Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sisäinen soturi-tulkinta  (Luettu 12591 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
ghede
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 10.07.2014 21:13:54 »

Muistan, kun aloin kiinnostumaan astrologiasta joskus 14-vuotiaana. Mikäli muistini ei täysin petä niin suunnilleen vuoden tai parin päästä tilasin valtaisan innoituksen vallassa Seppo Tanhuan Sisäinen soturi -tulkinnan. Onnesta soikeana odotin kyseistä tulkintaa, koska totta kai mitäpä muutakaan sillä olisi sanottavana minusta kuin että kuinka hyvä ja kelpo ihminen minä olenkaan jne. Grin Nuoruuden pikkiin laitettavaa mahtipontisuutta. Mutta kaikki kääntyi tuolloin päälaelleen, kun sain käsiini kyseisen tulkinnan. Muistan, että masennuin lähes totaalisesti, koska omat odotukseni ja muun ihmisen minusta antama kuva eivät mielestäni kohdanneet ollenkaan. Muistan myös jopa sen, että en uskaltanut antaa kyseistä tulkintaa edes vanhempieni luettavaksi, koska pelkäsin, että he alkaisivat pitää minua jonkinlaisena pahana ihmisenä tai jotain, heh. uglystupid2

Mutta mitä enemmän vuodet ovat vierineet ja mitä enemmän kokemus ja tieto ovat "kasvattaneet" minua ihmisenä niin olen tullut siihen tulokseen, että ei se Seppo nyt niin väärässä todellisuudessa ollutkaan. Ei todellakaan. Itsellänikin on tähän päivään asti ollut sellainen, voisi kai luonnehtia naiivi usko siihen, että kaikki ihmiset todellisuudessa haluavat vain hyvää toisilleen, mutta toisaalta minusta tätä voisi pitää ihan luonnollisenakin asenteena elämässä. Toisaalta sen tosiasiallisesta järkevyydestä en osaa sanoa mitään. Eikä tuota uskomusta välttämättä tarvitse edes naiiviksikaan luonnehtia. Itse asiassa vaatii kai kirjoittajalta jonkinlaista suurta lahjakkuutta (mielikuvitusta, intuitiota tms.?), että osaa esittää ajatuksensa sillä tavoin, että ne koskettavat myös monia muita ihmisiä, jotka omaavat esim. jonkin saman karttakuvion tai aspektin syntymäkartallaan. Huolimatta siitä, että kyseinen tulkinta ei ole räätälöity yksilökohtaisesti sen saaneelle ihmiselle niin ei se tarkoita etteikö siinä voisi olla todella osuviakin kohtia. Sellaisesta yksilöllisestä tulkinnasta, jota ei vain tulosteta valmiina tietokoneelta, saa varmasti maksaakin enemmän. Mielestäni tällainen yksilökohtainen tulkitseminen on kuitenkin sitä todellista astrologiaa, jota voisi verrata esim. vaikkapa säveltäjän työhön.

Mutta sen haluan sanoa, että astrologiassa, kuten ihan missä tahansa muussakin uskomusjärjestelmässä (jos sitä sellaiseksi halutaan kutsua) piilee omat vaaransa (taas tätä kriittisempää ajattelua), joista kannattaa joissain määrin olla tietoinen varsinkin, jos ihminen kokee, että hänellä on taipumusta herkkäuskoisuuteen. Edellähän tämä tuli jo jossain määrin selväksi, kun kerroin omista nuoruuden kokemuksistani.

Esim. Sepon antama tulkinta suuresta rististä, joka löytyy omalta syntymäkartaltani, pitää melko lailla paikkansa, vaikka nuorena ihmisenä sitäkin luonnehdintaa tuntui vastenmieliseltä lukea. Suuri risti todellakin on varmasti yksi väärinymmärretyimmistä kuvioista astrologiassa, kuten Seppo tulkinnassaan osuvasti veistelee. Ja totuus taitaa vain olla se, että ainoa henkilö, jota minä elämässäni kykenen edes jotenkin auttamaan, olen minä itse. Liikaa olen varmasti tähänkin asti keskittänyt omia energioitani muiden ihmisten asioihin ja siinä samassa unohtanut totaalisesti itseni. Jos olisin ottanut Sepon tulkinnoista oppia jo aikaisemmassa vaiheessa niin ehkäpä minä olisin sisäistänyt tämänkin puolen itsestäni paremmin. Ei niin hyvää, ettei jotain pahaakin. En tiedä miksi sanoin tuon...kuulosti vain jotenkin hyvältä ja syvälliseltä (raamatulliselta) lopetukselta. :Smiley

tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: