Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Outojen ilmiöiden päiväkirja  (Luettu 13190 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
ihmetys
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 22.05.2014 22:38:31 »

Onkohan täällä muita jotka tuntevat olevansa vielä alkutaipaleella henkimaailman asioissa?

Olen vuoden verran etsinyt tietoa henkimaailmaan liittyvistä asioista, ja tavallaan tuntuu siltä kuin olisin niistä aina tiennytkin, unohtanut vain.

Viime aikoina on sitten alkanut tapahtua erikoisempia sattumuksia - osa oudompia, osa tavallisempia. Jos teille sopii, ajattelin alkaa pitää kirjaa ja päivittää näitä tapahtumia tähän viestiin omankin muistini tueksi. Toivottavasti se auttaa minua hahmottamaan oppimistani, sekä arvioimaan kokemuksieni syitä, olivat ne henkimaailmassa tai tässä näkyvässä. Olisi todella kiinnostavaa, jos täällä olisi muitakin jotka haluaisivat jakaa kokemuksiaan.

n. kuusi viikkoa sitten (huhtikuun alku)
Herään keskellä yötä vauvamme takia. Kumarrun hänen pinnasänkynsä puoleen ja ihmettelen kahta kirkasta valokipinää jotka välähtävät hänen pehmolelua siirtäessäni. Unisena ajattelen, että aurinko varmaan näkyy juovana pimennysverhon ali. Hetken päästä tajuan, että huone on pilkkopimeä eikä aurinko voi valaista juovana saati "kipinänä". En keksi mitään selitystä valoilmiölle. Mielestäni en ole niin uninen, että olisin kuvitellut niin selvää valoilmiötä. Tätä ennen tai sen jälkeen en ole nähnyt vastaavaa.

18.5.2014
Lapsemme leikki-puhelin alkaa soida itsekseen myöhään illalla, ilman että kukaan koskisi siihen (nappia painamalla laite alkaa soittaa musiikkia). Laitoin puhelimen pois päältä.

20.5.2014
Eteisen valomme palaa. Olen vaihtanut sen n. vuosi sitten ja halogeenilampun pitäisi todella kestää pidempään.

22.5.2014
Tulen pyykkituvasta ja olen menossa takaisin kotiin. Kuulen, että hissi on liikkeessä. Juuri kun tulen hissille, se saapuu kerrokseeni ja aukeaa, tyhjänä. Kuka lie tilannut tyhjän hissin, minulle juuri sopivasti? Talo on hiljainen, en kuule askeleita tai oven avaamisen ääniä (rappukäytävä on avoin kerrosten välillä joten äänet eri kerroksista kuuluvat aika hyvin.)

27.5. Päivitys
Kun tulen kauppakassien kanssa hissille, saapuu se taas kerran tyhjänä ylhäältä kuin tilauksesta. En kuule taaskaan merkkejä naapureista.
Eilen myös huomasin, että eteisen "palanut" lamppu onkin alkanut taas toimia, ennen kuin ehdin kauppaan uutta hankkimaan. Lamppuun ei ole mitenkään koskettu tässä välissä.
Viime yönä, hieman ennen nukkumaan menemistä, tunnen huoneessa ikään kuin tumman lehahduksen. Aivan kuin suuri varjo olisi liikkunut koko huoneen yli. Ei ole mitään luonnollista selitystä varjolle, ikkuna antaa puistoon joten siellä ei ole mitään merkittävää valonlähdettä jonka peittäminen voisi aiheuttaa ilmiön.

29.5. Päivitys
Ja taas hissi saapui tyhjänä alas kun avasin ulko-ovea sisälle taloon tullessa... Vielä ei ole tullut tilauksesta meidän asunnon kerrokseen, vaan aina juuri talon alakertaan.

6.6. päivitys
Tänään tapahtui todella erikoinen juttu. Eilen etsin asunnostamme varmaan 45 minuuttia kuumemittaria. Katsoin läpi hyllyn, jossa säilytämme lääkkeitä, ainakin kaksi kertaa läpi, sillä olin ihan varma, että olin laittanut kuumemittarin sinne takaisin paikoilleen. Todella tarkan etsimisen jälkeenkään en löytänyt kuumemittaria ja kävinkin jo apteekissa katsomassa, pitäisikö ostaa uusi. Kunnes sitten tänään kun avasin kaapin muissa asioissa, kuumemittari nökötti uloimmassa korissa aivan etualla. Mieheni oli eilisillan kokonaan pois, ja sanoo ettei ole kuumemittariin koskenutkaan. En todellakaan usko, että mittari olisi ollut eilen paikallaan, josta sen löysin.

11.6.
Lääkekaapin viereisestä kaapista on nyt kadoksissa pieni lahja, jonka ostin reilu kuukausi sitten ja laitoin odottamaan lahjahyllylle juhlapäivää. Pari viikkoa sitten muistan viimeksi katsoneen, että lahja on hyllyllä ylinnä. Nyt lahjaa ei löydy mistään. Olen aivan varma etten ole koskenut siihen ja näin sanoo myös mies. Alkaa jo ärsyttää tämä.
Viikko sitten lauantaina istuin terassilla isomassa porukassa. Kyseessä oli ertyinen juhlahetki, oli vielä valoisaa. Juttelin vieressä istuvan tytön kanssa niin että hän näki minun taakseni ja minä näin hänen taakseen. Yhtäkkiä terassin suuren aurinkovarjon alareunassa näkyi erikoiinen todella nopeasti liikkunut valopallo, joka huitaisi ylös alas ja ohitseni. Vieruskaverini hieman hätääntyneesri kysyi, mitä tapahtui ja näikö saman sahalaitaisen valoilmiön. Hän siis näki sen minun takanani, luulen että minut ohitettuaan. En usko että kyse voi olla taskulampusta, valo oli niin kirkas ja nopea ja kun katsoin ympärilleni, en nähnyt soveltuvaa valonlähdettä.

24.6.
Ja taas tänään hissi saapui juuri kun saavuin pesutuvalta alakertaan. Olin juuri kääntymässä kävelemään rappusia kohden kun hissin ovi avautui tyhjänä.
Toissapäivänä heräsin aamulla aikaisin, ja päätin yrittää jatkaa nukkumista. Ennen nukahtamista lähetin toivomuksen henkioppaiden tapaamisesta unessa. Laskeuduin kevyeen uneen, mutta uni oli kevyttä, kuulin mm. ääniä keittiöstä unen läpi. Uni tuntui todella todentuntuiselta: vieressäni oli ihmiskehon muotoinen "energiakeho". Kyseessä oli hahmo, josta tuli vahva läsnäolon tunne, ja se tuntui todella voimakkaalta ja erityiseltä. Muistan että tämä hahmo puhui minulle, mutta en ymmärtänyt mitä hän sanoi. Ajattelin, että hän puhui jotakin toista kieltä. Se kuulosti ehkäpä tsekiltä.
Lahja ei ole edelleenkään löytynyt. Muuttoa varten olen alkanut järjestelmällisesti käydä kaappeja läpi, joten toivottavasti se tulee jostakin vastaan.

30.6.
Tivoli Audio -radioni on ollut kolme vuotta rikki: kanavaa saa virittää paikalleen ikuisuuden, ja heti kun liikkuu radion luota, hukkuu kanava. Radiota ei siis käytännössä voinut käyttää. Ostin siihen tehokkaamman antenninkin, mutta kun sekään ei auttanut, vaikutti siltä että radion viritin oli rikki. Radion kanssa on myös muutettu asunnosta toiseen ja sen paikkaa vaihdettu, joten sijainti ei ollut syypää. Olen käyttänyt radiota lähinnä musiikin soittamiseen muista laitteista, joten en ollut saanut sitä vietyä huoltoon näiden kolmen vuoden aikana. Mutta kas kummaa kun eilen laitoin laitteen päälle, radio onkin alkanut toimia: kanavan virittäminen onnistuu normaalisti ja tänään kuuntelin pari tuntia onnistuneesti yhtä radiokanavaa. Mukava, ja todella yllättävä, juttu!

27.7.
Hiljaiseloa on ollut pitkään, mutta taas eilen suu loksahti auki kun kävelin kaksi kerrosta kotitaloni portaita alas ja juuri ala-aulaan saavuttuani hissi aukesi tyhjänä, taas kerran juri kun sen luokse pääsin. Tämä oli siis ensimmäinen kerta tähän suuntaan, ja vähän hyödytön, kun olin matkalla ulos.

Reilu viikko sitten kävi myös niin että kun olin aivan toisessa paikassa viereisessä kaupungissa odottamassa erästä henkilöä ala-aulassa, kuulin hissin saapuvan ala-aulaan. Aula oli tyhjä ja ajattelin ystäväni tietysti olevan tulossa. Nousin ja kävelin hissille, mutta se avautui edessäni tyhjänä. Olin jo hetken odottanut alhaalla, joten kukaan ei ollut käyttänyt sitä ja lähettänyt sitä käytön jälkeen alas.

Kadonneiden tavaroiden rintamalla on edistytty: lahja löytyi viereisestä kaapista, kuin josta sitä olin etsinyt: se oli liukunut aivan hyllyn perälle. Voi olla että olin vain vahingossa laittanut sen väärään paikkaan. Myös radio on palannut aikaisempaan, rikkinäiseen tilaan ilman että sille on tehty mitään. Täytynee tosiaan viedä se korjaukseen. Ehdin jo innostua kun se oli alkanut jälleen toimia..
« Viimeksi muokattu: 27.07.2014 20:17:32 kirjoittanut ihmetys » tallennettu
catya85
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 26.05.2014 06:01:41 »

En ole enää alku taipaleella henkimaailman asioissa mutta minun näkö kannalta nuo viittaisi jonkun hengen läsnäoloon, onko lähiaikoina kuollut joku läheinen? (sielu vaeltaa maanpäällä 40 päivää kuoleman jälkeen ennenkuin poistuu jos on poistuakseen). Oma mielipiteeni on että joku henki yrittää kertoa sinulle jotain, tekee tuollasia "outoja" juttuja. Kannattaa pistää merkille se missä tilanteessa ja millon noita tulee ja mikä fiilis itsellä, onko kenties henkistä stressiä? Itselläni tuollasia ilmaantuu yleensä silloin kun on henkisesti raskasta ja elämäntilanne päälaellaan, kaikki tapahtumat auttavat jotenkin jaksamaan eteenpäin. Nuo sinun kertomat jutut viittaavat hyvään henkeen joka haluaa auttaa tai ilmaista hyvää tahtoaan.
tallennettu
ihmetys
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 27.05.2014 22:11:48 »

Kiitos viestistä Katya!
Kukaan ei ole lähipiirissäni kuollut hiljattain ja itse asiassa elämäkin on todella stressitöntä. Täytyy pitää silmät ja korvat auki ja kuulostella, mistä voisi olla kyse...
tallennettu
Manta Myrsky
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 28.05.2014 07:33:55 »

Mielenkiintoisia kokemuksia sinulla Ihmetys, ja kovin samankaltaisia, kuin itselläni. Meilläkin lapsen lelupuhelin on soinut keskellä yötä itsekseen, samoin ovikello päivisin ja öisin useaan otteeseen, vaikka ketään oven takana ei olekaan. Valokipinöitä yöaikaan näin yhden kerran makuuhuoneen katossa ja valkoinen, suuri höyhen leijaili taivaalta autoni tuulilasille, kun peruutin autoa kotipihaan. Jne. jne. Kiinnostavia merkkejä meille annetaan ja suurella innostuksella aina odotan, että mitähän seuraavaksi.  Cheesy

Minäkin olen näistä sattumuksista pitänyt päiväkirjaa kalenteriini ja mielenkiinnolla tulen varmasti seuraamaan sinun merkintöjäsi.  Smiley
tallennettu
Amber
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 28.05.2014 18:43:34 »

n. kuusi viikkoa sitten (huhtikuun alku)
Herään keskellä yötä vauvamme takia. Kumarrun hänen pinnasänkynsä puoleen ja ihmettelen kahta kirkasta valokipinää jotka välähtävät hänen pehmolelua siirtäessäni. Unisena ajattelen, että aurinko varmaan näkyy juovana pimennysverhon ali. Hetken päästä tajuan, että huone on pilkkopimeä eikä aurinko voi valaista juovana saati "kipinänä". En keksi mitään selitystä valoilmiölle. Mielestäni en ole niin uninen, että olisin kuvitellut niin selvää valoilmiötä. Tätä ennen tai sen jälkeen en ole nähnyt vastaavaa.

Ei ollut sähköisku? Ne näkyvät pimeässä valona.

Hui tuo hissijuttu.
tallennettu
Zoja
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 28.05.2014 19:07:35 »

Mistäs sen tietää, mikä on "merkki", ja mikä vain sattumaa? Monesti niitä merkkejä myös näkee jos niitä alkaa etsiä. Itse olen hieman skeptinen tuollaisten merkkien suhteen, mutta en toki voi kieltää, etteivätkö ne voisi olla jotain oikeita henkimaailman juttujakin, sillä enhän voi sitä tietää.

onnea tielläsi, minullakin on etsikkovaihe edelleen päällä, kuten ollut koko elämän. Välillä vähän vähemmän ja nyt taas enemmän. Mahtaako sitä lopputulemaa ollakaan... Aina jää niin paljon asioita ilman vastausta...
tallennettu
ihmetys
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 28.05.2014 22:13:13 »

Kiitos kommenteista zajon, amber ja Manta myrsky!
Itsekin olen tieteellisen koulutuksen saanut epäilijä, siksikin jokaisen oudon tapahtuman yhteydessä yritän miettiä, voiko jokin selittää ilmiön. Mutta näitä tähän kirjaamiani en oikein osaa selittää.
Sähköisku tuntuu kovin epätodennäköiseltä selitykseltä kipinöille. Olisi varmaan vaatinut hankausta? Tosiaan nostin lelua ylöspäin, ilman että se kosketti mihinkään. Materiaali on vauvoille ensileluksi tarkoitettua joten luultavasti läpäissyt tiukat turvarajatkin.
tallennettu
elenitsa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 29.05.2014 14:03:04 »

minullakin on ollut lamppujen kanssa tuollaista, valot syttyy ja sammuu.
tuulahduksia, niinkuin ilmavirtaa..ja ikkunat ovat olleet kiinni.
hajuveden tai kukkien tuoksua ihan yhtakkia (ei minulla sisalla ole kukkia)
sitten noita valoja, sinisia, violetteja ja kullanvarisia nakyy joka paiva. myos lapinakyvaa virtaavaa energiaa ja yleensa katon rajassa tai nurkissa.
myos noita hoyhenia on tullut eteen, nyt vahan aikaa sitten kun kaytin poikaani laakarissa ja istuin odotushuoneessa, loysin hoyhenen jaloistani, lieko jonkun enkelin jattama? yleensa enkelithan niita jattavat, eiks niin?
itsekin odottelen mielenkiinnolla aina jotakin uutta.  Smiley
tallennettu
ihmetys
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #8 : 11.06.2014 13:48:28 »

Onko kenelläkään hyviä vinkkejä,  miten näitä kadonneita tavaroita voisi pyytää takaisin? Alkaa jo tympiä.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #9 : 11.06.2014 13:59:56 »

Toi että jotain tavaraa ei millään löydä ja sitten se on jossain todella itsestäänselvässä paikassa on tuttua mullekin.

Yksi teoria on, että sitä ei löydä sen tähden, koska ihminen etsii sitä asenteella "en tiedä missä se on" ja tuottaa itselleen negatiivisen hallusinaation sen mukaan. Erityisesti neuroepätyypillisillä tätä vaikuttaa tapahtuvan aika laillakin (lähde: Tony Attwood). Eipä siinä auta kuin rentoutua asiasta pois. Yleensä tommoset löytyy minulla sitten, kun keskityn johonkin muuhun - esim. päätänkin lähteä ulos ilman sitä lempikoruani, ja siinähän se yllättäen möllöttääkin aivan keskellä jotain pöytää.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 11.06.2014 14:04:33 »

Kadonneiden esineiden selitys on joskus  myös tyyppiä 'kotitonttu kujeilee.'

Esimerkki: Etsittiin yhden kaverin kanssa pari tuntia hänen silmälasejaan. Sen jälkeen kun oli jo luovutettu lasit löytyivät. Ja ne löytyivät olohuoneessa kakkossohvan virkaa toimittavan sängyn päältä, ihan siitä keskeltä ja kauniisti linssit ylöspäin sangat taitettuna, kuin joku olisi siihen ne asettanut. Huomionarvoista tapauksessa on tämä: Kyseinen sänky oli aivan tyhjä kun etsintä alkoi ja siitä syystä sitä käytettiinkin sitten nosteltavan tavaran laskutilana kun laseja etsittiin. Kun sänky vihdoin oli tyhjennetty ja tavarat laitettu paikalleen, olivat lasit sitten yhtäkkiä siinä.  Shocked

Se lasit omistanut kaveri on kovan luokan ateisti-skeptikko, mutta tuossa vaiheessa hänkin kääntyi sille kannalle, että kotitontun kujeilu on luultavasti paras selitys.  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
DeVante
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 11.06.2014 23:02:39 »

Minulla on myös tuollaisia että olen viime aikoina nähnyt höyheniä, sellaisissa paikoissa missä niitä ei ikäänkuin pitäisi olla. Käveltiin kaverin kanssa hänen asunnolleen päin, lauantai-ilta ja kadun reunalla oli höyhen. Hetken kuluttua näin vielä toisenkin. Olo tuntui näitten näkemisten jälkeen kummallisen hyvältä. Ja niitä ilmestyy omituisesti eteen varsinkin silloin kun et ole itse parhaimmillasi, kun kaikki asiat tuntuu vain painavan ja mistään ei meinaa tulla mitään. Tänäänkin stressiä tulevasta, ja kun leikkasin ruohoa niin pihalla leijaili höyhen, meni edellä, piti hienosti välimatkaa ikäänkuin sanoen että seuraa, edessäpäin on jotain mielenkiintoista. Näitä on ollut muulloinkin, mitään sattumaa ne eivät voi olla. Ja kummasti aina asiat ovat onnistuneet, vaikka tuntuu että mistään ei tule taaskaan mitään, mutta jos olet oikealla asialla niin kyllä lopuksi huomaatkin että kaikki on mennyt hyvin.
tallennettu
Qiudra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 13.06.2014 14:56:49 »

Pitänee nyt tässä vaiheessa kirjoittaa ensimmäinen viesti tämän reilun vuoden aikaisen jäsenyyteni sisällä  Smiley

Minulla tulee tuosta pehmolelussa näkyneestä kipinästä mieleen sähköisku. En tiedä olenko ihan väärässä, halusin vain kertoa.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 15.06.2014 08:17:21 »

Toi että jotain tavaraa ei millään löydä ja sitten se on jossain todella itsestäänselvässä paikassa on tuttua mullekin.

Yksi teoria on, että sitä ei löydä sen tähden, koska ihminen etsii sitä asenteella "en tiedä missä se on" ja tuottaa itselleen negatiivisen hallusinaation sen mukaan. Erityisesti neuroepätyypillisillä tätä vaikuttaa tapahtuvan aika laillakin (lähde: Tony Attwood). Eipä siinä auta kuin rentoutua asiasta pois. Yleensä tommoset löytyy minulla sitten, kun keskityn johonkin muuhun - esim. päätänkin lähteä ulos ilman sitä lempikoruani, ja siinähän se yllättäen möllöttääkin aivan keskellä jotain pöytää.

Jep. Sitä ei ole. Ei vaan ole!
Kun rauhotun, niin kappas kehveli....jopa löytyy, ja on jossain hyvin näkyvällä paikalla, tai jossain, josta olen katsonut jo monesti.
Neuroepätyypillinen minäkin tok.

Mutta " kotitontut" ne on tuttuja mullekin..ja/ tai sitten epäilen kykeneväni telekinesiaan  buck2
Periaatteessa jos tuota Indyn ajatusta jalostaa, niin eikö se voisi olla jalostuneemmassa versiossaan sitten jo telekinesiaa?
Jotenkin juuri tuon stressaantuneisuuden liittäisin tähän mukaan, että mieli käy silloin ylikierroksilla ja voi sattua kaikenlaista.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 15.06.2014 11:16:42 »

Kadonneiden esineiden tapauksessa voinee joskus olla kyse samasta ilmiöstä,
mitä näkee usein TV:n hypnoosi-ohjelmissa, eli "uhrille" annetaan suggestio,
että hän ei näe jotakuta huoneessa olevaa henkilöä, tms...??

Siis asianomainen alitajuisesti suggeroi jostain kumman syystä itsensä olemaan havaitsematta
jotain?

:Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: