tapahtuu näin.
Multa unohtuu se aina. Mutta ne muistuu mieleen sitten, kun joku transiitti paukahtaa T-ristiin.
Oikeastaan, muuten elämä rullaa, mutta transiitit aktivoi tuota ristiä. Uudet transiitit paljastaa aina taas, jonkun "heikon" kohdan tuosta rististä, ja taas opitaan lisää Smiley Toisaalta onkin jännittävää aina kokea uutta, että miten siitä selviytyy.

Onkohan näillä "ristien kantajilla" eniten vaikeuksia sanoa ei, ja kieltäytyä asioista? Riippuen tietenkin tilanteista...
neliöt aiheuttaa sen "helppouden" ajautua tilanteisiin, ja jälkikäteen sitten manata että taas tässä samassa pisteessä ollaan.
Oppositiot aiheuttaa päättämättömyyden tunnetta, ja kiikkulauta-ajattelua.

Kerran elämässäni olen ollut siinä pisteessä että tunsin kertakaikkiaan olevani ristiriidassa koko maailman kanssa.
Melkein jopa "hulluuden partaalla". En tiedä osaako kukaan ymmärtää kuvaustani, mutta olo oli kuin umpikujassa ja suuressa puserruksessa joka suunnalta. Että jäljelle näistä kaikista haasteista jäi ainoa mahdollinen tapa edetä: hetkessä eläminen.
vähän jousimies-mäistä ajattelua.
Olen huomannut myöhemminkin päätyväni tuohon samaan, kun asiat tuppautuu menemään sumppuun. Jäljelle jää, kaikista keinoista se hetkessä eläminen, että kertakaikkiaan ei voimat riitä mihinkään muuhun ajattelutapaan. Tai oikeastaan, mikään muu ei "toimi".

Mutta tosiaan, jokaisella on oma ristinsä ja siihen kuuluvat planeetat ja elementit, eli ei voi tuollain ehkä vertailla.
Olenkin koko ikäni harrastanut käyttäytymiseni ja itseni muokkausta/kehittämistä.

Ristien kantajilla on varmasti paljon energiaa toteuttaa asioita, niin kuin Lilli mainitsi. Elämän aikana opitut asiat tuovat pelotonta toimintaa. Energian ohjaaminen oikeisiin osotteisiin antaa vahvan pohjan toteuttamiselle. Ja se liika "helppous" elämässä, että sellainenkaan ei kelpaa. Kait ristien kantajilla on ainainen tarve kehittää itseään, eli liian helpot asiat eivät ole kehittäviä?
Jotenkin voisin yhdistää tuohon Pluton aspektit. Jos ristiin liittyy pluto tai skorpioni-teemat, niin luulisin että tuo on korostuvampaa?

MUOKS LISÄÄ: Läksynä lisää ristien kantajille: Toisten syyttely ja asoiden riippumattomuus itsestään. (Mulla on vielä oppikirja kesken tuosta  Embarrassed)
« Viimeksi muokattu: 19.07.2014 19:40:23 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #152 : 19.07.2014 20:20:17 »


MUOKS LISÄÄ: Läksynä lisää ristien kantajille: Toisten syyttely ja asoiden riippumattomuus itsestään. (Mulla on vielä oppikirja kesken tuosta  Embarrassed)


Uskoisin, että ristien kantajat kyllä tiedostavat tuon "läksynsä" ainakin jossain elämänsä vaiheessa, jos nyt ollaan häivähdyksen verran positiivisia. Toisaalta tiedostaminen on vain yksi osa palapelistä. (jälleen kerran kartallani vaikuttavat oppositiot näkyvät tässä "päättämättömyydessäni", heh!) Kriittisyydellä ja toisten syyttelyllä ei pitäisi olla mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta joskus nekin vain näyttävät menevän sekaisin itse kullakin.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2014 20:22:33 kirjoittanut ghede » tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #153 : 19.07.2014 20:38:38 »

Lainaus
Uskoisin, että ristien kantajat kyllä tiedostavat tuon "läksynsä" ainakin jossain elämänsä vaiheessa, jos nyt ollaan häivähdyksen verran positiivisia. Toisaalta tiedostaminen on vain yksi osa palapelistä. (jälleen kerran kartallani vaikuttavat oppositiot näkyvät tässä "päättämättömyydessäni", heh!) Kriittisyydellä ja toisten syyttelyllä ei pitäisi olla mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta joskus nekin vain näyttävät menevän sekaisin itse kullakin.

Heh, osasitpa hyvin kuvailla! osa palapeliä on hyvä ilmaisu. Palapeli, mikä tulee joskus valmiiks, tai sitten ei...
enää ei oo mulle väliä kumpi.

No joo, joskus se on oikeutettua, joskus ei. Toisinaan menee sekaisin, että mitä missäkin määrin, ja milloin ei ollenkaan, ja milloin jotain.
mutta kyllä se oma keskitie löytyy.
mulla on syyllinen  merkurius  Embarrassed joka on ristin kärkenä ja koko kartan hallitsijaplaneettana. ikävästi aspektoituna.
tyhmä nousu neitsyt, kritiikin ammattilainen.

mutta niin, jokaisella tosiaan oman ristinsä mukaan, ehkä ilmaisin läksyn liikaa omaa karttaa käyttäen?
vaikka läksyn voi ymmärtää monella tapaa. Haasteet ei aina ole omissa käsissä, vaikka onkin?
Itsetutkailua ainakin ristinkantajat tarvii paljon?  Huh
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #154 : 19.07.2014 21:12:14 »

Hyvää tekstiä Downtempo. Pystyn samaistumaan moneen asiaan. Tuo RISTIriita minuudessa on aika osuva. Omassa tapauksessani en osaa täysin vielä eritellä kaikkia eri puolia. Varmaan kun transiitit tuntuvat aktivoivan koko kartan kerralla. Juuri noiden erikoiskuvioiden yhteenlinkittymisen vuoksi. laugh Siis oikeesti, melkein mikä tahansa transiitti siis saattaa aktivoida koko mun kartan..?

Tuo hetkessä eläminen on ollut minunkin pelastus. Ja vahva Jupiter Suurristissä. Ilman uskoa olisin jossain aivan muualla, enkä kovin positiivisella tavalla varmaankaan. Kaikkien vastoinkäymisten läpi on selvitty laajemmalla näkemyksellä kuin mitä perusaistit kertovat. Vaikka uskokin on muuttunut ajan kanssa. Kalojen toinen hallitsija siis Kaloissa ja Neliössä Uranukseen Jupiterin huoneessa ja Jouskarissa pistää sen aika vahvoille tuossa kuviossa onneksi!

Toisia Ristin merkkejä hallitsee tietysti Merkurius vastapuolella. Eli siis kaipa se suurin ristiriita itselläni on Jupiter vs. Merkurius. Sitten kun on vielä lapsesta asti jollain tavalla luullut olevansa tyhmä ja uskokin oli aika laimea niin voi kuvitella miten mainiosti tämä kuvio on ennen toiminut.  Embarrassed Wink Vielä kun seuraa profeettojen elämänohjeita, eikä luota itseensä niin tällä kuviolla on hukassa aika nopeasti. Pluto on minunkin elämässä läsnä jatkuvasti eli ennen mentiin vielä vahvasti kärsimyksen ja sitten transformaation kautta. Mutta mitään en muuttaisi, oikotie elämä on tähän asti ollut. Ulkopuolinen voisi sanoa, ettei sulla ole ollut edes rankkaa. Mutta sanon, että kokeileppa samaa ja hymyilen.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #155 : 19.07.2014 21:43:37 »

No, ehkäpä se, että se aktivoi koko sen kuvion (ei vältsiin koko karttaa), en tosin tiedä muita sun kartan kuvioita.
Mulla ainakin aktivoi. Olisi se helppoa ajatella transiittia sellaisenaan (mutta se tuo mukanaan koko kartan haasteen), kyllä sen osaa eritellä, mutta se vaikuttaa niin laajasti, niin on vaikeuksia eritellä asioita...?

Parhaimmillaan ristit onnistuu luomaan asioita kokonaisuuksien kanssa, mitkä synkkaa yksityiskohtien kanssa.
Huonoimmillaan, että ei osaa muodostaa minkäänlaista kokonaisuutta, koska yksityiskohdat ei täsmää millään tapaa. (on hukassa)
ristiriitojen kanssa on opittava elämään.

Onneksi osaat löytää ne valoisammat puolet kartasta.
Eli olet myös, pluton ja jupiterin ansoissa Wink

Mutta, se mitä koin silloin, on ainoa tie ahdingosta pois: HETKESSÄ ELÄMINEN.
Ei voi aatella taaksepäin, ei aikaisempia metodeja, ei tulevaisuuden metodeja, ei edes sen hetken metodeja, vaan hetkessä eläminen.
en tiedä, jotain "mielen tyhjentämistä", kaikki pois, ja olla vaan. siinä hetkessä. Silloin on mielenrauha, ainakin mulla.
ja (mullakun merkurius on huonosti aspektoitunut), niin mulla ei ole varaa, siinä hetkessä selittää yhtään, että miksi mä näin teen tai toimin, tai kahta kauheemmin riuhdotaan kaikkialle.




tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #156 : 20.07.2014 00:01:04 »

Mulla on tosiaan tuo tupla Suuri Risti. Sen pohjan aurinko aspect_con merkurius aspect_opp jupiter on myös Kehto-kuvion pohja. Tuon Ristin toinen oppositio on myös osa Mystistä Suorakaidetta tuohon Marsin T-Ristiin. Ja nämä linkittyvät vielä Kehto-Kuun stelliumin kulmien kautta viimeiseen T-Risti Kehtoon jos Askendantti-linja lasketaan. Ja vielä ekan Kehdon Mars on T-Ristissä Kuunsolmuihin ja tärkeisiin asteroideihin. Ja kaikki melko tarkoissa orbeissa. Että voi Mooses sanon minä! uglystupid2 Eli siis kaikki tärkeimmät planeetat ja pisteet ainakin teoriassa aktivoituvat yhdestäkin transiitista?
« Viimeksi muokattu: 20.07.2014 00:05:11 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #157 : 20.07.2014 00:41:19 »

Eli siis kaikki tärkeimmät planeetat ja pisteet ainakin teoriassa aktivoituvat yhdestäkin transiitista?

Pitää paikkansa, koska kaikki taivaankappaleet ovat aina jossakin kulmassa (aspektissa) toisiinsa nähden. Mikäli aspektit ovat harmonisella tasolla yhteneväiset niin vaikutus voi olla helpommin huomattavissa. Esim. sekstiili ja neliö -aspektit ovat siinä mielessä sukua toisilleen, että molempien aspektien edustamat harmoniset kartat ovat jaollisia kahdella. Sekstiili löytyy 6.harmoniselta kartalta ja neliö 4.harmoniselta kartalta. Sitten on taas alkuluvulliset harmoniset kartat, jotka ovat jaollisia vain yhdellä ja itsellään, kuten esim. 5.harmoninen kartta ja 7.harmoninen kartta. 5.harmoniselta kartalta löytyvät kvintiilit ja 7.harmoniselta kartalta septiilit. Periaattessa tätä aspektien lukumäärääkin voitaisiin jatkaa kai äärettömyyksiin asti tuon harmonisen teorian mukaan, mutta se ei enää taitaisi olla kovinkaan käytännöllistä. Huh
« Viimeksi muokattu: 20.07.2014 00:43:17 kirjoittanut ghede » tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #158 : 20.07.2014 01:03:50 »

Eli siis kaikki tärkeimmät planeetat ja pisteet ainakin teoriassa aktivoituvat yhdestäkin transiitista?

Pitää paikkansa, koska kaikki taivaankappaleet ovat aina jossakin kulmassa (aspektissa) toisiinsa nähden. Mikäli aspektit ovat harmonisella tasolla yhteneväiset niin vaikutus voi olla helpommin huomattavissa. Esim. sekstiili ja neliö -aspektit ovat siinä mielessä sukua toisilleen, että molempien aspektien edustamat harmoniset kartat ovat jaollisia kahdella. Sekstiili löytyy 6.harmoniselta kartalta ja neliö 4.harmoniselta kartalta. Sitten on taas alkuluvulliset harmoniset kartat, jotka ovat jaollisia vain yhdellä ja itsellään, kuten esim. 5.harmoninen kartta ja 7.harmoninen kartta. 5.harmoniselta kartalta löytyvät kvintiilit ja 7.harmoniselta kartalta septiilit. Periaattessa tätä aspektien lukumäärääkin voitaisiin jatkaa kai äärettömyyksiin asti tuon harmonisen teorian mukaan, mutta se ei enää taitaisi olla kovinkaan käytännöllistä. Huh

No, ehkä se menisi "liiallisuuksiin", vaikkei sitä estä että haluaa selvittää nämäkin...

Ritsalle: Sulla on jupiterin energiaa ja positiivisuutta Smiley
Mulla on pluton aspektit, saturnuksen aspektit ja jupiterin aspektit.

(t-risti ja haasteellinen kolmio)

"olla positiivinen, rajoitettuna saturnukseen (täytyy työstää ja ajoittaa), ei saa olla yli optimistinen, ja luottaa onneen.
kyky keskittyä.
plutoon, täytyy osata keskittyä keskitiehen. (oppositiot), ja se päättämättömyys."

Mun tehtävä on se, että on oltava kultainen keskitie. puoliväli kaikkeen. vaikka valmiuksia olisikin, niin ne täytyy valjentaa hyvään.
jupiterin energia, että osaa nappasta se tähden lento taivaalta, oikeaan ajan kohtaan. eikä vaan antaa olla ja ajatella liian positiivisia.
Oikeastaan ajatus katkesi...
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #159 : 20.07.2014 10:02:57 »

ghede, enpä ole noihin harmonisuuksiin vielä tutustunut. Kuulostaa monimutkaiselta.

Downtempo, Jupiter taitaa olla tosiaan voimakkain kartallani. Vaikka on mulla kuitenkin 4 planeettaa omassa merkissään tai ylennyksessä + Lilith + 27 deklinaation OOB Mars. Suurimpia vaikeuksia on varmaan ollut tuo uskon ja älyn kamppailu (jupiter  aspect_opp merkurius) Se kun on koko olemukseni pohjana, eikä niiden välille saa kovin helposti tasapainoa. Jupiter vetää kaiken potenssiin X ja Merkurius keskittyy pikkuasioihin, jotka kertovat toista tarinaa. Uranus vielä outoilee siinä sivussa ja Chiron ei osaa parantaa itseään. Tuo Uranus taisi pamauttaa viime syksynä sen salamankin, että sai taas välillä äänensä kuuluviin. Noh, "loppu" hyvin kaikki hyvin. angel

Kuulostaa hurjalta T-Risti noilla planeetoilla. No hyvän kautta tosiaan niin varmasti suodaan erittäin vahva perusta mikä ei horju niin millään. Ja tosiaan muut pitävät varmasti huolen, ettei Jupiterin vaikutus ole pelkkää ajelehtimista ja mahtailua ilman pohjaa. Ja keskitiestä se tunnetuinkin Ristin kantaja taisi puhua. Smiley
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #160 : 20.07.2014 11:50:22 »

Eli siis kaikki tärkeimmät planeetat ja pisteet ainakin teoriassa aktivoituvat yhdestäkin transiitista?

Pitää paikkansa, koska kaikki taivaankappaleet ovat aina jossakin kulmassa (aspektissa) toisiinsa nähden. Mikäli aspektit ovat harmonisella tasolla yhteneväiset niin vaikutus voi olla helpommin huomattavissa. Esim. sekstiili ja neliö -aspektit ovat siinä mielessä sukua toisilleen, että molempien aspektien edustamat harmoniset kartat ovat jaollisia kahdella. Sekstiili löytyy 6.harmoniselta kartalta ja neliö 4.harmoniselta kartalta. Sitten on taas alkuluvulliset harmoniset kartat, jotka ovat jaollisia vain yhdellä ja itsellään, kuten esim. 5.harmoninen kartta ja 7.harmoninen kartta. 5.harmoniselta kartalta löytyvät kvintiilit ja 7.harmoniselta kartalta septiilit. Periaattessa tätä aspektien lukumäärääkin voitaisiin jatkaa kai äärettömyyksiin asti tuon harmonisen teorian mukaan, mutta se ei enää taitaisi olla kovinkaan käytännöllistä. Huh

No, ehkä se menisi "liiallisuuksiin", vaikkei sitä estä että haluaa selvittää nämäkin...


Downtempo: Totta varmaankin, siis tuo "liiallisuuksiin" meneminen, mutta toisaalta nämä ovat edelleen tulkinnallisia kysymyksiä astrologiassa. Esimerkiksi aspekteille annettavat orbit. Käsittääkseni astrologiassa ei vieläkään vallitse täydellistä yhteisymmärrystä siitä, mikä olisi oikea orbi kullekin aspektille. Riippuu paljolti siitä mihin se raja halutaan vetää. Harmonisen teorian kannattajat voisivat varmasti jatkaa noita aspekteja kuinka pitkälle tahansa, mutta moni tyytyy käyttämään pelkästään niitä aspekteja, joita erilaiset kartanpiirto-ohjelmat automaattisesti piirtävät kartalle. Esim. jos vaikka astro.comissa piirretyssä kartassa olisi Marsin ja Jupiterin välissä tyhjä tila niin ei se tarkoita sitä etteikö niiden välillä olisi jotain aspektia. Kyllä Mars ja Jupiter olisivat joka tapauksessa jossain kulmassa keskenään. Astro.comissa on kuitenkin mielestäni huomioitu varsin kattavat valikoimat noita aspekteja, jos nyt puhutaan pelkästään vain sivuston perus kartanpiirto-ohjelmista. Esim. astro.comin oletuskartoissa huomioidaan jopa kvintiilit ja bikvintiilitkin, jotka on merkitty karttoihin kirjaimin Q ja bQ. Jos välttämättä haluaa sukeltaa syvemmälle aspektien maailmaan niin silloin kannattaa tukeutua myös kyseiseltä sivulta löytyviin harmonisiin karttoihin.

Itselleni Astrologia näyttäytyy ennemminkin jonkinlaisena geometrisena järjestelmänä kuin eläinratajärjestelmänä. Toisin sanoen yritän hakea tulkinnallisia merkityksiä enemmän planeettojen geometrisista suhteista kuin merkeistä löytyvistä kuvauksista. Eläinratojen kannattajissakin on omat koulukuntansa, vrt. esim. Sideerinen ja Trooppinen järjestelmä. Tästä huolimatta planeettojen geometriset suhteet pysyvät samoina vaihdettiinpa eläinrata sitten kumpaan tahansa edellä mainittuun vaihtoehtoon.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2014 11:55:55 kirjoittanut ghede » tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #161 : 20.07.2014 12:45:21 »

Sinikiviuhko, joo, kuten sanoin niin tämä minun erikoiskuvioiden sekamelska vaikeuttaa oman karttani yksityiskohtien hahmottamista. On tuo muuttuvien merkkien Suuri Risti niin voi mennä asiat vähän sekaisin. Mutta joo... Cool

ghede, minä koitan yhdistää tämän trooppisen ja kiintotähdet jotenkin. Eikös silloin saa aika hyvän synteesin merkityksistä?
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #162 : 20.07.2014 14:32:29 »


ghede, minä koitan yhdistää tämän trooppisen ja kiintotähdet jotenkin. Eikös silloin saa aika hyvän synteesin merkityksistä?

Kyllä mielestäni sillä tavoin voi saada ihan hyvän synteesin tai ainakin laajemman näkökulman merkityksistä. Otetaan nyt taas yksi esimerkki. Esim. tunnettu kiintotähti Aldebaran löytyy tällä hetkellä Trooppisesti katsottuna 9 astetta kaksosista, mutta tähdistöjen tasolla katsottuna kyseinen tähti löytyy Härän tähdistöstä. Eli jos jollakin osuisi tällä hetkellä vaikka jokin syntymäkartan planeetta Trooppisesti tuohon 9 astetta kaksosiin niin planeetan luonnetta voisi tällöin merkkitasolla katsottuna leimata myös tietynlainen härkämäisyys, joka liitetään ominaisuutena tuohon Aldebaran -tähteen ja koko tähdistöön, johon se tähti kuuluu. Eli Trooppisesti tulkittuna planeetta on kyllä normaalisti kaksosten merkissä, mutta tähdistöjen mukaan katsottuna se on Härän merkissä. Näin minä ainakin olen asian ymmärtänyt, mutta korjatkoon joku viisaampi minua, jos olen väärässä. Molemmat eläinradat niin trooppinen kuin sideerinenkin ovat kuitenkin mielestäni ihan yhtä valideja tai käyttökelpoisia omissa kategorioissaan huolimatta siitä hyödynnetäänkö tulkinnoissa esim. kiintotähtiä.

Tähänkin puoleen astrologiasta liittyy kuitenkin tietynlaisia teknisiä pulmia, jotka on hyvä aina pitää mielessä. Käsittääkseni joidenkin astrologien mukaan osaa noista kiintotähdistä ei voida periaatteessa edes ottaa mukaan tulkintaan perinteisessä mielessä, koska esim. jotkut noista kiintotähdistä sijaitsevat niin kaukana planeettojen kiertoratojen ulkopuolella.

Linkkejä kiintotähdistä:

http://www.constellationsofwords.com/stars/Aldebaran.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Stars_in_astrology

Tuo Aldebaran on muuten yksi neljästä ns. "kuninkaallisesta tähdestä." Muut kolme ovat Regulus, Antares ja Fomalhaut.



« Viimeksi muokattu: 20.07.2014 14:40:29 kirjoittanut ghede » tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #163 : 04.08.2014 22:33:19 »

Tuli mieleen tuosta, mitä mainitsin että "ristin kantajalla", on ainoa vaihtoehto (tietenkään ei absoluuttinen), on se hetkessä eläminen, niin
sen voisi oikeastaan nimetä uudelleen, että hetkessä eläminen tarkoittaa, että tyhjentää mielen. Jotta on energiaa keskittyä "virtaan" tai johonkin, mihin en nyt sanoja löydä... keskittyä siihen hetkeen ja osaa ajatella selvemmin, sen ajatusmylläkän jälkeen.
yrittää tiedostaa itsestä että, milloin kannattaa blokata kaikki ajatukset pois, ne mitkä haittaavat elämistä.

se on kyllä hankalaa toisinaan, mutta mitä enemmän tulee tilanteita eteen, että on umpikujassa, osaa karsia sellaiset asiat pois elämästä, ja varsinkin ajatukset... toisaalta sen voisi kuvailla keskitieksi, toistaalta pään tyhjentämiseksi, kukin tavallaan  angel
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #164 : 04.08.2014 23:51:16 »

Onpas ikävä kuulla ghede! Se mielen tyhjentäminen on kyllä haastavaa ja pirun ärsyttävää aluksi. Miksi tehdä ei mitään? No siksi, että keho tarvitsee myös lepoa voidakseen hyvin. Ja mieli on yhteydessä kehoon hyvin läheisellä tavalla. Suosittelisin ehkä tuohon luonnossa oleskelua ehkä mieluiten yksin tai vaikka kävelyä tai muuta urheilua, jotta saa ne energiat maadoitettua, eivätkä ne pyöri vain pään sisällä. Keho kun on väsynyt niin mieli ei jaksa enää jauhaa koko ajan.

Mutta kyllä mielestäni hengitysharjoitukset, hetkessä eläminen tai tietoinen läsnäolo on paras keino tuohon oloosi. Se nimittäin aikaansaa juurikin tuota erottelukykyä menneen, nykyisyyden ja tulevan välille. Ja pikku hiljaa huomaa aina vain useammin, jos ajatukset pyörivät missä sattuu. Siten voi ymmärtää, että nykyhetkessä ei ole mitään vikaa. Mennyttä ei voi muuttaa ja tuleva perustuu eniten nykyhetkeen. Eli tajuaa, miten pienin askelin ja pienin mielenmuutoksin nykyhetkessä voi aikaansaada vaikka kuinka valoisan tulevaisuuden. Mutta silloin tarvitsee jo vähän uskoakin mukaan, niinkuin missä tahansa asiassa, jonka haluaa olemassaolevaksi.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12
  Tulostusversio  
 
Siirry: