Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Positiivisen ajatttelun ansa  (Luettu 14901 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
koppi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #15 : 03.06.2014 21:29:47 »

Positiivisen ajattelun ansa! :Smiley
Avicii sanoit oikein hyvin, kun ajatellaan, että on yrittänyt 10-vuotta ja sitten turhaan. Angry knuppel2 tickedoff

Positiivinen ansa  on se luontainen ajattelutapa, jolloin korjausliikettä ei tapahdu, vaan antaa asioiden jäädä makaamaan.  Sad Embarrassed Cry

Yltiöoptimistit ovat sellaisia sopeutuvia  ja reakoivat vain vähän sietämättömissäkin tilanteissa tai olosuhteissa. Shocked  Kyynikot ja kovitsut ovat myös sellaisia, että tallaavat vaikka asiat olisivat miten tahansa päin seiniä. Angry crazy2 coolsmiley
 Ainut ihmisryhmä joka todella reagoi ovat tunne-elämältään herkät ja analyyttisen luonteen omaavat älykkäät sielut. Kun toiset jaksavat vetää samalla lailla saattaa tunneälykkö ottaa ritolat ja lähtee lätkimään hankalasta ja kuluttavasta elämäntilanteesta. knuppel2 Wink
 Vaatii melkoista rohkeutta paiskata ovi kiinni varmasta työpaikasta ja sitten lähteä kohti uutta unelmaa. 2funny tickedoff knuppel2 Smiley
Tiedän erään tapauksen kun kaveri otti ritolat ja lähti kouluttautumaan, vaikka olisi saanut olla varmassa paikassa, mutta kun se ei tätä tyydyttänyt niin otti ja läksi kohti korkeampia tavoitteita. :Smiley 2funny smiley6600

Tässä on kuvaavaa se, että Hyvää tarkoittava ja positiivinen ajattelu voi estää ihmistä lähtemästä tavoittelemaan omaa polkuaan ja ihannettaan, kun väärä usko  estää  toimimasta omaksi parhaaksensa ja uskoo että hyvinhän tässä on vaikkei lopulta oliskaan. Sad Angry Lips Sealed

Hyvä on parhaan pahin vihollinen! Ihmissuhteet ovat toisinaan myös saman lain alla kun suhde, jossa elää ei välttämättä olekaan se onnellisin , mutta onhan siinä kuitenkin lapset yms.  crazy2 idiot2

Onnellinen ja myönteinen ajattelutapa on kyllä siunaukseksi, mutta pessimisti ei pety koskaan. Parhain mielestäni olisi jos on ystävä johon voi luottaa ja sitten keskustella asioista aina pulmallisen tilanteen tullessa ja sitä kautta etsiä vastauksia elämässä. Keskustelu ryhmässä ja porukalla voi myöskin olla terapeuttista kunhan sitten on erilaisia kokemuksia jaettavaksi sillä jokaisen kulkema polku on tälle se paras.  Wink Cheesy Smiley Grin smiley6600 laugh police 2funny
Itsekeskeinen ja  vain omaan napaan tuijottamalla ei pääse eteenpäin ja samalla ei kasvua tapahdu kun ei voi ottaa huomioon että me kaikki olemme samassa veneessä ja samalla tavalla koemme asioita tunneälyn tasalla.  coolsmiley :Smiley Cool
Joskus oppii kerralla kun kuuntelee miten joku toinen on selvittänyt verrattain kovatkin elämänkokemukset kunnialla ja silti jaksaa uskoa tulevaan. Tässä auttaa realismin lisäksi positiivinen elämänasenne ja samalla usko siihen että kävipä elämässä miten tahansa niin lopputulos on meille kaikille aivan samanlainen. Elämässä ei voi käydä kuin HYvin. 2funny 2funny

Elämä on ihmisen parasta aikaa sanoi Nykäsen Matti. Ajattelen toisinaan vähän samalla tavalla. Mieluitenn olisin positiivinen ajattelija kuin negatiivinen hirmu jonka lähellä ei kenelläkään ole hyvä olla kas  kun negatiivisuus tarttuu. tickedoff Embarrassed Angry Sad
 Olenkin ottanut opikseni  sen että jos minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa jostakin asiasta niin koetan pitää suuni kiinni sillä tunne menee ohitse mutta jos auon liiaksi suutani väärässä paikassa vaikka totuuden sanoisinkin niin sellaista ei muut halua kuulla. Esim jonkun toisen ihmisen arvosteleminen ja mustaaminen aiheettomasti tai syystä.
Vaikeneminen on kultaa ja niin se olis tänäänkin. Ollaan positiivisia mutta realisteja omassa elämässämme niinvoi olla siedettävämpää elämää kuin negaa kylväen.Hyvää ja kaunista  smitten smiley6600 2funny coolsmiley
tallennettu
fairytiger
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #16 : 03.06.2014 21:54:13 »

Olen viime kuukausina lueskellut Rhonda Byrnen Voima:a ja tulen onnelliseksi jo pelkästään lukemalla silloin tällöin muutaman sivun tuota kirjaa  smitten Ja viimeaikoina ainakin oma elämä on alkanut kulkea kaikin puolin entistä parempaan suuntaan.  Smiley
Omiin elämänkriiseihini (sekä pieniin, että suuriin) olen aina suhtautunut asenteella, että niistä on tarkoitus oppia jotain ja ikävät tunteet on pakko käsitellä jossain vaiheessa. Ja olen kiitollinen kaikesta, mitä vaikeudet on opettaneet. Ilman niitä en olisi minä ja ymmärtäisin kovia kokeneita paljon huonommin. Olen samoilla linjoilla siitä, että vastoinkäymisiin suhtautuminen on avainasia. Jos sulkee ikävät asiat vaan pois mielestään ja elelee kuin niitä ei olisikaan, ne kuitenkin kuormittaa alitajuisesti ja lisää stressiä. Ainakin minulla. Ei se ole järkevää. Kun ajattelee selviävänsä ja kohtaa ahdistuksensa ja sen aiheet silmä silmästä, siitä yleensä pääsee eroon. Tällä tavalla sitten vetää elämäänsä parempia asioita.
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #17 : 04.06.2014 08:30:03 »

Hienoja pohdintoja.

Minä kutsun leikkimielisesti "jenkkiläiseksi positiivisuudeksi" sellaista positiivisuutta, jolla yritetään väkisin peittää hymyn ja tarmon alle vaikeat asiat, jotka on pakko käsitellä. Siis että ollaan positiivisia apinan raivolla tai itketään ja ollaan  Cheesy Ja visualisoidaan kasoitain sitä RAHNAA Grin   

Kun mietin, miten elämässä välttämättömiä vastoinkäymisiä tulisi käsitellä, niin tulee mieleen sanat: rohkeus, tyyneys, haltuunotto ja ennen muuta HYVÄKSYNTÄ. Ja läsnäolo jokaisessa hetkessä.  Ehkä tuon hyväksynnän voisi sitten tulkita "positiiviseksi ajatteluksi": katsotaan ongelmaa silmästä silmään ja yritetään intuitiivisesti löytää siitä hyvät, rakentavat puolet, taistelematta vastaan. Rimpuilu sattuu enemmän kuin tyyneys.  Näin olen käsitellyt esim. kuolemaa, mikä onkin helpompi asia käsitellä, koska sitä ei voi kiistää tai peruuttaa. Monia muita asioita valitettavasti voi.

Mutta sivuuttaa mitään vaikeita asioita ei voi, ne tulevat aina vastaan jossain vaiheessa.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 04.06.2014 09:31:05 »

Hienoja pohdintoja.

Minä kutsun leikkimielisesti "jenkkiläiseksi positiivisuudeksi" sellaista positiivisuutta, jolla yritetään väkisin peittää hymyn ja tarmon alle vaikeat asiat, jotka on pakko käsitellä. Siis että ollaan positiivisia apinan raivolla tai itketään ja ollaan  Cheesy Ja visualisoidaan kasoitain sitä RAHNAA Grin   

Pitäneekö paikkansa, että aivojaan kykenee huiputtamaan vetämällä kasvot vaikka puoliväkisin hymynvirneeseen?
Siis hyvät fiilikset saa aikaan sitkeästi hymyilemällä vaikka kyynelten läpi?

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 04.06.2014 09:35:01 »

Kyllä, väkisin hymyileminen nostaa serotoniinitasoa.  Ja samoin muuten tekee laulaminen.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 04.06.2014 09:48:01 »

Ihan hyvin toimii lyhenne suomeksikin, sen verran ANAalista se oma elämä tuntuu olevan silloin kun niiden vallassa on, mistä on itselläkin kokemusta takavuosilta.  Grin

Voin toki olla täysin hakoteillä, mutta käsittääkseni hindujen main stream - karmanäkemyksen mukaan
kypsymisvuorossa "pinossa" oleva negatiivinen karma voi yhdenkin inkarnaation sisällä "palaa loppuun",
jolloin positiivinen karma kai luonnollisestikkin alkaa toteutua eli, voisi kai sanoa, neutraloitua, siinä
mielessä, että sekä nega- että posi-karma täytyy tulla kokemaan ihmisenä tai jonain muuna vastaavana
vahvasti itsetietoisena "vapaan tahdon" omaavana entiteettinä.

Kenties sinulle on käynyt niin, että kypsymisvuorossa ollut negakarma on pääosin neutraloitunut,
ja vuoroon on tullut positiivisen karman "poiskokeminen"?

Tiedän, että näkemyksesi karmasta on hyvin erilainen, joten ainakaan minulle sitä ei enää ole tarvetta toistaa... Wink

tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #21 : 04.06.2014 09:53:43 »

Kyllä minäkin olen paljon nauranut kuolemalle, mutta kanssaihmisten reaktio siihen on yleensä: "Olet shokissa" (jos nauraa pian kuoleman tapahduttua) tai "Olet psykoosissa" (jos nauru vain jatkuu ja jatkuu)  Cheesy
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 04.06.2014 09:55:59 »

Kenties sinulle on käynyt niin, että kypsymisvuorossa ollut negakarma on pääosin neutraloitunut,

En ymmärrä ollenkaan systeemiä jossa ihmisille 'kypsyy' jotain karmaa, niin negatiivista kuin positiivistakaan, niin että sitä ei ole tehty IHAN ITSE OMILLA TEOILLA.

Minun on vaikea vastata sellaiseen kysymykseen karmajärjestelmästä, joka sotii omaa karmakäsitystäni vastaan: Minun maailmassani karmaa tehdään vain omilla teoilla tai tekemättä jättämisillä, sitä ei milloinkaa ikinä koskaan 'kypsy' mystisesti ihmisen omasta toiminnasta riippumatta. Off-topichan tämä on, mutta MIKÄ tai KUKA siinä intialaisen perinteen karmasysteemissä sitä karmaa kypsyttelee, ja ennen kaikkea MILLÄ PERUSTEELLA, jos se ei kerran riipu ihmisen omista teoista? Minusta se etteivät karmalliset seuraukset ole 100% riippuvaisia vain ja ainoastaan ihmisen omista teoista, romuttaa tavallaan koko karman idean.

Minun muutoksessani tämän asian suhteen ei sitäpaitsi ollut ollenkaan kyse karmasta, vaan sielun itse itselleen tilaamasta oppimiskokemuksesta: Olen tämän inkarnaation aikana oppinut sen asian, että suurin omiin tunnetiloihini vaikuttava tekijä on se mitä itse ajattelen siitä mitä maailmassa ja ympärilläni tapahtuu. Ja koska mitään ei tarvitse oppia kuin kerran, tulen osaamaan tämän asian automaattisesti tulevissa inkarnaatioissani. Halleluja sille!  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 04.06.2014 10:22:53 »

En ymmärrä ollenkaan systeemiä jossa ihmisille 'kypsyy' jotain karmaa, niin negatiivista kuin positiivistakaan, niin että sitä ei ole tehty IHAN ITSE OMILLA TEOILLA.

Uijui! Olenpas huonosti osannut esittää karmanäkemykseni, kun se on mahdollista käsittää noin nurinkurisesti.

Karman kypsyminen ainakin hinduilla  tarkoittaa sitä, että menneisyydessä, useimmiten aikaisemmissa inkarnaatioissa entiteetin omien tekojen seurauksena "varastoituneelle"  karmalle, sekä "pahalle", että "hyvälle" on olemassa otolliset olosuhteet toteutua,
eli olla yksilön koettavina!

Jos otetaan äärimmäinen esimerkki: entiteetti on esim. muutama sata vuotta sitten tappanut jonkun ihmisen vaikkapa ryöstääkseen hänet.
Hän voi nykyisessä inkarnaatiossaan joutua samankaltaisen kohtalon kokemaan, josta voidaan päätellä, että tuo nimenomainen
karman "möykky" on kypsynyt koettavaksi.

Parempiakin esimerkkejä luultavasti moni voi keksiä...

Lisäys: ehkä tuo "kypsyä" ei ole kovin hyvä sana kuvaamaan koettavaa karmaa. Sanskritiksi puhutaan 'praarabdha-karmasta'.

prArabdha [pra + aarabdha - sidis]   mfn. commenced , begun , undertaken
« Viimeksi muokattu: 04.06.2014 10:32:25 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 04.06.2014 10:27:54 »

Ok, sittenhän tuo on ihan ymmärrettävää, Sideman. Eli karmaa tehdään edelleen ihan vain niillä omilla teoilla ja se maksetaan takaisin sitten ajallaan kun on MOLEMPIEN hommaan osallistuvien sielujen osalta sopiva hetki. Tätä sinä sitten kutsut 'kypsymiseksi', eli ymmärrän nyt oikein hyvin. 

Mutta tämä ajatusten vaikutus tunteisiin: Siinä ei tosiaan ole karmasta juurikaan kyse muutoin, kuin että silloin kun ajattelin negatiivisia sain saman tien pikakarmana sitten negatiivisia tunteita. Ajatusten rengin paikalle laittaminen sen sijaan oli vain sieluni minulle tilaama oppimiskokemus, joka ei siis ole karman kanssa missään tekemisissä.
tallennettu

Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 05.06.2014 09:49:45 »

Olkoon sitten negatiivisen ajattelun valttamista tai mita tahansa, monesti asia riippuu ajatteliasta.

Kun uskoo ongelman ratkaisumahdollisuuksiin, niin yleensa aivomme kehittavat "patentin" ns. idean, miten toimia esim. kriisitilaneissa.

Muuten vaan kysyn kumman seurassa viihdytte paremmin sellaisen jolla hymy on herkassa vai ikuisen hapannaaman?

En tietysti laske mukaan tekoiloa, vaan luonnollista elamanvirtaa.....
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: