Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Chironin haasteelliset aspektit eli omat kipeät pisteet  (Luettu 10598 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Sydänpuu
Kanta-astroilija

Profiili
« : 27.06.2014 00:08:36 »

Minulle selvisi, että minulla on paljon haastaallisia kulmia chironiin. Lueskeltuani pintapuolisesti aiheesta tajusin, että juuri ne ovatkin rankalla kädellä haitanneet elämääni. Nuo ovat kuin sokeita pisteitä omassa elämässä. Tietää, että se ongelma on olemassa mutta ei näe mitä asialle voisi tehdä. Tai ei pysty tekemään. Ilmeisesti osa on myös karmallisia..Venus neliö Chiron aikakin?  Olenko siis tehnyt jotain tosi pahaa menneissä elämissä? Olinko tosi paska ihminen edellisessä elämässä ja nytkö saan maksaa siitä?

Miten te muut olette päässet yli chironin kipeistä kohdista? Osaako joku sanoa näistä mun kartan jutuista jotain?

Chiron  Kaksosissa ja ysi huoneessa
Aurinko neliö   Chiron     
Kuu neliö   Chiron
Venus   neliö   Chiron   (tiukka orbi 0° 10!! Sad)
Jupiter   Oppositio   Chiron     
Uranus   Oppositio   Chiron   

Mars   Sextile   Chiron   
Merkurius trini Chiron   
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 27.06.2014 06:32:04 »

Mielestäni ei kannata ajatella olleensa huono ihminen aikaisemmissa elämissä. Se ei ole kovin rakentavaa tai itseluottamusta antavaa. Tiedän kyllä, että siltä se voi tuntua, kun on rankkoja aspekteja. Mistä sitä voi tietää mitä on aiemmissa elämissä tehnyt? Jotkut tietävät, ja sekin voi olla hieman vääristynynyttä tietoa. Vielä kun kanavoinneissa sanotaan, että "todellisessa" maailmassa ei voi tehdä oikein tai väärin, koska dualismi on ihmisyyden ja maapallon harha. Jos olet ihmiseksi syntynyt, niin se kaikki annetaan loppupeleissä anteeksi mitä olet tehnyt. Sillä eihän kukaan ole oikein pienelle lapselle kertonut totuuksia korkeammasta elämästä, eikä hän niitä ymmärrä. Siten hän on maailman armoilla ja yrittää parhaansa. Kaiken lisäksi kunnianhimoiset sielut ovat voineet valita elämäänsä haasteita, joista he ovat uskoneet selviävänsä. Se voi siis myös kertoa siitä, että on ottanut suuren haasteen vastaan auttaakseen maailmaa tulemaan paremmaksi paikaksi elää.

Minulla on Chiron 3. huoneessa ja Kaksosissa eli liittyen kommunikointiin. Olen huomannut, että puhumalla ongelmistani mitä olen selättänyt tai minkä kanssa nyt kamppailen, olen oppinut paljon itsestäni ja muista. Muutenkin sosiaalisten tilanteiden ja esillä olemisen pelko on ollut minulla vahva. Lisäksi minulla oli R- ja S-viat ala-asteelle asti. Eli voi olla pelkoa kaikkeen kommunikointiin liittyvässä. Vielä kun se on väljässä kulmassa T-ristiini ja Aurinkooni, niin hinkkausta on löytynyt. Katsotaan jos tarkastelen noita aspektejasi vielä joku kerta kun on paremmin aikaa. Samoja planeettoja ja aspekteja sieltä ainakin löytyy ja tuo Chiron on sinulla vastakkaisessa huoneessa kuin minulla. Siihen huoneeseen liittyy korkeammat opinnot, hengellisyys ja pitkät matkat esimerkiksi. Tuo kaksonen antaa sitten sitä kommunikoinnin jne. väriä.
tallennettu
Sydänpuu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 27.06.2014 17:25:09 »

Kiitos sanoistasi Ritsa. Kiitos jos jaksat joskus tarkemmin vilkaista. Tuli tarve listata mitä liittäisin oman elämäni tapahtumista chironin aspekteihin.

- Koulukiusaaminen, lähinnä se ettei ole saanut selville miksi kiusataan. Ei ole uskaltanut selvittää asioita kiusaajien kanssa. (Nimenomaan henkistä kiusaamista, luottamuksen pettämistä. Kipeimpänä koko koululle onnettoman ihastukseni levittelyä ja siitä seurannut yleisen ivan kohteena olo ylä-asteella.)
- Pieleen menneet rakkaussuhteiden yritykset, torjunnat..ei ole uskaltanut selvittää miksi tuli torjutuksi.
- Jo lapsena ymmärrys siitä ettei voi koskaan tehdä mitään/muuttaa itseään niin, että tulisi hyväksytyksi niiden seuraan johon olisi halunnut. (Koska se ei riitä/ole tarpeeksi.) Tästä on ollut myös suurta etua koska samalla kehittyi ymmärrys ettei tarvitsekkaan muuttua. On hyvä sellaisena kuin on. Kuitenkin myös suurta surua kun ei "kelpaa". Lannistuneisuuden ja terveemmän hyväksynnän outo kombo.
- Toisaalta rohkeutta on riittänyt selvittää asioita jos itse on tehnyt vääryyttä toisia kohtaan. Voimakas oikeudentunto ja omatunto.
- Isäsuhde/isän kuolemasta selviytyminen. Ristiriitainen suhde isän sairaudesta johtuen ja käytöksestä johtuvaa hämmennys ja ahdistus lapsena. Kuitenkin samalla hyvin rakas ihminen. Kuitenkin tavallaan ulottumattomissa koska ei pystynyt olemaan henkisesti läsnä enää loppuvaiheessa. Turvallinen isä vs pelottava isä.
- Ylilyöntejä aikuisiällä riitojen selvittämisessä kun "hyväksikäyttö" on mennyt liian pitkälle. Hyvin riitaisa ystävyyssuhteen päättyminen.

Kaikkia yhdistää kokemus torjunnasta, näkymättömyydestä ja siitä ettei ole saanut pidettyä omia rajojaan tai omaa ääntään kuuluviin. Kuitenkin toisilla elämänalueilla käyttäydyn melkeinpä päinvastaisesti ja osaan pitää puoliani erittäin hyvin. Mutta tämä vyyhti on kuin paljas kohta haarniskassa. Kipeä sellainen..että siihen ottaa helposti osumaan.

No tälläisiä tuli mieleen. Ehkä jollekkin apua jos on ollut vastaavia kokemuksia  Smiley
tallennettu
Sydänpuu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 22.10.2014 22:55:13 »

Palaanpa tähän kun tsekkailin tuossa tulevia solar arc transiitteja(ko ne ovat?). On tulossa Venus  aspect_tri Chiron ja aika tarkasti on kohdilla kuukauden sisällä. Sitten on vielä tulossa Chiron  aspect_sex Venus ja se on tarkempi keväällä. 

Kummankin vaikutus on tosin ehkä näkynyt jo/pitäisi näkyä jossain. Eikös niin, että nämä kaaret tarjoavat mahdollisuuden parantumiseen?

Ehkä näkyy ainakin niin, että olen lähtenyt itse selvittämään menneisyyden lukkoja. Halu selättää ongelmat on ehkä enemmän pinnassa.

(Lisäksi vielä Jupiter  aspect_inc Chiron osuu näidän väliin mut sen vaikutuksista en tiedä.)
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 23.10.2014 12:15:49 »

Kiitos sanoistasi Ritsa. Kiitos jos jaksat joskus tarkemmin vilkaista. Tuli tarve listata mitä liittäisin oman elämäni tapahtumista chironin aspekteihin.

- Koulukiusaaminen, lähinnä se ettei ole saanut selville miksi kiusataan. Ei ole uskaltanut selvittää asioita kiusaajien kanssa. (Nimenomaan henkistä kiusaamista, luottamuksen pettämistä. Kipeimpänä koko koululle onnettoman ihastukseni levittelyä ja siitä seurannut yleisen ivan kohteena olo ylä-asteella.)
- Pieleen menneet rakkaussuhteiden yritykset, torjunnat..ei ole uskaltanut selvittää miksi tuli torjutuksi.
- Jo lapsena ymmärrys siitä ettei voi koskaan tehdä mitään/muuttaa itseään niin, että tulisi hyväksytyksi niiden seuraan johon olisi halunnut. (Koska se ei riitä/ole tarpeeksi.) Tästä on ollut myös suurta etua koska samalla kehittyi ymmärrys ettei tarvitsekkaan muuttua. On hyvä sellaisena kuin on. Kuitenkin myös suurta surua kun ei "kelpaa". Lannistuneisuuden ja terveemmän hyväksynnän outo kombo.
- Toisaalta rohkeutta on riittänyt selvittää asioita jos itse on tehnyt vääryyttä toisia kohtaan. Voimakas oikeudentunto ja omatunto.
- Isäsuhde/isän kuolemasta selviytyminen. Ristiriitainen suhde isän sairaudesta johtuen ja käytöksestä johtuvaa hämmennys ja ahdistus lapsena. Kuitenkin samalla hyvin rakas ihminen. Kuitenkin tavallaan ulottumattomissa koska ei pystynyt olemaan henkisesti läsnä enää loppuvaiheessa. Turvallinen isä vs pelottava isä.
- Ylilyöntejä aikuisiällä riitojen selvittämisessä kun "hyväksikäyttö" on mennyt liian pitkälle. Hyvin riitaisa ystävyyssuhteen päättyminen.

Kaikkia yhdistää kokemus torjunnasta, näkymättömyydestä ja siitä ettei ole saanut pidettyä omia rajojaan tai omaa ääntään kuuluviin. Kuitenkin toisilla elämänalueilla käyttäydyn melkeinpä päinvastaisesti ja osaan pitää puoliani erittäin hyvin. Mutta tämä vyyhti on kuin paljas kohta haarniskassa. Kipeä sellainen..että siihen ottaa helposti osumaan.

No tälläisiä tuli mieleen. Ehkä jollekkin apua jos on ollut vastaavia kokemuksia  Smiley

Itselläni on oppositio venuksen ja khironin välillä ja aika paljon noita samoja asioita olen käynyt läpi.  Smiley Voin kuitenkin sanoa, että vaikeudet on tehty voitettaviksi, kenenkään elämää ei ole tehty kärsimystä varten. Ja et ole tehnyt mitään pahaa edellisessä elämässäsi, päinvastoin luulen, että olet antanut toisten polkea itseäsi ja se on kantautunut myös tähän nykyiseen elämään.  Khironiin liittyvät teemat ovat yleensä: Alhaisempi omanarvon tunto, miellyttäminen (tai esim. että täytyy tehdä jotakin vaikkapa rakkauden "ansaitsemiseksi"). Kiusaajatkaan eivät valitse uhriaan mitenkään sattumanvaraisesti, vaan valitsevat jonkun joka on se vähän kiltimpi yksilö, joka ei oikein osaa puolustaa itseään (jolta toisinsanoen puuttuu omanarvon tunto).

Itseäni auttoi se, kun pääsin kosketuksiin jumaluuteen ja tajusin että mikään maailmassa ei tule ulkoa vaan lähtee sisältä. Minun ei tarvitse uhrautua, jotta joku huomaisi kuinka hyvä olen ja alkaisi rakastaa minua vaan minulla on jo kaikki rakkaus itsessäni mitä vaan voi olla. Elämän ainoa laki on kasvu, runsaus. Katso vaikka luontoa ja elämää muutenkin. Biologisestakin näkökulmasta kaikki tällä maapallolla tähtää vain lisääntymiseen. Kuvittele sama voima sisällesi. Se haluaa vaan lisääntyä, positiivisesti. Sillä on kaikki hyvä mitä vaan voi olla ja se haluaa antaa sen sinulle, sinun täytyy vain osata ottaa se vastaan.   Kiss
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #5 : 24.10.2014 19:15:03 »

Minulla myös  venus aspect_opp chiron ja sopassa mukana Uranus... jep oli hankala lapsuus ja varsinkin teini-ikä sosiaalisessa mielessä, mutta aikuisiällä mä olen alkanut kokea tuon aspektin pikemminkin kuvaavan enemmän niitä ihmisiä, joihin mulla on ollut suhde, kuin enää itseäni.

Siis tyypillisesti nämä Chiron-Venus-Uranus-ihmiset on olleet sellaisia erittäin hyvännäköisiä, älykkäitä, lahjakkaita (ja tästä syystä osa heistä kuuluisia) jotka ovat nimenomaan joutuneet kärsimään muiden kateudesta, ja sosiaalisen hyväksynnän ollessa tärkeää ovat päätyneet tekemään elämässään kompromisseja, jotta todistaisivat näille kadehtijoille olevansa tavallisia, samanlaisia kuin nämä itse.

Itse lakkasin jo kauan sitten hakemasta muiden kuin itseni hyväksyntää (poikkeuksena: esimiehen mielipide kyllä jossain määrin vaikuttaa) kun tajusin miten kurjaksi hyväksynnän tavoittelu tekee elämän. :Smiley

tallennettu
Sydänpuu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 24.10.2014 23:01:15 »

Kiitos Eileithyia, on lohduttavaa kuulla, että se menisi noin päin. Tietysti ikävää, että ei ole onnistunut pitämään puoliaan  Tongue Siinä puolessa on ehkä vieläkin harjoittelemista Angry Minä vaan teen toisten puolesta asioita ja lähden mukaan seuraksi vaikka olisi omia juttuja tai levon tarvetta. (No onneksi nytten sitten kieltäydyin ottamasta viikonloppuun mitään hommaa:)) Rakkauden ansaitseminen jotenkin kolahti. Minä ehkä koen...että kuin olisi joku taika-avain hukassa; miten tulla rakastetuksi. Juurikin voimattomuutta kun en tiedä miten sen rakkauden "ansaitsisi".

Ihana tuo mielikuva lisääntymisestä ja laajenemisesta. Sitä olen välillä tässä mietiskellyt. Siinä on jotain, jonka pystyin heti ymmärtämään syvällisellä tasolla:) Täytyy laittaa käyttöön.Kiitos.

Kato Vega sinun tekstissäsi samaistuin tuohon, että täytyy todistaa kadehtijoille olevansa tavallinen, samanlainen kuin nämä itse. Minulla on vähän sitä vaivaa, että en anna itseni loistaa. Joudun moderoimaan itseäni ja vähättelemään muiden edessä. Siitä pitäisi luopua. Annan muiden ikään kuin ahdistaa itseni laatikkoon. Se on surullista. Hyväksynnän tavoittelu kyllä tekee elämän kurjaksi. Harmi kun tavoittelee sitä niin salakavalilla tavoilla uglystupid2

Minua vaivaa eniten näissä Chiron-jutuissa, että se on haava joka ei koskaan parane. Että balsamia kyllä ja hetkellistä helpotusta mutta, että haava ei poistu. Keksii aina uusi tapoja nousta esiin. Paha paha..
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 25.10.2014 20:21:49 »

Samaistun Vegan tekstissä tuohon sosiaalisen hyväksynnän tavoitteluun, lapsena olin koulussa syrjitty. Khiron on mulla 11-huoneessa. Siitä pitää päästä eroon ja olen kai jo pääsemässäkin kun askel askeleelta alkaa hyväksyä itseään. Enhän minä ole tehnyt mitään pahaa maailmassa.  Smiley

Sydänpuu, elämän yksinkertainen totuus on että rakkaus ei erottele vaan se on meissä kaikissa aina ja ikuisesti vaikka tekisit mitä.  Smiley Ego on asia erikseen mutta syvällä sisimmässämme olemme kaikki jumaluuksia. Paha olo elämässä, minun mielestäni, johtuu siitä, että toimii omaa syvintä luontoaan vastaan. Ei salli sen tulla lävitse ja kokea kaikkea sitä ihanaa mitä se haluaa sinun kokevan koska se elää sinun kauttasi. Kaikki mitä olet aina halunnut on sinun tarkoitus saada.

Tässä on meditaatio, josta uskon että on sulle hyötyä: http://youtu.be/m6PZqX1mA74

Mediatation on tehnyt Amerikkalainen Love Coach Debi Berndt (Debi on kyllä käynyt kaiken läpi). Työ perustuu Karl Jungin psykologisiin näkemyksiin ja myös hänen omiin kokemuksiinsa. Itse olen päässyt paljon elämässäni eteenpäin Debin avulla ja voin sanoa, että nuo asiat mitä Debi puhuu on täyttä totta!  Cheesy Olen saanut monta oivallusta kun olen noita videoita katsellut. Itseäni auttoi myös, kun yksinkertaisesti ilmaisin haluni ymmärtää ja nähdä maailma niinkuin Debi (koska ilmeisesti hän oli oivaltanut elämästään jotain mitä minä en). Ja pari päivää sitten metrossa annoin ajatusteni vain virrata ja sitten yhtäkkiä tajusin kuinka täydellisiä me kaikki pohjimmiltaan olemme.  Smiley "Ask and it's given" pätee tässä.  Wink
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 26.10.2014 20:00:49 »

Itse tykkään suggestoida rakkautta elämääni ihan yksikseni. Peiliin on nykyään mukava katsella ja ilmeillä ja ihastella mitä kaikkea sitä onkaan. Tietysti tuohon suggestointiin täytyy uskoa kokonaan ja siihen, että on rakkauden arvoinen, että se toimii. Mutta tälläinen jatkuva toiminta tosiaan luo sitä hyvää oloa, rakkautta ja kaikkea mahdollista ilmenemään yhä rutiininomaisemmin elämään. Vaikutukset eivät välttämättä näy heti ainakaan ulkoisesti, mutta ei tuosta haittaakaan ole, vaikka vähän hölmöltä se voi aluksi tuntua. Smiley
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 27.10.2014 11:07:57 »

Suggestioihin uskoo luontaisesti kun tajuaa oman itsensä laajuuden.  coolsmiley Ettei ole vaan se pinta, ego ja ajatukset...
Me ollaan vähän niinkuin kookospähkinät: Kuori on ego ja mieli, tietoisuus, ajatukset ja tunteet ja sitten on se mittaamattoman ravinteikas sisus. Se, että tiedostaa sisuksen saa automaattisesti tajuamaan kuka oikeasti olet ja mistä kaikki oikeasti on lähtöisin... Sillä ajatukset ovat juuri sitä ne ovat: Vain pelkkiä ajatuksia. Oikeasti elämä luodaan paljon syvemmältä, mutta silloin pitää hälventää se ajatusten pilviverho ja nähdä niiden takainen aurinko.  Cool
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 30.10.2014 11:22:07 »

Lisäänpä vielä.. Kun taas sain suuren oivalluksen/neronleimauksen. Mulla näyttää olevan oikeenkin kunnon oivalluskausi tässä meneillään.  coolsmiley Niin siis, että meillä ihmisillähän on kokemus kaikesta mitä me ikinä halutaan jo itsessämme valmiina... MUTTA, ne asiat joita emme itsellemme salli (emme salli tuntea) me haemme ulkopuoelta. Esimerkiksi jos et salli itsesi tuntea rakkautta (syystä tai toisesta) niin odotat jatkuvasti että joku toisi sen sinulle ulkopuolelta ja ikäänkuin vältyt ns. "omavastuusta" vain siksi että et itse osaa sitä itsellesi sallia.  Smiley

Tulipa sekavasti nyt. Lyhyesti siis: Koska emme voi sallia sitä itsellemme sisältäpäin, olemme ikäänkuin pakotetut etsimään sitä ulkoapäin. Vaikka se kaikki on lähtökohtaisesti meissä itsessämme. Se pitää vain sallia.  Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: