Syytelläänkö vain tyhmää, et mitäs menit uskomaan.... mitäs et tajunnu... minähän vaan testasin sinua...
Missä menee hyvän maun raja? Minkä takia ylipäätään ihmisiä ajetaan harhaan? Lopputulos?
Onko se joku synnynnäinen valmius ihmisluonteessa, että vähän "testaillaan" toista, mistä toiseen on ja käytetään työkaluna, että kaivetaan toisesta esiin jotain?
Ihmissuhdetasolla:
Ääripäässä ne, ketkä kokee siitä nautintoa, että toinen nyt sitten on niin tyhmä, kun toinen seläntakana kyhäilee testejä miten toinen reagoi erilaisiin asioihin, käyttämällä siihen muita ihmisiä, muiden ajatusmaailmaa. Vaikka lopultahan se ihminen kehen se kohdistuu, on ns. ulkopuolinen, ja toisten ajatusmaailmoista muodostuu näkemys siitä alkuperäisestä ihmisestä.
Keräilee toisten mielipiteitä ihmisistä ja sitten latelee niitä kaikille, että lopulta kaikki on ilmiriidoissa keskenään, ilman syytä.
Pakan sekoittaja. Luodaan toisisista vääristyneitä kuvailuja.
Itselläni on tullut paljon elämässäni vastaan ihmisiä, ketkä "keräävät" mielipiteitä eri ihmisistä, ja lopulta vääristelevät niitä ja menevät kertomaan ne ko. henkilöille.
Tai vastaavasti, joku läheinen joka kertoo ja pauhaa jostain ihmisestä, kenet tiedät/tunnet joten kuten, haluaa mielipiteesi tilanteeseen heidän välillään. ja kun sen sanot, niin taas vääristellään ja kerrotaan asia niin, että minä olen ollut sitä mieltä, ja soppa kaatuu minun päälleni.
Sitten on näitä, ketkä saa nautintoa, kun "puhumalla" itse johdattelee toista omiin ajatuksiinsa, ja käyttää toisten lausuntoja aseenaan, vähän vääristellen, mutta kuitenkin niin, että se kuulostaisi "todelta".
Ehkä jotkut käyttää tuota tiedostamattaan, mutta hyvään tarkoitukseen. Tässäkin vissiin joku ego taustalla, ketkä käyttää väärin.
Mun mielestä jokaisella ihmisellä on valmius "johdatteluun", mutta siinä eroaa se että miten kukakin sitä käyttää ja mihin tarkoitukseen.
Yleisemmällä tasolla tähän kategoriaan menee, nämä silmänkääntäjät ja mentalistit.
Mutta missä menee se hyvän ja pahan raja?? ja osaako sitä kaikki tunnistaa?
Ehkäpä täytyy yrittää tunnistaa tämänlaiset ihmistyypit paremmin, ja uskoa itseensä ja siihen minkälaisen kuvan on ITSE luonut ihmisistä, eikä uskoa heti muita. Mutta jotkut osaa kyllä olla ovelia
vissiin joku skorpioni, tai pluto vinksallaan kartalla...
MUOKS: Kuinka helposti sinä uskot kaikkea, tai kuinka helposti lankeat toisen pääsyn omaan pääsi sisään väärällä tavalla?