Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Venukselle tulevat aspektit  (Luettu 7894 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hamal
Kanta-astroilija

Profiili
« : 06.06.2014 19:32:27 »

Mun nataalikartallani on seuraavat Venusta koskevat aspektit:

chiron aspect_sex venus
 uranus aspect_tri venus
 neptunus aspect_tri venus
 pluto aspect_opp venus
 venus aspect_opp kuu  (Kuu siis yhtymässä Plutolle)
Venus on siis 4. huoneessa Härässä

Tunnen itseni ihan kohtalaisesti mutta mä haluaisin lukea kokeneempien astroilijoiden mielipiteitä siitä mitä nämä aspektit tarkoittavat, olen avoinna uusille näkökulmille. Sana on vapaa!  Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 09.06.2014 09:52:30 »

No, ensinnäkin tuo Venus-Kuu -oppositio. Sanon yleensä näiden planeettojen aspekteja kaunosielu-aspekteiksi. Yleensä kun mies on kyseessä, hän on hyvin yhteydessä feminiiniseen puoleensa ja naisten kanssa on helppo tulla juttuun. Tämä näkynee kaveripiirissäkin. Uranuksen ja Neptunuksen kolmiot Venukselle oikeastaan korostavat samoja asioita, pystyt olemaan naisille kiva ja henkevä, ehkä vähän sellainen taiteilijasiuelu-kaveri (myös mahdolliselle seurustelukumppanille)

Mutta sitten tuo Venus-Pluto-oppositio sekoittaa vähän pakkaa. Sitten kun tunteet ottavat vallan, niin vuoronperään ollaan ekstaattisissa tunnelmissa ja seuraavassa hetkessä synkässä mustasukkaisuudessa ja valtataistelun pyörteissä. Jos naisista on päässyt kertymään huonoja kokemuksia, tämä aspekti altistaa suoranaiselle naisvihalle. Mutta jos tilanne ei ole päässyt näin pahaksi, niin intensiteettiä ja syvällisyyttä pitää olla, koska muuten valutaan helposti sinne friendzonelle.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 09.06.2014 11:10:46 »

Itsellänikin on tuo Venus mielenkiintoisessa asemassa syntymäkartallani. 10 asteen sisällä stelliumin päissä Kuu ja Venus ja niiden välissä keskellä Pluto, Skorpionissa, 8. huoneessa. Venuksen muut aspektit ovat:

aspect_opp Onnenpisteelle härässä, 2. huoneessa
aspect_sex neptunus 10. huoneessa
aspect_tri askendentti
ja vielä aspect_ssx saturnus 9. huoneessa

Noita aspekteja on tullut tutkittua aika paljon, tosin tuo stellium on aikamoinen sykerö, josta on vaikea ottaa selvää. Tuo Onnenpiste (Part of Fortune) on mielenkiintoinen uusi tuttavuus. Ilmeisesti tarkoittaa, että kun tuon Venuksen saa tuolta Pluton vallan alta selvitettyä niin saattaa maallinenkin menestys ilmaantua pikku hiljaa? Mitenköhän muuten tuota voisi tulkita?

Ennen kouluikää ympärilläni oli paljon sukulaisnaisia ja naapurintyttöjä. Ilmeisesti seksuaalisuuden pienenkin ilmaantumisen jälkeen naiset alkoivat vaikuttaa kuin eri lajilta ja sellaisilta, jotka käyttävät valtaa mukamas huomaamattomasti. Olen siis mies ja minulla on todella vahva feminiininen painotus kartallani. Koulu-ikäni ja nuoruuteni ajan olin lähinnä miespuolisessa seurassa. Eli voin vahvistaa tuon potentiaalin naisvihalle näissä aspekteissa. Ja tuo friendzone tuntuu kummittelevan myös välillä. Mutta kyllä näiden asioiden kanssa määrätietoisesti painiessa se todellinen potentiaali paljastuu pikku hiljaa. Parisuhteista ei ainakaan puutu intensiteettiä! Näkee myös kauneuden/herkkyyden pelottavissakin asioissa. Nykyään tulen mielestäni erittäin hyvin toimeen molempien sukupuolten kanssa. Näkee ne hyvät puolet (jotka tulevat luonnollisesti eri sukupuolille) ja tietää, että ihmisenä on mahdollista omata molemmista ne asiat mitkä kokee tarpeelliseksi.

Tuon stelliumin avaaminen on ollut erittäin haastavaa varsinkin ennen astrologiaan tutustumista. Kuin kulkemista täydessä pimeydessä pelkän vaiston varassa. Kuu ja Venus kun ovat molemmat heikoissa asetelmissa skorpionissa ja huoneenkin puolesta. Pluto on tuntunut määräävän tahdin kohtalonomaisesti. Vaikuttaako tälläisessä melko löyhässä stelliumissa esim. Kuun aspektit koko stelliumiin? Luulisi, mutta missä määrin? Ja voiko tuon Kuun ja Venuksen sanoa olevan yhtymässä vai onko ne vain yhtymässä Plutoon?

Nuo 8., 9. ja 10. huoneen planeetat linkittyvät Askendatin ja semisekstiilien kautta toisiinsa melko tarkasti. Kuolema, henkisyys, minäkuva, yhteisöllisyys ja transformaatio ovat olleet ne aiheet läpi elämän. Saturnuksen ainoa isompi aspekti on neliö Askendantille, joka on tuonut niin ihanaisesti rajoituksia siihen miten muut näkevät minut, mutta myös vakaata pohjaa näin vanhemmiten. Monet haikailevat nuoruusvuosien perään, mutta voitte kuvitella kuinka iloinen olen jo tämän ikäisenä, tässä vaiheessa. Grin Vielä kun kartalla on muiden planeettojen myötä tarkka Suuri Risti. Sitä on ennemminkin haikaillut vanhuuden perään.
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 09.06.2014 18:38:21 »

Lilli osui naulan kantaan kuten nyrkki silmään!  buck2

Kuu ja Venus ovat muutenkin feminiineissä merkeissä, vielä kun lisää tuon Pluton yhtymän Skorpionissa Kuulle niin taiteellisuutta, herkkyyttä, intensiteettiä ja "syviä vesiä" riittää. Oman feminiinin kanssa olen erittäin sinut. Joku on kai luullut meikäläistä peräröörin rassaaj... siis gay-mieheksikin ja kun Mars on Kaksosissa, ei meikäläisestä välttämättä erota olenko lintu vai kala. Neptunus lisää rakkausasioissa alitajuista ymmärrystä ja Uranus riippumattomuutta.

Hyvä huomio myös tuon Pluto-Venus-opposition osalta. En ollut teini-iässä mikään varsinainen hylkiö mutta kovasti oli nuorempana opettelua siinä että mitenkäs naisten kanssa nyt oikein kannattikaan olla. Oli työtä saada se oma voima esille. Tää Pluto-Kuu-yhtymä vs. Venus-oppositio on mun kartalla suorakaidekuvion "avaimena" ja pakko sanoa että isoimmat ja tärkeimmät (samalla kipeimmät) läksyt elämässä on tullut koettua seksuaalisuuden ja ihmissuhteiden kautta.

Venuksen oppositio Kuulle tekee tuon taiteellisuuden ja herkkyyden lisäksi sen että koen suhteissa aivan tajutonta turvattomuuden tunnetta. Vaikka vieressä olisikin rakastava ihminen, mikä tahansa mitä hän sanoo voi satuttaa tai loukata minua. Erityisesti skorpioninaiset, mukaanlukien edellinen pitkä suhde olivat esimerkkejä tästä. Sinänsä hassua koska kartan mukaan juuri tuollainen intensiteetti olisi minulle muka kotoisaa.
Kokonaisuutena voisi kai sanoa että tän kuvion alla on hirveä sitoutumiskammo, samalla äärimmäisiä tunteita ja feminiinin salaisuuksien tuntemista. Ja lopulta haen varmaan kuitenkin sitä turvallista, pysyvää ja maanläheistä parisuhdetta kun Venus on Härässä ja Juno Kauriissa 1. huoneessa.

Mutta lisää ideoita saa heittää!

Ritsallakin tuota rykelmää Skorpparissa, ei taida mitkään kaurapuuronharmaat suhteet olla ns. sun juttu?  Grin
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 09.06.2014 19:40:17 »

Onhan sitä kaikenlaista nähnyt ja kokenut suhteissa. Ei ihan kevyintä tavaraa, mutta mikäs se kehittäisikään ihmistä nopeammin? Ei tarvitse todellakaan edes millään tavalla haluta kriisejä vaan ne ilmestyvät kuin kakku naamaan nurkan takaa. Ainakin ennen. Smiley

Tuon Venuksen roolia tuossa pitäisi varmaan miettiä tarkemminkin. Sehän on kuitenkin persoonallinen planeetta eli vaikuttaa lähemminkin. Kaipaan tosiaan mieluiten syvällisiä ihmissuhteita tai sitten viihdyn yksin ja tutkin omia juttujani. Olen huomannu kavereiden syntymäkarttoja tutkaillessani, että monella on vahvaa skorpionipainotusta kartalla. Skorpioni-tyyliset ihmiset siis tuntuvat valikoituvan minun ystävikseni jostain syystä.

Hyvään aikaan aloitettu topic liittyen Venukseen, sen tehdessä kolmiota Plutoon... Wink
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 15.06.2014 18:52:18 »

HMmmmmm tänään otin mietiskelyn aiheeksi nämä asiat ja meditaation kautta löytyi pari tärkeää sisäistä tukosta.

Ensinnäkin Venus-Kuu-opposition kautta löytyi vaikeus kohdata rakkauselämän asioita, oikeastaan tämä on ilmennyt tunteellisen turvallisuuden hakuna ihmissuhteiden kautta. Jossei ihmissuhteet ole tuottaneet tyydyttävää ratkaisua, ovat päihteet toimineet emotionaalisen kivun turruttamisessa. Kun tajusin että tällä kaipuulla ja kivulla ei ole mitään tekemistä kenenkään toisen ihmisen kanssa (tämä on sisäinen asia) ja etten voi kinua keneltäkään ihmiseltä emotionaalista turvaa, vierähti kyllä iso kivi sydämeltä.

Toisena tuo Pluto-Venus-oppositio. Mun mielestä tää tulee miehen elämässä esille vaatimuksena elää oman arvomaailman mukaan tai muuten tulee suru puseroon. Onneksi olen toteuttanut tuota viime aikoina parhaan kykyni mukaan ja sinänsä oman pään ja sydämen mukaan toimiminen on ratkaisu ja avain tähän kuvioon.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 15.06.2014 19:50:17 »

Minulle tuo tuo samantyylinen planeettakombinaatio 8. huoneessa on toiminut sisäisenä etsimisenä, rajojen löytämisenä, nöyryytenä, itsensä kunnioittamisena ja laajentumisena kun lopulta hyväksyy muutoksen. Kai näissä oppii myös sen, ettei tasapainottomassa tilassa kannata alkaa leikkimään muiden valtapelejä tai muutenkaan? Tosin tuo asetelma tekee myös sen, että itsellään tärkeissä asioissa saattaa sitten tunteetkin lehahtaa. Venuskin joutuu ajan kanssa löytämään kauneuden Pluton omituisesta maailmasta, vaikka se tietääkin oman olemuksensa riittävän. Ja sama toisinpäin.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: