Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Metsäpalo unessa  (Luettu 7657 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
JasminK
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« : 25.06.2014 11:38:10 »

Oon nähnyt nyt useampana yönä unta, jossa on metsäpalo. Unet eivät ole täysin samanlaisia, mutta tulipalo lähtee kuitenkin aina korkealta metsästä ja sitä juoksee karkuun mies alamäkeä pitkin. Mies huutaa aina "tulipalo!" mutta en näe, pelastuuko hän.

Viimeisimmässä unessa olin tullut koulusta hyppytunnilta käymään toisen koulun pihalla. Siellä nuoremmat oppilaat pelasivat biljardia koulun pihalla ja juttelin muutaman kanssa. Olisin itsekin pelannut, mutta huomasin, että myöhästyn kohta seuraavalta tunnilta. Lähdin palaamaan takaisinpäin, mutten muistanut mistä olin tullut. Huomasin yhden tutun tytön samasta koulusta ja menin kysymään häneltä neuvoa. Hänkään ei tiennyt, mutta lähdimme yhdessä kävelemään metsäpolun suuntaan. Hetken käveltyämme huomasin horisontissa valtavan metsäpalon, ei siis mitään pientä vaan koko metsä oli tulessa ja se levisi hurjaa vauhtia. Lähdin juoksemaan karkuun toiseen suuntaan ja kun käännyin katsomaan taakseni, näin miehen juoksemassa alamäkeä karkuun ja huutamassa "tulipalo!"

Millasta tulkintaa tälle saa?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 26.06.2014 10:38:41 »

Toistuvuutensa takia tuo saattaa merkitä asiaa, johon pitäisi nyt kiinnittää huomiota. Tai sitten käsittelet unilla jotain olemassa olevaa tilannetta, joka ei ole vielä ratkennut.

Tulella on sekä tuhoava että puhdistava voima ja totuus ei pala tulessakaan, mutta tuota noin... Itse asiassa minusta tuntuu että joku muu keksii tämän merkityksen.  Huh
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1367



Profiili
« Vastaus #2 : 26.06.2014 11:47:20 »

Oon nähnyt nyt useampana yönä unta, jossa on metsäpalo. Unet eivät ole täysin samanlaisia, mutta tulipalo lähtee kuitenkin aina korkealta metsästä ja sitä juoksee karkuun mies alamäkeä pitkin. Mies huutaa aina "tulipalo!" mutta en näe, pelastuuko hän.

Viimeisimmässä unessa olin tullut koulusta hyppytunnilta käymään toisen koulun pihalla. Siellä nuoremmat oppilaat pelasivat biljardia koulun pihalla ja juttelin muutaman kanssa. Olisin itsekin pelannut, mutta huomasin, että myöhästyn kohta seuraavalta tunnilta. Lähdin palaamaan takaisinpäin, mutten muistanut mistä olin tullut. Huomasin yhden tutun tytön samasta koulusta ja menin kysymään häneltä neuvoa. Hänkään ei tiennyt, mutta lähdimme yhdessä kävelemään metsäpolun suuntaan. Hetken käveltyämme huomasin horisontissa valtavan metsäpalon, ei siis mitään pientä vaan koko metsä oli tulessa ja se levisi hurjaa vauhtia. Lähdin juoksemaan karkuun toiseen suuntaan ja kun käännyin katsomaan taakseni, näin miehen juoksemassa alamäkeä karkuun ja huutamassa "tulipalo!"

Millasta tulkintaa tälle saa?

Olet näemmä saanut jo vastauksen, mutta en malta olla kirjoittamatta.

Metsä on omien (henkisten ja opittujen) voimavarantojesi -jopa mahdollisen omaisuutesikin- symboli. Korkealla olevan metsän palo siis kuvaa sitä osaa itsestäsi, jota arvostat kovasti. Mies pelastautumassa palavasta metsästä taas kertoo, että palo auttaa sinun maskuliinista puoltasi pääsemään liikkeelle... kun pelkkä varanto ei käyttämättömänä ole oikeastaan missään arvossa. Vain varantojaan hyödyntämällä ja uusiuttamalla voi ihminen saada voimiaan uuteen kuosiin.

Sama pätee myös yrittäjyydessä. Yrittäminen ei ole rahojen (tai kiinteän omaisuuden)  pölyttymäään hankkimista, vaan rahan kiertämään pistämistä ja joka kierroksella raha tulee rahan luo, vaikka vain muutamalla prosentilla - mutta kuitenkin. Pysyvä varanto - unessasi metsän muodossa (kertoo vanhan juurevan viisauden olevan olennaista sinulle) - alkaa muodostua taakaksi, sillä sen huoltaminen kuluttaa enemmän kuin tuottaa - elikkäs syö sinun voimiasi, koska et järkevästi käytä osaamisiasi elvyttämään sinua ja elämääsi.

Päästä maskuliini puolesi ottamaan jalat alleen ja TOIMI!
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: