Itsellänikin on tuo Venus mielenkiintoisessa asemassa syntymäkartallani. 10 asteen sisällä stelliumin päissä Kuu ja Venus ja niiden välissä keskellä Pluto, Skorpionissa, 8. huoneessa. Venuksen muut aspektit ovat:
Onnenpisteelle härässä, 2. huoneessa
10. huoneessa
ja vielä
9. huoneessa
Noita aspekteja on tullut tutkittua aika paljon, tosin tuo stellium on aikamoinen sykerö, josta on vaikea ottaa selvää. Tuo Onnenpiste (Part of Fortune) on mielenkiintoinen uusi tuttavuus. Ilmeisesti tarkoittaa, että kun tuon Venuksen saa tuolta Pluton vallan alta selvitettyä niin saattaa maallinenkin menestys ilmaantua pikku hiljaa? Mitenköhän muuten tuota voisi tulkita?
Ennen kouluikää ympärilläni oli paljon sukulaisnaisia ja naapurintyttöjä. Ilmeisesti seksuaalisuuden pienenkin ilmaantumisen jälkeen naiset alkoivat vaikuttaa kuin eri lajilta ja sellaisilta, jotka käyttävät valtaa mukamas huomaamattomasti. Olen siis mies ja minulla on todella vahva feminiininen painotus kartallani. Koulu-ikäni ja nuoruuteni ajan olin lähinnä miespuolisessa seurassa. Eli voin vahvistaa tuon potentiaalin naisvihalle näissä aspekteissa. Ja tuo friendzone tuntuu kummittelevan myös välillä. Mutta kyllä näiden asioiden kanssa määrätietoisesti painiessa se todellinen potentiaali paljastuu pikku hiljaa. Parisuhteista ei ainakaan puutu intensiteettiä! Näkee myös kauneuden/herkkyyden pelottavissakin asioissa. Nykyään tulen mielestäni erittäin hyvin toimeen molempien sukupuolten kanssa. Näkee ne hyvät puolet (jotka tulevat luonnollisesti eri sukupuolille) ja tietää, että ihmisenä on mahdollista omata molemmista ne asiat mitkä kokee tarpeelliseksi.
Tuon stelliumin avaaminen on ollut erittäin haastavaa varsinkin ennen astrologiaan tutustumista. Kuin kulkemista täydessä pimeydessä pelkän vaiston varassa. Kuu ja Venus kun ovat molemmat heikoissa asetelmissa skorpionissa ja huoneenkin puolesta. Pluto on tuntunut määräävän tahdin kohtalonomaisesti. Vaikuttaako tälläisessä melko löyhässä stelliumissa esim. Kuun aspektit koko stelliumiin? Luulisi, mutta missä määrin? Ja voiko tuon Kuun ja Venuksen sanoa olevan yhtymässä vai onko ne vain yhtymässä Plutoon?
Nuo 8., 9. ja 10. huoneen planeetat linkittyvät Askendatin ja semisekstiilien kautta toisiinsa melko tarkasti. Kuolema, henkisyys, minäkuva, yhteisöllisyys ja transformaatio ovat olleet ne aiheet läpi elämän. Saturnuksen ainoa isompi aspekti on neliö Askendantille, joka on tuonut niin ihanaisesti rajoituksia siihen miten muut näkevät minut, mutta myös vakaata pohjaa näin vanhemmiten. Monet haikailevat nuoruusvuosien perään, mutta voitte kuvitella kuinka iloinen olen jo tämän ikäisenä, tässä vaiheessa.
Vielä kun kartalla on muiden planeettojen myötä tarkka Suuri Risti. Sitä on ennemminkin haikaillut vanhuuden perään.