Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Outojen ilmiöiden päiväkirja  (Luettu 13181 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Indium
Vieras
« Vastaus #15 : 15.06.2014 15:15:50 »

Juu Sideman, tuon tyyppistä hainkin sillä, kun yllä sanoin, että ihminen ottaa asenteen "en tiedä, en löydä". Voipi mennä autosuggestioksi ja negatiiviseksi hallusinaatioksi, ja tosiaan ei löydä.

Itselläni oudoin tämmöinen oli hörsselöinen, valkea ihana hame, jota reilu pari vuotta sitten etsin vaatekaapistani tuloksetta kauan ja moneen kertaan. No piti pukeutua johonkin muuhun ja läksiä minne meninkään, ja muistaakseni paljon myöhemmin kyseinen hame roikkui helma 30 senttiä ulkona muuten siistihköstä tummien farkkujen pinosta. Siinä jos joskus tunsi olonsa puusilmäksi.  uglystupid2
tallennettu
sonja
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #16 : 21.06.2014 18:27:20 »

Hei !
Itsekkin alkutaipaleella oudoissa ilmiöissä. Joskus heräään öisin siihen, että huoneessa on joku, vaikka en näe ketään. Tunne vain, että näin on.  Jossakin vanhassa rakennuksessa saatan nähdä vanhan asukkaan. Isäni ja mummoni, jotka ovat kuolleet käyvät luonani tasaisin väliajoin. Aluksi oli ihan kauhuissani ja tunsin sekoavani. sitten jollakin selittämättömällä tavalla minulle viestitettiin, etteivät he halua pahaa, joten olen jo heihin tottunut. Jotkut paikat iheuttavat ahdistusta tulee paha olo. Joskus minulle tulee tunne esimerkiksi johonkin menemisestä, että ei pidä mennä. Jos olen tehnyt vastoin tätä neuvoa on jotain negatiivista aina tapahtunut.
Joskus kuulen outoja ääniä. viimeksi viime yönä herään kolmesti ovikellon soittoon vaikka kesämökissä ei ole ovikelloa...
Ihmisten, kanssa tekemisissä oleminen on joskus ongelmallista. Tunnen ihmisten pahan olon ja huolen, vaikka he eivät sitä näytä. näen myös ihmisten läpi. Joskus tämä on raskasta. kaikkeen tottuu.
Onneksi on myös muita joilla on samanlaisia kokemuksia.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #17 : 24.06.2014 09:20:38 »

Luonto pitää huolta omistaan.. harakanpoikanen kolasi parvekkeellani niin kauan, kunnes heräsin ja tulin ikkunaan katsomaan. Sitten aikansa meitä katseltuaan meni menojaan. Ehkä varmisti, että kunnossa ollaan? smitten
tallennettu

Kuuntele tuulta.
ihmetys
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #18 : 24.06.2014 21:56:39 »

Juu Sideman, tuon tyyppistä hainkin sillä, kun yllä sanoin, että ihminen ottaa asenteen "en tiedä, en löydä". Voipi mennä autosuggestioksi ja negatiiviseksi hallusinaatioksi, ja tosiaan ei löydä.

Muistan lapsuudestani kirkkaasti yhden tällaisen tapauksen. Etsin pyyhekumia pöydältäni ja huoneestani varmaan kymmenisen minuuttia, kunnes tajusin että kumi oli kiinni puristetussa nyrkissäni.

En kuitenkaan usko, että tästä oli kyse kuumemittarin katoamistapauksessa. Kuumemittari löytyi törröttämästä laatikosta, jota olin tutkinut moneen otteeseen sekä silmämääräisesti että käsikopelolla, koska nimenomaan muistin laittaneeni mittarin sinne. Jotenkin kahden aistin käyttäminen tuntuu estävän tuota negatiivista hallusinaatiota, sillä mielikuva kuumemittarista vaihtui pitkulaisen kovan esineen etsintään, jollaisia laatikossa taisi olla yksi, avaamaton hammastahna. Joissakin katoamis- ja löytymistapauksissa voi kuitenkin olla tästä kyse.

Oletteko koskaan tehneet selective attentive test:iä? https://www.youtube.com/watch?v=vJG698U2Mvo&feature=kp Tämäkin on hyvä esimerkki mielen voimasta jättää jotakin ilmiselvää näkemättä.
tallennettu
ihmetys
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #19 : 24.06.2014 23:03:02 »

Olen akateemisen, tieteellisen koulutuksen läpikäynyt, joten en voinut vastustaa kiusausta analysoida hieman tarkemmin tätä meidän talon hissitapausta.

22.5.-24.6.-aikavälillä kerrostalomme hissi on siis neljä kertaa saapunut tyhjänä alas juuri kun olen tullut ala-aulaan aikeissa palata kolmannessa kerroksessa olevaan kotiimme. Hissi on saapunut joka kerta juuri ala-aulaan, ei koskaan meidän kolmanteen kerrokseen. Hissi on aina avautunut näyttävästi juuri kun olen ala-aulassa. Hissin ovet eivät pysy kovin montaa sekuntia auki, joten hieman aikaisemmin tai myöhemmin saavuttuani en minun olisi ollut mahdollista nähdä hissin aukeamista.

Kerrostalomme on kuusikerroksinen, ja asuntoja on kerroksissa 2-6. Jokaisessa kerroksessa on viisi asuntoa. On mahdollista, että joku toinen asukas lähettää hissin takaisin sitä käytettyään. Talossa on avoin "valokuilu" kerroksien 2-6 välillä ja alimpaan ensimmäiseenkin kerrokseen kuuluu aika hyvin äänet rappukäytävästä, etenkin oven sulkeminen. Tähän mennessä joka kerta kun hissi on saapunut tyhjänä, rappukäytävä on ollut autio enkä ole kuullut muita ääniä.

Yllä mainittuna ajanjaksona olen ollut kokonaan pois kotoa kolme päivää, jolloin en käyttänyt hissiä lainkaan. Lisäksi kuutena päivänä olen ollut rappukäytävässä vain kerran, joko lähtenyt pois kotoa (3 päivää) tai saapunut kotiin (3 päivää).

Ajanjakso kattaa yhteensä 34 päivää, mutta jos siitä poistaa päivät joina olin poissa, ja jolloin vain lähdin kotoa (eli en "odottanut" hissiä ala-aulassa"), saadaan ajanjaksoksi 28 päivää.

Ajanjaksolla on varmasti muutama päivä, jolloin en poistunut kotoa lainkaan. Tavallisimmin käyn kuitenkin ulkona kahteen otteeseen, eli päivässä olisi kaksi hetkeä, jolloin joko odotan hissiä, tai kävelen portaat ylös. Ja joinakin päivinä, erityisesti pyykkipäivinä, saatan käydä alhaalla montakin kertaa, kuten tänään: aamulla kerran, iltapäivällä kerran, illalla neljä kertaa. Tämä taitaa kyllä olla maksimi.
Mieskin sentään hoitaa joskus pyykit.

Näin ollen keskimäärin voisi arvioida hieman yläkanttiin, että kävisin alhaalla noin kolme kertaa päivässä. Tämä tarjoaa siis kolme "mahdollisuutta" hissille saapua ala-aulaan pyytämättä ja yllättäen.

Tarkastelujakson aikana hissi on siis tullut tilaamatta 4,7% tapauksista (4/(28*3)). Jos alhaalla käyntejä arvioisi keskimäärin kaksi päivässä, olisi prosenttiosuus jo 7,1%.

Tähän mennessä joka kerralla hissi on saapunut ja avautunut ennen kuin olen ohittanut sen, oikein "valmiiksi" minulle. Hissin ala-aula on varsin pieni, kuten kerrostaloissa yleensä. Pohjoispuolella on pääsisäänkäynti, josta on muutama askel hissille. Eteläpuolelta, pihalta, tullaan pitkää käytävää pitkin, joka tekee mutkan (hissiä ei näe käytävän päästä mutkan takia), ja mutkan jälkeen hissi on vasemmalla puolella, portaat vielä hieman eteenpäin. Hissi on saapunut joko kun olen juuri avannut pääoven ja olen tulossa sisään, tai kun olen tulossa sisäpihan puolelta ja olen tullut hissiaulan kohdalle.

Realistisesti arvioiden minulla on korkeintaan noin kymmenen sekunnin mittainen aikaikkuna, jolloin hissin täytyy saapua alas, jotta se avautuisi sulavasti juuri edessäni (hissin ovethan siis sulkeutuvat muutaman sekunnin odottamisen jälkeen). Minuutissa näitä aikaikkunoita on kuusi, ja tunnissa 360. Koska käytän hissiä käytännössä enimmäkseen klo 8 ja klo 21 välillä, on sopivia kymmenen sekunnin aikaikkunoita vuorokaudessa 4 680. 28 vuorokaudessa näitä ikkunoita on jo 131 040 kappaletta.

Jos joku muu asukas lähettäisi hissin alas kotiinsa päästyään, ja se tästä syystä avautuisi näppärästi edessäni, pitäisi hänen käydä ulkona, tulla takaisin, matkustaa hissillä ylös ja painaa hissi alas TUNNISSA lähes 17 kertaa, jotta saavutettaisiin edes 4,7% todennäköisyys osua avoimiin oviin. Empiiristen havaintojeni pohjalta voin kertoa, ettei meidän talossa hissi ole ihan niin kovassa käytössä Smiley

Tilastotieteen ja todennäköisyyden pohjalta tehtyjen laskelmien valossa näyttää siis hyvin epätodennäköiseltä, että hissin kohdalle osuminen johtuisi naapurista, jolla on tapana tilata hissi alakertaan omaan kerrokseen päästyään.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #20 : 23.09.2014 19:36:48 »

Kyllä kolataan taas. Kummallisia kilinöitä, kolinoita ja levottomuutta.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: