Onko siis niin, että Pohjois-Pohjanmaa ei ole sinun mielestäsi Pohjois-Suomea?
Tämä tapahtui Oulussa, joka minulle on kyllä Pohjois-Suomea. Anteeksi nyt ihan hirmuisesti tämä suurensuuri loukkaus maantieteellisiä sensibiliteettejäsi kohtaan. Minun puolestani saat puhua silti Vaasasta vaikka tarkoittaisit Helsinkiä, sillä minun mielentilani ei ole koskaan kiinni siitä mitä muut puhuvat tai kirjoittavat.
Tunnen henkilökohtaisesti muutamia ex-lestadiolaisia ja lisäksi olen lukenut lestadiolaisuudesta eronneiden elämänkertoja, sekä muutenkin tietoa ko. uskonnosta ihan riittävästi tietääkseni mistä puhun. Mielenkiintoisimpia ovat nimenomaan ne ex-lestadiolaisten tarinat Minä pidän ihan kaikkia lestadiolaisuuden muotoja henkisesti nurvahtaneina ja tähän pääasiallinen syy on ehkäisy- ja aborttikielteisyys, sekä se yleinen seksuaalikielteisyys joka sitten on ajanut sitä seksuaalisuutta joillain suuntautumaan vähän vääriin kohteisiin.
Ja vielä lisähuomiona ettet luulisi minun jotenkin erityisesti dissaavan lestadiolaisuutta: Pidän lähes kaikkia maailman valtauskontoja nurvahtaneina, sillä ne kaikki tuppaavat sisältämään vakavanpuoleisia ihmisoikeusloukkauksia ja SE on minun suht ainoa kriteerini asiassa. Että ei tämä mitenkään yksin lestadiolaisuuteen suuntaudu, luterilainen kirkko harrastaa edelleen pakkokastetta (jokainen lapsikaste on aina pakkokaste!) joten se on ihan yhtä nurvahtanut sekin.
Toisaalta mikä tahansa uskonto joka kieltää ehkäisyn, abortin ja JOPA seksistä pidättäytymisen ehkäisykeinona on
a) ekologisesti vastuuton tässä 7 miljardin ihmisen maailmassa
b) naisvihamielinen
c) ihmisen luonnollista seksuaalisuutta vääristävä - jo metsästäjä-keräilijät säännöstelivät syntyvyyttä ja ihmislajilla jokaisen yhdynnän tarkoitus ei todellakaan ole hedelmöittyminen
Ja vielä: Mikä tahansa uskonto joka löytyy Uskontojen Uhrit ry:n sivuilta on jollain tavoin nurvallaan.
MIkä tahansa uskonto joka löytyy säännöllisesti uutisista koskien lasten seksuaalista hyväksikäyttöä on jollain tavoin nurvallaan.
Ja vielä: Kaikki hierarkkiset systeemit ovat minun maailmankuvassani automaattisesti korruptoituneita. Niinpä jotakuinkin kaikki järjestätyneet hengelliset yhteisöt joissa on johtajia ovat mielestäni hengellisesti korruptoituneita. Ja aivan erityisen korruptoituneita ovat ne hengelliset yhteisöt, joissa nämä johtajat edustavat vain yhtä sukupuolta.